abonnement Unibet Coolblue
pi_207763251
Ben inmiddels erg benieuwd om wat voor pannen het gaan. TS heb je een foto van de pannen?
pi_207763273
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 10:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zoals gemeld, je zal toestemming moeten hebben van de bank om te verhuren.
Mijn ervaring is dat je die toestemming niet (makkelijk) krijgt, aangezien de waarde van de woning zakt als er een huurder in zit.

Daarnaast kan je de rente van de hypotheek ook niet meer aftrekken als je er niet zelf woont.
Ja je kan wel renten van de huis aftrekken van je de huis waar niet in woont.
Maar dat is beperkt tot 5 jaar maximaal.

Verder een tweede hypotheek aanvragen gaat niet .
Alles is aan elkaar gekoppeld en zien gelijk dat je al een hypotheek bezit .
En gaat de kermis niet meer door.


Het is heel simpel .
Huis verkopen .
En dan een anderen huis kopen.
Pak wat minder winst van je huidige.
Verkoop en zet je huidige hypotheek over na de nieuwe huis.
En ja dat kan je kan je huidige hypotheek over zetten naar de anderen wonen.
Blijf je de mooi lage renten ook nog houden.

Shit ik ga hypotheek adviseur worden als ik niet op pas.

https://www.hypotheker.nl(...)van%20je%20hypotheek..
pi_207763767
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
Verder een tweede hypotheek aanvragen gaat niet .
Alles is aan elkaar gekoppeld en zien gelijk dat je al een hypotheek bezit .
En gaat de kermis niet meer door.
En waar zit dat precies gekoppeld dan?
pi_207763895
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:39 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee
De vve is niet verantwoordelijk.
De bewoners zijn verantwoordelijk.

VvE is een bedrijf die alle bewoners in huren voor de financiële deel , spaar deel en enz.
De vve werkt die voor alle bewoners en de bewoners maken de vve.

Daarom moet er ook gestemd worden door de bewoners als er grote onderhoud gepleegt moet worden.
Een bewoner die verantwoordelijk is voor het dak van een apartementencomplex, serieus?
Juist daar heb je nou een vve voor zodat de onderdelen van het complex niet bij een individu neer te leggen
pi_207764946
Een VvE is een vereniging, geen bedrijf. De vereniging (van eigenaren) is wel degelijk verantwoordelijk voor de buitenkant van het eigendom, net zoals voor alle gezamenlijke voorzieningen. En ja, alle eigenaren van iets in het complex zijn automatisch en verplicht lid van die vereniging.

Je kan inderdaad een bedrijf inhuren dat een groot deel van de taken van de VvE uitvoert maar dat maakt de constructie niet anders.
pi_207765229
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:11 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
En waar zit dat precies gekoppeld dan?
Gekoppeld durf ik niet te zeggen maar als ik bij het Kadaster kan opvragen of m'n buurman een hypotheek heeft, dan kan een bank dat vast ook wel.
pi_207765419
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gekoppeld durf ik niet te zeggen maar als ik bij het Kadaster kan opvragen of m'n buurman een hypotheek heeft, dan kan een bank dat vast ook wel.
Een bank kan opvragen of het object waarop de hypotheek komt als onderpand van de hypothecaire lening vrij is van andere hypotheken, maar ze zien niet of op die persoon nog andere leningen gekoppeld zijn.

Voor normale leningen kan een bank via het BKR zien of jij andere leningen op je naam hebt. Een hypothecaire lening komt alleen in het register wanneer je betalingsachterstand krijgt.

Sterker nog - een bank zal het heel normaal vinden dat er een hypotheek bestaat op het woonadres wat je gebruikt voor de offerte van je nieuwe hypotheek. De bank weet echt niet in hoeverre jij dat huis later nog gaat verkopen.

In mijn ogen is het daarom niet mogelijk voor een bank om het te zien, tenzij je het zelf vertelt / op een formulier moet invullen.
pi_207766009
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:54 schreef snabbi het volgende:

[..]
Een bank kan opvragen of het object waarop de hypotheek komt als onderpand van de hypothecaire lening vrij is van andere hypotheken, maar ze zien niet of op die persoon nog andere leningen gekoppeld zijn.

Voor normale leningen kan een bank via het BKR zien of jij andere leningen op je naam hebt. Een hypothecaire lening komt alleen in het register wanneer je betalingsachterstand krijgt.

Sterker nog - een bank zal het heel normaal vinden dat er een hypotheek bestaat op het woonadres wat je gebruikt voor de offerte van je nieuwe hypotheek. De bank weet echt niet in hoeverre jij dat huis later nog gaat verkopen.

In mijn ogen is het daarom niet mogelijk voor een bank om het te zien, tenzij je het zelf vertelt / op een formulier moet invullen.
Kunnen ze wel .
En ik spreek uit ervaring namelijk.
Toen ik een tweede hypotheek ging nemen.
Kwam al snel de hypotheek verstrekker dat ik al een hypotheek bezit op een huis.
Dit was al in het jaar 2011
De tweede hypotheek voor de tweede huis was afgewezen.
Op den duur toch gelukt door via een anderen hypotheek verstrekker.
En dat ik kon aan tonen dat de 1e huis verhuurt ging worden met toestemming van de bank.
De huurcontracten en de huur prijs moest ik toen laten zien.

https://www.kadasterdata.nl/hypotheek

https://www.homefinance.n(...)-bank-van-jou-weten/

We denken dat ze niks weten maar weten het heel goed.
Misschien nu met avg wet dat je meer geluk heb.

Vraag is wil je dat wel gaan doen ?
pi_207766456
@snabbi:
Hypotheek gegevens zijn openbaar opvraagbaar bij het kadaster.

Ze doen dus niet alleen een check voor je aan te schaffen woning, maar ook voor je huidige woning.

Daarnaast moet je natuurlijk de nodige bankafschriften aanleveren. Daar komt normaal gesproken ook wel een hypotheek afschrijving in voor, als je nog ergens een lopende hypotheek hebt.
  maandag 30 januari 2023 @ 06:31:14 #60
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_207773271
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:39 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee
De vve is niet verantwoordelijk.
De bewoners zijn verantwoordelijk.

VvE is een bedrijf die alle bewoners in huren voor de financiële deel , spaar deel en enz.
De vve werkt die voor alle bewoners en de bewoners maken de vve.

Daarom moet er ook gestemd worden door de bewoners als er grote onderhoud gepleegt moet worden.
Nee hoor, de VvE bestaat uit de eigenaren en neemt beslissing in de ALV. Daarom staat de VvE ook voor vereniging van eigenaars.

De beheerder is het bedrijf.
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
pi_207774058
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 14:54 schreef snabbi het volgende:

[..]
Een bank kan opvragen of het object waarop de hypotheek komt als onderpand van de hypothecaire lening vrij is van andere hypotheken, maar ze zien niet of op die persoon nog andere leningen gekoppeld zijn.

Voor normale leningen kan een bank via het BKR zien of jij andere leningen op je naam hebt. Een hypothecaire lening komt alleen in het register wanneer je betalingsachterstand krijgt.

Sterker nog - een bank zal het heel normaal vinden dat er een hypotheek bestaat op het woonadres wat je gebruikt voor de offerte van je nieuwe hypotheek. De bank weet echt niet in hoeverre jij dat huis later nog gaat verkopen.

In mijn ogen is het daarom niet mogelijk voor een bank om het te zien, tenzij je het zelf vertelt / op een formulier moet invullen.
Zelfs als een hypotheek is afgelost, en niet is doorgehaald (door de notaris), staat ie voor het oorspronkelijke bedrag in het kadaster. Zo'n akte opvragen, zegt dus eigenlijk niets over de werkelijke schuld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207776792
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 12:39 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee
De vve is niet verantwoordelijk.
De bewoners zijn verantwoordelijk.

VvE is een bedrijf die alle bewoners in huren voor de financiële deel , spaar deel en enz.
De vve werkt die voor alle bewoners en de bewoners maken de vve.

Daarom moet er ook gestemd worden door de bewoners als er grote onderhoud gepleegt moet worden.
Dat hangt er helemaal vanaf, de VVE hier werd lange tijd zelfstandig gerunned door de bewoners, en voor grote klussen werd er een aannemer gezocht. Daarnaast was eerste 15 jaar de woningbouwvereniging nog verantwoordelijk voor groot onderhoud.
Technisch gezien heb je het hier over VVE beheer, die zijn geen onderdeel van de VVE maar worden alleen ingehuurd voor de administratie en het regelen van onderhoud.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207878075
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 14:44 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Heel goed idee, frauderen ^O^

Totdat een huurder er een wietplantage begint en weigert huur te betalen.
met alle openbare registers weten ze meer dan je denkt,de tijd van "slimmeriken" is ver voorbij.
pi_207878119
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:32 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]
Het kan zijn dat de hypotheek direct opeisbaar is bij zonder toestemming verhuren.
en kun je het niet betalen,komt ie onder de rubriek: veilingdeurwaarder te staan,ben je nog verder van huis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')