abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker vrijdag 27 januari 2023 @ 15:06:30 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207735081
Kinderen in Oostenrijkse wijnkelder ontdekt
quote:
HADRES - In een wijnstreek in het uiterste noordoosten van Oostenrijk zijn zes kinderen in een wijnkelder ontdekt die nergens staan ingeschreven en bij de overheden niet bekend waren. De vermoedelijke 54-jarige vader is aangehouden, meldde de politie in Hadres dat in het ’Weinviertel’ ten noorden van Wenen ligt en dat een van de belangrijkste wijnstreken van het land is.

Ook is zijn 40-jarige partner aangetroffen die vermoedelijk de moeder van de kinderen is, maar volgens de politie loopt het onderzoek naar de identiteit van de kinderen nog. Het gaat om een baby en vijf kinderen in de leeftijd van 2 tot 6 jaar. Het stel heeft verklaard dat het hun natuurlijke kinderen zijn en dat ze in Engeland zouden zijn geboren. Volgens Salzburger Nachrichten zaten de kinderen niet opgesloten.

’Prepper’
De gemeente besloot donderdagmiddag poolshoogte te nemen bij de kelder nadat omwonenden hadden gezegd dat er kinderstemmen te horen waren en dat die verstomden wanneer men een ingang naderde. Het was inmiddels bekend dat een man die als ’prepper’ en zelfs als ’Reichsbürger’ bekend stond, zich in de kelders had teruggetrokken, zo meldt de Oostenrijkse nieuwssite Heute. Hij was door de gemeente gewaarschuwd dat hij daar niet mocht wonen. De twee ambtenaren die gingen kijken, werden met pepperspray bespoten en vluchtten een wijngaard in. Volgens Oostenrijkse media belden ze vervolgens de politie die ingreep.

De zaak doet denken aan de vondst in 2019 in het Drentse Ruinerwold, waar een gezin in complete afzondering leefde in een afgelegen boerderij. In Oostenrijkse media wordt de gruwelijke zaak Fritzl in herinnering geroepen. Een man in het Neder-Oostenrijkse Amstetten, Josef Fritzl, hield er in een geluiddichte speciale kelder zijn dochter 24 jaar gevangen en van de buitenwereld afgesloten terwijl hij haar misbruikte. Hij verwekte ook kinderen van wie er enkelen ook permanent in de kelder bleven tot de ontdekking van het drama in 2008. Fritzl kreeg levenslang.
twitter



Een prepper met pepperspray
pi_207735088
Weer Oostenrijk 😱
Zit daar toch iets in het water.
Of in dit geval, de wijn :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207735094
Oostenrijk en kinderen in een kelder...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207735105
De meeste mensen doen water bij de wijn.
In Oostenrijk doen ze kinderen bij de wijn :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207735110
Goed nieuws voor Jos Brech, mij boeit het niet zo. Ik heb liever gewoon wijntjes in een wijnkelder.
pi_207735111
quote:
Op vrijdag 27 januari 2023 15:06 schreef maily het volgende:
(...)

Een prepper met pepperspray
Prepperspray ? 11.gif
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:10:16 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_207735116
Oostenrijk > België.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:13:19 #8
3542 Gia
User under construction
pi_207735143
Wij gaan ook een wijnkelder aanleggen. Komt toch dichtbij zo. :@
pi_207735155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:06 schreef maily het volgende:

Een prepper met pepperspray
Prepperspray?

Oh. Spuit 11, zie ik }:|
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 15:16:21 #10
269689 crew  Viv
pi_207735165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:07 schreef Red_85 het volgende:
Oostenrijk en kinderen in een kelder...
Ja, niet alleen Fritzl, maar eerder ook nog Natascha Kampusch. :X
pi_207735166
Geen zedenzaak dus maar reichsburger wappies die van mening zijn dat de Bondsrepubliek Duitsland fake is en het eigenlijke Duitsland het Duitse Rijk is.
pi_207735196
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:10 schreef Zwansen het volgende:
Oostenrijk > België.
Ja, maak er maar een wedstrijdje van.
Wat is het volgende? Kijken wie de hoogste straf krijgt?

Één ding is zeker; de kinderen zijn de grote verliezers.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_207735245
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:13 schreef Gia het volgende:
Wij gaan ook een wijnkelder aanleggen. Komt toch dichtbij zo. :@
Zo zie je maar weer, het zijn altijd de mensen waarvan je het het minste verwacht ;)
  vrijdag 27 januari 2023 @ 15:28:46 #14
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_207735289
Reichsburger, was dat niet een inwoner van Duitsland of Oostenrijk met zuiver arisch bloed van 1933-1945?

Term doet me meteen aan die periode denken
pi_207735325
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
Reichsburger, was dat niet een inwoner van Duitsland of Oostenrijk met zuiver arisch bloed van 1933-1945?

Term doet me meteen aan die periode denken
Voor mij niet aan een periode maar ik krijg er wel honger van:

> willkommen bei mcdonalds, Ihre Bestellung bitte?

- Ein Reichsburger bitte ohne salat!
pi_207735348
Dus toch...

nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_207735391
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:32 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Voor mij niet aan een periode maar ik krijg er wel honger van:

> willkommen bei mcdonalds, Ihre Bestellung bitte?

- Ein Reichsburger bitte ohne salat!
Boh de Big Reich :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207735399
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:38 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Boh de Big Reich :9~
_O- _O- _O-

Godverdomme, tranen in mijn ogen van het lachen
pi_207735418
quote:
81s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:10 schreef Zwansen het volgende:
Oostenrijk > België.
Oostenrijkse Nederlanden. Dan klopt het wel.
pi_207735525
Lekker belangrijk. Al die honderden misschien wel duizenden kinderen die opgesloten zitten in kelders, dat is het probleem! Daar hoor je niemand over!! Bedankt Rutte!!

#gaafland
pi_207735549
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:52 schreef opgebaarde het volgende:
Lekker belangrijk. Al die honderden misschien wel duizenden kinderen die opgesloten zitten in kelders, dat is het probleem! Daar hoor je niemand over!! Bedankt Rutte!!

#gaafland
Wat dacht je dan, de royals hebben het bloed van die kinderen nodig

Kan niet anders, hoe anders is Queen mum in de UK zonodig geworden?
pi_207735594
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
Reichsburger, was dat niet een inwoner van Duitsland of Oostenrijk met zuiver arisch bloed van 1933-1945?

Term doet me meteen aan die periode denken
Nee is 19e eeuw en de eerste paar jaar in 20e eeuw
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_207735698
Ongelooflijk weer, vraag mij vaker wel eens af hoeveel mensen/kinderen opgesloten zitten waar niemand over weet. Gelukkig in dit geval zijn het nog hele jonge kinderen, dat komt wel goed met ze met de juiste hulp, neemt niet weg dat het verschrikkelijk is.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 16:20:19 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207735824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:16 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, niet alleen Fritzl, maar eerder ook nog Natascha Kampusch. :X
En die "klusjesman" van het gezin in Ruinerwold was de Oostenrijkse Josef B.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 januari 2023 @ 16:22:00 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207735844
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:59 schreef corehype het volgende:
Laat me raden is het weer een jood als Fritzl?
Iemand die zich een Reichsbürger noemt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 januari 2023 @ 16:22:48 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_207735851
Je zla daar in Oostenrijk maar een nieuwe metro moeten aanleggen ofzo. Kom je steeds kinderen in kelders tegen.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 18:15:44 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_207737118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 15:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
Reichsburger, was dat niet een inwoner van Duitsland of Oostenrijk met zuiver arisch bloed van 1933-1945?

Term doet me meteen aan die periode denken
Nee. Ze zijn wel racistisch en antisemitisch. Maar ze zweren trouw aan de Duitse keizer en het Duitse keizerrijk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_207737331
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee. Ze zijn wel racistisch en antisemitisch. Maar ze zweren trouw aan de Duitse keizer en het Duitse keizerrijk.
Keizer en zijn rijk bestonden al niet meer voor de geboorte van deze non-burgers.
In feite zweren ze trouw aan de nazi-regering, maar dat zeggen ze niet openlijk. Sterker nog, willen dat voor zichzelf niet weten.
In elk geval zijn het antidemocraten die een dictatuur willen met een reeds bewezen rampzalige politieke ideologie.
  vrijdag 27 januari 2023 @ 19:41:10 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207738118
Ik ken ook mensen die de hele kinderkamer vol met wijn hebben staan, ik weet niet wat erger is.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207740133
Aan de zonzijde: het is geen oostenrijkse bierkeller
pi_207820585
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 18:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee. Ze zijn wel racistisch en antisemitisch. Maar ze zweren trouw aan de Duitse keizer en het Duitse keizerrijk.
Reichsbürger heeft met de voormalige Keizer niet veel te maken.

Het zijn mensen die stellen dat het einde van het 'Deutsches Reich' in 1945 niet legaal was en dat de opvolgerstaten (bondsrepubliek duitsland) geen daadwerkelijk land, maar een bedrijf is.

De duitse Keizer werd al in 1918 afgezet, en dat betwijfelen ze verder niet.
In nederland bestaan zulke groepen ook, die de overheid weigeren te erkennen, maar hier noemen ze zich vaker 'soeverein mens' oid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 2 februari 2023 @ 16:59:54 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_207821796
Ik kan het er niet goed uithalen, maar zat die kelder nou onder een pizzeria? }:|
pi_207821909
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Reichsbürger heeft met de voormalige Keizer niet veel te maken.

Het zijn mensen die stellen dat het einde van het 'Deutsches Reich' in 1945 niet legaal was en dat de opvolgerstaten (bondsrepubliek duitsland) geen daadwerkelijk land, maar een bedrijf is.

De duitse Keizer werd al in 1918 afgezet, en dat betwijfelen ze verder niet.
In nederland bestaan zulke groepen ook, die de overheid weigeren te erkennen, maar hier noemen ze zich vaker 'soeverein mens' oid.
Dus dit was voor de Weinkellerputsch?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Spellchecker vrijdag 3 februari 2023 @ 07:23:54 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207828510
Vader (54) van zes kinderen die in Oostenrijkse kelder zijn gevonden bereidde zich voor op apocalyps



quote:
De 54-jarige vader van de zes kinderen die afgelopen vrijdag zijn gevonden in een wijnkelder in het Oostenrijkse dorpje Obritz, was een zogenaamde doomsday prepper. De man bereidde zich voor op het einde van de wereld. Dat meldt Erich Greil, de viceburgemeester van Obritz. De 54-jarige Tom Landon zou naar verluidt een kelder voor elk van zijn kinderen hebben gekocht.

Landon werd vorige week aangehouden door de Oostenrijkse politie, nadat agenten de zes kinderen van de man terugvonden in een wijnkelder in het dorpje ten noorden van Wenen. Het ging om een baby van zeven maanden oud en vijf kinderen in de leeftijd van 2 tot 6 jaar. De politie trof er ook de 40-jarige partner van Landon aan. De kinderen waren niet verwaarloosd, maar stonden nergens ingeschreven en waren niet bekend bij de overheden. Het koppel verklaarde zelf dat hun kinderen eigenlijk in Engeland zijn geboren.

Toen sociaal werkers vorige week de geheime ‘onderwereld’ van Landon ontdekten, bespoot hij hen met pepperspray en sloot hij zich vervolgens op. Uiteindelijk kon de politie hem arresteren. Aangezien er geen sprake was van mishandeling, werd hij kort na zijn arrestatie weer vrijgelaten.

‘Doomsday prepper’
Volgens burgemeester Greil woonde de 54-jarige vader jarenlang in Engeland en werkte hij als ict‘er in Londen. Recent kocht hij vijf kelders in Obritz. Hij wilde er naar verluidt één voor elk van zijn kinderen van 2 tot 6 jaar. De man zou al negen maanden in het netwerk van kelders hebben gewoond onder een door beveiligingscamera’s bewaakt gebouw. Hij zou het pand via een Brits bedrijf hebben gekocht, maar mocht het eigenlijk niet voor woondoeleinden gebruiken.

Volgens verschillende bronnen was Landon een ‘doomsday prepper’, iemand die zich voorbereidt op een mogelijke apocalyps, onder meer door onderdak te zoeken op veilige plaatsen zoals schuilkelders en een voorraad voedsel en wapens aan te leggen. Of de man ook wapens in zijn bezit had, is niet bekend.

Landon zou ook in samenzweringstheorieën geloven en schreef al verschillende boeken waarin hij de werking van de Oostenrijkse regering aan de kaak stelt. Lokale media meldden eerder dat de vader van zes banden had met de Duitse ‘Reichsburgerbeweging’, een extremistische groep die de Duitse staat als onwettig beschouwt. De lokale politie ontkent die bewering nu.
Filmpje in de link.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')