zon scheen wel hier vanochtend, merk wel dat het sterker is dan eind november/decemberquote:
hier allemaal wolkenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 12:58 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
zon scheen wel hier vanochtend, merk wel dat het sterker is dan eind november/december
laat staan als het lente/zomer wordtquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:01 schreef Schakeltopia het volgende:
wow blijkbaar vanochtend wel even een momentje gehad zonder wolk, dan kan ik wel pozza bakken
[ afbeelding ]
Pohh snel wasje draaienquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:03 schreef engine het volgende:
[..]
Pohh snel wasje draaien
Grote wasjes, kleine wasjes
dan heb je dat gewoon constant genotquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:02 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
laat staan als het lente/zomer wordt
Volgens mij als het licht is altijd wel iets. Savonds gaan ze wel uit.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:13 schreef Schakeltopia het volgende:
maar ik ben toch best verbaast dat ie zoveel stroom levert. ik dacht echt dat je flink zon moest hebben
ja dat blijkt inderdaad!quote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:14 schreef engine het volgende:
[..]
Volgens mij als het licht is altijd wel iets. Savonds gaan ze wel uit.
Ja ik nu ook maar ben niet thuis nuquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:22 schreef Schakeltopia het volgende:
koppel jij is even die app dan engie, ben benieuwd wat jij binnen hengelt
oooh oke, nouja ander keertje dan maarquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:23 schreef engine het volgende:
[..]
Ja ik nu ook maar ben niet thuis nu
ik zit op het oostenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 13:23 schreef engine het volgende:
Ik heb er 7 maar liggen wel aan de minder gunstige kant van het dak.
Zuidwest geloof ik.quote:
Ik weet ondertussen vrij goed hoe een catfish eruit zietquote:Op vrijdag 27 januari 2023 14:50 schreef Schakeltopia het volgende:
dikke vis, omnomnom
[ afbeelding ]
Dan kan je voor Arjen Lubach spelen met geluidseffectenquote:
Van de straatlantaarns of zoquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:33 schreef Schakeltopia het volgende:
die van mij bleef vannacht aan he, hele nacht 24 watt gaft ie aan te produceren
Dan moet ik die app toch nog wel kunnen koppelen? Hoerending doet helemaal niets meer nadat ik er een keer de stroom af gehaald heb.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:32 schreef Schakeltopia het volgende:
maar die doet het nu niet he, want geen zon
geen idee, maar tijdens de instructies had die gast wel wat knoppen omgeflipt. dus misschien was hij daardoor in de war ofzo. dus heb hem net helemaal uit gehad. en nu hoop ik dat het goed gaat nuquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:34 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Van de straatlantaarns of zo
nee hij powered alles via de zonpanelen. dus ook de wifi stick. ik krijg nu ook in m'n monitor dat hij niet beschikbaar is.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:35 schreef engine het volgende:
[..]
Dan moet ik die app toch nog wel kunnen koppelen? Hoerending doet helemaal niets meer nadat ik er een keer de stroom af gehaald heb.
Nja morgen nog maar een keer naar kijken. Maar daarvoor werkte hij nog wel maar ik zie dat ding niet in de lijst van netwerken verschijnen.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:36 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
nee hij powered alles via de zonpanelen. dus ook de wifi stick. ik krijg nu ook in m'n monitor dat hij niet beschikbaar is.
morgen proberen met licht. ik kreeg ook h et advies oom overdag te doenbquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:39 schreef engine het volgende:
Vorige keer ook zo lopen kutten. Ben er een beetje klaar mee.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:41 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
morgen proberen met licht. ik kreeg ook h et advies oom overdag te doenb
Daar zorg ik voorquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:41 schreef hemarookworst het volgende:
Gelukkig dat er nog een gewoon stroomnetwerk is als back up
maar ik heb een metertjequote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:45 schreef hemarookworst het volgende:
Mn stroom is nu vrij goedkoop. Zo'n 20ct. Betaalde bij vorige aanbieder 43ct
Heb je nog tijd om naar vogeltjes te kijkenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:49 schreef Schakeltopia het volgende:
morgen als ik wakker word gelijk op de app kijken naar het metertje genot
ja ook dat doe ik dan daarnaquote:Op vrijdag 27 januari 2023 17:53 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Heb je nog tijd om naar vogeltjes te kijken
Kon dat maarquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:05 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Zonnetje op een bezorgscooter
Nee ik ook niet. Wil lekker op terras zitten of door de duinen lopen zonder jas en in het zonnetjequote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:06 schreef Loveable het volgende:
[..]
Kon dat maar![]()
Vind dit weer niet leuk meer
Inderdaad, weg met de winterjasquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:07 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Wil lekker op terras zitten of door de duinen lopen zonder jas en in het zonnetje
Schakelquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:14 schreef Schakeltopia het volgende:
knipogen naar mrsloveable <3
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:47 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
De doos zit al in de vuilcontainer
zullen we nog eentje bestellen?quote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:48 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb hem al zo lang op dat ik al trek begin te krijgen
Ik ga wel mn soepje eten. Heb een grote pan op balkon staanquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:49 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
zullen we nog eentje bestellen?![]()
heb ook wel trek
oke deal dan bestel ik wel een pozzaquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:51 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ik ga wel mn soepje eten. Heb een grote pan op balkon staan
Wat gaat het worden? Ik had pizza gyrosquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:51 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
oke deal dan bestel ik wel een pozza
veggie die ik laatst ook hadquote:Op vrijdag 27 januari 2023 18:56 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Wat gaat het worden? Ik had pizza gyros
Klink idd wel lekkerquote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:03 schreef Schakeltopia het volgende:
die is echt lekker :
Tomatensaus, mozzarella, rode ui, paprika, champignons, broccoli, cherry tomaat
Klopt, maar lust het niet echt.. eet het heel af en toe laatst wel bij kip tandooriquote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:13 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
nou zeg broccoli is gezond hoor!
aah ok dan mag hetquote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:21 schreef Loveable het volgende:
[..]
Klopt, maar lust het niet echt.. eet het heel af en toe laatst wel bij kip tandoori
ook heeerlijkquote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:24 schreef Loveable het volgende:
[..]
Eet dan liever prei, witlof of bloemkool
Smakelijkquote:
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 19:21 schreef Loveable het volgende:
[..]
Klopt, maar lust het niet echt.. eet het heel af en toe laatst wel bij kip tandoori
Die linkse is zijn vrouw/vriendin. Die rechts zal daar wel een vriendin van zijn.quote:
Die rechtse lijkt alsof ze net van kantoor komt en haar broek uit heeft gedaan en voor laarzen verwisseldquote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:46 schreef engine het volgende:
[..]
Die linkse is zijn vrouw/vriendin. Die rechts zal daar wel een vriendin van zijn.
quote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:48 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Die rechtse lijkt alsof ze net van kantoor komt en haar broek uit heeft gedaan en voor laarzen verwisseld
lololquote:Op vrijdag 27 januari 2023 20:48 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Die rechtse lijkt alsof ze net van kantoor komt en haar broek uit heeft gedaan en voor laarzen verwisseld
quote:
Ik zal ook nog eens naar dat klote ding gaan kijkenquote:
jaaa is leuk man!quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:03 schreef engine het volgende:
[..]
Ik zal ook nog eens naar dat klote ding gaan kijken
sta je er wel naast dan of zit je gewoon achter je computertjequote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:15 schreef engine het volgende:
Niet gelukt![]()
Ik zie dat ding wel in de lijst met netwerken maar verbinding valt steeds weg en verschijnt niet in die app.
Heb het maar opgegeven want word er alleen maar chagrijnig van.
Stond met m'n telefoon tegen het ding aanquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:15 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
sta je er wel naast dan of zit je gewoon achter je computertje
kut ding!quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:16 schreef engine het volgende:
[..]
Stond met m'n telefoon tegen het ding aan
Ja maar echt hoor!quote:
Zitten geen knopjes op dat ding. Dat is ook het frustrerende. Beter hadden ze er wat nep knopjes op gedaan, dan heb je nog het idee dat je iets kunt doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:17 schreef Schakeltopia het volgende:
kun je dat ding niet resetten ofzo? ik kan de wifi stick resetten
heb je niet een schakelaar die naar de zonnepanelen gaat, aan/uit? want zonder zonpaneel gaat ie uitquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:19 schreef engine het volgende:
[..]
Zitten geen knopjes op dat ding. Dat is ook het frustrerende. Beter hadden ze er wat nep knopjes op gedaan, dan heb je nog het idee dat je iets kunt doen.
Ja jawel.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:20 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
heb je niet een schakelaar die naar de zonnepanelen gaat, aan/uit? want zonder zonpaneel gaat ie uit
jeezus wat een knaken ding. ik kan nog door displaytje gaan met enkel knopje, kort en lang drukken op knopje.quote:
nouja gister had ik 1.5kwh opgewekt en nu al 0.7kwhquote:
Maar de zon schijnt nu ook bij jou?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:26 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
nouja gister had ik 1.5kwh opgewekt en nu al 0.7kwh
is natuurlijk niet heel veel
nee nu niet echt meer, af en toe piept hij er tussendoor, maar dat was net veel meer als nu. scheelt ongeveer 1000 wattquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:26 schreef Loveable het volgende:
[..]
Maar de zon schijnt nu ook bij jou?
Ah ok, heb daar verder niet echt verstand vanquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:27 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
nee nu niet echt meer, af en toe piept hij er tussendoor, maar dat was net veel meer als nu. scheelt ongeveer 1000 watt
oooh jaloers!!quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:28 schreef Loveable het volgende:
[..]
Ah ok, heb daar verder niet echt verstand van
Hier schijnt de zon volop
Had ik ook niet verwacht vandaag trouwens.. maar daarna weer bewolkt en regenquote:
ik ook niet hoor. was wel verrassing inderdaad dat er uberhaupt wat zon door kwamquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:30 schreef Loveable het volgende:
[..]
Had ik ook niet verwacht vandaag trouwens.. maar daarna weer bewolkt en regen
Ik heb dezelfde. Zie nu pas dat dat een knopje isquote:
moet je even korte klikjes doen tot hij op wifi reload staat en dan lang ingedrukt houden. dan reset hij de wifi naar fabriekjequote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:33 schreef engine het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde. Zie nu pas dat dat een knopje ismaja kun je ook niks mee.
wrong passwordquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:40 schreef Schakeltopia het volgende:
owja en verander het standaard wachtwoord van die wifi! maar daar hint hij zelf ook wel op geloof ik
wtfquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:47 schreef engine het volgende:
Wifi reload bestaat niet op dat ding. Heb wel de datum aan kunnen passen. Het is nu 2093.
Ja goed planquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:49 schreef Schakeltopia het volgende:
even rustig koffie drinken engie, beetje lunche
dat groene ding brandt....dat oranje ding knippert in een soort raar patroonquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:51 schreef Schakeltopia het volgende:
stom vraagje, knippertje je power lampje op dat ding of is die vaste kleur?
dat is in ieder geval goed teken, dat knipperen geeft aan dat hij niet met een netwerk is verbonden in ieder gevalquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:53 schreef engine het volgende:
[..]
dat groene ding brandt....dat oranje ding knippert in een soort raar patroon
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:54 schreef Schakeltopia het volgende:
zie jij ook op je telefoon een wifi netwerk solar wifi 908320423 oid?
Mijn god ik moet eerst een vierjarige studie gaan volgen ook nog.quote:
die eerste rij geeft elke menu optie aan die je kunt bereiken met korte klikjesquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:00 schreef engine het volgende:
[..]
Mijn god ik moet eerst een vierjarige studie gaan volgen ook nog.
the horrorquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:01 schreef engine het volgende:
Bij een jaar van je leven hebben ze vandaag een dj set om te oefenen
[ afbeelding ]
Ik heb al geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. Was beetje gefrustreerd op knopje aan het drukkenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 10:59 schreef Schakeltopia het volgende:
jij hebnet toch de datum ingesteld. dat is waarschijnlijk via set time functie gegaan. die functie zit voor de wifi reload
Ah is best grappigquote:
kort drukje op die knop gaa je door naar het volgende menu. als je die knop indrukt voor 2 sec gaat hij een actie uitvoeren van het menu itemquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:02 schreef engine het volgende:
[..]
Ik heb al geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. Was beetje gefrustreerd op knopje aan het drukken
heb zelf dat ding al tijd niet aan gehadquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:03 schreef engine het volgende:
[..]
Ah is best grappigeentje weet er hoe het werkt.
Heb jij slimme meters? Volgens mij moet ik dat ook nog een keer laten installeren.quote:
ja ik heb slimme meter. had eerst alleen slimme elektra, maar sinds kort ook van gas.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:06 schreef engine het volgende:
[..]
Heb jij slimme meters? Volgens mij moet ik dat ook nog een keer laten installeren.
Ja de vorige keer had ik hetzelfde probleem. Toen kreeg ik een leuk bedrag terug dus hoop maar dat het nu ook iets positiefs betekentquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:09 schreef Schakeltopia het volgende:
waarschijnlijk verbruik je gewoon te weinig voor hun doen, zijn ze niet op berekend ofzo
ja dan moet je echt al zelf elke maand even op de meter kijken en excelletje opslaan ofzo. maar dat van die panelen zou ik echt niet aan kunnen, dat moet gewoon direct inzichtelijk zijnquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:12 schreef engine het volgende:
[..]
Ja de vorige keer had ik hetzelfde probleem. Toen kreeg ik een leuk bedrag terug dus hoop maar dat het nu ook iets positiefs betekent![]()
Maar omdat ik dus iedere keer zulke problemen heb, heb ik totaal geen inzicht in mijn verbruik. Heb die zonnepanelen nu een half jaar en geen idee of dat wat oplevert....ja vast wel maar ik kan het niet zien.
Ja heb het toen ook wel al een paar keer geprobeerd hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:15 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ja dan moet je echt al zelf elke maand even op de meter kijken en excelletje opslaan ofzo. maar dat van die panelen zou ik echt niet aan kunnen, dat moet gewoon direct inzichtelijk zijn
Ja dat had ik eerst. Toen kwam het signaal binnen bij de voordeur en hing daar de modem. Had ik op zolder en op het balkon slecht bereik. Nu bij glasvezel komt het in de woonkamer binnen en heb ik wel overal goed ontvangst.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:19 schreef Schakeltopia het volgende:
ik was al lang blij dat de wifi tot in de zolder te ontvangen was
anders moest ik weer meuk bestellen en wachten
beter man dat is alweer een zorg minderquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:31 schreef engine het volgende:
[..]
Ja dat had ik eerst. Toen kwam het signaal binnen bij de voordeur en hing daar de modem. Had ik op zolder en op het balkon slecht bereik. Nu bij glasvezel komt het in de woonkamer binnen en heb ik wel overal goed ontvangst.
Ja en met Ziggoquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:32 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
beter man dat is alweer een zorg minder
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:32 schreef Schakeltopia het volgende:
heb nu al meer opgewekt dan gister de hele dag
ja man ik heb nu ook glasvezel sinds een paar jaar ofzo. erg blij mee. stond laatst ook weer zo'n gastje van ziggo aan de deur, of ik geen ziggo wilde. ik zeg nee joh ik heb glasvezel. ooh maar wij hebben ook glasvezelquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:33 schreef engine het volgende:
[..]
Ja en met Ziggohad ik ook altijd al problemen. Dat is allemaal opgelost met de overstap naar glasvezel. Echt een vooruitgang moet ik zeggen.
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:35 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
ja man ik heb nu ook glasvezel sinds een paar jaar ofzo. erg blij mee. stond laatst ook weer zo'n gastje van ziggo aan de deur, of ik geen ziggo wilde. ik zeg nee joh ik heb glasvezel. ooh maar wij hebben ook glasvezelik zeg ik heb gewon de glasvezel in de woonkamer koekert. dikke gigabit pijp. oh oh toen droop hij weer af
dat goedkoper redden ze sowieso niet. ik heb vies goedkoop tmobile combinatie ooit afgesloten. unlimited mobiel 25e en snelste internet mogelijk 25e. dus samen 50e per maand. inmiddels wat inflatie en betaal ik 54e ofzo per maand. geen enkele provider kan daar tegenopquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:37 schreef engine het volgende:
[..]![]()
Ja die heb ik ook eens aan de telefoon gehad. En ook niet goedkoper ofzo he
Netjes jaquote:Op zaterdag 28 januari 2023 11:38 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
dat goedkoper redden ze sowieso niet. ik heb vies goedkoop tmobile combinatie ooit afgesloten. unlimited mobiel 25e en snelste internet mogelijk 25e. dus samen 50e per maand. inmiddels wat inflatie en betaal ik 54e ofzo per maand. geen enkele provider kan daar tegenop
zo zo ga je op sjiekquote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:34 schreef engine het volgende:
Ik heb een kledingstomer besteld van m'n kerstpakketben benieuwd
quote:
haha zal mij benieuwequote:Op zaterdag 28 januari 2023 12:43 schreef engine het volgende:
En verder zat er ook weinig nuttigs bij.
Heb dat twee jaar terug in BB gezien....daar leek dat wel goed te werkenquote:
Impulsaankoop terwijl hij er al vijf in huis heeftquote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:54 schreef Schakeltopia het volgende:
zo ineens of was je al langer op zoek
Is de auto van m'n ouders. Die leen ik nu al vaak en hadden afgesproken dat ik die zou kopen als hun nieuwe er is. Alleen die levering werd iedere keer uitgesteld dus dat duurde nog best lang.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:54 schreef Schakeltopia het volgende:
zo ineens of was je al langer op zoek
quote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:55 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Impulsaankoop terwijl hij er al vijf in huis heeft
aah nice! goed bezigquote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:55 schreef engine het volgende:
[..]
Is de auto van m'n ouders. Die leen ik nu al vaak en hadden afgesproken dat ik die zou kopen als hun nieuwe er is. Alleen die levering werd iedere keer uitgesteld dus dat duurde nog best lang.
nouja kan soms he. dat je ineens denkt fuck it ik ga gewoon iets kopenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 14:55 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Impulsaankoop terwijl hij er al vijf in huis heeft
Die dingen zijn duurquote:
Lekker hoorquote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:51 schreef Schakeltopia het volgende:
het was een mooie dag zo 6.2kwh binnen gehengelt vandaag
gister 1.5!quote:
Inleverenquote:
Weer ietsje langerquote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:23 schreef Schakeltopia het volgende:
en maar groeien die vleugeltjes
[ afbeelding ]
Hoe erg is dat?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 19:52 schreef Schakeltopia het volgende:
ik snap er geen reet van dat m'n omvormer niet uit gaat, het is toch stikke donker
nouja hij verbruikt stroom he, en dat komt niet van de zonpalenquote:
hoeveel stroom verbruikt zo'n dingquote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:05 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
nouja hij verbruikt stroom he, en dat komt niet van de zonpalen![]()
het is niet logisch dat ie aan blijft staan, hij moet namelijk alleen werken als de zonpanelen iets doen.
gister had ik hem uitgezet, toen ging hij dus ook echt niet meer aan. maar blijkbaar heeft hij daar zelf geen zin in
meer dan nodig!quote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
hoeveel stroom verbruikt zo'n ding
woosboest een klacht sturen danquote:Op zaterdag 28 januari 2023 20:07 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
meer dan nodig!
en doordat hij aanblijft verneukt hij mijn opbrengst. want hij blijft constant 24 watt doorgeven.
Mooi.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |