abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212615628
Flinke jongen :9

pi_212621082
pi_212636297
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 16:53 schreef Faxie het volgende:
[ afbeelding ]
Pakketje is binnen,leuke spuitcabine ^O^
Thnx voor de extra"s.
pi_212636381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 17:50 schreef Charged het volgende:

[..]
Pakketje is binnen,leuke spuitcabine ^O^
Thnx voor de extra"s.
Ah nice ^O^ En alsje :P Ze waren hier een beetje overbodig geworden.

Achterste wiel ook klaar ondertussen. Nog een flinkere jongen :')

pi_212638497
Wielen zitten eraan :9

Kan 'm nog niet rechtop zetten, moet eerst nog een extra deel in elkaar zetten voordat het achterwiel op z'n plek blijft.

Aansteker voor schaal :P

pi_212654561
:9

pi_212688024
En weer een kleine update:

pi_212700591
Onderdelen voor nr 2

pi_212703405
En die is ook weer klaar :)

pi_212730158
Veel kabels en slangen kunnen vastgezet worden, plus nog wat extra erbij. Wel een waardeloze handleiding om de goede locatie te vinden voor de slangen.

pi_212736505
pi_212745751
Voorkant begint vorm te krijgen

pi_212753917
Ondanks dat het redelijk beschermd verpakt was, was de voorruit toch aardig bekrast. Polijsten dan maar. Dit is na de eerste coarse stap, krassen zijn al weg.

En dan nog een fine en finish stap, met dit als resultaat :9

Soms vervloek ik mezelf omdat ik zoveel gereedschap haal en het nooit gebruik, maar uiteindelijk kom ik toch altijd wel een situatie tegen waar ik blij ben dat ik het spul heb :P

[ Bericht 53% gewijzigd door Faxie op 09-03-2024 13:30:22 ]
pi_212769482
Welke pasta gebruik je?
Never mind,Tamiya compound...

Eindelijk heeft m'n Action dremel de geest gegeven na 5 jaar.

Eens kijken hoe we dit kunnen bewerkstelligen

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2024 15:39:47 ]
pi_212769680
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 12:57 schreef Charged het volgende:
Welke pasta gebruik je?
Ik heb jaren geleden de Tamiya serie gekocht, dus coarse/fine/finish. Heb ook wel spul voor de auto, maar kleine tubes voor modelbouw leek me wel handig.

Tevens een keer de graveerpen van DSPIAE gekocht, met een polijstset erbij. Zitten 4 sponsjes bij van grof naar finish. De grofste gebruik ik niet, maar de andere 3 werken heel goed met de pasta's.
pi_212770594
Laatste stapje :9

pi_212773746
*O* *O*

En aansteker voor schaal :P

pi_212773868
Prachtig chief,details heel mooi.
pi_212774280
Fiat 131 base coat.

pi_212792799
2 Doosjes binnengekregen :9

pi_212810277
Weer wat nieuw speelgoed :@ Heb ook nog een aantal velletjes bare metal aluminium, nieuwe lading schuurstokjes en 2 Mecha boeken van MigJiminez om de serie compleet te maken :P

Leesstandaard voor de manuals (want ik erger me altijd aan de ruimte die zo'n ding inneemt op de tafel), stofzuigertje (met de Pocher tot de conclusie gekomen dat bij grotere kits er altijd veel rotzooi op de tafel terecht komt), nieuwe primer en een airbrush voor primer en aflakken, zodat ik de Infinity daar niet aan hoef op te offeren en ook niet telkens naalden hoef te wisselen. Je kan wel merken dat de Infinity wat meer geraffineerd is... de nieuwe Ultra voelt wat stroef vergeleken daarmee.
pi_212810292
En ja, ik geil op gadgets ;(
pi_212825892
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 14:40 schreef Faxie het volgende:
En ja, ik geil op gadgets ;(
Joh,je meent het. Ik zou zeggen keep on geilen,is leuk leesvoer. ^O^
pi_212826440
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:25 schreef Charged het volgende:

[..]
Joh,je meent het. Ik zou zeggen keep on geilen,is leuk leesvoer. ^O^
Het is wel zo dat al het speelgoed dat ik heb een kleine irritatie aanpakt :P

Ik ga trouwens even experimenteren met glanslak dippen met een ouwe gundam kit die vlam effecten heeft. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
pi_212826883
Alles op stokjes gezet. Zo eens dippen en kijken wat het oplevert :P

pi_212827002
Links niet gedaan, rechts wel. Verschil is wel de moeite denk ik.

Als dit mooi uitpakt ga ik dit voortaan doen met alle clearparts van mecha kits.

pi_212837115
Komt op foto's allemaal niet zo heel goed uit, maar het is goed gelukt hoor :9

Ik zet ze er later wel op, nu geen zin :')
pi_212848843
Kennen jullie deze nog? :') Ligt al jaaaaren onderin de kast.

Ik ga 'm eens afstoffen, en dan toch eens die laklaag erover spuiten _O-

Maar ik zag al wel dat de randen van sommige decals neigen af te bladderen, dus het kan zijn dat deze uiteindelijk in de prullenbak verdwijnt :@

pi_212851086
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:31 schreef Faxie het volgende:
Kennen jullie deze nog? :') Ligt al jaaaaren onderin de kast.

Ik ga 'm eens afstoffen, en dan toch eens die laklaag erover spuiten _O-

Maar ik zag al wel dat de randen van sommige decals neigen af te bladderen, dus het kan zijn dat deze uiteindelijk in de prullenbak verdwijnt :@

[ afbeelding ]
Geef hem een verweerde look, voeg wat roest of mos toe! ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_212851316
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:49 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Geef hem een verweerde look, voeg wat roest of mos toe! ^O^
Nah ik ga er niet meer moeite in steken dan noodzakelijk. Transformeert ook, dus die verwering zal vreemd uitpakken in een van de modes. En moet handelbaar blijven.
pi_212863822
Heb me voorgenomen dat deze 2 resin kits de volgende gaan zijn :)

pi_212864068
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:06 schreef Faxie het volgende:
Heb me voorgenomen dat deze 2 resin kits de volgende gaan zijn :)

[ afbeelding ]
En wanneer komen de houten puzzelboxen aan de beurt?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_212864544
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 19:30 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
En wanneer komen de houten puzzelboxen aan de beurt?
Dit jaar nog wel :P Ik wil wat meuk dat ik nog heb liggen een beetje wegwerken ook. Mijn kasten zitten vol met dozen :@
pi_212900040
Meer onderdelen dan ik had verwacht :o En veel cleanup nodig zag ik al :') Geen ervaring met resin, dus het zal me benieuwen. heb stofmaskertje voor het schuren, dat weet ik dan wel.

pi_212929609
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 00:56 schreef Faxie het volgende:
Meer onderdelen dan ik had verwacht :o En veel cleanup nodig zag ik al :') Geen ervaring met resin, dus het zal me benieuwen. heb stofmaskertje voor het schuren, dat weet ik dan wel.

[ afbeelding ]
Goed zo,die stof is echt rotzooi. Ook echt goed vegen en stofzuigen daarna.
Mondkapje ophouden tijdens het schoonmaken.
pi_212929732
Ik zal strakjes eens wat foto's geven van de Sprinter..gaat best lekker.
pi_212930215
Godskolere..ik ben een watertank waterdicht aan het maken wat niemand ooit gaat zien... :')
Misschien een biertje minder nemen.
pi_212930982
Ow ik heb de optie voor landingsgestel of niet. Nouja ik wil ze op de vliegstandaard zetten, dus dan maar geen landingsgestel.

Wel wennen dit... is toch even wat anders werken dan met styreen. Voordeel is wel dat ik het als een tank in elkaar kan zetten... dus eerst alles in elkaar plakken en daarna pas spuiten en daarna details. Zoveel details zitten er toch niet in, hoewel ik de panellines wel dieper ga maken.
pi_212947929
Groffe cleanup gedaan en een soort van dryfit om te kijken hoe alles in elkaar geplakt moet worden en waar er extra cleanup nodig is. De thrusters blijven er af denk ik, die ga ik apart spuiten en op het eind monteren anders wordt dat een lastig maskeerwerkje.

pi_212951571
Wat updates aan de Sprinter. Buitenkant is wel duidelijk lijkt me. Wel deze week wat nieuwe lak halen want m'n voorraad is aan de magere kant.
Laadruimte is allemaal scratchbuild. Nieuwe vloer en zijwandbekleding. Watertank is nagenoeg klaar. De Meclean stoomunit,haspels en airless gaat ook wel een dingetje worden.
Decals ben ik mee bezig op de juiste schaal met de beletteraar van onze bussen.
Dashboard heb ik opnieuw gespoten en moet er wat details op aanbrengen maar ik vind het wel leuk.
Gaat gebouwd worden als mijn eigen bus zoals die nou is. De nieuwe is al besteld maar de hele setup zal daar anders van zijn dus...nee. Die gaat het niet worden.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2024 11:02:54 ]
pi_212953556
Gaaf :D Flink project
pi_212969731
Basis is klaar *O* Fitment was vrij goed, maar niet geweldig. Er zitten her en der nog wel wat kiertjes die ik op moet vullen. Alleen nog even kijken of ik dat met plamuur ga doen, of met groffe surfacer.

Daarna nog de panellines uitdiepen, want die zijn maar erg oppervlakkig, en dan kan de primer erover.

pi_212983591
Kiertjes vullen valt wat tegen... Ik heb plasto, en dat droogt irritant snel op, hoewel het te verdunnen is met modelbouwlijm. Ook surfacer 500 geprobeerd, maar dat is voor kieren te dun. Lijkt geschikter te zijn voor oppervlakkige scheurtjes.

Wat ook niet helpt is dat er her en der kieren zitten die er lijken te horen zitten. Het zijn er dusdanig veel dat ik het idee krijg dat het intentioneel is. Referentiefoto's laten geen details zien dus daar heb ik niks aan.

Volgende stap dan maar de pannellines rescriben. Kan wel even duren, zijn er ook vrij veel stiekem.
pi_213012767
Heb de 0,2mm scriber gebruikt. Boven gedaan, onder nog niet. 't Is op de foto minder zichtbaar dan in het echt, maar nog duidelijk genoeg.

pi_213053983
Model is volledig gerescribed. Duurde langer dan ik dacht, stiekem veel panellines.

Nu even goed weer afwachten om de primer erop te knallen... voorlopig even nattig dus nog even geduld...
pi_213137040
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2024 21:17 schreef Faxie het volgende:
Model is volledig gerescribed. Duurde langer dan ik dacht, stiekem veel panellines.

Nu even goed weer afwachten om de primer erop te knallen... voorlopig even nattig dus nog even geduld...
Hoe ga je de panel lines aanpakken? Mn eerste gundam was geheel clean, dus ik dacht om met een fineliner een boost te geven. Heb een 005 en een 0,3 mm liggen, maar die zijn alsnog aardig dik.

Ik zie op YouTube veel mensen met potjes en kwasten werken, maar dat lijkt mij zo'n gedoe en ik heb last van een trillende hand als het op het fijne werk aan komt. Met een pen wil het wel omdat ik met mijn pols dan ergens op kan rusten.

Daarnaast stoor ik mij nog steeds enorm aan al die witte puntjes waar ze zijn losgeknipt. Met een mesje nabewerkt, soms met een godhand single cut knipper. Overal zie ik ze, terwijl een maat van mij het niet op valt. Dus wat daarmee te doen... ik heb de 600/800/1000 schuur stappen gedaan, maar dan zie ik weer kleine krasjes. Maar wat moet ik anders, alles schuren en dan verfen? Of zijn van die polijst schuur dingen van gundamn nog wat?

Zou het zonde vinden als ik aan barbatos ga beginnen met de gedachte dat er weer overal kleine plekjes komen.
pi_213137052
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:56 schreef Charged het volgende:
Wat updates aan de Sprinter. Buitenkant is wel duidelijk lijkt me. Wel deze week wat nieuwe lak halen want m'n voorraad is aan de magere kant.
Laadruimte is allemaal scratchbuild. Nieuwe vloer en zijwandbekleding. Watertank is nagenoeg klaar. De Meclean stoomunit,haspels en airless gaat ook wel een dingetje worden.
Decals ben ik mee bezig op de juiste schaal met de beletteraar van onze bussen.
Dashboard heb ik opnieuw gespoten en moet er wat details op aanbrengen maar ik vind het wel leuk.
Gaat gebouwd worden als mijn eigen bus zoals die nou is. De nieuwe is al besteld maar de hele setup zal daar anders van zijn dus...nee. Die gaat het niet worden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig om te volgen! Net als de sessies van @faxie.
pi_213137307
Voor de panel lining heb ik onderstaande gevonden. Een lange toet met een klein kwastje. Maar volgens mij blij het behelpen en is het minder handig dan een pen.

https://dhkd.nl/mig-oilbrusher-rust/
pi_213137438
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 15:09 schreef blessed19 het volgende:
Voor de panel lining heb ik onderstaande gevonden. Een lange toet met een klein kwastje. Maar volgens mij blij het behelpen en is het minder handig dan een pen.

https://dhkd.nl/mig-oilbrusher-rust/
Dat is niet voor panellines. Ik zou gewoon lekker de Tamiya Black Panel Accent Color (oid) halen. Kan je niet mis mee gaan.
pi_213137492
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 14:32 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Hoe ga je de panel lines aanpakken? Mn eerste gundam was geheel clean, dus ik dacht om met een fineliner een boost te geven. Heb een 005 en een 0,3 mm liggen, maar die zijn alsnog aardig dik.

Ik zie op YouTube veel mensen met potjes en kwasten werken, maar dat lijkt mij zo'n gedoe en ik heb last van een trillende hand als het op het fijne werk aan komt. Met een pen wil het wel omdat ik met mijn pols dan ergens op kan rusten.

Daarnaast stoor ik mij nog steeds enorm aan al die witte puntjes waar ze zijn losgeknipt. Met een mesje nabewerkt, soms met een godhand single cut knipper. Overal zie ik ze, terwijl een maat van mij het niet op valt. Dus wat daarmee te doen... ik heb de 600/800/1000 schuur stappen gedaan, maar dan zie ik weer kleine krasjes. Maar wat moet ik anders, alles schuren en dan verfen? Of zijn van die polijst schuur dingen van gundamn nog wat?

Zou het zonde vinden als ik aan barbatos ga beginnen met de gedachte dat er weer overal kleine plekjes komen.
Laagje glanslak op het model, dan de panellines met een wash doen (de Tamiya Panelline of wellicht een grijze van AK Interactive, moet nog beslissen) laten drogen, met gummetje of zippobenzine (vervliegt snel) het gemors weghalen. Je kan panellines ook aanbrengen met een scherpe vulpen tip ipv kwast.

Voor het schuren... 1000 is te grof... je moet nog een finish stap doen daarna van zeker 3000. Zijn speciale buffing sticks voor (ook voor nagels denk ik, zelfde spul in principe, kan je bij de kruidvat ofzo wellicht vinden). Een glazen vijl werkt ook goed, die schrapen ipv schuren, maar moet je wel vaak reinigen omdat die verstopt gaan raken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')