Ah nicequote:Op donderdag 29 februari 2024 17:50 schreef Charged het volgende:
[..]
Pakketje is binnen,leuke spuitcabine![]()
Thnx voor de extra"s.
Ik heb jaren geleden de Tamiya serie gekocht, dus coarse/fine/finish. Heb ook wel spul voor de auto, maar kleine tubes voor modelbouw leek me wel handig.quote:
Het is wel zo dat al het speelgoed dat ik heb een kleine irritatie aanpaktquote:Op donderdag 14 maart 2024 17:25 schreef Charged het volgende:
[..]
Joh,je meent het. Ik zou zeggen keep on geilen,is leuk leesvoer.
Geef hem een verweerde look, voeg wat roest of mos toe!quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:31 schreef Faxie het volgende:
Kennen jullie deze nog?Ligt al jaaaaren onderin de kast.
Ik ga 'm eens afstoffen, en dan toch eens die laklaag erover spuiten
Maar ik zag al wel dat de randen van sommige decals neigen af te bladderen, dus het kan zijn dat deze uiteindelijk in de prullenbak verdwijnt
[ afbeelding ]
Nah ik ga er niet meer moeite in steken dan noodzakelijk. Transformeert ook, dus die verwering zal vreemd uitpakken in een van de modes. En moet handelbaar blijven.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 18:49 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Geef hem een verweerde look, voeg wat roest of mos toe!
En wanneer komen de houten puzzelboxen aan de beurt?quote:Op zondag 17 maart 2024 19:06 schreef Faxie het volgende:
Heb me voorgenomen dat deze 2 resin kits de volgende gaan zijn![]()
[ afbeelding ]
Dit jaar nog welquote:Op zondag 17 maart 2024 19:30 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
En wanneer komen de houten puzzelboxen aan de beurt?
Goed zo,die stof is echt rotzooi. Ook echt goed vegen en stofzuigen daarna.quote:Op donderdag 21 maart 2024 00:56 schreef Faxie het volgende:
Meer onderdelen dan ik had verwachtEn veel cleanup nodig zag ik al
Geen ervaring met resin, dus het zal me benieuwen. heb stofmaskertje voor het schuren, dat weet ik dan wel.
[ afbeelding ]
Hoe ga je de panel lines aanpakken? Mn eerste gundam was geheel clean, dus ik dacht om met een fineliner een boost te geven. Heb een 005 en een 0,3 mm liggen, maar die zijn alsnog aardig dik.quote:Op maandag 1 april 2024 21:17 schreef Faxie het volgende:
Model is volledig gerescribed. Duurde langer dan ik dacht, stiekem veel panellines.
Nu even goed weer afwachten om de primer erop te knallen... voorlopig even nattig dus nog even geduld...
Prachtig om te volgen! Net als de sessies van @faxie.quote:Op maandag 25 maart 2024 10:56 schreef Charged het volgende:
Wat updates aan de Sprinter. Buitenkant is wel duidelijk lijkt me. Wel deze week wat nieuwe lak halen want m'n voorraad is aan de magere kant.
Laadruimte is allemaal scratchbuild. Nieuwe vloer en zijwandbekleding. Watertank is nagenoeg klaar. De Meclean stoomunit,haspels en airless gaat ook wel een dingetje worden.
Decals ben ik mee bezig op de juiste schaal met de beletteraar van onze bussen.
Dashboard heb ik opnieuw gespoten en moet er wat details op aanbrengen maar ik vind het wel leuk.
Gaat gebouwd worden als mijn eigen bus zoals die nou is. De nieuwe is al besteld maar de hele setup zal daar anders van zijn dus...nee. Die gaat het niet worden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is niet voor panellines. Ik zou gewoon lekker de Tamiya Black Panel Accent Color (oid) halen. Kan je niet mis mee gaan.quote:Op maandag 8 april 2024 15:09 schreef blessed19 het volgende:
Voor de panel lining heb ik onderstaande gevonden. Een lange toet met een klein kwastje. Maar volgens mij blij het behelpen en is het minder handig dan een pen.
https://dhkd.nl/mig-oilbrusher-rust/
Laagje glanslak op het model, dan de panellines met een wash doen (de Tamiya Panelline of wellicht een grijze van AK Interactive, moet nog beslissen) laten drogen, met gummetje of zippobenzine (vervliegt snel) het gemors weghalen. Je kan panellines ook aanbrengen met een scherpe vulpen tip ipv kwast.quote:Op maandag 8 april 2024 14:32 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe ga je de panel lines aanpakken? Mn eerste gundam was geheel clean, dus ik dacht om met een fineliner een boost te geven. Heb een 005 en een 0,3 mm liggen, maar die zijn alsnog aardig dik.
Ik zie op YouTube veel mensen met potjes en kwasten werken, maar dat lijkt mij zo'n gedoe en ik heb last van een trillende hand als het op het fijne werk aan komt. Met een pen wil het wel omdat ik met mijn pols dan ergens op kan rusten.
Daarnaast stoor ik mij nog steeds enorm aan al die witte puntjes waar ze zijn losgeknipt. Met een mesje nabewerkt, soms met een godhand single cut knipper. Overal zie ik ze, terwijl een maat van mij het niet op valt. Dus wat daarmee te doen... ik heb de 600/800/1000 schuur stappen gedaan, maar dan zie ik weer kleine krasjes. Maar wat moet ik anders, alles schuren en dan verfen? Of zijn van die polijst schuur dingen van gundamn nog wat?
Zou het zonde vinden als ik aan barbatos ga beginnen met de gedachte dat er weer overal kleine plekjes komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |