Waarom is het belangrijk te vermelden dat het om een minderheid gaat? Er wordt slechts een realiteit benoemd. En deze realiteit is trouwens ook in andere delen van Europa merkbaar, zo ontvluchten een flink aantal Joodse mensen Frankrijk al in de afgelopen jaren richting Israël.quote:Op woensdag 25 januari 2023 18:32 schreef Lao-Zi het volgende:
[..]
Ironisch dat bij zo'n onderwerp als de holocaust met de vinger gewezen wordt naar een bevolkingsgroep die een minderheid vormt, terwijl het onderzoek zelf daar niks over zegt. Dan heb je zelf niks, nada, 0,0, iets geleerd van de holocaust ook al erken je dat het heeft plaatsgevonden. Dat je 27 likes hebt gekregen bewijst maar dat het merendeel hier veel te leren heeft en zondebokken nodig heeft.
quote:Holocaust-les? Bullshit, zeggen de leerlingen
Steeds meer leraren hebben moeite de Holocaust te bespreken in de klas. Moslimkinderen haten dit onderwerp. De ChristenUnie houdt vandaag een rondetafelgesprek met leraren, joodse organisaties en vertegenwoordigers van de moslimsgemeenschap in de Tweede Kamer over dit probleem.
Zegt de leraar 'Joden', zeggen leerlingen 'Gaza'. Zegt de leraar 'Holocaust', zeggen leerlingen 'allemaal bullshit'. Wissam Feriani, leraar burgerschap op het roc van Amsterdam, heeft het allemaal gehoord. ,,De joden krijgen altijd de schuld. 'Ze horen er niet,' zegt een aantal leerlingen dan. Dat is moeilijk."
Het verhaal van Feriani staat niet op zichzelf. Steeds meer leraren klagen dat het lastig is onderwerpen als de Holocaust te bespreken in de klas wegens de bezwaren van veel moslimleerlingen.
,,Als ik dan hoor dat Holocaustoverlevende Bloeme Evers op sommige scholen geen gastlessen meer durft te geven, dan schrik ik daarvan," zegt ChristenUnie-leider Arie Slob. ,,Het is niet te verkroppen dat in het jaar van de zeventigste herdenking van de Holocaust het antisemitisme in Nederland toeneemt."
Volgens Feriani komen de emotionele reacties van zijn mbo-studenten voort uit onwetendheid. ,,Je probeert dan hun manier van denken te beïnvloeden. De kennis bij te spijkeren door het bespreekbaar te maken, dan gaan ze nadenken."
Pluspunt
Ruim de helft van Feriani's leerlingen is moslim, hij zelf ook. ,,Dat is een pluspunt. Ik ken hun cultuur, ik weet hoe ik ze moet benaderen. En ik ben een man. Ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw."
In de tijd dat Slob zelf leraar geschiedenis en maatschappijleer was, was het ergste wat hij meemaakte dat een leerling niet geïnteresseerd was. ,,Je moet als leraar altijd over een barricade heen om de leerling te bereiken. In dit geval moet je ook nog eens over een ideologische barricade heen. Maar het laatste wat je moet doen is het níet bespreekbaar maken. We willen weten wat we vanuit de politiek kunnen doen om leraren daarbij te helpen."
De schoen wringt bij tijdgebrek, zegt docent Feriani. De Algemene Onderwijsbond ziet dat ook. ,,De één moet worden bijgespijkerd met wiskunde, de ander moet worden geholpen met vreemde ideeën,'' zegt een woordvoerder. ,,Dat kost tijd. Maar het moet niet een exclusief probleem van het onderwijs worden."
Tweede Wereldoorlog
Hoeveel leraren moeite hebben de Tweede Wereldoorlog te behandelen in de les, is niet bekend. Er is geen centraal meldpunt en ook de onderwijsbonden houden er geen cijfers van bij. Signalen zijn er wel, bevestigt middelbareschoolkoepel VO-raad, die de zorgen van de ChristenUnie herkent.
Het probleem groeit de laatste tijd, zegt creatief directeur Kai Pattipilohy van culturele organisatie Diversion. ,,Wij horen ook dat leerlingen bij de behandeling van de Holocaust zeggen: 'meester, u zegt het wel en ik zal het ook opschrijven bij mijn proefwerk, maar u staat toch aan de kant van de joden'."
De Amsterdamse organisatie laat jonge homoseksuele, islamitische en joodse rolmodellen gastlessen geven over onderwerpen waar een taboe op rust. Een rolmodel kan dan helpen, stelt Pattipilohy. Een leerling die boos is over wat er gebeurde in Gaza afgelopen zomer, weet vaak het verschil niet tussen de Israëlische politiek en iemand die joods is.
,,Je moet de leerlingen een spiegel voorhouden. Als je wilt dat je moeder met een hoofddoekje over straat kan, dan moet een jood ook een keppeltje kunnen dragen. Als je dat goed doet, fluiten de leerlingen een medeleerling die een antisemitische opmerking maakt zelf terug."
Logo heeft antifa kleuren en nazi symbolen en die verkondigen europe's last battle.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:02 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
“Amalek wants life to be forfeit. Liberalism is the focus of Amalek today. This is why they will say that abortion and homosexuality, actions that detract from life, are moral imperatives. It is not a coincidence that liberals are atheists. Liberalism is what happens when you take God and meaning out of life. Ultimately, liberalism is idolatry. It is making God in the image of man, making man the ultimate authority, freeing him to do what he wants. The Golden calf is the liberal movement in action. They made a god, imbued him with powers, so that under his rule, they could do what they want.”
Fuck Amelek
https://nos.nl/artikel/24(...)rzoek-naar-holocaustquote:Op woensdag 25 januari 2023 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is natuurlijk al vele jaren bekend dat leraren steeds meer moeite krijgen met holocaustonderwijs en het zelfs maar moeten laten zitten en in wat voor klassen op wat voor scholen dat het geval is. Als je multiculturaliteit en cultuurrelativisme hoog in het vaandel hebt staan moet je ook erkennen dat holcoaustherdenking Nederlandse en Westerse cultuur is. Haal je veel vreemde cultuur binnen, dan verschuift de verhouding in culturele uitingen.
Ik leid uit je post af dat je holocaustontkenning geen culturele verrijking vindt. Maar je moet niet vergeten hoeveel moois uit die vreemde cultuur daar tegenover staat.
Degenen die denken dat de groep van 12% en 23% alleen uit import uit het MO bestaat, die mogen ook opnieuw gaan leren rekenen.quote:12 procent van de bevolking als geheel zegt dat dit aantal fors wordt overdreven of zelfs dat de Holocaust een mythe is. Onder de mensen jonger dan 40 is dat volgens de onderzoekers 23 procent.
Heb de moeite genomen om hun telegram channel te bezoekenquote:Op woensdag 25 januari 2023 19:44 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Logo heeft antifa kleuren en nazi symbolen en die verkondigen europe's last battle.
[ afbeelding ]
Deu 25:17 Remember what Amalek did unto thee by the way, when ye were come forth out of Egypt;
https://en.wikipedia.org/wiki/Amalek
https://www.gotquestions.org/Amalekites.html
Was in de war met amorieten https://www.gotquestions.org/Amorites.html
Lekkere fake nieuwstitel trouwens. Alles voor de klikbeet.quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:
+1 voor die dude die wist wie het was (en ongetwijfeld ook het stuk geschiedenis dat erbij hoort) en dan
ik heb met haar gesmoked, hash
Ff die reporter in de zeik nemen
onderdeel van het probleem..quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:
+1 voor die dude die wist wie het was (en ongetwijfeld ook het stuk geschiedenis dat erbij hoort) en dan
Wist niet dat een kwart van de NL'se jeugd uit alleen allochtonen bestond. Typisch POW om bij zo'n onderwerp alleen donkere mensen te interviewen (op 1 na), alsof alleen daar het probleem ligt. Misschien moeten ze hun eigen achterban gaan interviewen. En dan ook nog vragen of ze Anne Frank kennen ipv te vragen of ze de holocaust (er)kennen, waar het om ging (wat ze alleen deden bij het autochtone meisje, die niet wist wat dat was).quote:Op woensdag 25 januari 2023 21:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Alleen?quote:Op woensdag 25 januari 2023 22:20 schreef Lao-Zi het volgende:
[..]
Wist niet dat een kwart van de NL'se jeugd uit alleen allochtonen bestond. Typisch POW om bij zo'n onderwerp alleen donkere mensen te interviewen
Ow toch niet.quote:(op 1 na),
Daar ligt idd een flink deel van het probleem ja.quote:alsof alleen daar het probleem ligt.
Nou ze doen maar.quote:Misschien moeten ze hun eigen achterban gaan interviewen. En dan ook nog vragen of ze Anne Frank kennen ipv te vragen of ze de holocaust (er)kennen, waar het om ging (wat ze alleen deden bij het autochtone meisje, die niet wist wat dat was).
Misschien moet jij eerst opnieuw leren lezen.quote:Op woensdag 25 januari 2023 20:27 schreef Lao-Zi het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rzoek-naar-holocaust
Degenen die denken dat de groep van 12% en 23% alleen uit import uit het MO bestaat, die mogen ook opnieuw gaan leren rekenen.
6% ontkent, 17% zet vraagtekens bij het aantal slachtoffers. 6% kan makkelijk import uit Noord-Afrika en Midden-Oosten zijn.quote:De onderzoekers stelden onder andere dat een klein deel (6 procent) denkt dat de Holocaust een mythe was en 17 procent dat het aantal slachtoffers sterk overdreven was.
Tjah het waren maar Joden hè.quote:Op woensdag 25 januari 2023 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Bijna een kwart (23 procent) van de jongeren gelooft niet in de Holocaust, of vindt deze zwaar overdreven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Aannames.quote:Op woensdag 25 januari 2023 23:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
6% kan makkelijk import uit Noord-Afrika en Midden-Oosten zijn.
Onderbouwd door de realiteit die wij allemaal kennen (maar sommigen ontkennen).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |