abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207703737
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:11 schreef capricia het volgende:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar kunnen we ook niet vast beginnen met het trainen van Oekraïners op onze jets?

Just in case..
Volgens mij gebeurt dat ook al een paar maanden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207703747
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
En daarvoor heb je:

- Stingers
- Piorun
- Avengers
- Die engelse pantzer die starstreaks vuurt
- Alle mobiele AA van sovjet makelij die oekraine heeft
- Een sortie van de oekrainse luchtmacht met HARM raketten

Dus rus kan ook niet op z'n gemakje doen wat ze willen in de lucht. Dat is precies dat air-superiority gebeuren.
Nee, maar die hebben het wel makkelijker achter eigen linies.

Je hebt het over luchtoverheersing als je aan beide zijden kan doen wat je wil.

Zonder hebben beide partijen alleen overwicht achter eigen linies.

Zodra je door linies breekt en doorrijdt om vijanden een pas af te snijden ga je je eigen AA missen terwijl de vijand deze om de hoek heeft staan.
pi_207703748
De gevolgen gaan wel wat verder dan moderne tanks op het slagveld. Voor Oekraine zal dit een enorme moraal boost zijn,

Rusland zal hierop moeten reageren, mogelijk met een mobilisatie.
  woensdag 25 januari 2023 @ 00:25:25 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207703753
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Ik denk dat zo'n thunderrun als in Kharkiv nog wel een keertje kan. Toen deden ze het met pick-ups maar nu hebben ze beter spul.
Het is ook serieus de vraag hoeveel weerstand ze tegenkomen als ze op de meest optimale plek doorsteken (helemaal perfect bekend adhv sateliet foto's). Kwaliteit van rus' leger valt wat tegen de laatste tijd, om het maar netjes te zeggen. Dan kun je al die geprepareerde stellingen in de rug aanvallen. Idd net als Kharkiv.
&lt;signature here&gt;.
pi_207703770
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Ik denk dat zo'n thunderrun als in Kharkiv nog wel een keertje kan. Toen deden ze het met pick-ups maar nu krijgen ze beter spul.
Dat front was duidelijk verzwakt en verwaarloost.

Het zou kunnen. Maar dan zouden de Oekraïners perfect gecoördineerd met hun nieuwe speeltjes moeten spelen, en zouden de Russen enorm moeten falen met al die versterkte linies.

Mocht er een powerrun komen zal die zijn waar men hem niet verwacht.
pi_207703775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Nee, maar die hebben het wel makkelijker achter eigen linies.

Je hebt het over luchtoverheersing als je aan beide zijden kan doen wat je wil.

Zonder hebben beide partijen alleen overwicht achter eigen linies.

Zodra je door linies breekt en doorrijdt om vijanden een pas af te snijden ga je je eigen AA missen terwijl de vijand deze om de hoek heeft staan.
Je kunt altijd mooi zien wanneer de Oekrainers doorbreken: dan vallen de russische vliegtuigen met bosjes uit de lucht.

Oekraine heeft teveel AA om nog bedreigd te worden door de (afnemende!) russische luchtmacht. Een paar Stingers en een doodenkele OSA oid is al genoeg om russiche vliegtuigen op afstand te houden.

Even terzijde: we zijn zwaar over tijd voor wat betreft weer een Oekrainsche stunt.
pi_207703778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:30 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat front was duidelijk verzwakt en verwaarloost.

Het zou kunnen. Maar dan zouden de Oekraïners perfect gecoördineerd met hun nieuwe speeltjes moeten spelen, en zouden de Russen enorm moeten falen met al die versterkte linies.

Mocht er een powerrun komen zal die zijn waar men hem niet verwacht.
De zwakste linies zijn die bij de russische grens.......
pi_207703783
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:31 schreef oheng het volgende:

[..]
Je kunt altijd mooi zien wanneer de Oekrainers doorbreken: dan vallen de russische vliegtuigen met bosjes uit de lucht.

Oekraine heeft teveel AA om nog bedreigd te worden door de (afnemende!) russische luchtmacht. Een paar Stingers en een doodenkele OSA oid is al genoeg om russiche vliegtuigen op afstand te houden.

Even terzijde: we zijn zwaar over tijd voor wat betreft weer een Oekrainsche stunt.
Maar wanneer vielen de Oekraïners over een smal front aan om een enorm stuk van de Russen of te snijden?

Ja Kharkiv, maar daar zouden Russen van moeten leren.
  woensdag 25 januari 2023 @ 00:33:59 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207703787
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:24 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zonder hebben beide partijen alleen overwicht achter eigen linies.

Tot jij die linies doorbreekt en met die stinger of piorun schiet op die Mi helikoper gunship, of dat Su CAS vliegtuig.

Realiteit is geen videogame hé, waar het nogal binair werkt dat als de tegenstander met rock komt, jij met paper komt, het dan helemaal goed zit. Tegenstander kan met meer rock komen dan jij paper hebt, enz.
&lt;signature here&gt;.
pi_207703789
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:32 schreef oheng het volgende:

[..]
De zwakste linies zijn die bij de russische grens.......
Haha.

Met de tanks komen vast de nein, no, nee enz enz.
  woensdag 25 januari 2023 @ 00:37:59 #111
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207703802
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:31 schreef oheng het volgende:
Even terzijde: we zijn zwaar over tijd voor wat betreft weer een Oekrainsche stunt.
Ik had nog wel een winter offensief verwacht, bij kremina blijft het rommelen, maar ik denk dat ze nu wachten tot lente. Grond weer hard, en dan kunnen die.. 1000en man? enigszins getrained zijn voor hun nieuwe speeltjes.
&lt;signature here&gt;.
pi_207703813
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Tot jij die linies doorbreekt en met die stinger of piorun schiet op die Mi helikoper gunship, of dat Su CAS vliegtuig.

Realiteit is geen videogame hé, waar het nogal binair werkt dat als de tegenstander met rock komt, jij met paper komt, het dan helemaal goed zit. Tegenstander kan met meer rock komen dan jij paper hebt, enz.
Een spits offensief tot aan de Azovzee waarna de hele zooi in elkaar dondert lijkt mij gewoon stug.

Met de, tegen de lente aangevoerde, Ru versterkingen moet je in de lente eerst maar eens wat overwicht hebben en dan moet je er nog overheen zien te komen.

Ja je hebt en krijgt goed spul om verder te vechten, maar we moeten er niet van uit gaan dat het meteen een spektakel gaat worden.

Hebben jullie gelijk zal ik deze post quoten en schoorvoetend jullie dit gunnen.
pi_207703818
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik had nog wel een winter offensief verwacht, bij kremina blijft het rommelen, maar ik denk dat ze nu wachten tot lente. Grond weer hard, en dan kunnen die.. 1000en man? enigszins getrained zijn voor hun nieuwe speeltjes.
Kreminna heeft veel versterkingen. Wel iets voor een lente offensief inderdaad.
  woensdag 25 januari 2023 @ 00:45:27 #114
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_207703824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ja je hebt en krijgt goed spul om verder te vechten, maar we moeten er niet van uit gaan dat het meteen een spektakel gaat worden.
Je hebt gelijk, maar, wordt wel een spektakel. Oekraine is duidelijk dat ze dit willen om op de offensieve toer te gaan ;)

Wordt het de overwinnende slag? De tijd zal het leren.
&lt;signature here&gt;.
pi_207703840
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, maar, wordt wel een spektakel. Oekraine is duidelijk dat ze dit willen om op de offensieve toer te gaan ;)

Wordt het de overwinnende slag? De tijd zal het leren.
Ik geloof wel in een verschil met de impuls die ze nu hebben gehad. Maar ik geloof niet dat het genoeg gaat zijn voor 1 bepalende slag of poging daartoe. Hoe denk je dat het westen reageert als Oekraïne alles inzet en vervolgens kwijtraakt in 1 offensief? Helemaal als dan het handje wordt opgehouden voor meer?

Stad voor stad en alleen daar waar het kan nadat de boel van afstand soft is gemaakt.
pi_207703847
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Er wordt niet "geschoven" met troepen, er worden juist troepen bijgeplust (mobilisatie). En dan zit je in Russisch gebied en ook het Russische luchtruim... Je hele opmars wordt dan op alle flanken aangegrepen.

Dat "doorbraak forceren" narratief klinkt natuurlijk heel leuk en is atm een lekker kekke term want tanks maar zo eenvoudig is het natuurlijk niet. Dit soort "en nu gaat alles anders worden" geluiden hoorden we natuurlijk ook al toen de westerse artillerie en HIMARS'en werden geleverd.
Mwoah, oneens.

De verwachting waren lang niet zo hoog als toen de PHZ´s of Himarsjes werden geleverd.
Maar hoe vind jij dat het aangepakt zou moeten worden?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_207703853
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, en nu hoor je daar positief over te zijn.

Nogmaals onenigheid in de EU is een Russische wens/doel.
Duitsers beetje opjutten kan geen kwaad. Gaat allemaal erg traag die "zeitenwendes". 12 jaar geleden plan om kerncentrales uit te faseren, nu dorpjes ontruimen voor bruinkool.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Intelligentste user 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 00:57:49 #118
222817 Recce
pi_207703859
Drie van de vier tankvliegtuigen zijn weer op de terugweg. Dan lijkt me de kans toch redelijk groot dat ze een groep straaljagers hebben bijgetankt voor de Atlantische oversteek.

EDIT: Na wat speurwerk op Twitter blijken ze 7 B-52's te hebben bijgetankt die de oversteek aan het maken zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door Recce op 25-01-2023 01:07:59 ]
pi_207703865
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Duitsers beetje opjutten kan geen kwaad. Gaat allemaal erg traag die "zeitenwendes". 12 jaar geleden plan om kerncentrales uit te faseren, nu dorpjes ontruimen voor bruinkool.
Och maar dan mogen ze nu ook wel een schouderklopje hebben.

Die Polen hadden een hoop drukte en die hoor je nu dat ze wel nieuw spul gefinancierd willen hebben van Europa.
  Intelligentste user 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 01:09:50 #120
222817 Recce
pi_207703895
Ah, er is ook een filmpje van de bommenwerpers die onderweg naar Europa zijn:

twitter
pi_207703902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:33 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar wanneer vielen de Oekraïners over een smal front aan om een enorm stuk van de Russen of te snijden?

Ja Kharkiv, maar daar zouden Russen van moeten leren.
Je moet er ook rekening mee houden dat beide zijden extreem getraind zijn in het neerschieten van luchtdoelen zoals kleine drones. Een lompe heli is echt ten dode opgeschreven als die ook maar in de buurt komt van de frontlinie.
pi_207703904
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:57 schreef Recce het volgende:
Drie van de vier tankvliegtuigen zijn weer op de terugweg. Dan lijkt me de kans toch redelijk groot dat ze een groep straaljagers hebben bijgetankt voor de Atlantische oversteek.

EDIT: Na wat speurwerk op Twitter blijken ze 7 B-52's te hebben bijgetankt die de oversteek aan het maken zijn.
Gezellig, en vast niet toevallig dat die naar Europa zijn gestuurd. Voorbereiding voor wat Poetin van plan is?
pi_207703911
quote:
7s.gif Op woensdag 25 januari 2023 00:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik had nog wel een winter offensief verwacht, bij kremina blijft het rommelen, maar ik denk dat ze nu wachten tot lente. Grond weer hard, en dan kunnen die.. 1000en man? enigszins getrained zijn voor hun nieuwe speeltjes.
Het weer blijft een beetje rond het vriespunt hangen.
Kijk je naar satelietfoto's, dan is alles bruin, maar het water lijkt wel bevroren. Dus de grond zou nu hard genoeg kunnen zijn.

Het spoorwegkruispunt bij Alchevsk is trouwens ook hard geraakt door HIMARS of drones.

[ Bericht 5% gewijzigd door oheng op 25-01-2023 01:29:53 ]
  Intelligentste user 2022 woensdag 25 januari 2023 @ 01:20:40 #124
222817 Recce
pi_207703912
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 01:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Gezellig, en vast niet toevallig dat die naar Europa zijn gestuurd. Voorbereiding voor wat Poetin van plan is?
Waarschijnlijk gaan ze naar een oefening met Israël: https://www.nbcnews.com/p(...)ssage-iran-rcna66927

De VS willen laten zien dat ze nog meer kunnen terwijl ze al druk zijn in Europa en Azië.
pi_207703919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 01:14 schreef oheng het volgende:

[..]
Je moet er ook rekening mee houden dat beide zijden extreem getraind zijn in het neerschieten van luchtdoelen zoals kleine drones. Een lompe heli is echt ten dode opgeschreven als die ook maar in de buurt komt van de frontlinie.
Ah jawel. Maar bij een snelle aanval tot diep in vijandelijk gebied ben je nu 1maal kwetsbaar.

Ik denk gewoon niet dat dat het meest logisch is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')