abonnement Unibet Coolblue
pi_207706189
Misschien moet er een praatclub komen over de wandaden van French Corner en demente Loewietje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 25 januari 2023 @ 11:15:28 #32
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207706210
Tegen Kroatië in de halve finale ^O^
pi_207711960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 03:19 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Pietjepukked ^O^
Kijk die finale nog eens terug. Weet je wat de uitblinkers waren in de finale aan Nederlandse kant? Niet de aanvallers in ieder geval, Joris en Johnny kregen veel complimenten dat WK.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207711994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 11:15 schreef hhh38 het volgende:
Tegen Kroatië in de halve finale ^O^
Prima loting met mogelijk 2 wedstrijden in de Kuip. Als je ooit een prijs wil pakken met Oranje moet je het nu doen met het thuisvoordeel en 1 rustdag meer als je de finale haalt. Echt een droomsituatie maar Nederland zal het wel weer verknallen.

Volgende Nations League doen waarschijnlijk ook Zuid-Amerikaanse landen mee dus ook dan wordt het pakken van een prijs alweer moeilijker.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 19:31:18 #35
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_207712056
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Prima loting met mogelijk 2 wedstrijden in de Kuip. Als je ooit een prijs wil pakken met Oranje moet je het nu doen met het thuisvoordeel en 1 rustdag meer als je de finale haalt. Echt een droomsituatie maar Nederland zal het wel weer verknallen.

Volgende Nations League doen waarschijnlijk ook Zuid-Amerikaanse landen mee dus ook dan wordt het pakken van een prijs alweer moeilijker.
Jij met je pRiJs. Komt niet in de buurt van een EK of WK dus totaal niet memorabel. Leuk en knap zou het zijn, meer niet.

Toch weer gereageerd.
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:34:25 #36
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_207712103
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:31 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Jij met je pRiJs. Komt niet in de buurt van een EK of WK dus totaal niet memorabel. Leuk en knap zou het zijn, meer niet.

Toch weer gereageerd.
Het is alsof je tegen Duitsland hebt gespeeld, want je bent er toch weer ingetuind.
Makkelijk tweede.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 19:34:59 #37
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_207712114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Het is alsof je tegen Duitsland hebt gespeeld, want je bent er toch weer ingetuind.
Weer geen prijs.
pi_207712531
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:31 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Jij met je pRiJs. Komt niet in de buurt van een EK of WK dus totaal niet memorabel. Leuk en knap zou het zijn, meer niet.

Toch weer gereageerd.
Heel veel mensen (ook hier op Fok) zijn het hiermee oneens. In het landenvoetbal kun je nauwelijks wat winnen terwijl er in clubvoetbal elk jaar minimaal 2 en vaak 3 prijzen te pakken zijn.

Zeker voor een land als Nederland is dit een unieke kans.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207713065
Benieuwd hoe de eckte eckte Oranje-fans dit zien. @-XOR- @TLC @WheeledWarrior
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207713362
Ik ben het wel met Pietje eens dat je er voor moet gaan. Ondanks dat de prijs nu nog niet zoveel zegt is dat misschien over 20 jaar wel anders. De statuur van een EK zal het niet krijgen, maar wie weet wat wel.

En met slechts 1 EK is de prijzenkast nou ook niet echt rijkelijk gevuld, dan is alles mooi meegenomen.
pi_207713584
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heel veel mensen (ook hier op Fok) zijn het hiermee oneens. In het landenvoetbal kun je nauwelijks wat winnen terwijl er in clubvoetbal elk jaar minimaal 2 en vaak 3 prijzen te pakken zijn.

Zeker voor een land als Nederland is dit een unieke kans.
aansteller
pi_207713595
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Kijk die finale nog eens terug. Weet je wat de uitblinkers waren in de finale aan Nederlandse kant? Niet de aanvallers in ieder geval, Joris en Johnny kregen veel complimenten dat WK.
Nee dank je.

Ze hebben inderdaad best een leuk toernooi gebald hoor, maar Schijtinga vergelijken met Dijkgod, dan ben je echt van het padje af.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_207713721
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Benieuwd hoe de eckte eckte Oranje-fans dit zien. @:-xor- @:tlc @:wheeledwarrior
Een prijs is een prijs, als je em kunt winnen moet je er ook voor gaan.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207713943
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:42 schreef tjoptjop het volgende:
Ik ben het wel met Pietje eens dat je er voor moet gaan. Ondanks dat de prijs nu nog niet zoveel zegt is dat misschien over 20 jaar wel anders. De statuur van een EK zal het niet krijgen, maar wie weet wat wel.

En met slechts 1 EK is de prijzenkast nou ook niet echt rijkelijk gevuld, dan is alles mooi meegenomen.
Lijkt me ook. Hoewel Oranje best een grote naam heeft in het interlandvoetbal zijn we als we het met Europese clubs zouden vergelijken een soort AS Roma van het landenvoetbal. Ooit 1 keer wat gewonnen maar dat is het verder wel. De prijzen liggen niet voor het oprapen en zeker in eigen land zou het gewoon geweldig zijn.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_207714251
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Lijkt me ook. Hoewel Oranje best een grote naam heeft in het interlandvoetbal zijn we als we het met Europese clubs zouden vergelijken een soort AS Roma van het landenvoetbal. Ooit 1 keer wat gewonnen maar dat is het verder wel. De prijzen liggen niet voor het oprapen en zeker in eigen land zou het gewoon geweldig zijn.
Niveautje Griekenland en Denemarken :P

Maar met een Nations League komen we iig weer op gelijk hoogte met Portugal
  woensdag 25 januari 2023 @ 21:34:23 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207714350
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Benieuwd hoe de eckte eckte Oranje-fans dit zien. @:-xor- @:tlc @:wheeledwarrior
Een beetje een b-prijs, maar het is niet dat de vitrinekast van de KNVB nu zo rijkelijk met zilverwaar is gevuld en nu je er zo dichtbij bent zou het een beetje zonde zijn om er weer naast te grijpen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_207717860
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 10:13 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik zie dat keepersprobleem ook niet echt. Bijlow en Cillessen zijn beide van prima niveau. Zelf zou ik dan voor de langere termijn kiezen, maar goed zo denken coaches logischerwijs niet altijd. Als derde keeper kun je dan nog kiezen tussen Noppert en Flekken. Ook dat zijn keepers van een vrij aardig niveau.
Als we de WK reeks bekijken dan denk ik niet dat we met Bijlow of Cillessen veel verder waren gekomen. Er zijn ook een paar ballen hoog in het dak van de goal geplaatst die Noppert er door zijn lengte kon uitvegen. Zie ik Cillessen of Bijlow niet zo snel doen. Weet zo niet meer of het Van Basten of Van der Vaart was die aangaf dat met Noppert je als speler wat meer rust had wetende dat hij het wel klaart daarachter, zonder dat je steeds mee hoeft te helpen.
  donderdag 26 januari 2023 @ 09:22:55 #48
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_207717936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 09:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als we de WK reeks bekijken dan denk ik niet dat we met Bijlow of Cillessen veel verder waren gekomen. Er zijn ook een paar ballen hoog in het dak van de goal geplaatst die Noppert er door zijn lengte kon uitvegen. Zie ik Cillessen of Bijlow niet zo snel doen. Weet zo niet meer of het Van Basten of Van der Vaart was die aangaf dat met Noppert je als speler wat meer rust had wetende dat hij het wel klaart daarachter, zonder dat je steeds mee hoeft te helpen.
Ik zeg ook nergens dat we dan verder waren gekomen, maar ze zijn zeker niet minder dan Noppert. Met name Bijlow heeft het ook al Europees laten zien (vorig seizoen, dit seizoen in die wedstrijden ook uitstekend gekeept).
pi_207718058
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 09:22 schreef fetX het volgende:

[..]
Ik zeg ook nergens dat we dan verder waren gekomen, maar ze zijn zeker niet minder dan Noppert. Met name Bijlow heeft het ook al Europees laten zien (vorig seizoen, dit seizoen in die wedstrijden ook uitstekend gekeept).
Ja maar hij is heel lang!!!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_207718065
quote:
10s.gif Op donderdag 26 januari 2023 09:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja maar hij is heel lang!!!
Kjell Scherpen in 3...2....1
pi_207718225
Matthijsen en Heitinga presteerden alleen omdat er voor hun twee hele goeie slopers stonden. Als dat niet nodig was geweest hadden we meer kans gehad tegen Spanje omdat je op het middenveld eerder had kunnen pressen.
What Would Goku Do
  donderdag 26 januari 2023 @ 10:10:49 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_207718275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Benieuwd hoe de eckte eckte Oranje-fans dit zien. @:-xor- @:tlc @:wheeledwarrior
Het is toch een prijs en zeker voor eigen publiek 2 potjes moet je je toch op kunnen laden daarvoor. Het zijn ook mooie tegenstanders. En verder is er toch niks bijzonders deze zomer voor de heren voetballers want ik zie dat de EK-kwalificatie pas begin september verder gaat.
pi_207722483
Het lijkt erop dat de kwalificatieronde voor het WK wordt ingekort voor 2026. We krijgen 12 groepen van 4 of 5 teams (in plaats van 5 of 6). De groepswinnaars plaatsen zich uiteraard samen met 4 landen uit de play-offs.

De EK (2028) kwalificatie werkt bijna hetzelfde, alleen gaan er dan ook een aantal ‘beste nummers 2’ door.

Daarnaast krijgt de Nations League vanaf 2025 ook kwartfinales, waar dan de beste 2 van iedere groep (in divisie A) zich voor plaatsen.

https://apnews.com/articl(...)cee4ae075603f18a1f7d
leven zoals het leven is
pi_207783846
quote:
Messi niet trots op gedrag in duel met Oranje: 'Gebeurde in heetst van de strijd'
Door onze sportredactie
30 jan 2023 om 18:32

Lionel Messi is ruim anderhalve maand na de beladen kwartfinale tussen Argentinië en Oranje op het WK in Qatar teruggekomen op zijn gedrag tijdens die wedstrijd. De 35-jarige aanvaller, die later dat toernooi de wereldtitel veroverde, had het aan de stok met onder meer Oranjebondscoach Louis van Gaal en invaller Wout Weghorst.

"Ik heb er vooraf niet over nagedacht om zo te juichen. Het gebeurde in het heetst van de strijd", zegt de 35-jarige, die zijn handen achter zijn oren deed en Van Gaal in de ogen keek nadat hij 2-0 had gemaakt, in gesprek met het Argentijnse Urbana Play.

Messi verwees met zijn manier van juichen naar Juan Román Riquelme, van wie hij vroeger een groot bewonderaar was. Bij FC Barcelona kon Van Gaal als trainer niet door één deur met Riquelme, die mede daardoor nooit succesvol was in Camp Nou.

Direct na afloop van het verhitte duel, waarin Argentinië na strafschoppen won, sneerde Messi ook nog naar Van Gaal. Ook assistent-bondscoach Edgar Davids was daarbij betrokken. "Ik zal het herhalen: Van Gaal doet alsof hij zijn ploeg mooi voetbal laat spelen, maar in werkelijkheid zet hij er wat lange spelers in en speelt hij gewoon de lange bal", zei Messi destijds.

Messi doelde daarmee op onder meer het inbrengen van stormram Weghorst, die Oranje met twee doelpunten in de slotfase aan een verlenging hielp. Nahuel Molina opende voor rust de score voor Argentinië na een schitterende assist van Messi, die de voorsprong in de 73e minuut zelf verdubbelde vanaf de strafschopstip.


Lionel Messi zoekt bondscoach Louis van Gaal en zijn assistent Edgar Davids op nadat hij Oranje heeft verslagen in de kwartfinales van het WK.Foto: ANP

'Ik ben niet trots op wat ik allemaal heb gedaan'

Bijna twee maanden later komt Messi tegenover Argentijnse media terug op zijn gedrag. "Ik wist wat ze vooraf allemaal hadden gezegd. Sommigen ploeggenoten hadden me specifiek laten zien wat Van Gaal had geroepen", vervolgde Messi, die Van Gaal op een persconferentie had horen zeggen dat Argentinië met tien man man speelde omdat Messi niet zou meeverdedigen.

"Nu het allemaal achter de rug is, ben ik niet trots op wat ik heb gedaan, maar het gebeurde onder momenten van grote spanning. Ik vind het niet leuk dat dat beeld nu is blijven hangen, maar dat soort dingen gebeuren. Ook op het veld is er nog van alles gebeurd."

In de catacomben deelde Messi ook een sneer uit aan Weghorst. Hij sprak na afloop met de Argentijnse sportzender TyC Sports toen hij naar Weghorst keek. "Waar kijk je naar? Idioot. Loop door", riep de Argentijn.

Waarom Messi het zei, was niet precies duidelijk. Weghorst en Messi hadden het tijdens de wedstrijd al een paar keer met elkaar aan de stok. Door enkele dubieuze beslissingen van scheidsrechter Antonio Mateu Lahoz liepen de gemoederen hoog op in de kwartfinale.

https://www.nu.nl/voetbal(...)t-van-de-strijd.html
De man met de weke ruggegraat krabbelt wat terug :') echt, wat is dat softe gedoe toch. Gewoon zeggen dat je het meende en het zo weer zou doen _O_

Gelukkig is het geen excuses, dat zou helemaal te absurd voor woorden zijn :')
pi_207784549
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 20:26 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
De man met de weke ruggegraat krabbelt wat terug :') echt, wat is dat softe gedoe toch. Gewoon zeggen dat je het meende en het zo weer zou doen _O_

Gelukkig is het geen excuses, dat zou helemaal te absurd voor woorden zijn :')
Tja, het is gebeurd. Nederland speelde een slechte pot en Argentinië ging over lijken om die wedstrijd te winnen. Verdiend door.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 30 januari 2023 @ 21:51:38 #56
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_207785688
Wel een strijd of Botman of Aké nu de verdediger naast van Dijk in het centrum gaat worden als he toch Timber of de Ligt worden gelijk alweer klaar mee.

Wat jullie?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_207785705
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2023 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is toch een prijs en zeker voor eigen publiek 2 potjes moet je je toch op kunnen laden daarvoor. Het zijn ook mooie tegenstanders. En verder is er toch niks bijzonders deze zomer voor de heren voetballers want ik zie dat de EK-kwalificatie pas begin september verder gaat.
EK-kwalificatie is er wel in de zomer, alleen niet voor de finalisten van de Nations League, daarom hebben zij ook een poule met een land minder.

(Maar weet niet of er naast de Nations League ook nog oefenwedstrijden zijn in die periode)
pi_207785733
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:51 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wel een strijd of Botman of Aké nu de verdediger naast van Dijk in het centrum gaat worden als he toch Timber of de Ligt worden gelijk alweer klaar mee.

Wat jullie?
Van Dijk zou ik dan ook geen zekerheidje vinden.. en 2 centrale verdedigers ligt de Ligt (ja ja ;( ) waarschijnlijk beter dan 3
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 30 januari 2023 @ 22:10:42 #59
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_207785955
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 21:54 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Van Dijk zou ik dan ook geen zekerheidje vinden.. en 2 centrale verdedigers ligt de Ligt (ja ja ;( ) waarschijnlijk beter dan 3
Koeman heeft al aangeven 4-3-3 te gaan spelen ding is alleen Botman en Aké zijn beide linksbenig al heeft hij eerder ook met de Ligt en Van Dijk gespeeld die alle twee rechtsbenig zijn vroeger was dat wel een dingetje bij hem dat hij een rechtsbenige verdediger naast een linksbenige wil hebben.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 30 januari 2023 @ 22:50:34 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207786480
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:10 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]
Koeman heeft al aangeven 4-3-3 te gaan spelen ding is alleen Botman en Aké zijn beide linksbenig al heeft hij eerder ook met de Ligt en Van Dijk gespeeld die alle twee rechtsbenig zijn vroeger was dat wel een dingetje bij hem dat hij een rechtsbenige verdediger naast een linksbenige wil hebben.
Ake kan als linksback, dan kan Botman LCV. Dat gaat dan weer niet samen met De Ligt dus zou je Botman-VvD of Botman-Timber krijgen.
We have always been at war with Eastasia.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')