SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.quote:
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.
Gewoon weer aan het werk zetten, voor iedereen beter.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.
Wat mij betreft moeten we in Europa nog eens goed nadenken over de hoeveelheid ontwikkelingshulp en in welke vorm. Ik zie meer in het opzetten van industrie in Afrika dan in het doneren van containers aan spullen.
Zuid Afrika is op dit moment niet veel beter af dan de gemiddelde Afrikaanse dictatuur. Mandela begreep het nog een beetje, maar Mbeki en Zuma waren vooral hun eigen stammen (Xhosa en Zulu) aan het bevoordelen. En toen de Zuma's zich met zowel de Indiase Gupta familie áls de Russen inlieten (Putin kocht hen net zo hard om als die Indische entrepreneurs) was het vlot bekeken. Ramaphosa zit in de tang op de puinhopen van Zuma's wanbeleid en jaren staatskaping, en toch slaagt Zuma's clan er in hem de schuld van alles te geven.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.
Laat ze lekker, zou mooi zijn als ze een slaatje kunnen slaan uit deze oorlog.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.
Er zijn ook mensen die geen slaven zijn geweest die wel tot op de dag vandaag moeten leven met de consequenties. Culturen verander je niet zo maar. Als we het hebben over apartheid is dat gewoon eergisteren.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn?quote:
quote:Op maandag 23 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn?
quote:Under the two mercenary Conventions, mercenarism is considered a crime, whereas under international humanitarian law, being a mercenary is not per se a violation of the Geneva Conventions or Protocols.
Under Customary International Humanitarian Law
Rule 108 of the 2005 ICRC customary IHL study prescribes that in the context of an international armed conflict, mercenaries, as defined in Additional Protocol I, do not have the right to combatant or prisoner-of-war status and may not be convicted or sentenced without previous trial.
Mercenaries are not entitled to the status of combatant, prisoner of war (API Article 47), or any of the categories of protected persons provided for by the Geneva Conventions, unless they are wounded or sick, although they must always benefit from humane treatment. In conformity with the Geneva Conventions, they can be held criminally responsible if they commit war crimes or other grave breaches of humanitarian law. They are entitled to the fundamental guarantees established for all individuals.bron
Ik zou Rusland niet als ijkpunt van je morele kompas nemenquote:Op maandag 23 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn?
quote:Op maandag 23 januari 2023 21:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zou Rusland niet als ijkpunt van je morele kompas nemen
Gewoon uitzetten naar Rusland, dat zou zowel voor de Noorse rechter als voor de ex-werkgever van meneer de oorlogsmisdaden plegende Russische huurling niets meer dan een hamerstuk moeten zijn.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Volgens het oorlogsrecht mag je huurlingen gewoon een nekschot geven, toch?
Russen lezen hierin: "they can be held accountable". Dus kunnen we ze berechten en executeren.quote:
Is wel veel knutselen voor beperkte inzetmogelijkheden.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:54 schreef Slayage het volgende:
Syrië expertise wordt geëxporteerd naar Ukraine [ twitter ]
Knutselaars zullen het ongetwijfeld met alle liefde doen.quote:Op maandag 23 januari 2023 22:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Is wel veel knutselen voor beperkte inzetmogelijkheden.
Die leopard is duidelijk, maar waar refereert die adelaar en raket naar? Zulllen ze US Gray eagle drones krijgen?quote:
Zweedse Gripen ?quote:Op maandag 23 januari 2023 22:27 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Die leopard is duidelijk, maar waar refereert die adelaar en raket naar? Zulllen ze US Gray eagle drones krijgen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |