abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207689704
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 20:04 schreef Tokamak het volgende:

[..]
Koloniseren maar weer? })
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.
pi_207689773
Iets met nekschot :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 januari 2023 @ 21:15:36 #4
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207689827
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Vorig jaar ben ik in Zuid Afrika geweest en ze hebben daar een beetje een slachtoffer mentaliteit, veel jongeren die zelf nooit te maken hebben gehad met apartheid... Maar wel denken en voelen dat zij een gigantisch slachtoffer zijn. Dus ik gok dat zij echt interesse hebben in een bredere samenwerking met Europa.
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.

Wat mij betreft moeten we in Europa nog eens goed nadenken over de hoeveelheid ontwikkelingshulp en in welke vorm. Ik zie meer in het opzetten van industrie in Afrika dan in het doneren van containers aan spullen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207689875
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik vrees dat dit soort capriolen eerder een spelletje zijn om meer geld uit het westen te kunnen krijgen.

Wat mij betreft moeten we in Europa nog eens goed nadenken over de hoeveelheid ontwikkelingshulp en in welke vorm. Ik zie meer in het opzetten van industrie in Afrika dan in het doneren van containers aan spullen.
Gewoon weer aan het werk zetten, voor iedereen beter.
Vakman pur sang
pi_207689880
quote:

[..]
Zuid Afrika is op dit moment niet veel beter af dan de gemiddelde Afrikaanse dictatuur. Mandela begreep het nog een beetje, maar Mbeki en Zuma waren vooral hun eigen stammen (Xhosa en Zulu) aan het bevoordelen. En toen de Zuma's zich met zowel de Indiase Gupta familie áls de Russen inlieten (Putin kocht hen net zo hard om als die Indische entrepreneurs) was het vlot bekeken. Ramaphosa zit in de tang op de puinhopen van Zuma's wanbeleid en jaren staatskaping, en toch slaagt Zuma's clan er in hem de schuld van alles te geven.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_207689904
Leuk onderwerp Zuid Afrika voor een ander topic
  maandag 23 januari 2023 @ 21:20:40 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207689909
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

Laat ze lekker, zou mooi zijn als ze een slaatje kunnen slaan uit deze oorlog.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207689918
quote:

[..]
Er zijn ook mensen die geen slaven zijn geweest die wel tot op de dag vandaag moeten leven met de consequenties. Culturen verander je niet zo maar. Als we het hebben over apartheid is dat gewoon eergisteren.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 januari 2023 @ 21:21:40 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207689923
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Is dat zo?
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 23 januari 2023 @ 21:24:49 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_207689987
quote:
84s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens de Russen wel. Die wilden toch mensen van het vreemdenlingenlegioen executeren omdat het volgens hun huurlingen zijn? :')
quote:
Under the two mercenary Conventions, mercenarism is considered a crime, whereas under international humanitarian law, being a mercenary is not per se a violation of the Geneva Conventions or Protocols.

Under Customary International Humanitarian Law

Rule 108 of the 2005 ICRC customary IHL study prescribes that in the context of an international armed conflict, mercenaries, as defined in Additional Protocol I, do not have the right to combatant or prisoner-of-war status and may not be convicted or sentenced without previous trial.

Mercenaries are not entitled to the status of combatant, prisoner of war (API Article 47), or any of the categories of protected persons provided for by the Geneva Conventions, unless they are wounded or sick, although they must always benefit from humane treatment. In conformity with the Geneva Conventions, they can be held criminally responsible if they commit war crimes or other grave breaches of humanitarian law. They are entitled to the fundamental guarantees established for all individuals.
bron
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_207690106
quote:
84s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik zou Rusland niet als ijkpunt van je morele kompas nemen :')
  maandag 23 januari 2023 @ 21:33:22 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207690148
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zou Rusland niet als ijkpunt van je morele kompas nemen :')
:9
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207690313
quote:
84s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens het oorlogsrecht mag je huurlingen gewoon een nekschot geven, toch?
Gewoon uitzetten naar Rusland, dat zou zowel voor de Noorse rechter als voor de ex-werkgever van meneer de oorlogsmisdaden plegende Russische huurling niets meer dan een hamerstuk moeten zijn. >:)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207690324
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]

Russen lezen hierin: "they can be held accountable". Dus kunnen we ze berechten en executeren.

Amerikanen lezen hierin: "Mercenaries are not entitled to the status of combatant, prisoner of war" dus in Afghanistan opgepakte strijders zijn geen krijgsgevangenen, dus worden ze niet beschermd door die status, dus kunnen we ze in Guantanamo 20 plus jaar opsluiten zonder ze te berechten
-Rabia Al-Basri
pi_207690590
Syrië expertise wordt geëxporteerd naar Ukraine
twitter
twitter

[ Bericht 26% gewijzigd door Slayage op 23-01-2023 22:00:03 ]
-Rabia Al-Basri
pi_207690687
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2023 21:54 schreef Slayage het volgende:
Syrië expertise wordt geëxporteerd naar Ukraine [ twitter ]
Is wel veel knutselen voor beperkte inzetmogelijkheden.
pi_207690745
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:00 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Is wel veel knutselen voor beperkte inzetmogelijkheden.
Knutselaars zullen het ongetwijfeld met alle liefde doen.
-Rabia Al-Basri
pi_207690749
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207690839
twitter
pi_207690982
:Y)
twitter
-Rabia Al-Basri
  maandag 23 januari 2023 @ 22:26:10 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207691067
Yevgeny Prigozhin: The Americans fear my Wagner organization, because they know we can kick their asses

Bron:RT
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207691083
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:11 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Die leopard is duidelijk, maar waar refereert die adelaar en raket naar? Zulllen ze US Gray eagle drones krijgen?
  maandag 23 januari 2023 @ 22:35:50 #25
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207691157
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 22:27 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Die leopard is duidelijk, maar waar refereert die adelaar en raket naar? Zulllen ze US Gray eagle drones krijgen?
Zweedse Gripen ?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')