Wat een rare reacties zegquote:Op donderdag 16 februari 2023 13:46 schreef Elleska het volgende:
Sowieso oudere mensen met commentaar op mobiel gebruik. Zij konden zonder omdat het er toen niet was.
Meeste commentaar kreeg ik toen ik de telefoonhouder van de fiets op de duwstang van de kinderwagen had gezet. Dat bleek echt super handig voor de navigatie.
Maar dat commentaar echt niet te zuinig. Er werd vooral gedacht dat ik dan filmpjes kon kijken tijdens het lopen. Als ik de kans kreeg om ze te laten zien wat er op het scherm stond vonden ze het toch erg handig.
Gek genoeg krijg ik nooit commentaar als mijn mobiel op de fiets in de houder zit.
Hmmm, wie zou dat nou nog meer doen?quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:51 schreef Avelie het volgende:
[..]
Mensen hebben geen idee, maar oordelen direct.
Praten, kijken, lachen, zingen. Rondjes rennen met die kinderwagen. Of niks, ook prima.quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat moet je dan met je baby doen als die in de kinderwagen ligt? Je constant over dat ding heen buigen en koetsjiekoe zeggen?
Een van onze vrienden is echt een hele relaxte man, leuke vriendin ook, maar qua opvoeding zijn ze gewoon twee tigermoms. Dochter is amper 7 en heeft musicalles, dansles, pianoles, scouting, toneelles en dan in de weekends uitvoeringen. Zodra dat kind even relaxt gaat zitten duikt een van de twee erop om iets gericht op de ontwikkeling te doen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 10:52 schreef Jentin het volgende:
Ik heb ook zo'n vriendin. Als het over haar kinderen gaat is het een enorm prestatiegerichte, pushende controlfreak. Rillingen krijg ik ervan. Zij heeft als ouder kanten waar ik heel slecht tegen kan, terwijl het dus wel degelijk een heel goede vriendin is; al 25 jaar.
Maar wanneer weet je dat het continu is? Meestal zie je iemand niet lang genoeg om dat te weten. Is dat als je elke dag iemand ziet voorbijlopen of als je iemand een half uur ziet?quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:15 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Praten, kijken, lachen, zingen. Rondjes rennen met die kinderwagen. Of niks, ook prima.
En, maar dat is algemeen naar een aantal reacties hiervoor, ik zeg toch ook duidelijk dat ik het over CONTINU bellen of filmpjes kijken heb?
O ja. Haha. Kreeg ik ook veel reacties op. Maar met name positief. Een enkele dat de baby toch echt moest leren slapen in haar eigen bedje. 🤷quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een rare reacties zeg.
Op dagen dat mijn wereld heel klein was (man weer aan het werk, ik verlof en baby die nauwelijks sliep) was ik zo blij met mijn telefoon. Appen met vriendinnen of posten op Fok... ik voelde me minder alleen. Maar het viel misschien minder op omdat ik baby vaak in de draagdoek had en die trok direct alle aandacht.
Als je zelf alles zo perfect doet valt er heel veel te klagen... over anderen.quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:07 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ah maar dan staat zij er niet zo open in. Lastig lijkt me dat. Ik zou het dan ook heel moeilijk hebben om niet op te merken wat ze dan te klagen kan hebben als ze het zo goed weet
Met mijn beste vriendin gaat dat wel en dat levert wederzijds begrip op. Zo vond ik haar zo'n enorme controlfreak maar haar oudste heeft ook veel sturing nodig. Lastig in te schatten want beetje kip ei verhaal.
En nu ik kinderen heb ben ik ook wel genezen van het idee dat je alles in de hand hebt en maar streng genoeg moet zijn en dat ze dan wel luisteren.
Klopt, ik weet het nooit zeker.quote:Op donderdag 16 februari 2023 15:27 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Maar wanneer weet je dat het continu is? Meestal zie je iemand niet lang genoeg om dat te weten. Is dat als je elke dag iemand ziet voorbijlopen of als je iemand een half uur ziet?
Ik vind dat soms dus eigenlijk heel gezond, zeker als die ouder alle dagen per week samen is met die peuter die best wel eens gewoon eventjes kan wachten tot mama of papa voor de 64ste keer die week kijkt hoe het van die ene groene glijbaan gaat.quote:Op donderdag 16 februari 2023 18:25 schreef Hatseflats22 het volgende:
Maar bijvoorbeeld een hele serie in op de telefoon de speeltuin kijken terwijl je peuter om aandacht vraagt, dat vind ik vreemd.
Ja, alles is op zeven manieren uit te leggen. Ik vind het gewoon bizar dat iemand een uur naar een scherm kijkt in de speeltuin, en geen moment naar een klein kind.quote:Op donderdag 16 februari 2023 20:47 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik vind dat soms dus eigenlijk heel gezond, zeker als die ouder alle dagen per week samen is met die peuter die best wel eens gewoon eventjes kan wachten tot mama of papa voor de 64ste keer die week kijkt hoe het van die ene groene glijbaan gaat.
Uitgestelde aandacht is wel belangrijk om aan te leren
Komt denk ik doordat het schermpje nogal opviel.quote:Op donderdag 16 februari 2023 14:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat een rare reacties zeg.
Op dagen dat mijn wereld heel klein was (man weer aan het werk, ik verlof en baby die nauwelijks sliep) was ik zo blij met mijn telefoon. Appen met vriendinnen of posten op Fok... ik voelde me minder alleen. Maar het viel misschien minder op omdat ik baby vaak in de draagdoek had en die trok direct alle aandacht.
Ik vind dat toch anders idd. Want een kind kan ook leren van de interactie die het ziet met de andere persoon. Die ziet bovendien ook die andere persoon en leert dat die persoon nu even aan het woord is en dat t daar even op moet wachten. Dat is heel anders dan een ouder die als een zombie naar een scherm zit te staren..quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:17 schreef Elleska het volgende:
Als het telefoonscherm wordt vervangen voor een persoon mag het dan wel? Een uur lang met iemand kletsen in de speeltuin en ondertussen peuter leren dat hij op zijn beurt moet wachten ipv het gesprek te onderbreken noemen we opvoeden. Maar zit er een schermpje tussen dan is het ineens verwaarlozing.
De juf van de klas van onze zoon is ziek. De meester met wie ze de klas doet is langdurig uitgevallen. Ik neem aan de de school er alles aan doet om de kinderen te laten gaan. Wat moeten ze dan doen volgens deze ouder van een van de klasgenoten van mijn zoon. Een leerkracht tevoorschijn toveren?quote:Is er al wat voor morgen bekend of ze naar school gaan. Dit kan gewon niet wat ze daar doen. Dit is een belangrijke klas ze moeten cito gaan doen en dat is wel belangrijke hun toekomst. Echt schandalig.
Er zijn heel veel situaties te bedenken waarbij een kind even op zijn/haar beurt moet wachten waarbij geen interactie is met een ander persoon. Schermpjes zijn tegenwoordig onderdeel van het leven.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:32 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ik vind dat toch anders idd. Want een kind kan ook leren van de interactie die het ziet met de andere persoon. Die ziet bovendien ook die andere persoon en leert dat die persoon nu even aan het woord is en dat t daar even op moet wachten. Dat is heel anders dan een ouder die als een zombie naar een scherm zit te staren..
Waarschijnlijk een andere klas die niet "belangrijk" is naar huis sturen en de leerkracht van die klas op deze klas zetten denk ik..quote:Op vrijdag 17 februari 2023 09:34 schreef Aventura het volgende:
[..]
De juf van de klas van onze zoon is ziek. De meester met wie ze de klas doet is langdurig uitgevallen. Ik neem aan de de school er alles aan doet om de kinderen te laten gaan. Wat moeten ze dan doen volgens deze ouder van een van de klasgenoten van mijn zoon. Een leerkracht tevoorschijn toveren?
Het lijkt me voor de taalontwikkeling beter om een wat ruimere woordenschat te hanteren en jezelf middels grammaticaal correcte volzinnen uit te drukken.quote:Op donderdag 16 februari 2023 12:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat moet je dan met je baby doen als die in de kinderwagen ligt? Je constant over dat ding heen buigen en koetsjiekoe zeggen?
Dat kan prima bellend aan de telefoonquote:Op zaterdag 18 februari 2023 10:03 schreef thabit het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de taalontwikkeling beter om een wat ruimere woordenschat te hanteren en jezelf middels grammaticaal correcte volzinnen uit te drukken.
Mijn oudste kan nu op haar 8e echt heel goed Engels door YouTube filmpjes.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 11:38 schreef _Lily_ het volgende:
Ik maak me totaal niet druk om de schermtijd van mijn dreumes van 16 maanden.
Hij heeft geen eigen scherm en ik zet de tv ook niet voor hem aan. Maar voor de rest laat ik hem gaan. Ik zit zelf ook de hele dag achter een scherm. Eerst de hele dag op het werk, daarna thuis voor de tv en dan app je ook nog de hele dag door.
Wat mij betreft hoeven we ons niet in bochten te wringen om zoon weg te houden van het scherm zolang hij voldoende lichaamsbeweging heeft en we meer geschikt speelgoed aanbieden.
Als we een dagje uitgaan vind ik het al helemaal prima en mag hij best even mijn telefoon vasthouden. Hoort bij de pret vind ik
Zo, die kerel had ik wel een stomp willen geven:quote:Op maandag 20 februari 2023 11:32 schreef Schanu het volgende:
Dat bemoeien van de buitenwereld met jouw kind en opvoeding, daar stoor ik mij dus ook het meeste aan. Toen mijn oudste een dreumes was schreeuwde ze vanuit de buggy moord en brand bij de kassa in de supermarkt omdat ze wat lekkers wilde. Hoeveel kwade blikken ik op dat moment kreeg, ongekend. En meerdere opmerkingen, dat ze honger zou hebben, dat ze op bed zou moeten liggen voor een middagslaapje. Had ik toegegeven en haar wat lekkers gegeven, dan had ik waarschijnlijk net zoveel opmerkingen gekregen, want 'creëer je verwende kinderen'. Het is serieus nooit goed.
Dieptepunt voor mij was toen ik met mijn toen 4 jarige oudste in een kassarij stond en een oudere meneer achter ons de duim uit de mond van mijn kind trok en grappend tegen haar zei dat ze daar te oud voor was. Ik was zo verbouwereerd dat ik niet eens wist wat op dat moment te zeggen en heb mijn kind opgepakt en hem de rug toegekeerd. Laat een 4 jarige lekker duimen als ze dat wil. In het geval van mijn 4 jarige is het ook nog eens iets wat ze doet als ze teveel prikkels krijgt en dus iets wat ze op zo'n moment gewoon nodig heeft. Waar. Bemoei. Je. Je. Mee
Ik kan me goed voorstellen dat je in het laatst genoemde geval perplex staat. Ik denk dat ik dat ook zou hebben. Om vervolgens achteraf te denken, had ik maar zo gereageerd. Heel irritant is datquote:Op maandag 20 februari 2023 11:32 schreef Schanu het volgende:
Dat bemoeien van de buitenwereld met jouw kind en opvoeding, daar stoor ik mij dus ook het meeste aan. Toen mijn oudste een dreumes was schreeuwde ze vanuit de buggy moord en brand bij de kassa in de supermarkt omdat ze wat lekkers wilde. Hoeveel kwade blikken ik op dat moment kreeg, ongekend. En meerdere opmerkingen, dat ze honger zou hebben, dat ze op bed zou moeten liggen voor een middagslaapje. Had ik toegegeven en haar wat lekkers gegeven, dan had ik waarschijnlijk net zoveel opmerkingen gekregen, want 'creëer je verwende kinderen'. Het is serieus nooit goed.
Dieptepunt voor mij was toen ik met mijn toen 4 jarige oudste in een kassarij stond en een oudere meneer achter ons de duim uit de mond van mijn kind trok en grappend tegen haar zei dat ze daar te oud voor was. Ik was zo verbouwereerd dat ik niet eens wist wat op dat moment te zeggen en heb mijn kind opgepakt en hem de rug toegekeerd. Laat een 4 jarige lekker duimen als ze dat wil. In het geval van mijn 4 jarige is het ook nog eens iets wat ze doet als ze teveel prikkels krijgt en dus iets wat ze op zo'n moment gewoon nodig heeft. Waar. Bemoei. Je. Je. Mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |