abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207670526
Niet mijn OP;

Voel je in dit topic vrij om te klagen over de ongemanierde blagen van een ander, of die halve zolen die ze opvoeden.

Eigenlijk is dit gewoon een KLB topic, maar dan zonder Cockwhale die je vertelt hoe hij je moeder grensoverschrijdend benadert. (Wat helemaal top is verder!)

Ik wil heel graag beginnen.

Ik zeg een speelafspraakje af, mijn oudste is ziekjes, de jongste heeft koorts, dus het komt niet uit. En dan komt de aap uit de mouw. Ik wordt gebruikt als vervanging voor de BSO, niet omdat die kinderen zo graag samen zijn. Dit vind ik echt absurd. Daarom is die moeder zo planmatig, die is gewoon iedere week aan het regelen dat haar kind ergens anders speelt zodat zij lekker niet voor BSO hoeft te betalen :')

Dus of ik niet alsnog die kleuter kon meenemen want ze is tot 1730 aan het werk. :')

Ik heb er nog wel meer, maar later vandaag weer. :D
pi_207972194
Edit: goede voornemens, meer áárdige dingen zeggen :+
  zondag 12 februari 2023 @ 22:05:16 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_207972733
Nu ben ik nieuwsgierig.
disclaimer
  Manager PR/Moderator zondag 12 februari 2023 @ 22:07:36 #4
269689 crew  Viv
pi_207972778
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 22:05 schreef SQ het volgende:
Nu ben ik nieuwsgierig.
Nu mis je de knopjes wel hè? ;)
pi_207973269
:D

De superaardige feitelijke weergave: ouders die je hun kind meegeven voor een autorit van meer dan een uur enkele reis, waarbij het kind zich onderweg terloops laat ontvallen dat het van mama pilletjes heeft gekregen om te zorgen dat het de auto ‘vandaag niet’ onderkotst *)

De autorit voerde naar een feest waar kind in kwestie werd afgetankt met ranja, poffertjes, patat én ijs.

Alsof je een tijdbom meekrijgt zonder waarschuwing :')
pi_207994057
Afgelopen weekend bij de voetbal (ik moest weer eens rijden): van die ouders, doorgaans 40+-kijk-mij-eens-mannetjes, die uitgebreid de wedstrijd van hun kind gaan staan analyseren, zo intens sneu.
pi_208008573
Ik kan hier geen antwoord op geven. 80% van de mensen heeft kinderen, dus het gaat om miljarden mensen op de wereld.

De groep ouders is behoorlijk fluïde.
Het is een spectrum.
pi_208008739
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:32 schreef DjVero het volgende:
Afgelopen weekend bij de voetbal (ik moest weer eens rijden): van die ouders, doorgaans 40+-kijk-mij-eens-mannetjes, die uitgebreid de wedstrijd van hun kind gaan staan analyseren, zo intens sneu.
Mannen met een kleine pik langs de lijn _O_
-nee-
pi_208008870
Van die ouders die hun kind op de vliegtuigtrap willen fotograferen maar niet het fatsoen hebben om even te wachten tot het vliegtuig leeg is en dan beledigd zijn omdat je na uren je benen wilt strekken.
pi_208009381
Ouders die altijd kritisch zijn maar zelf geen poot uitsteken. Op de sportclub bijvoorbeeld altijd zeiken over het wedstrijdschema of de manier waarop trainingen gegeven worden, maar als er gevraagd wordt om vrijwilligers hoor je ze opeens niet meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2023 18:53:13 ]
pi_208009402
Oh, en ouders die hun kind niet controleren op luizen waardoor het rond blijft gaan in de klas en ik voor de tachtigste keer op luizen kan gaan kammen :(
pi_208009597
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2023 18:54 schreef Heph844 het volgende:
Oh, en ouders die hun kind niet controleren op luizen waardoor het rond blijft gaan in de klas en ik voor de tachtigste keer op luizen kan gaan kammen :(
Ik denk niet dat het daardoor komt. Het is een hardnekkig iets.
pi_208009638
quote:
Of ouders die een keer met anti luizen shampoo wassen, twee keer kammen en het dan we genoeg vinden. Dat is niet genoeg, je moet dat goed aanpakken. Jammer wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 februari 2023 @ 19:14:32 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208009710
Ik heb eigenlijk nooit dat ik mensen wel leuke mensen vind maar tegelijk vervelende ouders, dus ik zie het helemaal niet als minst leuke van andere ouders, ik heb niet de illusie dat ik de mensen die ik als ouders niet leuk vind wel leuk zou vinden als ze geen kinderen hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 15 februari 2023 @ 19:31:23 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208009928
quote:
Ouders die samen met jou dienst hebben als luizenmoeder maar gewoon niet komen opdagen zodat jij urenlang met je klauwen in het haar van alle groepen 4 en 5 mag want jouw tijd is minder belangrijk dan de hunne.
pi_208010065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ouders die samen met jou dienst hebben als luizenmoeder maar gewoon niet komen opdagen zodat jij urenlang met je klauwen in het haar van alle groepen 4 en 5 mag want jouw tijd is minder belangrijk dan de hunne.
Ik snap niet waarom dit op school moet. Iedere ouder kan toch zelf zijn kind controleren? Waarom van die massale luizencontroles op uren dat de meeste ouders gewoon aan het werk zijn? Ik heb er nooit aan meegedaan, het idee alleen al om al die haren te moeten kammen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 19:45:32 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208010250
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:38 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom dit op school moet. Iedere ouder kan toch zelf zijn kind controleren? Waarom van die massale luizencontroles op uren dat de meeste ouders gewoon aan het werk zijn? Ik heb er nooit aan meegedaan, het idee alleen al om al die haren te moeten kammen.
Omdat er een hoop ouders zijn die het vertikken of hun kind zelfs willens en wetens naar school sturen met luizen (of corona, of schurft, of kinkhoest).
pi_208010341
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Omdat er een hoop ouders zijn die het vertikken of hun kind zelfs willens en wetens naar school sturen met luizen (of corona, of schurft, of kinkhoest).
Hoe weet je dat? Vertellen ze dat aan jou?
  woensdag 15 februari 2023 @ 19:56:43 #19
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208010604
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:48 schreef Avelie het volgende:

[..]
Hoe weet je dat? Vertellen ze dat aan jou?
Omdat het dan uitkomt. En ja, soms zijn ze zo simpel om het gewoon te vertellen. Midden in de pandemie, in bijna complete lockdown, scholen waren nog open: "Ja Japie was er best naar van maar gelukkig in het weekend en maandag ging het wel weer dus gewoon naar school gedaan want ik moest sporten anders krijg ik nooit tijd voor mezelf."

Die van de schurft was met onze buren, meer dan 30 jaar geleden. Mijn broertje raakte besmet door het buurjongetje, en die van de kinkhoest is diverse malen voorgekomen in ons dorp, randje Bible Belt, waar een deel van de populatie vond dat dat wel mocht van God. Inenten niet, helaas.
pi_208010898
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Omdat het dan uitkomt. En ja, soms zijn ze zo simpel om het gewoon te vertellen. Midden in de pandemie, in bijna complete lockdown, scholen waren nog open: "Ja Japie was er best naar van maar gelukkig in het weekend en maandag ging het wel weer dus gewoon naar school gedaan want ik moest sporten anders krijg ik nooit tijd voor mezelf."

Die van de schurft was met onze buren, meer dan 30 jaar geleden. Mijn broertje raakte besmet door het buurjongetje, en die van de kinkhoest is diverse malen voorgekomen in ons dorp, randje Bible Belt, waar een deel van de populatie vond dat dat wel mocht van God. Inenten niet, helaas.
Wat komt er dan uit? Bedoel je dat de kinderen luizen hebben?

Wij moeten alsnog zelf kammen, maar op school wordt ook grondig gekamd, altijd door moeders overigens. Ik vind het vrij obsessief overkomen.
  woensdag 15 februari 2023 @ 20:15:49 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_208011188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:06 schreef Avelie het volgende:

[..]
Wat komt er dan uit? Bedoel je dat de kinderen luizen hebben?

Wij moeten alsnog zelf kammen, maar op school wordt ook grondig gekamd, altijd door moeders overigens. Ik vind het vrij obsessief overkomen.
Ja dat komt dan uit, inclusief de verontwaardigde reactie van de moeder ("Nou jaaaaa zeg, moest ik hem dan thuishouden voor het paasontbijt!?") op het schoolplein _O-
pi_208013379
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 20:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat komt dan uit, inclusief de verontwaardigde reactie van de moeder ("Nou jaaaaa zeg, moest ik hem dan thuishouden voor het paasontbijt!?") op het schoolplein _O-
Je kind thuishouden omdat je een luis hebt ontdekt? Bedoel je dit nou echt?
pi_208013634
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:14 schreef Leandra het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit dat ik mensen wel leuke mensen vind maar tegelijk vervelende ouders, dus ik zie het helemaal niet als minst leuke van andere ouders, ik heb niet de illusie dat ik de mensen die ik als ouders niet leuk vind wel leuk zou vinden als ze geen kinderen hadden.
Ja dat dus.
pi_208016730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2023 19:14 schreef Leandra het volgende:
Wij ervaren dit dus helaas wel met de beste vriend van mijn man... zij hanteren ZO'N andere opvoedstijl dan wij hopen te hebben, en het is soms echt kiezen bijten en de tijd uitzitten als we hen zien i.c.m. hun kindje.

Had nooit verwacht zo'n botsing te voelen met mensen waar ik verder dus wel mee op 1 lijn zit en leuke gesprekken mee kan voeren, best een struggle soms.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_208016903
Ik heb ook zo'n vriendin. Als het over haar kinderen gaat is het een enorm prestatiegerichte, pushende controlfreak. Rillingen krijg ik ervan. Zij heeft als ouder kanten waar ik heel slecht tegen kan, terwijl het dus wel degelijk een heel goede vriendin is; al 25 jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')