Mannen met een kleine pik langs de lijnquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:32 schreef DjVero het volgende:
Afgelopen weekend bij de voetbal (ik moest weer eens rijden): van die ouders, doorgaans 40+-kijk-mij-eens-mannetjes, die uitgebreid de wedstrijd van hun kind gaan staan analyseren, zo intens sneu.
Ik denk niet dat het daardoor komt. Het is een hardnekkig iets.quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:54 schreef Heph844 het volgende:
Oh, en ouders die hun kind niet controleren op luizen waardoor het rond blijft gaan in de klas en ik voor de tachtigste keer op luizen kan gaan kammen
Of ouders die een keer met anti luizen shampoo wassen, twee keer kammen en het dan we genoeg vinden. Dat is niet genoeg, je moet dat goed aanpakken. Jammer wel.quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:54 schreef Heph844 het volgende:
Oh, en ouders die hun kind niet controleren op luizen waardoor het rond blijft gaan in de klas en ik voor de tachtigste keer op luizen kan gaan kammen
Ouders die samen met jou dienst hebben als luizenmoeder maar gewoon niet komen opdagen zodat jij urenlang met je klauwen in het haar van alle groepen 4 en 5 mag want jouw tijd is minder belangrijk dan de hunne.quote:Op woensdag 15 februari 2023 18:54 schreef Heph844 het volgende:
Ik snap niet waarom dit op school moet. Iedere ouder kan toch zelf zijn kind controleren? Waarom van die massale luizencontroles op uren dat de meeste ouders gewoon aan het werk zijn? Ik heb er nooit aan meegedaan, het idee alleen al om al die haren te moeten kammen.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ouders die samen met jou dienst hebben als luizenmoeder maar gewoon niet komen opdagen zodat jij urenlang met je klauwen in het haar van alle groepen 4 en 5 mag want jouw tijd is minder belangrijk dan de hunne.
Omdat er een hoop ouders zijn die het vertikken of hun kind zelfs willens en wetens naar school sturen met luizen (of corona, of schurft, of kinkhoest).quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:38 schreef Avelie het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dit op school moet. Iedere ouder kan toch zelf zijn kind controleren? Waarom van die massale luizencontroles op uren dat de meeste ouders gewoon aan het werk zijn? Ik heb er nooit aan meegedaan, het idee alleen al om al die haren te moeten kammen.
Hoe weet je dat? Vertellen ze dat aan jou?quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat er een hoop ouders zijn die het vertikken of hun kind zelfs willens en wetens naar school sturen met luizen (of corona, of schurft, of kinkhoest).
Omdat het dan uitkomt. En ja, soms zijn ze zo simpel om het gewoon te vertellen. Midden in de pandemie, in bijna complete lockdown, scholen waren nog open: "Ja Japie was er best naar van maar gelukkig in het weekend en maandag ging het wel weer dus gewoon naar school gedaan want ik moest sporten anders krijg ik nooit tijd voor mezelf."quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:48 schreef Avelie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Vertellen ze dat aan jou?
Wat komt er dan uit? Bedoel je dat de kinderen luizen hebben?quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat het dan uitkomt. En ja, soms zijn ze zo simpel om het gewoon te vertellen. Midden in de pandemie, in bijna complete lockdown, scholen waren nog open: "Ja Japie was er best naar van maar gelukkig in het weekend en maandag ging het wel weer dus gewoon naar school gedaan want ik moest sporten anders krijg ik nooit tijd voor mezelf."
Die van de schurft was met onze buren, meer dan 30 jaar geleden. Mijn broertje raakte besmet door het buurjongetje, en die van de kinkhoest is diverse malen voorgekomen in ons dorp, randje Bible Belt, waar een deel van de populatie vond dat dat wel mocht van God. Inenten niet, helaas.
Ja dat komt dan uit, inclusief de verontwaardigde reactie van de moeder ("Nou jaaaaa zeg, moest ik hem dan thuishouden voor het paasontbijt!?") op het schoolpleinquote:Op woensdag 15 februari 2023 20:06 schreef Avelie het volgende:
[..]
Wat komt er dan uit? Bedoel je dat de kinderen luizen hebben?
Wij moeten alsnog zelf kammen, maar op school wordt ook grondig gekamd, altijd door moeders overigens. Ik vind het vrij obsessief overkomen.
Je kind thuishouden omdat je een luis hebt ontdekt? Bedoel je dit nou echt?quote:Op woensdag 15 februari 2023 20:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat komt dan uit, inclusief de verontwaardigde reactie van de moeder ("Nou jaaaaa zeg, moest ik hem dan thuishouden voor het paasontbijt!?") op het schoolplein
Ja dat dus.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:14 schreef Leandra het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit dat ik mensen wel leuke mensen vind maar tegelijk vervelende ouders, dus ik zie het helemaal niet als minst leuke van andere ouders, ik heb niet de illusie dat ik de mensen die ik als ouders niet leuk vind wel leuk zou vinden als ze geen kinderen hadden.
Wij ervaren dit dus helaas wel met de beste vriend van mijn man... zij hanteren ZO'N andere opvoedstijl dan wij hopen te hebben, en het is soms echt kiezen bijten en de tijd uitzitten als we hen zien i.c.m. hun kindje.quote:Op woensdag 15 februari 2023 19:14 schreef Leandra het volgende:
Ik heb eigenlijk nooit dat ik mensen wel leuke mensen vind maar tegelijk vervelende ouders, dus ik zie het helemaal niet als minst leuke van andere ouders, ik heb niet de illusie dat ik de mensen die ik als ouders niet leuk vind wel leuk zou vinden als ze geen kinderen hadden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |