abonnement Unibet Coolblue
pi_207673842
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Gedaan :)
Ik lees verschillende mensen die ongeveer hetzelfde over TS denken als ik.
Ik lees ook dat er schijnbaar verschillende mensen zijn die gezien hebben dat TS zijn laptop hard dichtklapte, en dus wel degelijk mogelijk de schade heeft veroorzaakt.

Als die getuigen dat op schrift hebben gezet zou de werkgever inderdaad het loon in mogen houden. Maar, een werkgever mag alleen loon inhouden boven de 1700 euro (de beslagvrije voet voor een alleenstaande). Aangezien TS zei dat hij voor het minimumloon werkte (1725 in 2022) en er slechts 3 weken werkte, zal het loon voor inhouding al onder die 1700 hebben gezeten, en dus is de inhouding onrechtmatig. TS heeft een loonvordering gestuurd en de werkgever reageert daar niet op. Inmiddels heeft de loonvordering zijn max bereikt (150%). Eerst moet de werkgever het loon betalen, daarna kunnen ze kibbelen over de laptop, maar ik geloof nooit dat er meer dan de dagwaarde voor die laptop ge-eist kan worden, en als die laptop inderdaad 8-10 jaar oud was, zal dat niet meer dan een paar tientjes zijn.
Nee, dan heb je kennelijk niet alles gelezen, dan zul je zien dat ik destijds meteen contact heb gehad met de teamleider (waarmee ik in de clinch zat), en daarna met de manager. Ook had je gelezen dat de teammanager die op dat moment op vakantie was, ZEGT dat meerdere mensen dat gezien hebben, waaronder de teamleider, die op dat moment niet eens in de ruimte aanwezig was. Zij kwam overigens tijdens dat gesprek vrij neutraal over, ze zei alleen wat ze gehoord had.
pi_207673850
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:23 schreef r_one het volgende:

[..]
Het zit je wel hoog he :')

Issues?
Nee helemaal niet, mijn werknemer geen cao, geen vakbond en geen rechtsbijstandsverzekering. Gewoon luisteren naar de baas en daar wordt hij rijkelijk voor beloond :7

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:40 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Niet zo huilen, de frustraties zitten je erg hoog. _O-

Onfatsoenlijke werkgevers mogen van mij met alle liefde kapot gemaakt worden. Als je je niet als een fatsoenlijk werkgever kunt gedragen dan heb je geen bestaansrecht. O+

Daar val jij trouwens ook onder... Ik hoop dat je zo snel mogelijk failliet gaat. :S___D
Haha hoe durf je het woord frustraties in je smoel te nemen terwijl je zelf begint over agressieaanvallen en waffel houden... Waar jij op doelt zijn onfatsoenlijke MENSEN. Dat kunnen zowel werknemers als werkgevers zijn... meestal werknemers overigens, zoals jij.
Facts don't care about your feelings
pi_207673882
Ik heb overigens nog wel een vraag: Ik ga dus een aangetekende brief versturen. Moet die op naam van de teamleider en of manager? Want er is natuurlijk een kans dat die niet aanwezig zijn op het moment dat ik de brief daar aangetekend laat bezorgen. Of kan ik het dan beter op de afdelingsnaam zetten?

Er is daar wel gewoon een receptie, zouden die ook mogen tekenen als ik het aangetekend verstuur?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2023 17:22:29 ]
pi_207674128
Zag overigens dit stukje tekst nog in de arbeidsovereenkomst, staat los van de overeenkomst die ik had getekend, maar wellicht is er nog wat interessants uit te halen, ik dacht vooral aan punt 4.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2023 17:44:34 ]
  zondag 22 januari 2023 @ 17:50:48 #55
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_207674211
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 16:14 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Ik geloof eerder het woord van een werkgever + aantal collega's dan het woord van een boze werknemer die net ontslag heeft genomen ja.
Maar dat is toch helemaal geen verrassing? Dat jij een callcenter manager die zonder vooraankondiging of bewijs en zonder enige wettelijke grondslag salaris inhoudt eerder gelooft dan een werknemer? Dat jij onvoorwaardelijk achter dergelijke misdadigers staat? Want ja dat zijn het, misdadigers, misbruik maken van hun machtspositie, liegen en bedriegen, geld aftroggelen van hun eigen personeel.

En weet je waarom het geen verassing is beste kerel?
pi_207674243
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Nee helemaal niet, mijn werknemer geen cao, geen vakbond en geen rechtsbijstandsverzekering. Gewoon luisteren naar de baas en daar wordt hij rijkelijk voor beloond :7
Begint ie dan ook te hijgen, te kwijlen en te kwispelen met z'n staart?!
pi_207674401
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:18 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee, dan heb je kennelijk niet alles gelezen, dan zul je zien dat ik destijds meteen contact heb gehad met de teamleider (waarmee ik in de clinch zat), en daarna met de manager. Ook had je gelezen dat de teammanager die op dat moment op vakantie was, ZEGT dat meerdere mensen dat gezien hebben, waaronder de teamleider, die op dat moment niet eens in de ruimte aanwezig was. Zij kwam overigens tijdens dat gesprek vrij neutraal over, ze zei alleen wat ze gehoord had.
Daarom schreef ik ook 'schijnbaar' ;)
pi_207676826
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:22 schreef PS. het volgende:
Ik heb overigens nog wel een vraag: Ik ga dus een aangetekende brief versturen. Moet die op naam van de teamleider en of manager? Want er is natuurlijk een kans dat die niet aanwezig zijn op het moment dat ik de brief daar aangetekend laat bezorgen. Of kan ik het dan beter op de afdelingsnaam zetten?

Er is daar wel gewoon een receptie, zouden die ook mogen tekenen als ik het aangetekend verstuur?
Stuur 'm "t.a.v. de directie", dan zoeken ze het maar lekker zelf uit wie het stokje oppikt.
Die is uiteindelijk ook eindverantwoordelijk.
  maandag 23 januari 2023 @ 10:51:10 #59
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_207681375
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:44 schreef PS. het volgende:
Zag overigens dit stukje tekst nog in de arbeidsovereenkomst, staat los van de overeenkomst die ik had getekend, maar wellicht is er nog wat interessants uit te halen, ik dacht vooral aan punt 4.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar heb je een bevestiging ontvangen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_207681457
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2023 17:22 schreef PS. het volgende:
Ik heb overigens nog wel een vraag: Ik ga dus een aangetekende brief versturen. Moet die op naam van de teamleider en of manager? Want er is natuurlijk een kans dat die niet aanwezig zijn op het moment dat ik de brief daar aangetekend laat bezorgen. Of kan ik het dan beter op de afdelingsnaam zetten?

Er is daar wel gewoon een receptie, zouden die ook mogen tekenen als ik het aangetekend verstuur?
Natuurlijk, aangetekend betekent alleen dat je zeker weet dat het is afgeleverd en aangenomen op het adres, maar diegene hoeft zich echt niet te legitimeren. Het is meer een juridisch dingetje, als je termijnen en deadlines in die brief zet dan zijn ze daar juridisch gezien van op de hoogte, ze kunnen dan niet meer wegkomen met "sorry ik had die mail even gemist".
pi_207681513
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:51 schreef nils7 het volgende:

[..]
Maar heb je een bevestiging ontvangen?
:N
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2023 10:58 schreef Farenji het volgende:

[..]
Natuurlijk, aangetekend betekent alleen dat je zeker weet dat het is afgeleverd en aangenomen op het adres, maar diegene hoeft zich echt niet te legitimeren. Het is meer een juridisch dingetje, als je termijnen en deadlines in die brief zet dan zijn ze daar juridisch gezien van op de hoogte, ze kunnen dan niet meer wegkomen met "sorry ik had die mail even gemist".
Ja oke, dan stuur ik hem gewoon aan de directie, grote kans dat die überhaupt nog van niks weten, maar dan in elk geval wel :7
  Vis een optie? maandag 23 januari 2023 @ 11:13:45 #62
70532 loveli
N
pi_207681613
Aangetekend versturen doe je om een dossier op te bouwen, aantonen wanneer er contact is geweest zodat het niet kwijt geraakt kan zijn. Maak ook aantekeningen met wat je wanneer met wie hebt besproken, zoals dat telefoontje laatst. Klein schrift of notitieblok waarin je dat meteen na een contactmoment vastlegt.

Als je pas over 2 maanden een weergave van een gesprek opschrijft, heb je geen idee meer wat er precies is gezegd.
crap in = crap out
pi_207682785
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207691354
Ik wil deze brief aangetekend versturen naar de directie, heeft iemand nog tips?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2023 23:00:30 ]
pi_207691709
Ik vind je eis van betaling voor 9 februari te ver in de toekomst liggen. Een week is mijns inziens redelijk, of maximaal 10 dagen.

De zin "Bent u het niet met mij eens.... " eruit halen. Dat is niet relevant. Natuurlijk is hij het niet met je eens, anders had ie wel betaald.
  Vis een optie? dinsdag 24 januari 2023 @ 00:25:26 #66
70532 loveli
N
pi_207691861
Gericht aan de directie, ik weet het niet. Is dat iets wat op het bureau van P&O hoort?

Ik ben voorstander van zo weinig mogelijk verhalende tekst. Van dit stuk zou ik alleen schrijven "de inhouding is onrechtmatig"
quote:
Ik heb recht op dit loon, en de inhouding is dan ook onrechtmatig. Daarnaast heb ik recht op wettelijke verhoging en rente vanaf de vierde werkdag dat u te laat bent met betalen.
In deze alinea en in de laatste heb je het over gang naar de rechter. Misschien moet je dat alleen hier vermelden, en afsluiten met iets liefs. Je hoeft het woord 'rechter' niet te noemen, je kunt ook zeggen dat "Als er geen gehoor wordt gegeven aan je verzoek, je de logische vervolgstappen neemt". De rekensom hoeveel dat gaat kosten komt dan wel, hoewel het ook een tactiek is om zelf af te dingen op je vordering, 400 euro nu betalen is leuker voor werkgever dan straks 600.
quote:
Ik wil u er op wijzen dat ik momenteel recht heb op ¤602,80, dit is het bedrag inclusief de wettelijke verhoging van 50%, die vandaag op zijn maximale is uitgekomen, plus de wettelijke rente. Dit bedrag zal ik dan ook vorderen bij de rechter indien u niet tijdig betaald.
En bedenk even of dit nodig is, want je wilt helemaal geen reactie waarin staat dat men het er niet mee eens is. Je wilt geld op je rekening, en misschien een vriendelijk berichtje dat ze gaan storten. Eigenlijk ontvang je sowieso graag een schriftelijke reactie, maar haal de optie eruit dat ze daarin schrijven dat ze het er niet mee eens zijn.
quote:
Bent u het niet met mij eens, dan ontvang ik graag binnen 14 dagen uw schriftelijke reactie.
En dit:
quote:
Ik vertrouw erop dat u mijn loon gaat betalen. De volgende stap is voor mij een gang naar de rechtbank, waarbij ik naast de wettelijke verhoging en rente, ook de juridische kosten op u zal verhalen.
=>
Vertrouwende op een snelle afhandeling en correctie van de gemaakte fout,
Met vriendelijke groet, PS

Maar dat is mijn idee, uiteindelijk is het jouw brief. Het wordt door iemand behandeld die er zakelijk instaat en niet zoals jij emotioneel, ik zou kiezen voor een korte en zakelijke brief.
Dan rest mij je op de d/t fout te wijzen, het moet "betaalt" zijn ipv "betaald".
crap in = crap out
  dinsdag 24 januari 2023 @ 06:58:44 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_207692240
Eens met loveli :Y
***
pi_207692253
Attentie: data in eerste alinea kloppen niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door AnneX op 24-01-2023 07:13:16 ]
pi_207692290
Er vanuit gaande dat je daadwerkelijk verdere stappen onderneemt bij het uitblijven van een betaling, dit juist wel vermelden in je brief. Iets in de zin van:

"Mocht het restant van mijn loon ad ¤400 niet voor DATUM op mijn rekening zijn gestort, dan rest mij geen andere mogelijkheid dan juridische stappen te ondernemen."

Het is in jouw zaak duidelijk dat je ex werkgever niet vrijwillig gaat betalen. Je mag best laten weten dat het menens is.
pi_207694380
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 00:25 schreef loveli het volgende:
Gericht aan de directie, ik weet het niet. Is dat iets wat op het bureau van P&O hoort?

Ik ben voorstander van zo weinig mogelijk verhalende tekst. Van dit stuk zou ik alleen schrijven "de inhouding is onrechtmatig"
[..]
In deze alinea en in de laatste heb je het over gang naar de rechter. Misschien moet je dat alleen hier vermelden, en afsluiten met iets liefs. Je hoeft het woord 'rechter' niet te noemen, je kunt ook zeggen dat "Als er geen gehoor wordt gegeven aan je verzoek, je de logische vervolgstappen neemt". De rekensom hoeveel dat gaat kosten komt dan wel, hoewel het ook een tactiek is om zelf af te dingen op je vordering, 400 euro nu betalen is leuker voor werkgever dan straks 600.
[..]
En bedenk even of dit nodig is, want je wilt helemaal geen reactie waarin staat dat men het er niet mee eens is. Je wilt geld op je rekening, en misschien een vriendelijk berichtje dat ze gaan storten. Eigenlijk ontvang je sowieso graag een schriftelijke reactie, maar haal de optie eruit dat ze daarin schrijven dat ze het er niet mee eens zijn.
[..]
En dit:
[..]
=>
Vertrouwende op een snelle afhandeling en correctie van de gemaakte fout,
Met vriendelijke groet, PS

Maar dat is mijn idee, uiteindelijk is het jouw brief. Het wordt door iemand behandeld die er zakelijk instaat en niet zoals jij emotioneel, ik zou kiezen voor een korte en zakelijke brief.
Dan rest mij je op de d/t fout te wijzen, het moet "betaalt" zijn ipv "betaald".
Bedankt voor de tips.

Directie is puur omdat dat de eindverantwoordelijke is, en er grote kans is dat er op de afdeling waar ik heb gewerkt niemand aanwezig is. Personeelszaken zit ergens in op de Antillen, dus die sla ik ook maar even over :P
pi_207694394
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 07:05 schreef AnneX het volgende:
Attentie: data in eerste alinea kloppen niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oeps :D dankje!
pi_207696301
Verwijs naar een website waarop staat wat de beslagvrije voet voor een alleenstaande is, zodat zij makkelijk kunnen verifieren dat ze inderdaad onrechtmatig geld hebben ingehouden. Plaats ook een verwijzing over wettelijke verhoging. Dat staat los van het feit of die laptop nu wel of niet kapot is ingeleverd. Eerst moeten ze het geld waar je recht op hebt overmaken, daarna kun je in discussie over die laptop. Noem ook expliciet de data waarop en met wie je eerder contact hebt gehad en de datum van de eerdere mail over loonvordering.
Ze hoeven het niet met je eens te zijn, de wet is de wet, het is onrechtmatig ingehouden.
Meld ook niet wat je volgende stap zal zijn, zeg mss alleen dat je hoopt dat dit niet verder escaleert. Noem het woord rechter verder ook niet. Uit de vermelde bronnen zou al wel moeten doordringen dat je je voorbereid hebt, en de wet aan jouw kant hebt staan.

My 2 cents.
pi_207821223
Heb je al iets gehoord, TS?
Aan het typen...
  donderdag 9 februari 2023 @ 14:37:11 #74
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_207922608
De laptop is een non issue, want dat is werkgevers risico. Als zij denken dat je hem opzettelijk kapot gemaakt hebt moeten ze aangifte van vandalisme doen.

Maar inhouden op het salaris is onwettig.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')