abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207909503
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is precies dezelfde rant tegen fulltime werkenden.
Natuurlijk is het niet zo zwart/wit. Ik ben bv vroeger regelmatig naar school gecrosst om er een op te halen of naar de dokter te brengen.

Het is een boosheid tegen, laten we eerlijk zijn, mannen.
Mij boeit het niet van welk geslacht je bent. Het gaat me om mensen die aan kinderen beginnen, terwijl ze er niet voor willen zorgen.
pi_207909521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:21 schreef Avelie het volgende:

[..]
Zijn vriendin is niet blij met deze rolverdeling.
Dat weet jij helemaal niet, hij zegt alleen dat ze zeikt, maar op wat precies? Van wat ik lees, doet hij genoeg, zeker aangezien hij ervoor kiest 50-60 uur per week te werken.
pi_207909527
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:22 schreef Avelie het volgende:

[..]
Mij boeit het niet van welk geslacht je bent. Het gaat me om mensen die aan kinderen beginnen, terwijl ze er niet voor willen zorgen.
Dus als een man full time werkt, kan hij nooit goed genoeg voor zijn kinderen zorgen?
pi_207909566
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:20 schreef Avelie het volgende:

[..]
Ze worden er niet slechter van omdat ze godzijdank nog een andere ouder hadden die wel beschikbaar was en voor hen zorgde. Maar jij ziet niet eens wat je vriendin allemaal doet, omdat je er niet bent om dat op te merken.

Pubers hebben overigens vaak meer tijd en aandacht van de ouders nodig dan kinderen in de basisschoolleeftijd. Maar dat zul je vast ook niet opmerken als het zover is.

Ik hoop dat je naar je vriendin gaat luisteren.
Ik kan je nog sterker vertellen.
Ik zie veel dat kinderen waarbij de ouders heel “betrokken” zijn dat het vaak slechter gaat, zowel met de kinderen als het gezin.

Kinderen kijken en leren veel meer van wat je doet dan wat je zegt. Zo leren ze dat gewoon werken erbij hoort. Zo ga ik vaak zaterdags de tuin in of klussen en helpen ze me ongevraagd mee.

Uiteindelijk is het doel dat kinderen. Zelfstandig worden en zelfvertrouwen opbouwen. Dat krijgen ze niet van ouders die maar steeds thuis zijn en ze altijd maar helpen en trekken met die kinderen.
Dat geeft juist die sneeuwvlokjes cultuur.
Vakman pur sang
  Moderator/colorchick woensdag 8 februari 2023 @ 17:27:17 #230
382129 crew  Donna
pi_207909585
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:21 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je bedoelt op de dag dat hij ook nog aan het werk is in het weekend?
Ja of die zaterdagmiddag waarop hij al ging tijdens corona? Of heb je die gemist?
pi_207909621
Vroeger werkte mijn pa ook doordeweeks alle dagen. Kan me niet herinneren hem ooit gemist te hebben. Hij was er savonds en S’weekends wel.
Verder was mij ma thuis tot we 12 waren ofzo ging ze ook weer werken. Maar we waren toen al vanaf groep 8 ofzo altijd weg, het dorp in, op de crossbrommer, bij vrienden op de MSX
Ik had een top-jeugd vind ik.
Maar volgens sommigen kan dat niet waar zijn. ;)
Vakman pur sang
pi_207909641
Uitslapen. Doordeweeks.
Terwijl iedereen in huis om half zeven opstaat om te gaan werken en naar school vertrekt rond acht uur.
  Manager PR/Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 17:35:24 #233
269689 crew  Viv
pi_207909714
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:23 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dus als een man full time werkt, kan hij nooit goed genoeg voor zijn kinderen zorgen?
Of de moeder. (Waarom denk je dat ik dit aankaartte. ;) )
pi_207909734
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik kan je nog sterker vertellen.
Ik zie veel dat kinderen waarbij de ouders heel “betrokken” zijn dat het vaak slechter gaat, zowel met de kinderen als het gezin.

Kinderen kijken en leren veel meer van wat je doet dan wat je zegt. Zo leren ze dat gewoon werken erbij hoort. Zo ga ik vaak zaterdags de tuin in of klussen en helpen ze me ongevraagd mee.

Uiteindelijk is het doel dat kinderen. Zelfstandig worden en zelfvertrouwen opbouwen. Dat krijgen ze niet van ouders die maar steeds thuis zijn en ze altijd maar helpen en trekken met die kinderen.
Dat geeft juist die sneeuwvlokjes cultuur.
Dat je meer thuis bent, betekent niet dat je je kinderen overal bij helpt en ze opvoedt als sneeuwvlokjes. De betrokkenheid waar ik op doel betekent juist ook dat je actief dingen samen doet en ze op weg helpt richting zelfstandigheid.

En soms moeten er ook echt puur praktisch dingen gebeuren. Je kunt niet je kind thuis alleen achter laten omdat dat jou beter uitkomt, of niet op school brengen, omdat dit je niet lukt vanwege je werktijden. Voor de meeste ouders is deze houding geen optie. Kind moet naar school. Punt.

Al deze dingen kun je alleen maar op je nemen als je er bent. Voor jou is die tijd zeer beperkt.
pi_207909794
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Vroeger werkte mijn pa ook doordeweeks alle dagen. Kan me niet herinneren hem ooit gemist te hebben. Hij was er savonds en S’weekends wel.
Verder was mij ma thuis tot we 12 waren ofzo ging ze ook weer werken. Maar we waren toen al vanaf groep 8 ofzo altijd weg, het dorp in, op de crossbrommer, bij vrienden op de MSX
Ik had een top-jeugd vind ik.
Maar volgens sommigen kan dat niet waar zijn. ;)
Je miste hem niet, omdat je niet beter wist. Zo zie je maar hoe dat van generatie op generatie doorwerkt. Een afwezige vader is het voorbeeld voor de volgende generatie afwezige vaders.
pi_207909835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:40 schreef Avelie het volgende:

[..]
Je miste hem niet, omdat je niet beter wist. Zo zie je maar hoe dat van generatie op generatie doorwerkt. Een afwezige vader is het voorbeeld voor de volgende generatie afwezige vaders.
If it Works dont change it. ;)
Vakman pur sang
pi_207909838
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:36 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat je meer thuis bent, betekent niet dat je je kinderen overal bij helpt en ze opvoedt als sneeuwvlokjes. De betrokkenheid waar ik op doel betekent juist ook dat je actief dingen samen doet en ze op weg helpt richting zelfstandigheid.

En soms moeten er ook echt puur praktisch dingen gebeuren. Je kunt niet je kind thuis alleen achter laten omdat dat jou beter uitkomt, of niet op school brengen, omdat dit je niet lukt vanwege je werktijden. Voor de meeste ouders is deze houding geen optie. Kind moet naar school. Punt.

Al deze dingen kun je alleen maar op je nemen als je er bent. Voor jou is die tijd zeer beperkt.
Maar ondertussen is er wel geld en wordt de schoorsteen rokende gehouden. Dat is voor kinderen ook een hoop waard. Leuk voor jullie dat alles betaald kan worden met zes dagen werken, maar dat gaat niet voor iedereen op. Hun rolverdeling daarin is heel duidelijk: hij werkt, zij zorgt. Niks mis mee. Dat daarmee bepaalde taken niet op zijn bordje komen, is een heel logisch gevolg daarvan. Mijn vader was er doordeweeks ook niet, ik ben daar niet slechter van geworden. Sterker, daardoor hadden wij geld om dingen te ondernemen, wat hij in het weekend ruimschoots goedmaakte.

Ik vind het nogal wat dat jij daar zo tegen ageert: 'kijk mij het eens goed verdeeld hebben' :')
pi_207909902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:42 schreef DjVero het volgende:

[..]
Maar ondertussen is er wel geld en wordt de schoorsteen rokende gehouden. Dat is voor kinderen ook een hoop waard. Leuk voor jullie dat alles betaald kan worden met zes dagen werken, maar dat gaat niet voor iedereen op. Hun rolverdeling daarin is heel duidelijk: hij werkt, zij zorgt. Niks mis mee. Dat daarmee bepaalde taken niet op zijn bordje komen, is een heel logisch gevolg daarvan. Mijn vader was er doordeweeks ook niet, ik ben daar niet slechter van geworden. Sterker, daardoor hadden wij geld om dingen te ondernemen, wat hij in het weekend ruimschoots goedmaakte.

Ik vind het nogal wat dat jij daar zo tegen ageert: 'kijk mij het eens goed verdeeld hebben' :')
Ik had van haar inmiddels al lang en breed een bruggetje plus link naar een cursus om financieel onafhankelijk te worden verwacht, maar misschien zit ik teveel op FOK! en ben te cynisch geworden :@
pi_207909990
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:46 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Ik had van haar inmiddels al lang en breed een bruggetje plus link naar een cursus om financieel onafhankelijk te worden verwacht, maar misschien zit ik teveel op FOK! en ben te cynisch geworden :@
Toevallig verkoop ik deze cursus “de weg naar financiële onafhankelijke thuis papa in 12 weken”. _O-
Vakman pur sang
pi_207910021
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:42 schreef DjVero het volgende:

[..]

Zij werkt. En nee, zoveel werken als hij doet is niet nodig voor het geld. Daar zit altijd iets anders achter.

Als hij 40 uur gaat werken is er alsnog genoeg geld. Het zijn allemaal keuzes. De keuze vóór die 10 uur bovenop een fulltime baan, is een keuze tegen tijd doorbrengen met je kinderen.
pi_207910153
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:53 schreef Avelie het volgende:

[..]
Zij werkt. En nee, zoveel werken als hij doet is niet nodig voor het geld. Daar zit altijd iets anders achter.

Als hij 40 uur gaat werken is er alsnog genoeg geld. Het zijn allemaal keuzes. De keuze vóór die 10 uur bovenop een fulltime baan, is een keuze tegen tijd doorbrengen met je kinderen.
Tuurlijk, ik heb dat niet altijd gedaan en nog steeds neem ik een zaterdag ochtend vrij, maar ben momenteel de zaak aan het opbouwen en dan doe ik zaterdag van 8:00 tot 12:00 de dames hebben dan toch zo’n tut ochtend en maken de konijnenhokken schoon enzo, dan ben ik er met de lunch en gaan wat nuttigs of leuks doen. Voor ons prima en het is voor een hoger doel
Vakman pur sang
pi_207910466
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk, ik heb dat niet altijd gedaan en nog steeds neem ik een zaterdag ochtend vrij, maar ben momenteel de zaak aan het opbouwen en dan doe ik zaterdag van 8:00 tot 12:00 de dames hebben dan toch zo’n tut ochtend en maken de konijnenhokken schoon enzo, dan ben ik er met de lunch en gaan wat nuttigs of leuks doen. Voor ons prima en het is voor een hoger doel
Maar zie je nou echt niet in dat veel van die taken echt moeten gebeuren? Niet optioneel zijn?

Zoals de konijnenhokken uitmesten, dat is niet voor de grap he? Het valt ook niet onder 'tutten'. Het is nodig om stront te ruimen, dat ruimt zichzelf niet op.

Vervolgens ben jij er weer voor de leuke dingen. Poeh... Ik snap dat jouw vriendin het zat is.
pi_207911036
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:24 schreef Avelie het volgende:

[..]
Maar zie je nou echt niet in dat veel van die taken echt moeten gebeuren? Niet optioneel zijn?

Zoals de konijnenhokken uitmesten, dat is niet voor de grap he? Het valt ook niet onder 'tutten'. Het is nodig om stront te ruimen, dat ruimt zichzelf niet op.

Vervolgens ben jij er weer voor de leuke dingen. Poeh... Ik snap dat jouw vriendin het zat is.
Ja hallo, nou draai je het helemaal om, de kinderen willen konijnen en moesten daarvoor zelf de hokken schoonmaken, dat doen ze elke week ZELFstandig, dat gaan wij niet faciltairen :{w
Vakman pur sang
pi_207911409
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja hallo, nou draai je het helemaal om, de kinderen willen konijnen en moesten daarvoor zelf de hokken schoonmaken, dat doen ze elke week ZELFstandig, dat gaan wij niet faciltairen :{w
Ik heb het niet alleen daarover, maar ook over alle andere taken die door anderen worden overgenomen. Misschien kan je vriendin eens een weekje alleen op vakantie gaan, zodat jij ziet wat er thuis allemaal gebeurt als jij er niet bent?
  woensdag 8 februari 2023 @ 20:04:35 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207912342
Wat gek, de topictitel is Wat haat jij het meest aan jouw partner? en niet Dring Lospedrosa op dat hij zijn ouderschap verkeerd aanpakt en toch lijkt dat het onderwerp te zijn :{

On topic: het irritantste aan mijn partner is dat ie alles beter weet en zo nodig direct opzoekt om gelijk te krijgen terwijl glashelder is dat ik gelijk heb en ik dit meestal on the spot kan staven via Google. :(
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 21:04:14 #246
441859 crew  Lenny77
pi_207913561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 20:04 schreef Qarrad het volgende:
het irritantste aan mijn partner is dat ie alles beter weet en zo nodig direct opzoekt om gelijk te krijgen terwijl glashelder is dat ik gelijk heb en ik dit meestal on the spot kan staven via Google. :(
Dat is dan toch meteen een dubbele overwinning *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 21:05:16 #247
441859 crew  Lenny77
pi_207913575
Maar laten we het idd ontopic houden, het gaat om ergernissen bij partners
  woensdag 8 februari 2023 @ 21:09:24 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207913653
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:05 schreef Lenny77 het volgende:
[modbreak]Maar laten we het idd ontopic houden, het gaat om ergernissen bij partners[/modbreak]
Over partners.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 8 februari 2023 @ 21:10:16 #249
441859 crew  Lenny77
pi_207913673
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2023 21:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Over partners.
Oja.. daar was een beetje Vlaams doorgeglipt :@
  woensdag 8 februari 2023 @ 21:10:21 #250
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_207913676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:53 schreef Avelie het volgende:

[..]

Hier ben ik het niet geheel mee eens. Het betekend vooral dat je wat meer moet puzzelen met je agenda om toch nog die betrokken ouder te kunnen zijn. Maar als je dat graag wil dan lukt dat zeker wel.
Je zal idd hier en daar op de minder werkende partner moeten leunen om het thuisfront goed draaiende te houden en daar mag best ook een beetje waardering voor zijn. Maar het kan dus wel, kost moeite vanuit de meer werkende partner, maar als hij/zij graag een betrokken ouder is is dat moeite die hij/zij graag doet ervoor.

Het is vooral belangrijk dat je met elkaar in overeenstemming blijft erover en ook van elkaar ziet dat je het samen doet en dat dat niet altijd makkelijk is voor beiden. Beetje begrip voor elkaar, het doel voor ogen houden en genieten van de tijd die je wel hebt doet een hoop goed.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')