SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit dusquote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:43 schreef Chandler het volgende:
Plus staat ie wel op fijne rubberen schoentjes?
quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:43 schreef Chandler het volgende:
Bij plaatsen haalde jongeman de oude rubbers schoentjes weg.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:43 schreef Chandler het volgende:
Op ‘fluisterstil’ verheugde ik mij ook.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb ongeveer eenzelfde Miele (misschien wel precies dezelfde) en die van mij is, op alle toerentallen, praktisch fluisterstil met centrifugeren. Staat hij wel goed waterpas?
Okay hard plastic schoentjes dan, maar in elk geval in zo een schoentje blijft hij wel op zijn plekje..quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
Bij plaatsen haalde jongeman de oude rubbers schoentjes weg.
Overbodig, want rubber op rubber werkt niet.
Zoals in de OP staat
De machine wandelt niet, want dan zou de c.v.ketel ernaast ook wandelen…quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Okay hard plastic schoentjes dan, maar in elk geval in zo een schoentje blijft hij wel op zijn plekje..
de te lage kant verhogen of de te hoge kant verlagen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef AnneX het volgende:
Als dat niet zo is kom ik vragen hoe dat weer op te lossen…
Op dezelfde plek is niet automatisch 'ook waterpas'. Ik denk dat dat echt het eerste is dat je ff moet checken.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:03 schreef AnneX het volgende:
Volgens ons waterpas, als de vorige op dezelfde plek.
Hier ook dezelfde Miele ongeveer (4,5 jaar nu), op 1600 toeren is hij ook stil.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
Ik heb ongeveer eenzelfde Miele (misschien wel precies dezelfde) en die van mij is, op alle toerentallen, praktisch fluisterstil met centrifugeren. Staat hij wel goed waterpas?
Die van mij is van vorig jaar, en nu ik goed kijk net iets anders dan die in de OP (sowieso heeft Miele nogal wat uitvoeringen van modellen die uiterlijk identiek zijn maar technisch een klein beetje verschillen), en als die op de tweede verdieping staat te centrifugeren hoor ik het beneden niet. Heb er ook van alles op gestapeld en inderdaad: dat gaat nergens heen.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hier ook dezelfde Miele ongeveer (4,5 jaar nu), op 1600 toeren is hij ook stil.
Naja, je hoort hem wel maar het trilt niet.
Er staat een kunststof krat op waar ik boodschappentassen in bewaar en dat staat er al jaren op zonder dat het wegloopt.
Miele weegt bijna 100kg. Na alle merken gehad te hebben is de Miele toch de beste tot nu toe.quote:Op dinsdag 17 januari 2023 16:34 schreef Isdatzo het volgende:
Even voorgelezen en overlegd met man.quote:Op donderdag 19 januari 2023 21:56 schreef Wiedanwel het volgende:
Mijn ervaring is dat ondanks dat de machine stabiel lijkt te staan, de gewichtsverdeling op de 4 pootjes soms toch niet helemaal perfect kan zijn wat resulteert in overmatig geluid.
Om dit te testen kun je tijdens het lawaai even flink zijwaarts duwen tegen de machine vanuit verschillende hoeken. Als het geluid dan afneemt is het toch een kwestie van stelpoten bijstellen.
Verder: waar staat de machine? Als ie nu rechts van je afvoer staat dan zou eea nog wel eens kunnen verbeteren als je hem volledig links van de afvoer zet.
hoi, Cybersijp, hoe is het bij jou op het eiland?quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:15 schreef Cybersijp het volgende:
Anne, je hebt de droger er boven op staan ? Dan kun je tijdens centrifugeren ook de droger naar beneden duwen. Dan duw je automatisch de wasmachine wat in zijn rubbers .Zie hierboven voor remedie dan als beter . Zou ook overwegen om extra rubber voetjes te plaatsen . Maar wie ben ik
Maar klopt dat ook? Ik zou zo eigenwijs zijn om het toch eens te proberen en kijken hoe dat gaat.quote:Op vrijdag 20 januari 2023 14:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
hoi, Cybersijp, hoe is het bij jou op het eiland?
de machine staat op zijn ‘eigen’ rubbers.
Nog eens rubber voetjes - zoals onder de vorige machine - zou niks opleveren, zei de jongeman van het plaatsen.
Iets van ‘rubber op rubber’.
Maandag is het weer wasdag toevallig. Kan dinsdag worden.
Doe nou maar gewoon die voetjes kopen (nieuw) niet uitgelubberd, jij blij.. Topic dichtquote:Op vrijdag 20 januari 2023 15:09 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Maar klopt dat ook? Ik zou zo eigenwijs zijn om het toch eens te proberen en kijken hoe dat gaat.
Iemand kan ook ongelijk hebben.
De was ligt niet evenredig qua gewicht in de trommel. Het ene stuk neemt meer water op dan het ander. Daarmee zwaarder of juist niet. Dat resulteert in een onbelans in de trommel, welke opgevangen wordt, door de veren/banden tot een bepaalde tolerantie. Sowieso waterpas zetten op een VLAKKE vloer en daarna de voetjes (met rubbertjes) zal de levensduur helpen. Als dit al een flinke tijd aan de gang is, slijtage van voetjes etc. is er geen reet meer aan doen en kan TS, beter opzoek gaan naar een andere...quote:Op donderdag 19 januari 2023 22:13 schreef AnneX het volgende:
[..]
Even voorgelezen en overlegd met man.
Het vervelende is, dat er vrijwel geen ruimte is om links/rechts te ‘duwen’ op verschillende plekken aan de zijkant.
En de machine kan alleen op deze plek. Anders staat hij pal vóor de afvoer en wkd’s en andere zaken aan de rechterkant, en onder de c.v.
Dank je voor je tip.
Fijn dat er dus een echt probleem was en dat dat is opgelost.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:58 schreef AnneX het volgende:
Dus…jullie zijn vast benieuwd hoe het is afgelopen.
Gister was er een monteur. Met wat handdoeken draaide de man een testprogramma.
En het feest begon. Eerder had ik al wat filmpjes met geluid laten horen.
Het bleek, dat een stelschroef / pootje niet was geborgd.
Verder heb ik besloten om het toerental te beperken tot 1200 toeren terwijl 1600 mogelijk is.
Op de een of andere manier in een oud huis met houten vloeren vind ík het niet te harden om max te draaien en dat het huis dreunt. Dan zit ik echt met buikpijn beneden of het maar goed gaat. Noem mij maar een aansteller dan.
Toevallig ook een nieuwe droger met vele opties.
De max duur van drogen is 1:48 min. En na 5 min springt het tijdschema van het droogprogramma al terug naar 59 minuten. Dan valt het mee, heb ik besloten.
Tot zover.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |