om te beginnen ff 2 van pink"
just like a pill (een meester werk)
family portrait (mooi gedaan hoe dat meisje heel de clip zingt)
quote:idd een hele goeie
Op zondag 9 februari 2003 16:29 schreef Steve-O het volgende:
Outkast - ms jackson (gewoon een hele leuke clip met al die beesten)
en vast nog veel emer maar geen zin om dat op te noemen
quote:Da Funk dan ook
Op zondag 9 februari 2003 16:33 schreef Bier-Broeder-R het volgende:
Daft Punk - Around the world
edit: o zei Bier-Broeder-R ook al, goed werk
quote:200% mee eens!!!
Op zondag 9 februari 2003 16:46 schreef Quniac het volgende:
daft punk - around the world
sun club - fiestaedit: o zei Bier-Broeder-R ook al, goed werk
[Dit bericht is gewijzigd door Eikelbijter op 09-02-2003 16:57]
en nog veeeeeel meeer
En verder... geen idee... ik kijk niet naar TMF/MTV/whatever... voornamelijk rotzooi daar.
quote:Ow.... "Come to daddy" is echt HELLAvet!!!
Op zondag 9 februari 2003 16:54 schreef MSXUser het volgende:
*eens is met lijstje van Timmer1981
Vergeet ook niet de clips van Aphex Twin (Donkey Rhubarb, Windowlicker,...)
Verder heb ik ze al deels gezien:
- Prodigy - Smack my bitch up >> all-time favourite
- Weezer - Island in the sun
- Blur - Coffee & TV
quote:Tenacious D
Op zondag 9 februari 2003 17:03 schreef UrbanMike het volgende:
mmmm weet niet van wie die is... maar het nummer heet Tribute en hij komt een paar honderd keer per dag langs op de box
quote:Dit is óók Antiloop
Op zondag 9 februari 2003 16:50 schreef TimMer1981 het volgende:
The Future Sound Of London - Papua New Guinea (zeer vage clip, echt leuk)
Dusted - Always Remember To Respect Your Mother (met dat kleine ventje)
Age Of Love - Age Of Love (Jam & Spoon Mix) (zeer vage clip)
Antiloop - In My Mind (cool met die bril)
Chemical Brothers - Start Rocking (vet met die VU-metergebouwen)
Prodigy - No Good (vet vaag underground feest)
Prodigy - Smack My Bitch Up (helemaal te vaag voor woorden)
Prodigy - Out Of Space (bizarre clip)
quote:Die in Parijs was opgenomen was wel grappig.
Op zondag 9 februari 2003 17:54 schreef -Ma3stro- het volgende:
zo een beetje alle clips van the bloodhoundgang
quote:die is meesterlijk!!!!
Op zondag 9 februari 2003 17:25 schreef Fokkie het volgende:[..]
Tenacious D
quote:
quote:Jaja! :p Iets met Audio Bulleys geloof ik... is vet!
Op zondag 9 februari 2003 21:13 schreef CoolCazt het volgende:
Ik weet niet van wie die is, maar er loopt de hele tijd zo'n cool jochie door een engels aandoenende straat. Dat jochie is echt vet en het nummer ook wel maar weet de naam niet![]()
het is een vrij nieuw nummer trouwens.....
quote:Dat doet me denken aan Freestyler ! Ook mooie clip
Op zondag 9 februari 2003 21:13 schreef CoolCazt het volgende:
Ik weet niet van wie die is, maar er loopt de hele tijd zo'n cool jochie door een engels aandoenende straat. Dat jochie is echt vet en het nummer ook wel maar weet de naam niet![]()
quote:Dat plaatje doet me erg aan de clip van The Zephyr Song denken, dit idee hebben the Jacksons zeker geript
Op zondag 9 februari 2003 22:08 schreef haaahaha het volgende:
The Jacksons - Can You Feel It
quote:ja die is ook prachtig
Op vrijdag 14 februari 2003 22:33 schreef schatje het volgende:
Mylène Farmer - Je Te Rends Ton Amour.
quote:The Miracle dus, zeker niet slecht...
Op zaterdag 15 februari 2003 03:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:
(...) En die van Queen, dat ze worden nagedaan door die kinderen, geweldig, het lijkt ook nog!
Genesis - Land of Confusion
Genesis - Jesus He knows me
Peter Gabriel - Digging in the Dirt
Peter Gabriel - Steam
Peter Gabriel - SledgeHammer
quote:Grapje, me dunkt?
Op vrijdag 14 februari 2003 23:50 schreef Jaap_ het volgende:[..]
Dat plaatje doet me erg aan de clip van The Zephyr Song denken, dit idee hebben the Jacksons zeker geript
Verder komen er op dit moment niet zoveel in me op...
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 15-02-2003 10:34]
Peter Gabriel - Sledge Hammer (geniale stop-motion animatie)
The Prodigy - Smack my bitch up (dat het aan het einde een vrouw blijkt te zijn)
Orbital - The Box (alles gaat supersnel behalve de hoofdpersoon)
Daft Punk - Da Funk (die is gewoon meesterlijk... met die hond alleen al)
Beastie Boys - Sabotage (de foute 70's sfeer die erin wordt neergezet.... wow)
en er bestaan bestwel 'andere hiphop' clips (als die nou ook nog airplay kregen )
Ik sta iedere keer weer versteld van het feit dat ze niets nieuws brengen, maar dat iedereen er weer mee wegloopt alsof het wiel weer opnieuw is uitgevonden.
Chapeau!
quote:Zeker leuk idd, ook Linkin Park - Points Of Authority, mooie effecten
Op dinsdag 18 februari 2003 20:12 schreef rhcp het volgende:
Red Hot Chili Peppers - Can't Stop
quote:Die is zeker leuk
Op zaterdag 15 februari 2003 11:21 schreef Wodan het volgende:Motörhead - God Save The Queen (humor)
Garbage - Push it
Blink182 - Dammit
Blink182 - Josie
RHCP - Can't stop (die is echt grappig)
Ik vind het zo cool!!!
Electric six - Danger!
ennnnnnnnnnn enzovoorts
Les Rythmes Digitales - Sometimes
Over dat beertje dat zelfmoord pleegt *snif*
Linkin Park - In the End (Final Fantasy IX).mpg betekent dat de clip het nummer van linkin park bevat met beelden eraan geplakt van final fantasy
En het klinkt misschien raar maar die 1e clip van de spicegirls - tell me what u want ofziets is ook best apart, gewoon 1 lange shot of heeel knap ge-edit.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 02-03-2003 21:24]
quote:Ik ben wel Korn fan en die clip 'Freak on a leash' was echt super
Ben geen Korn fan, maar die clip met die kogel is wel aardig vet gedaan.
Adere goede clips:
Rammstein: Sonne, Links 2, 3, 4, Feuerfrei, Du riechst so gut
System of a Down: Spiders, Chop suey
Iron Maiden: The angel and the Gambler
Slipknot kan op zich ook wel goede clips maken
quote:Wheheheh das toch die ranzige clip met die travo's erin?!
Op zondag 2 maart 2003 19:11 schreef - het volgende:
aphex twin - windowlicker
quote:ja begint met twee negers in een cabriootje die twee hoeren proberen te versieren, de helft van het geluid is gesncureerd en na een tijdje een extreem lange limosine waarin een man zit die geweldig kan dansen met zijn paraplu enzo, heel vaag maar zo briljant!
Op zondag 2 maart 2003 19:14 schreef Vortexx het volgende:
Wheheheh das toch die ranzige clip met die travo's erin?!
KoRn heeft ook mooie clips.
+ Unfinished Sympathy van Massive (attack)
quote:En Protection, wat eigenlijk een voortborduring is op Unfinished, en Be Thankful For What You've Got, en Risingson, en Angel, en Karmacoma, en Inertia Creeps....allemaal kicken videos
Op zondag 2 maart 2003 21:31 schreef SEMTEX het volgende:+ Unfinished Sympathy van Massive (attack)
quote:vind ik ook !!!
Op vrijdag 7 maart 2003 19:48 schreef qube808 het volgende:
Supergrass - Pumping on your Stereo
Schitterende clip, opgenomen rond een Noors meer. Je ziet de seizoenen wisselen, opnames hebben dan ook 8 maanden geduurd.
Clip is met kazaa wel te vinden....
quote:ja die heb ik 1 keer gezien op tv... ik zal hem eens op kazaa zoeken want ik vond hem meteen erg gaaf
Op dinsdag 11 maart 2003 17:29 schreef weststar het volgende:
a-ha - LifelinesSchitterende clip, opgenomen rond een Noors meer. Je ziet de seizoenen wisselen, opnames hebben dan ook 8 maanden geduurd.
Clip is met kazaa wel te vinden....
De grappigste Britse clip sinds Living Doll van Cliff Richard en The Young Ones. En eigenlijk lijkt ie daar ook wel een beetje op, want ook hierbij speelt de cast van een comedyserie mee (The Kumars). Erg leuk!
quote:Mooiste clip van het jaar (nu al).
Op donderdag 27 maart 2003 22:40 schreef schatje het volgende:
SugaBabes - Shape
Verder vind ik alle clips van Tool nog erg bijzonder. Evenals One van Metallica (de versie met beelden uit de film Johnny Got A Gun).
Nee, dit is niet Bitter End, de huidige single. Daar is echt wel wat meer geld in gestoken. Goed clip, schitterend nummer.
Volgende scene is dat de kinderen naar buiten gaan voor het speelkwartier. Alleen is het buiten zwart van de fall-out van een atoombom en dragen alle kinderen een gasmasker. Er wordt vrolijk gespeeld. Van de fall-out wordt een zwarte sneeuwpop gemaakt en een autowrak is ook een dankbaar speelobject.
Het eindigd in een vechtpartij. Eén van de kinderen verliest z'n masker en sterft...
einde clip. Erg indrukwekkend.
Het album van QOTSA kende ik al vanaf het begin maar meestal is het zo dat als je het nummer al kent en daarna de clip ziet, dat de clip dan tegenvalt omdat je er zelf al zeg maar beelden bij hebt bedacht en die dan meestal niet kloppen met jouw gedachtebeeld. [Bv. By The Way & Zephyr Song van de Red Hot Chili Peppers].
De beelden van dit nummer versterken juist de muziek. Akelig geniaal. Ik heb hem dan ook gedownloaded en hem ongeveer een stuk of zes keer achter elkaar zitten kijken. [Volgens mij wilden de makers van de Zephyr Song ongeveer deze style gebruiken voor hun clip. Helaas werd het zo'n goedkope B-film aftreksel]
Qua oudere hits heeft Aerosmith een aantal geniale clips gemaakt. Goed voorbeeld: Hole in my soul. Ook Breakout van de Foo Fighters boeit me nog steeds. Deze heeft bovendien humor. En laten we de tekenfilm-cyclus van Daft Punk niet vergeten. Enzovoort enzovoort enzovoort.
En die van Sophie Ellis Baxtor vind ik persoonlijk altijd erg stijlvol. Al zal het vast niet hetgene zijn wat hier onder 'meesterlijk' verstaan wordt. Het is niet diepzinnig of zo, maar ze zien er gewoon prachtig uit.
quote:die zag ik laatst bij Alternative Nation voorbijkomen. hij werd niet aan- of afgekondigd (al hoorde ik wel dat het Sigur Rós was), en ook voortijdig afgesloten. erg freaky... ik zal hem nog eens kijken op die link van je.
Op dinsdag 1 april 2003 21:18 schreef Beetle het volgende:
Ik vond een zeer indrukwekkende clip op de website van PIAS (= Play It Again Sam)records. Het is de nieuwe clip van Sigur Rós - Untitled no#1. Het begint zeer vaag. Je ziet een school en het lijkt of er een soort selectie wordt gehouden. Het blijkt een soort controle te zijn.
btw op www.sputnik7.com hebben ze veel streams van videoclips, in realmedia () en windows ASX formaat.
edit:
op die link van PIAS kun je de clip niet meer zien, maar op de site van Sigur Ros nog wel
[Dit bericht is gewijzigd door MadScientist op 02-04-2003 23:28]
En die nieuwe van Queens of the Stone Age is ook mooi gemaakt.
quote:Yes! Die is idd heel erg gaaf!
Op woensdag 9 april 2003 12:22 schreef SmashBro het volgende:
En die nieuwe van Queens of the Stone Age is ook mooi gemaakt.
quote:Die is idd ontzettend leuk.
Op zaterdag 29 maart 2003 00:30 schreef Durbin het volgende:
Weezer - Island in the Sun
Wat mij betreft niet vreemd als je bedenkt dat hij geregisseerd is door Mark Romanek. Hij heeft een indrukwekkend aantal kunstwerken op zijn naam staan. Waaronder voor mij nu al de video van het jaar (en hier ook vaak genoemd) 'Can't stop' van de Chili Peppers.
'Whatever that hurts' van Tiamat ging ook gepaard met een mooie video, evenals 'Mr Writer' van Stereophonics en 'Interstate lovesong' van Stone Temple Pilots. Enigzins smerig vond ik altijd 'Digging in the dirt' van Peter Gabriel. Geen idee waarom eigenlijk.
En in de categorie meesterlijk leuk schieten me nog 'Wenn ich wolte' van Selig en 'The bad touch' van Bloodhound gang te binnen.
Oh, en natuuuurlijk 'Three little pigs' van Green Jelly....
[Dit bericht is gewijzigd door Kimsomnia op 10-04-2003 01:25]
Michael Jackson - Man in the Mirror is gewoon mooi kan er tranen bij in m'n ogen kijken..........en is nu ook weer actueel
quote:Jah, die is wel grappig. Leuk liedje ook.
Op woensdag 9 april 2003 13:21 schreef search64 het volgende:
Jep, met die coole kleuren.
quote:Heel erg gaaf maar als je stronken bent vooral ook heel erg eng!
Op donderdag 10 april 2003 14:53 schreef FuTilE het volgende:
Mr Bungle - Travoltamooie kleurtjes..
quote:Dank voor de tip ;]
Op donderdag 10 april 2003 16:20 schreef search64 het volgende:[..]
Heel erg gaaf maar als je stronken bent vooral ook heel erg eng!
Bastian - Youve got my love Lekker en simpel
Alleen nergens meer te vinden Niet eens meer op the box aan te vragen. (bij de meesten bekend van de video met de borsten-in-bedrukte-tees: Youve got my love)
quote:http://test.bastianmusic.com/clips/ugotsmall.mov
Op vrijdag 11 april 2003 20:35 schreef ZwaaiHaai het volgende:@ the Young ones!
Bastian - Youve got my love
Lekker en simpel
Alleen nergens meer te vindenNiet eens meer op the box aan te vragen. (bij de meesten bekend van de video met de borsten-in-bedrukte-tees: Youve got my love)
quote:Hier kun je hem bekijken. Wat een pracht van een clip. En wat een knalnummer.
Op woensdag 9 april 2003 12:22 schreef SmashBro het volgende:
De nieuwe van K3: De drie biggetjes (mooi en leuk)
Slayer- bloodline
Cradle of Filth- allemaal
Dimmu Borgir- mourning palace/arcane lifeforce mysteria
en mijn favo clips zijn
Prodigy-Smack my Bitch Up
Tool-Schism en AEnima
Rage Against The Machine-Sleep now in the Fire
De muziek is ook Zo'n beetje het enige fatsoenlijke nog op de muziekzenders...
*wordt kotsmisselijk van al die R&B en andere 13 in een dozijn nummers*
En van de clips die waarschijnlijk toch niemand kent en die niet op TV vertoond zijn:
After Forever - Emphasis
Nightwish - Over the Hills and Far Away
Nightwish - Sleeping Sun
Alles van Sentenced
[Dit bericht is gewijzigd door Dryw.Filtiarn op 20-04-2003 22:21]
quote:is dat die clip van ze waar je die zanger t/o zichzelf ziet staan en dat dan 1 van de 2 langzaam opa wordt? die vind ik zo lelijk...
Op zondag 20 april 2003 22:10 schreef Dryw.Filtiarn het volgende:
Stone Sour - Bother
quote:Prachtige vormgeving en kleurgebruik in die clip.
Op donderdag 10 april 2003 01:15 schreef Kimsomnia het volgende:
Naast veel video's die al genoemd zijn vind ik de video bij 'The perfect drug' van Nine Inch Nails echt prachtig:
quote:Dat is inderdaad die clip ja... achja, de een vind hem lelijk de ander vind hem meesterlijk... verschil moet er zijn, blij dat niet iedereen dezelfde smaak heeft als mij!
Op zondag 20 april 2003 23:42 schreef MadScientist het volgende:
is dat die clip van ze waar je die zanger t/o zichzelf ziet staan en dat dan 1 van de 2 langzaam opa wordt? die vind ik zo lelijk...
Willekeurig volgorde:
Estranged - GNR
I would do anything for love (but I won't do that) - Meat Loaf
Wind of change - Scorpions
Don't Cry - GNR
Lollig:
Sammy Hagar - I can't drive 55
a-ha - Take on me
Ultravox - Vienna
Michael Jackson - Thriller
Dire Straights - Money for Nothing
Kate Bush - Cloudbusting
Kan nog wel ff doorgaan.
Dire Straits - Brothers In Arms
Michael Jackson - Remember The Time
Paul Simon - Call Me All
ZZ-Top - bijna allemaal (Legs, etc)
Zo eerst maar ff.. kom er morgen nog wel ff op terug..
Kga eerst maar es mijn mandje opzoeken..
Trustuh!
quote:Ik heb vanmiddag een stukje van die clip gezien,hij staat per slot van rekening in je ondertitel,maar ik snap niet wat hier nou zo mooi of meesterlijk aan is...
Op maandag 19 mei 2003 12:01 schreef SmashBro het volgende:
Daniël K. heeft weer een nieuwe! En hij is ook weer meesterlijk net zoals You Drive Me Crazy.
Nieuwe clip van Christina (een trut mmmja) is wel mooi (fighter i believe)
quote:Het nummer
Op dinsdag 20 mei 2003 02:00 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Ik heb vanmiddag een stukje van die clip gezien,hij staat per slot van rekening in je ondertitel,maar ik snap niet wat hier nou zo mooi of meesterlijk aan is...
"It was the first film clip by a popular artist of the 80's to feature full nudity"
Eigenlijk Allemaal...
Die man is de muzikale koning....
(helaas een beetje gek, maar muzikaal de koning..)
(en dan met name het lekkere koppie van Axl toendertijd *kwijl* )
Moet je eens letten op die gitarist met dat rode shirt
quote:Helemaal mee eens, maar ik vind Chris Cunningham zelf ook goed als regiseur. En die clip van Linkin Park - Reanimation is ook goed, mooi geanimeerd.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:21 schreef Milkwoman het volgende:
APHEX TWIN in samenwerking met chris cunningham is geniaal (denk aan windowlicker; come to daddy en doney rhubarb)Nieuwe clip van Christina (een trut mmmja) is wel mooi (fighter i believe)
Prodigy Fire starter en Smack my bitch up is ook goed bedacht, clips waar bij je zoiets hebt van WTF gaat dit over?
Bastian ook
En de clips van red hot chili peppers zijn ook zeer goed
Zonder enige twijfel de meest geniale en perfecte clip die ik ooit gezien heb.
En Yellow van Coldplay is liev
quote:ohw jij hoer! is dat dat allemaal robots(?) en mummy's en frankensteinen rondje lopen omhoog trapje en omlaag:) ?????????
quote:klootza jij ook bedankt -xxxxxxxx-
Op zondag 9 februari 2003 16:29 schreef TAmaru het volgende:
Ik kan mij er geen een herinneren. Zo achterlijk allemaal. Do For Love van 2pac is misschien wel mooi.
[Dit bericht is gewijzigd door Chooselife op 10-06-2003 23:58]
quote:jij ook dankje
Op zondag 9 februari 2003 19:05 schreef OAWVGPM het volgende:
Bone Thugs 'n Harmony - Crossroads.
Leuk nummer ook.
Wat is daar zo geniaal aan dan? Hij loopt alleen maar een beetje over het strand.quote:Op dinsdag 3 juni 2003 19:54 schreef Perfect het volgende:
Coldplay - Yellow
Omdat die 'Come to daddy' heet?quote:Op zondag 2 mei 2004 22:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Waarom zegt niemand:
Aphex Twin-I Want Your Soul
idd, Sing for abselution - Muse.quote:Op zondag 2 mei 2004 23:27 schreef MrGP het volgende:
Die nieuwste van muse![]()
Shit ja, die is fantastisch!quote:Op zondag 9 maart 2003 21:58 schreef Djeen het volgende:
mijn favo clipke is: Millionaire - Champagne
Björk - All is full of love (1999, Chris Cunningham)quote:Op zondag 2 mei 2004 22:52 schreef Frenzy_ls het volgende:
ALL IS FULL OF LOVE - BJORK
door de meesterlijk Chris Cunningham
kan ik me zo niet meer voor de geest halen.quote:Op woensdag 3 november 2004 11:03 schreef Dizzee het volgende:
Babyface - How Come
Het geheel is zo vet!quote:Op vrijdag 30 april 2004 18:29 schreef G-Mart het volgende:
Daft Punk - alle interstella 5555 anime videoclips
dies idd vet!quote:Op zondag 1 juni 2003 15:34 schreef da_rippah het volgende:
Autechre - Gantz graf
Het nummer zelf is verfoeilijk inderdaadquote:Op zaterdag 18 december 2004 01:16 schreef HAL9000S het volgende:
Met die katten iddHet nummer zelf is naar mijn mening een afgrijselijke verkrachting van het origineel van Steve Miller.
Goed nummer & clip inderdaad!quote:Op zaterdag 18 december 2004 15:49 schreef magicalnight het volgende:
Galvanize van de Chemical Brothers is echt super. (alleen vind ik clowns wel scary). Maar super song en super clip.
mits TV op Mute...quote:Op zondag 19 december 2004 02:28 schreef cultheld het volgende:
Eric Prydz - Call on me
is het een beetje trance achtig nummer?quote:Op zondag 9 februari 2003 21:13 schreef CoolCazt het volgende:
Waren dat niet de Audiobullys?quote:Op zondag 9 februari 2003 21:13 schreef CoolCazt het volgende:
Ik weet niet van wie die is, maar er loopt de hele tijd zo'n cool jochie door een engels aandoenende straat. Dat jochie is echt vet en het nummer ook wel maar weet de naam niet
quote:We Don't Care
by Audio Bullys
Album : Ego War
There's things I haven't told you
I go out late at night
And if I was to tell you
You see my different side
(5x)
We don't care
What you say
I'mma do my thing
From day to day
(Get it?)
We don't care
What you think
'Cause in this world
It's Swim-or-Sink
(What the fuck?!)
quote:
ik heb m ook gezien op warp vision en op de site. schitterende clip! en het klopte gewoon!quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:30 schreef herman78 het volgende:
LFO - Freak (door Chris Cunningham)
Autechre - Draft 7.30 (beste ooit!)
Stukje over de clip uit de filmkrant van een tijd geleden:
Sommige muziek klinkt naar een zowel imploderend als exploderend, zichzelf filerend, stroomschietend zilvermetalen object in een met strakke witte lijnen afgebakende, eindeloos zwarte ruimte. Sommige ruimtes ogen naar de haperend-ritmische oprispingen van een robot wiens hersens dreigen kort te sluiten.
Zulke of vergelijkbare associaties krijg je vanzelf bij het ondergaan van de videoclip bij het nummer 'Gantz Graf' (2002) van het intelligente dance duo Autechre. 'Gantz Graf' is een van de dertig videoclips die het Britse muzieklabel Warp ter gelegenheid van zijn vijftienjarig bestaan op de dvd 'WarpVision: The videos 1989-2004' heeft uitgebracht. Het filmpje, waaraan regisseur Alex Rutterford zes maanden werkte, bijt zich van begin tot eind als een bezetene vast aan de muziek: elke scheve beat, rasp, ratel en klik is gekoppeld aan een transformatie van dat ondefinieerbare object (misschien wel de Rubik's kubus van een alien?), dat voortdurend uiteenbarst, open en dicht schuift, kantelt, stekels opzet, enzovoort. Dit soloballet helpt de aanvankelijk volstrekt willekeurig klinkende muziek beter te doorgronden. Door precies te zien wat je ook hoort, vind je van bliep op kras sneller een structuur, of op zijn minst iets wat daar op lijkt. Kijkend naar de clip wordt dansen op Autechre in elk geval een (heel klein) beetje gemakkelijker, en iedere kijkbeurt openbaart nieuwe muzikale details.
Tegelijkertijd suggereert de één-op-één relatie van beeld en geluid dat je eerder luistert naar de herrie die het ding al gedaanteverwisselend maakt, dan naar een stuk weerbarstige dance. Alsof het filmpje er eerst was, en toen pas de muziek. Bij wel meer nummers op de Warp-dvd is dat een logische gedachte. De filmpjes zijn wel degelijk geconcipieerd als videoclip - dat wil zeggen, als de visuele promotie van een bestaand muziekstuk. De rolverdeling tussen beeld en geluid is hier echter veel evenwichtiger dan bij de mainstream-muziekvideo (lees: een met allerhande poespas opgedirkt optreden van de desbetreffende artiest). Zodat het beeld je beter doet luisteren naar de muziek, en de muziek je beter doet kijken naar het beeld. Eerder dan een clip-compilatie lijkt de dvd dan ook een selectie van artistieke kortfilms waarin de samenklank van beeld en muziek centraal staat. En die samenklank is uiteindelijk net zo herkenbaar Warp als de muziek zelf.
jah!!!! ik heb m al 1000 keer gezien!quote:Op zaterdag 25 december 2004 22:56 schreef HAL9000S het volgende:
Koop de Warp DVD - Warp visions...dan heb je ze allebei Jerrug...enneh.. de LFO clip
ik vind m strange maar toch funky, het is echt heel tegenstrijdig allemaal op een of andere manier. ritmisch maar toch ook ontploffend, lieflijk maar toch ook afstandelijk, sadistisch maar toch knuffelbaar hahaha!quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:00 schreef HAL9000S het volgende:
Wat vond je dan van die clip van LFO - Freak?? De beste clip op die DVD samen met Aphex Twin - On
Je bedoelt Squarepusher - come on my selector?? Nah vind ik wel meevallen, totaal ander nummer, totaal andere clip. Wel redelijk hetzelfde japanse sfeertje idd.quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:04 schreef herman78 het volgende:
Die van Freak is wel heel erg gaaf, zelfs als is het idee een beetje gejat van Squarepusher's hoe heet dat nummer ook alweer (ook met Japanse weeshuismeisjes).
Wat ik echt vet vind aan die clip is die 2 japanse dames die met elkaar aan het dansen zijn, dat ze telkens een soort van pitch gebruiken mbt de snelheid waarmee de dames dansen ten opzichte van elkaar!!quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:03 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik vind m strange maar toch funky, het is echt heel tegenstrijdig allemaal op een of andere manier. ritmisch maar toch ook ontploffend, lieflijk maar toch ook afstandelijk, sadistisch maar toch knuffelbaar hahaha!
ik vind het ontplofgedeelte wat minder, maar het begin en einde zijn super! voral omdat de bewegingen en videomontage precies op de track zijn afgestemd! en zoals ik al vond: het heeft een lekkere morbide sfeer, doet me toch denken aan battle royale hahaha, ook al is dat chinees.
Ja joh? Ik zou het aannemelijker vinden als Squarepusher een ode zou brengen aan LFO, aangezien die gast een van de grondleggers is van de experimentele house/techno.quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:25 schreef herman78 het volgende:
Ja, die bedoelde ik. Gejat is niet het goede woord (want ik vind beide video's geweldig). De video van LFO is meer een ode aan, voor zover ik gehoord heb.
Is dat die clip met Jack Black? Zo ja, meesterlijkquote:Op zaterdag 25 december 2004 23:28 schreef punkgirl het volgende:
Foo Fighters - learn to fly
meesterlijk, vooral de gay stuward
yeah, met die stuff in die koffiefilterquote:Op zaterdag 25 december 2004 23:32 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Is dat die clip met Jack Black? Zo ja, meesterlijk
quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:34 schreef punkgirl het volgende:
[..]
yeah, met die stuff in die koffiefilter
quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:48 schreef SEMTEX het volgende:
Laatst nog gezien op Veronica:
Jesus he knows me van Genesis.
Geweldige parodie op op geld beluste TV dominees
Fantastische clip ja! Songtext is ook heel sterk!quote:Op zaterdag 25 december 2004 23:48 schreef SEMTEX het volgende:
Laatst nog gezien op Veronica:
Jesus he knows me van Genesis.
Geweldige parodie op op geld beluste TV dominees
idd, ik zag eigk gisteren pas dat de videoclip net zo geniaal isquote:Op zondag 26 december 2004 00:51 schreef LennyKravitz het volgende:
[..]
Fantastische clip ja! Songtext is ook heel sterk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |