abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24181845
Soulwax - E- talking
erg leuk gedaan
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
  Moderator vrijdag 24 december 2004 @ 15:53:30 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_24181855
quote:
Op vrijdag 24 december 2004 15:52 schreef IrfieJ het volgende:
Soulwax - E- talking
erg leuk gedaan
idd coole clip leuk detail ook dat ze zelf de kroeg niet inmogen aan het einde
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:05:32 #278
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_24207031
George Michael - Freedom '90 [=jammiieeeee!!]
Boogie Pimps - Somebody To Love [=ook heel erg jammiieeeee!!]

verder die van Basement Jaxx, Gorillaz, Outkast, enz. zijn altijd wel o.k.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_24207576
LFO - Freak (door Chris Cunningham)
Autechre - Draft 7.30 (beste ooit!)

Stukje over de clip uit de filmkrant van een tijd geleden:

Sommige muziek klinkt naar een zowel imploderend als exploderend, zichzelf filerend, stroomschietend zilvermetalen object in een met strakke witte lijnen afgebakende, eindeloos zwarte ruimte. Sommige ruimtes ogen naar de haperend-ritmische oprispingen van een robot wiens hersens dreigen kort te sluiten.
Zulke of vergelijkbare associaties krijg je vanzelf bij het ondergaan van de videoclip bij het nummer 'Gantz Graf' (2002) van het intelligente dance duo Autechre. 'Gantz Graf' is een van de dertig videoclips die het Britse muzieklabel Warp ter gelegenheid van zijn vijftienjarig bestaan op de dvd 'WarpVision: The videos 1989-2004' heeft uitgebracht. Het filmpje, waaraan regisseur Alex Rutterford zes maanden werkte, bijt zich van begin tot eind als een bezetene vast aan de muziek: elke scheve beat, rasp, ratel en klik is gekoppeld aan een transformatie van dat ondefinieerbare object (misschien wel de Rubik's kubus van een alien?), dat voortdurend uiteenbarst, open en dicht schuift, kantelt, stekels opzet, enzovoort. Dit soloballet helpt de aanvankelijk volstrekt willekeurig klinkende muziek beter te doorgronden. Door precies te zien wat je ook hoort, vind je van bliep op kras sneller een structuur, of op zijn minst iets wat daar op lijkt. Kijkend naar de clip wordt dansen op Autechre in elk geval een (heel klein) beetje gemakkelijker, en iedere kijkbeurt openbaart nieuwe muzikale details.
Tegelijkertijd suggereert de één-op-één relatie van beeld en geluid dat je eerder luistert naar de herrie die het ding al gedaanteverwisselend maakt, dan naar een stuk weerbarstige dance. Alsof het filmpje er eerst was, en toen pas de muziek. Bij wel meer nummers op de Warp-dvd is dat een logische gedachte. De filmpjes zijn wel degelijk geconcipieerd als videoclip - dat wil zeggen, als de visuele promotie van een bestaand muziekstuk. De rolverdeling tussen beeld en geluid is hier echter veel evenwichtiger dan bij de mainstream-muziekvideo (lees: een met allerhande poespas opgedirkt optreden van de desbetreffende artiest). Zodat het beeld je beter doet luisteren naar de muziek, en de muziek je beter doet kijken naar het beeld. Eerder dan een clip-compilatie lijkt de dvd dan ook een selectie van artistieke kortfilms waarin de samenklank van beeld en muziek centraal staat. En die samenklank is uiteindelijk net zo herkenbaar Warp als de muziek zelf.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:50:30 #280
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24207994
Ik heb die clip op de Gantz Graz DVD en op de Warp DVD!
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:53:57 #281
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24208059
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:30 schreef herman78 het volgende:
LFO - Freak (door Chris Cunningham)
Autechre - Draft 7.30 (beste ooit!)

Stukje over de clip uit de filmkrant van een tijd geleden:

Sommige muziek klinkt naar een zowel imploderend als exploderend, zichzelf filerend, stroomschietend zilvermetalen object in een met strakke witte lijnen afgebakende, eindeloos zwarte ruimte. Sommige ruimtes ogen naar de haperend-ritmische oprispingen van een robot wiens hersens dreigen kort te sluiten.
Zulke of vergelijkbare associaties krijg je vanzelf bij het ondergaan van de videoclip bij het nummer 'Gantz Graf' (2002) van het intelligente dance duo Autechre. 'Gantz Graf' is een van de dertig videoclips die het Britse muzieklabel Warp ter gelegenheid van zijn vijftienjarig bestaan op de dvd 'WarpVision: The videos 1989-2004' heeft uitgebracht. Het filmpje, waaraan regisseur Alex Rutterford zes maanden werkte, bijt zich van begin tot eind als een bezetene vast aan de muziek: elke scheve beat, rasp, ratel en klik is gekoppeld aan een transformatie van dat ondefinieerbare object (misschien wel de Rubik's kubus van een alien?), dat voortdurend uiteenbarst, open en dicht schuift, kantelt, stekels opzet, enzovoort. Dit soloballet helpt de aanvankelijk volstrekt willekeurig klinkende muziek beter te doorgronden. Door precies te zien wat je ook hoort, vind je van bliep op kras sneller een structuur, of op zijn minst iets wat daar op lijkt. Kijkend naar de clip wordt dansen op Autechre in elk geval een (heel klein) beetje gemakkelijker, en iedere kijkbeurt openbaart nieuwe muzikale details.
Tegelijkertijd suggereert de één-op-één relatie van beeld en geluid dat je eerder luistert naar de herrie die het ding al gedaanteverwisselend maakt, dan naar een stuk weerbarstige dance. Alsof het filmpje er eerst was, en toen pas de muziek. Bij wel meer nummers op de Warp-dvd is dat een logische gedachte. De filmpjes zijn wel degelijk geconcipieerd als videoclip - dat wil zeggen, als de visuele promotie van een bestaand muziekstuk. De rolverdeling tussen beeld en geluid is hier echter veel evenwichtiger dan bij de mainstream-muziekvideo (lees: een met allerhande poespas opgedirkt optreden van de desbetreffende artiest). Zodat het beeld je beter doet luisteren naar de muziek, en de muziek je beter doet kijken naar het beeld. Eerder dan een clip-compilatie lijkt de dvd dan ook een selectie van artistieke kortfilms waarin de samenklank van beeld en muziek centraal staat. En die samenklank is uiteindelijk net zo herkenbaar Warp als de muziek zelf.
ik heb m ook gezien op warp vision en op de site. schitterende clip! en het klopte gewoon!

en van de clip van LFO ben ik gewoon verliefd (zie paar posts trug)
put
your
clothes
on!
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:56:44 #282
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24208113
Koop de Warp DVD - Warp visions...dan heb je ze allebei Jerrug...enneh.. de LFO clip

http://www.discogs.com/release/325147
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:58:00 #283
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24208145
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 22:56 schreef HAL9000S het volgende:
Koop de Warp DVD - Warp visions...dan heb je ze allebei Jerrug...enneh.. de LFO clip
jah!!!! ik heb m al 1000 keer gezien! enorm tof, vooral het begin, die vertragingen en versnellingen en doordta het chinezen zijn (mijn beste vriendin heeft de teksten vertaald haha) lijkt het nog een tikkeltje morbideder .
put
your
clothes
on!
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:00:48 #284
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24208213
Wat vond je dan van die clip van LFO - Freak?? De beste clip op die DVD samen met Aphex Twin - On
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:03:43 #285
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_24208263
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:00 schreef HAL9000S het volgende:
Wat vond je dan van die clip van LFO - Freak?? De beste clip op die DVD samen met Aphex Twin - On
ik vind m strange maar toch funky, het is echt heel tegenstrijdig allemaal op een of andere manier. ritmisch maar toch ook ontploffend, lieflijk maar toch ook afstandelijk, sadistisch maar toch knuffelbaar hahaha!
ik vind het ontplofgedeelte wat minder, maar het begin en einde zijn super! voral omdat de bewegingen en videomontage precies op de track zijn afgestemd! en zoals ik al vond: het heeft een lekkere morbide sfeer, doet me toch denken aan battle royale hahaha, ook al is dat chinees.
put
your
clothes
on!
pi_24208272
Die van Freak is wel heel erg gaaf, zelfs als is het idee een beetje gejat van Squarepusher's hoe heet dat nummer ook alweer (ook met Japanse weeshuismeisjes).
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:22:54 #287
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24208670
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:04 schreef herman78 het volgende:
Die van Freak is wel heel erg gaaf, zelfs als is het idee een beetje gejat van Squarepusher's hoe heet dat nummer ook alweer (ook met Japanse weeshuismeisjes).
Je bedoelt Squarepusher - come on my selector?? Nah vind ik wel meevallen, totaal ander nummer, totaal andere clip. Wel redelijk hetzelfde japanse sfeertje idd.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:24:48 #288
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24208712
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:03 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ik vind m strange maar toch funky, het is echt heel tegenstrijdig allemaal op een of andere manier. ritmisch maar toch ook ontploffend, lieflijk maar toch ook afstandelijk, sadistisch maar toch knuffelbaar hahaha!
ik vind het ontplofgedeelte wat minder, maar het begin en einde zijn super! voral omdat de bewegingen en videomontage precies op de track zijn afgestemd! en zoals ik al vond: het heeft een lekkere morbide sfeer, doet me toch denken aan battle royale hahaha, ook al is dat chinees.
Wat ik echt vet vind aan die clip is die 2 japanse dames die met elkaar aan het dansen zijn, dat ze telkens een soort van pitch gebruiken mbt de snelheid waarmee de dames dansen ten opzichte van elkaar!!

ik hoop dat je het nog snapt want ik ben behoorlijk zat
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_24208735
Ja, die bedoelde ik. Gejat is niet het goede woord (want ik vind beide video's geweldig). De video van LFO is meer een ode aan, voor zover ik gehoord heb.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:28:13 #290
99630 punkgirl
Accepteer Mijn Glitterkonijn
pi_24208785
Foo Fighters - learn to fly
meesterlijk, vooral de gay stuward
We don't make mistakes in our world, only happy accidents ***
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:31:18 #291
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24208854
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:25 schreef herman78 het volgende:
Ja, die bedoelde ik. Gejat is niet het goede woord (want ik vind beide video's geweldig). De video van LFO is meer een ode aan, voor zover ik gehoord heb.
Ja joh? Ik zou het aannemelijker vinden als Squarepusher een ode zou brengen aan LFO, aangezien die gast een van de grondleggers is van de experimentele house/techno.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:32:12 #292
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24208870
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:28 schreef punkgirl het volgende:
Foo Fighters - learn to fly
meesterlijk, vooral de gay stuward
Is dat die clip met Jack Black? Zo ja, meesterlijk
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:34:53 #293
99630 punkgirl
pi_24208933
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:32 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Is dat die clip met Jack Black? Zo ja, meesterlijk
yeah, met die stuff in die koffiefilter
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:38:32 #294
99630 punkgirl
pi_24209021
en dead bodie's everywhere - korn

anime clip, zoooo vet
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:43:21 #295
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_24209145
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:34 schreef punkgirl het volgende:

[..]

yeah, met die stuff in die koffiefilter
Cop killer
Kill them, cop killer
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:45:24 #296
99630 punkgirl
pi_24209205
Bad Touch (discovery chanel) - bloodhound gang

die is zoo vet, met al die apen. Bloodhound gang maakt sowieso geweldige clips.
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:48:44 #297
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24209309
Laatst nog gezien op Veronica:
Jesus he knows me van Genesis.
Geweldige parodie op op geld beluste TV dominees
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 25 december 2004 @ 23:55:33 #298
99630 punkgirl
pi_24209474
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:48 schreef SEMTEX het volgende:
pi_24210945
quote:
Op zaterdag 25 december 2004 23:48 schreef SEMTEX het volgende:
Fantastische clip ja! Songtext is ook heel sterk!
  zondag 26 december 2004 @ 01:32:28 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_24211680
quote:
Op zondag 26 december 2004 00:51 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Fantastische clip ja! Songtext is ook heel sterk!
idd, ik zag eigk gisteren pas dat de videoclip net zo geniaal is

There’ll be no doubt in your mind
You’ll believe everything I’m saying
If you wanna get closer to him
Get on your knees and start paying

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')