abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207585205
Loont het zich anno 2023 nog om een dieselauto te kopen / rijdenbe
KM op jaarbasis: 30000 km.

Gezien de hoge belasting per maand en gezien verschil diesel / euro95 minimaal is.
pi_207585660
Wat kwam er uit toen je zelf het verschil in de wegenbelasting opzocht en het verschil in km/liter berekende?
pi_207586570
In veel landen is diesel tegenwoordig duurder dan benzine. Dus nee ik zou geen dieselauto kopen anno 2023. Tenzij je het comfort van in een dieselbak rijden wil. Ik heb ooit rijlessen gedaan in diesel wat veel lekkerder reed dan de benzine toyota van mijn vader. Bij die laatste liet ik steeds de motor afslaan bij het laten opkomen van de koppeling. Die lijkt nogal gevoelig te zijn bij benzineauto's.

Tien jaar geleden gewoon diesel natuurlijk maar tijden veranderen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207587928
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:44 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Wat kwam er uit toen je zelf het verschil in de wegenbelasting opzocht en het verschil in km/liter berekende?
100 euro verschil per maand
pi_207587939
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 15:57 schreef sirdanilot het volgende:
In veel landen is diesel tegenwoordig duurder dan benzine. Dus nee ik zou geen dieselauto kopen anno 2023. Tenzij je het comfort van in een dieselbak rijden wil. Ik heb ooit rijlessen gedaan in diesel wat veel lekkerder reed dan de benzine toyota van mijn vader. Bij die laatste liet ik steeds de motor afslaan bij het laten opkomen van de koppeling. Die lijkt nogal gevoelig te zijn bij benzineauto's.

Tien jaar geleden gewoon diesel natuurlijk maar tijden veranderen.
Voor de winst qua km prijs hief je het niet te doen meer.
Diesels schijnen idd wel comfortabeler te zijn, maar ook zuiniger
pi_207588118
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:50 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Voor de winst qua km prijs hief je het niet te doen meer.
Diesels schijnen idd wel comfortabeler te zijn, maar ook zuiniger
De zuinigheid hangt compleet af van welke auto je rijdt. Een Suzuki Alto op benzine is best zuinig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207588353
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 17:49 schreef stropdaz het volgende:

[..]
100 euro verschil per maand
Zie daar, wat een openbaring

Het antwoord op je vraag uit de OP
pi_207588373
Misschien weet @hartloper het.
pi_207588405
Ze maken lawaai, ze zijn niet veel zuiniger meer dan benzine en op de duur allemaal rare problemen met vastverkoolde kleppen en lekkende hard injectors.
.
pi_207588552
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Zie daar, wat een openbaring

Het antwoord op je vraag uit de OP
Nee hoor.
Je mist het verdiepende stuk achter de vraag
pi_207588566
Heb wat diesels hier ingeschreven op een stichting die vrijgesteld is van wegenbelasting 😎
pi_207588581
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:39 schreef RoW_0 het volgende:
Heb wat diesels hier ingeschreven op een stichting die vrijgesteld is van wegenbelasting 😎
Bofkont, die heb ik niet denk ik ;)
pi_207588606
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:37 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Nee hoor.
Je mist het verdiepende stuk achter de vraag
Je vraagt of het nog loont en komt zelf tot de conclusie dat het 100 euro per maand duurder is

Antwoord gegeven
pi_207589036
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Je vraagt of het nog loont en komt zelf tot de conclusie dat het 100 euro per maand duurder is

Antwoord gegeven
Nee hoor. Je denkt altijd heel kortzichtig ipv verder door denken. Hangt niet alleen van die 100 euro af.
Als hij bv een stuk zuiniger is of minder onderhoud nodig heeft haal je die 100 euro er misschien uit.
pi_207589094
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:13 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Nee hoor. Je denkt altijd heel kortzichtig ipv verder door denken. Hangt niet alleen van die 100 euro af.
Als hij bv een stuk zuiniger is of minder onderhoud nodig heeft haal je die 100 euro er misschien uit.
Zoek dan het verschil in verbruik uit van een auto welke je mooi/interessant vind, en dan een ongeveer vergelijkbaare motorisering in diesel of benzine.
Dan kan je het vrij eenvoudig uitrekenen.
pi_207589141
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:13 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Nee hoor. Je denkt altijd heel kortzichtig ipv verder door denken. Hangt niet alleen van die 100 euro af.
Als hij bv een stuk zuiniger is of minder onderhoud nodig heeft haal je die 100 euro er misschien uit.
Dat neem je toch mee in je berekening?

Wegenbelasting, verzekering en totaal aantal liters brandstof (berekend vanuit de 30.000 in die je aangaf) allemaal niet zo heel moeilijk uit te zoeken

Dus dan maar weer terug naar de eerste vraag uit dit topic: wat kwam er uit je eerste berekening?

Of moeten we je ook nog gaan voorkauwen dat een Nissan micra op diesel meer kms per liter kan rijden dan een Vito bus als ze beide op diesel rijden?
pi_207589469
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dat neem je toch mee in je berekening?

Wegenbelasting, verzekering en totaal aantal liters brandstof (berekend vanuit de 30.000 in die je aangaf) allemaal niet zo heel moeilijk uit te zoeken

Dus dan maar weer terug naar de eerste vraag uit dit topic: wat kwam er uit je eerste berekening?

Of moeten we je ook nog gaan voorkauwen dat een Nissan micra op diesel meer kms per liter kan rijden dan een Vito bus als ze beide op diesel rijden?
Zo vreemd is nu TS zijn vraag niet. Diesels trek je met wat geluk over de 4 ton heen, dat lukt bij veel benzine auto’s niet.

Dus daar kun je mee besparen over de langere termijn beschouwd. Hoewel dat voordeel wel wat minder wordt wanneer de dieselprijzen weer omhoog schieten natuurlijk.
pi_207589714
En dan krijg je na 2 jaar een leaseauto bij een nieuwe baan en dan krijg je die diesel aan de straatstenen niet kwijt.
Ik zou er niet aan beginnen.

Tenzij je het belangrijk vindt om voor weinig geld een BMW ofzo te rijden.
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 19:53:21 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207589822
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 18:39 schreef RoW_0 het volgende:
Heb wat diesels hier ingeschreven op een stichting die vrijgesteld is van wegenbelasting 😎
Oeh, vertel :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207589826
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:49 schreef Sport_Life het volgende:
En dan krijg je na 2 jaar een leaseauto bij een nieuwe baan en dan krijg je die diesel aan de straatstenen niet kwijt.
Ik zou er niet aan beginnen.

Tenzij je het belangrijk vindt om voor weinig geld een BMW ofzo te rijden.
Ik weet niet waar TS werkt, maar ik zie het nog niet gebeuren dat ik een auto krijg van de zaak, zeker de komende 40 jaar niet. Dus ik durf die gok wel te nemen :+
pi_207589838
quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:38 schreef Candaasje het volgende:
Zo vreemd is nu TS zijn vraag niet
Ik weet wie het zegt ;)

quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:38 schreef Candaasje het volgende:
Diesels trek je met wat geluk over de 4 ton heen, dat lukt bij veel benzine auto’s niet.
Ik heb een MPV gezien van 10 jaar oud met 120.000 km op de teller voor 10.000 euro.
Mijn vader kent de eigenaar en weet dat er goed mee is gereden en altijd dealer onderhouden.
Als het een geen diesel was was de keuze voor mij heel makkelijk.

quote:
7s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:38 schreef Candaasje het volgende:
Hoewel dat voordeel wel wat minder wordt wanneer de dieselprijzen weer omhoog schieten natuurlijk.
Benzine en diesel gaat toch wel omhoog denk ik.
Maar vooral die belasting is de strop misschien.
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 19:55:28 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207589875
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:49 schreef Sport_Life het volgende:
En dan krijg je na 2 jaar een leaseauto bij een nieuwe baan en dan krijg je die diesel aan de straatstenen niet kwijt.
Ik zou er niet aan beginnen.

Tenzij je het belangrijk vindt om voor weinig geld een BMW ofzo te rijden.
Je hoeft die auto niet privé te gaan gebruiken :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207590012
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:53 schreef stropdaz het volgende:
Maar vooral die belasting is de strop misschien.
daz wel zeker.

@maily
  Moderator maandag 16 januari 2023 @ 20:14:26 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207590245
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2023 20:03 schreef Socios het volgende:

[..]
daz wel zeker.

@:maily
't Is hier geen ONZ ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207592355
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 14:15 schreef stropdaz het volgende:
Loont het zich anno 2023 nog om een dieselauto te kopen / rijdenbe
KM op jaarbasis: 30000 km.

Gezien de hoge belasting per maand en gezien verschil diesel / euro95 minimaal is.
Je antwoord kan ik zo geven

https://www.nhnieuws.nl/n(...)n%20brandstof%20taxi.

Lees goed door .
pi_207601774
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 22:24 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Je antwoord kan ik zo geven

https://www.nhnieuws.nl/n(...)n%20brandstof%20taxi.

Lees goed door .
Klinkt alsof brandstof zich nog wel loont, ook diesels
pi_207601854
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:06 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Klinkt alsof brandstof zich nog wel loont, ook diesels
Ja als de electrische prijzen blijven stijgen.
Zal de electrische wagen gaan verliezen.
Of je moet goedkoop thuis en op je werk kunnen laden.
Hoewel met de max prijs plafond is thuis laden al geen optie meer

De overheid heeft letterlijk de nek gedraaid van electrische wagens.

Maar omdat dadelijk verplicht bent om electrische te gaan rijden.
Interseert het hun geen ene zak .
Omdat bij wet dadelijk verplicht is.

Leukste is dat nu al steden beginnen om brandstof wagens te gaan verbieden

https://www.autoblog.nl/n(...)op-weerstand-3441025


Ik zie dadelijk dat brandstof wagens buiten de steden en dorpen worden geparkeerd
En dan deze electrische brommer in de koffer bak staan om bij je bestemming aan te komen

https://holland-bikes.nl/(...)RISCHE%20SCOOTER.htm

Leuk ding ik heb de brandstof versie er van.
pi_207603836
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:53 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Ik weet wie het zegt ;)
[..]
Ik heb een MPV* gezien van 10 jaar oud met 120.000 km op de teller voor 10.000 euro.
Mijn vader kent de eigenaar en weet dat er goed mee is gereden en altijd dealer onderhouden.
Als het een geen diesel was was de keuze voor mij heel makkelijk.
[..]
Benzine en diesel gaat toch wel omhoog denk ik.
Maar vooral die belasting is de strop misschien.
Ik ben recent van een diesel (2,5 ton km's) naar een benzine hybride gegaan. Een verademing.

Hybride auto rijdt beter, is veel goedkoper qua MRB en onderhoud en rijdt zuiniger. Bedenk ook dat je met een diesel steeds meer geweerd wordt uit steden.

* check even de Euro-norm.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 18-01-2023 12:37:23 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207604171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 19:13 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Hoewel met de max prijs plafond is thuis laden al geen optie meer

Zeker wel, een beetje electrisch rijder heeft een of meerdere daken vol met zonnepanelen.
pi_207606576
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 20:55 schreef hangtime het volgende:

[..]
Zeker wel, een beetje electrisch rijder heeft een of meerdere daken vol met zonnepanelen.
Zal je nodig hebben
Aangezien ze nu nog sneller terugleveren willen gaan stoppen.
En de thuis accu eigelijk geen optie is.

Kan je auto overdag opladen ?
O wacht nee dan ben je op je werk .

Laten we eerlijk zijn .
Zonnepanelen zijn leuk maar als het terug leveren niks meer gaat opleveren .
Dan zal je een thuis accu moeten gaan hebben.

En geloof me de energie prijs gaat echt niet meer zakken .
We worden gewoon geforceerd om op electrische en gas wat nu berekend is te blijven hangen.

Omdat ze wel moeten aangezien de hele netwerk van Nederland in bepaalde steden gewoon verrot zijn door nog steeds met pek stroom kabels in de grond zitten
En dat hebben ze echt niet vervangen voor 2035 .

Ik zal dus voor een hybride gaan maar ook deze mogen dadelijk de steden niet meer in .
Allemaal zodat ze verder woningen kunnen bouwen gaan ze de automobilist met een brandstof systeem weg jagen .

Dus mijn visie dat dadelijk benzine wagens buiten de stad staan en een electrische step tot brommer in de kofferbak staan
Omdat de grootse deel van de bevolking geen electrische wagen kunnen betalen.
pi_207607607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 23:37 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

Kan je auto overdag opladen ?
O wacht nee dan ben je op je werk .

Eh nee, ik hoef niet naar werk / kantoor.
Kan gewoon altijd thuis opladen.

quote:
Laten we eerlijk zijn .
Zonnepanelen zijn leuk maar als het terug leveren niks meer gaat opleveren .
Dan zal je een thuis accu moeten gaan hebben.
Onzin, wij verbruiken overdag de meeste stroom, ook zonder salderen leveren ze enorm veel op.
Airco's staan bijna altijd aan in de zomer, PC's worden gratis voorzien van stroom.
Koken / wasjes draaien en ga zo maar door, allemaal gratis.

Dat kleine beetje wat ik straks moet bijbetalen als salderen wordt gestopt is niet meer dan terecht.
pi_207607817
Eind vorig jaar hebben we de minst zuinige van onze 2 diesels ingeruild voor een hybride benzine. Die is net zo zuinig als de oude diesel was. We hebben onze Clio diesel gehouden, deze auto is zo zuinig, daar kan niks tegenop. En ook nog eens goedkoop in de wegenbelasting. Maar ik zou nu niet snel nog weer een diesel kopen, want het treiteren van de overheid gaat door.
pi_207608626
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 07:47 schreef hangtime het volgende:

[..]
Eh nee, ik hoef niet naar werk / kantoor.
Kan gewoon altijd thuis opladen.
[..]
Onzin, wij verbruiken overdag de meeste stroom, ook zonder salderen leveren ze enorm veel op.
Airco's staan bijna altijd aan in de zomer, PC's worden gratis voorzien van stroom.
Koken / wasjes draaien en ga zo maar door, allemaal gratis.

Dat kleine beetje wat ik straks moet bijbetalen als salderen wordt gestopt is niet meer dan terecht.
Omdat je thuis werkt vermoedelijk.
Of een gezin thuis heb

Maar jij bent niet de standaard van alles.

Genoeg mensen die singel zijn of met zijn tweeën werken overdag .
En dan laat je niet de boel draaien om dan maar stroom te gebruiken die je op wekt.

Onzin dus.
pi_207608742
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:54 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Omdat je thuis werkt vermoedelijk.
Of een gezin thuis heb

Maar jij bent niet de standaard van alles.

Genoeg mensen die singel zijn of met zijn tweeën werken overdag .
En dan laat je niet de boel draaien om dan maar stroom te gebruiken die je op wekt.

Onzin dus.
Dan nog praat je onzin.
Stel dat ik elders zou willen laden, dan is het nog steeds lachwekkend goedkoop.
In de zomer krijg ik soms geld toe als ik mijn auto wil opladen.

Tarieven voor opladen van een auto liggen meestal ver onder de tarieven van wat je thuis betaalt.
Daar heb je verschillende manieren voor, denk aan Vattenfall InCharge bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door hangtime op 18-01-2023 10:39:47 ]
pi_207608890
https://www.rtlnieuws.nl/(...)even-goedkoper-laden

https://www.autoblog.nl/n(...)2023-naar-21-3430417

https://www.amsterdam.nl/(...)-hogere-laadprijzen/

https://incharge.vattenfall.nl/onderweg-laden/tarieven


Kan nog een tijd door gaan.
Maar let op prijzen van 2024 kunnen hoger worden dan de prijs van 2023.
Word zelfs al voor gewaarschuwd voor thuis gebruikers.

Iemand die geld zat heeft zoals boven mij.
Die overschot aan zonneenergie heeft .
Thuis op zijn gat kan werken.
Is niet de standaart van alle mensen.
Genoeg mensen die een electrische wagen hebben en geen zonnepanelen.
Genoeg mensen die geen laadpaal hebben van uit de gemeente of dat deze vaak bezet is wegens te kort.

Genoeg electrische wagens die die op de snelweg moeten electrische tanken.

En dat je geld toe krijgt als je gaat laden aan een paal is helemaal de grootste onzin.
Niks is gratis behalven na investeren van zonnepanelen .
  woensdag 18 januari 2023 @ 11:12:21 #36
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_207609574
Diesel nog steeds prima hoor! Maar dan wel voor snellere / grotere auto's. Ik denk dat een BMW 335i met de beste wil van de wereld niet zuiniger zal zijn dan ~1:15, waar het met mijn gechipte 330d mogelijk is om gemiddeld 1:20 te rijden. En met 310pk behoorlijk vlot.

Wegenbelasting voor een diesel is 2x zo duur als voor een benzine, en aangezien het al genoemd is dat het verschil in wegenbelasting 100 euro per maand is moet het hier wel gaan om een erg zware auto. 2000kg ofzo? Ik verwacht dat een diesel dan wel voordeliger gaat zijn.
Life's like music, get the rhythm..
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 11:28:13 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207609740
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:02 schreef hangtime het volgende:

[..]
Dan nog praat je onzin.
Stel dat ik elders zou willen laden, dan is het nog steeds lachwekkend goedkoop.
In de zomer krijg ik soms geld toe als ik mijn auto wil opladen.

Tarieven voor opladen van een auto liggen meestal ver onder de tarieven van wat je thuis betaalt.
Daar heb je verschillende manieren voor, denk aan Vattenfall InCharge bijvoorbeeld.
In september met het werken retourtje Emmen-Stuttgart gedaan. Waren ¤180 kwijt aan opladen en dan hebben we ook nog "gratis" opgeladen bij de klant en het hotel.

Met dezelfde rijstijl, oftewel <120km/u had je dat ook makkelijk met 65 liter diesel gekund. Wat je hooguit ¤130 had gekost.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207610328
quote:
1s.gif Op maandag 16 januari 2023 19:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je hoeft die auto niet privé te gaan gebruiken :)
en dan een diesel thuis hebben staan voor enkel privegebruik _O-
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 17:20:11 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207614391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 12:07 schreef Maegrim het volgende:

[..]
en dan een diesel thuis hebben staan voor enkel privegebruik _O-
Met die 19ct de kilometer kost rijden je meestal geld, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Misschien is benzine dan goedkoper, goed. Misschien wil je het comfort en gemak van een diesel hebben :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207616274
https://www.rtlnieuws.nl/(...)onnepanelen-te-nemen

Trouwens waar geen gas wagen ?

https://www.anwb.nl/auto/(...)uro-98-diesel-en-lpg


Staat wel een fout bij de anwb.
Je heb namelijk direct ingespoten gas .
Daar gaat namelijk de wegenbelasting niet van omhoog of door gewicht van de tank 1x classe gewicht omhoog.


Namelijk bij g3 gas installatie.

https://www.lpg.nl/voordeel.php


Wagens die geschikt zijn.

https://www.glpautogas.info/nl/lpg-wagens-te-koop.html
pi_207623447
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:34 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar ik zou nu niet snel nog weer een diesel kopen, want het treiteren van de overheid gaat door.
Maar is dit vooral de rede dat je geen diesel meer wilt?
Hoe was het qua onderhoud / zuinigheid etc tov benzine?
Vraag geldt ook voor @blomke en andere (ex) dieselrijders.
pi_207623467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:12 schreef NoComment het volgende:
Diesel nog steeds prima hoor! Maar dan wel voor snellere / grotere auto's. Ik denk dat een BMW 335i met de beste wil van de wereld niet zuiniger zal zijn dan ~1:15, waar het met mijn gechipte 330d mogelijk is om gemiddeld 1:20 te rijden. En met 310pk behoorlijk vlot.

Wegenbelasting voor een diesel is 2x zo duur als voor een benzine, en aangezien het al genoemd is dat het verschil in wegenbelasting 100 euro per maand is moet het hier wel gaan om een erg zware auto. 2000kg ofzo? Ik verwacht dat een diesel dan wel voordeliger gaat zijn.
Het gaat om een VW Touran Highline @NoComment
pi_207623728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:29 schreef stropdaz het volgende:
Maar is dit vooral de rede dat je geen diesel meer wilt?
Hoe was het qua onderhoud / zuinigheid etc tov benzine?
Vraag geldt ook voor @:blomke en andere (ex) dieselrijders.
Economisch was diesel niet meer interessant voor mij, d.w.z. vergeleken met de hybride van nu.

Verder had ik ook gewoon een achterlijke garage waar ze meer molden aan de auto dan repareerden. Al met al vind ik Japanse bolides gewoon veel beter dan de Franse; zowel qua comfort als qua techniek.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207623752
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 17:20 schreef derLudolf het volgende:
Misschien wil je het comfort en gemak van een diesel hebben :)
Dat was ook mijn punt voordat ik van diesel afstapte. Nou, hybride is comfortabeler dan diesel. Om over "gemak" maar te zwijgen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207625445
Aandrijflijn an sich zegt niet zo veel over comfort, maar vooral wat over de keuzes van de fabrikant. En bij een hybride loop je op lange termijn juist mogelijk op tegen hogere onderhoudskosten dan zowel een brandstofauto als een EV, want meer techniek aan boord en een brandstofmotor die vaak koud gereden wordt.

Ik vermoed dat jouw auto uit de Toyota-stallen komt en hun hybridetechniek heeft wel een ijzersterke reputatie, maar dat geldt zeker niet voor alle hybrides.
Miata is always the answer
pi_207625459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 10:29 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Maar is dit vooral de rede dat je geen diesel meer wilt?
Hoe was het qua onderhoud / zuinigheid etc tov benzine?
Vraag geldt ook voor @:blomke en andere (ex) dieselrijders.
We hadden 2 diesels. De auto die nu weg is was niet zo zuinig, en 2 diesels leek ons niet heel verstandig. Bovendien kregen we er nu nog een redelijke prijs voor. Straks met die roetmetingen en al dat milieu geklier en met eventuele diesel schaarste leek het ons beter een hybride te kopen.
Maar ik hoop nog jaren in de Clio diesel te rijden, want met een 82 euro wegenbelasting en ook nog erg zuinig kun je bijna niet goedkoper. Qua onderhoud ook alleen maar positief, er mankeert nooit wat aan. De hybride is overigens geen stekker auto en bevalt ook erg goed.
pi_207625588
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:41 schreef Seeburg54 het volgende:
Maar ik hoop nog jaren in de Clio diesel te rijden, want met een 82 euro wegenbelasting en ook nog erg zuinig kun je bijna niet goedkoper. Qua onderhoud ook alleen maar positief, er mankeert nooit wat aan. De hybride is overigens geen stekker auto en bevalt ook erg goed.
M'n Toyota MRB is ¤64, plm. de helft van de Peugeot HDi.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_207626795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:51 schreef blomke het volgende:

[..]
M'n Toyota MRB is ¤64, plm. de helft van de Peugeot HDi.
Ja, mijn Toyota CHR is volgens mij rond de 70 eur. Maar als ik zie wat ik tank, dan is mijn dieseltje toch goedkoper ondanks de duurdere wegenbelasting.
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 15:00:59 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207627247
Hier ook een Clio diesel rijder :) Afgelopen week net een nieuwe distributieriem op laten leggen, klaar voor de volgende 120.000km *O*
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207627621
Hier een Volvo V40 D2. Gekocht toen de dieselprijs nog een stuk lager was.
Ik vind het heerlijk rijden maar mijn volgende auto wordt er een op benzine of elektrisch als betaalbaar.
Maar goed er staat net geen 100.000 op de teller dus ik kan nog even vooruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')