abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 25 januari 2023 @ 17:23:26 #76
148247 taxibabe
pi_207710548
Ff samen wat drinken en appeltaartje eten bij de Hema
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arvensis, bij Thomas werkt de krullencrème van de Hema en antiklitspray wel redelijk goed tegen klitten en pluis.
pi_207710682
Thanks! Ik zal er eens naar kijken.

Mijn referentiepunt is natuurlijk mijn ander kind, dus ja. :D Die ging met 6 maanden al naar een normale kapper. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_207711010
Tandjes: Bas mist een stukje voortand door een val. Verder ziet alles er goed uit, gelukkig. Astma medicijnen kunnen nogal impact hebben om je tanden namelijk.

Kapper: hij gaat iedere 8 weken. Stug, dik haar met veel slag erin. Vanaf een bepaalde lengte is het gewoon niet meer te doen _O-. Op de foto was hij net naar de kapper geweest
pi_207711052
Tandjes: A heeft toen hij nog 0 was een flinke val gemaakt waardoor allebei zijn voortanden afgebroken zijn. Een paar maanden geleden kwam bij de tandarts aan het licht dat hij boven zijn afgebroken tand (op/in het tandvlees) een ontsteking had gekregen. Ik dacht dat het wel te fixen zou zijn met antibiotica, maar nee hoor.. tandje moest getrokken worden ;( Nu maar hopen dat het bij zijn andere voortandje rustig blijft, anders moet die er straks ook nog uit...

Kapper eens in de 3 maanden zoiets. De ene keer gaat het wat beter dan de andere keer, maar ik durf niet zelf met een schaar aan de slag. Hij moet er nog wel een beetje toonbaar uit zien :P
  FOK!fotograaf woensdag 25 januari 2023 @ 18:17:13 #80
148247 taxibabe
pi_207711057
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:35 schreef arvensis het volgende:
Thanks! Ik zal er eens naar kijken.

Mijn referentiepunt is natuurlijk mijn ander kind, dus ja. :D Die ging met 6 maanden al naar een normale kapper. :P
Deze:
https://www.hema.com/nl-b(...)-125ml-11077122.html

En gewoon een simpele antiklitspray voordat ik ga borstelen.

Zo ziet hij er net uit bed uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207711321
Ik gebruik deze leave in bij de kinderen waar ik heel tevreden over ben:
https://www.etos.nl/produ(...)55-ml-120337492.html

Bij ons in de stad ook bij de grotere kruidvat verkrijgbaar (en dan dus ook wel eens in de aanbieding 1+1).

Hun haar is echt een stuk zachter en minder in de klit en het krult ontzettend mooi O+
  FOK!fotograaf woensdag 25 januari 2023 @ 18:48:24 #82
148247 taxibabe
pi_207711431
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:40 schreef Aure het volgende:

Bij ons in de stad ook bij de grotere kruidvat verkrijgbaar (en dan dus ook wel eens in de aanbieding 1+1).

Hun haar is echt een stuk zachter en minder in de klit en het krult ontzettend mooi O+
Die ziet er ook goed uit! Als het Hemaspul op is, die maar eens proberen. Wij hebben alleen geen etos, wel een kruidvat, maar een kleintje. Ik denk niet dat ze dat daar hebben, ik kan het op de site van kruidvat ook niet vinden.
  woensdag 25 januari 2023 @ 18:57:52 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207711568
Alle foto's hier O+
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 19:49:45 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207712395
Wat leuk al die peuterfoto’s O+ ik zal er zo ook eentje posten.

@SQ goud eindelijk van z’n kale bats af! *O* Hij lijkt nu weer op Aapie, grappig hoe dat steeds in perioden gaat.

Aapie is inmiddels 3x bij de kapper geweest, zijn haar is sluik en dun maar daardoor heeft hij wel snel een mat _O- Gaat trouwens altijd prima, hij vindt het helemaal geen probleem.

Vorige week zijn we voor het eerst naar de tandarts geweest. Dat was meer om hem te laten wennen, man en ik hadden een afspraak. Hij vond het allemaal heel interessant, wilde ook heel graag op de stoel maar toen zijn mond open moest was het uit met de pret :N Geen idee of hij alle kiezen al heeft, hij laat zich niet graag in de mond kijken :P

Tandenpoetsen gaat op zich goed maar ik moet hem altijd ergens mee afleiden. Ik laat hem dan bijvoorbeeld met badspeeltjes op de badrand spelen. Misschien is dat een idee @Smart_ass?

Luiers hier nog gewoon de normale, luierbroekjes nog niet geprobeerd. Hij heeft wel interesse in het potje maar snapt nog niet hoe het allemaal werkt. Ik laat hem nu met kleren erop zitten om eraan te wennen :D

Verder gaat hier alles goed. Avondeten is nog steeds redelijk een ramp en hij heeft nu af en toe ook peuterpuberbuien. Jas aantrekken is bijvoorbeeld steeds drama :X Maar hij is zo leuk en grappig, ik geniet echt als een malle van hem O+

Vraagje: waarin/onder slapen jullie kinderen? Aapie nog steeds in een slaapzak maar hij begint er een beetje uit te groeien (Hema). Gisteren toevallig eentje in maat 110 gevonden bij Terstal. Wanneer gaan ze een beetje over op een dekbed? Bij een groter bed?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_207712398
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 18:40 schreef Aure het volgende:

Ik heb net een nieuwe pot van deze geopend, maar dit werkt dus niet.
https://www.kruidvat.nl/a(...)ng-custard/p/3484846

Ik ga jullie opties proberen!
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:58:52 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_207712572
Groeit ie uit zijn Hema 86/104 majo? :o
Mijn middelste heeft die tot 4,5 gedragen, die was echt verknocht aan zijn slaapzakken, en goud heeft toch zeker nog wel 30-40 centimeter over. Is aapie zo groot?

Je kunt alvast wel een beetje oefenen met een dekbed maar niet ieder kind gaat daar even goed op. Mijn dochter kon dat prima toen ze tegen de 3 jaar liep, mijn middelste dus pas met 4,5 maar ik lees hier ook wel mensen die met anderhalf jaar al naar een dekbed gaan. Mijnen snapten dat niet en woelden er dus steeds onderuit en gaan dan janken omdat het koud is :')
disclaimer
pi_207712624
@MaJo Ja, we moeten haar denk ik inderdaad met iets af gaan leiden. Eens wat dingen uitproberen :Y.

Bubbles slaapt ook nog steeds in een slaapzak in haar ledikant. Ik zou denk ik overgaan naar een normaal dekbed wanneer je hem upgrade naar een groter bed. Zo ga ik het doen in elk geval.
pi_207712950
Hier ook nog steeds een slaapzak. Ik denk dat we dekens gaan introduceren wanneer we over gaan naar een peuterbed.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 20:31:53 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207713183
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:58 schreef SQ het volgende:
Groeit ie uit zijn Hema 86/104 majo? :o
Mijn middelste heeft die tot 4,5 gedragen, die was echt verknocht aan zijn slaapzakken, en goud heeft toch zeker nog wel 30-40 centimeter over. Is aapie zo groot?

Je kunt alvast wel een beetje oefenen met een dekbed maar niet ieder kind gaat daar even goed op. Mijn dochter kon dat prima toen ze tegen de 3 jaar liep, mijn middelste dus pas met 4,5 maar ik lees hier ook wel mensen die met anderhalf jaar al naar een dekbed gaan. Mijnen snapten dat niet en woelden er dus steeds onderuit en gaan dan janken omdat het koud is :')
Yup, maat 86/104 :Y Volgens mij heeft hij een groeispurt gehad, hij heeft nu ook pyjama 98/104. Al was hij bij de laatste meting bij het CB 2 maanden geleden 90 cm. Hij heeft nog wel wat ruimte bij z'n voeten maar het wordt wel steeds minder. Hij is ook nog echt verknocht aan zijn slaapzak, 's ochtends gaan we er eerst uit met slaapzak en al en dan wordt hij lekker zo wakker op de bank O+ Hij heeft nu ook voor het eerst een echte pyjama, voorheen had hij wat oude shirtjes en broekjes aan. Hij heeft een bijpassend shirtje voor zijn knuffel, ziet er zo lief uit O+

quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:01 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo Ja, we moeten haar denk ik inderdaad met iets af gaan leiden. Eens wat dingen uitproberen :Y.

Bubbles slaapt ook nog steeds in een slaapzak in haar ledikant. Ik zou denk ik overgaan naar een normaal dekbed wanneer je hem upgrade naar een groter bed. Zo ga ik het doen in elk geval.
Afleiding werkt hier echt het beste, anders wordt het ook een hele strijd.

Zo zat ik ook te denken ja, als we voor het peuterbed gaan. Maar voorlopig ligt hij nog prima in het ledikant, hij heeft nog geen neiging om eruit te klimmen. Laatst schrokken we ons dood 's nachts, hoorden een keiharde klap. We dachten dat hij uit bed was gevallen maar hij was waarschijnlijk gaan staan en achterover geflikkerd. "Au hoof" ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier ook nog steeds een slaapzak. Ik denk dat we dekens gaan introduceren wanneer we over gaan naar een peuterbed.
Ok, team slaapzak dus ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 20:33:56 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207713213
Hier een recente aap:

Met inderdaad ook de Hema sjaal :Y

En hier met matching pyjama met z'n knuffel (negeer even de luieremmer :+)

pi_207713573
Wat leuk al die foto's! Hier eentje van J.

SPOILER
pi_207713603
Wow @MaJo! :D U (in maart 5) is ook pas sinds enkele maanden over op maat 110. Zo gek, want Aapie lijkt veel kleiner. :P
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 21:02:54 #93
382129 crew  Donna
pi_207713756
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef arvensis het volgende:
Wow @:majo! :D U (in maart 5) is ook pas sinds enkele maanden over op maat 110. Zo gek, want Aapie lijkt veel kleiner. :P
Jeetje haha. G. (ook 5 in maart) heeft echt wel 116 nodig. Ik als dwerg heb echt een lang kind op de wereld gezet. Ze is niet de langste van de klas ofzo, maar ik zie wel dat ze bij de langeren hoort.
A-tje daarentegen is klein en fijntjes. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden en nieuwe kleren bestel ik in 92, maar 86 past ook nog. G zat voor haar 2de verjaardag allang in 92, toen enkele kleding stukken in 98 en daarna heel lang 98/104.

Leuk die verschillen!
pi_207714137
Zo leuk al die koppies weer eens te zien. O+

L heeft dezelfde pyjama als aapie, ook dezelfde maat.
Hier slaapt ze sinds de zomer al niet meer in een slaapzak. We hebben altijd lakentje+deken aangehouden (niet in de zomer..). Nu bepaalt ze zelf dat ze het laken niet meer wil en alleen nog onder de deken, prima.
We zijn een nieuwe kamer aan het maken, daarna krijgt kleuter een nieuw bed en krijgt L het bed van kleuter (wel een groot bed, maar laag bij de grond).

L is giga vergeleken met kleuter, kwa curve perfect gemiddeld. Kleuter van 5,5 zit nu goed in 110, broeken 104..
Peuter van 2,5 zit in shirts en jurkjes 98/104 (lange romp); broeken 92 of 98.

Dus 3 jaar verschil, maar de kleding kan bijna vanuit kleuter rechtstreeks bij peuter de kast in. De winterjas die kleuter vorig jaar en dit jaar draagt (vandaag toevallig een nieuwe gekocht ook voor volgend jaar) kan peuter volgende winter aan denk ik. :X

Krullentips kan ik ook gebruiken. Haar haar groeit minimaal en krult nu ook nog eens op. Kleuter kon ik op deze leeftijd al vlechten etc. Heb een gelspray van Andrelon gekocht, die gebruik ik een beetje in de ochtend. De leave in die arvensis postte alleen nadat we het haar gewassen hebben. Hoe gebruiken jullie de leave in? Ze lijkt hier soms Einstein :D.
pi_207714321
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:23 schreef Nolita het volgende:
Hoe gebruiken jullie de leave in? Ze lijkt hier soms Einstein :D.
Ik maak haar haar s ochtends goed nat, leave in erin en dan op laten drogen. En vooral niet te vaak wassen en als je het was daarna met overdreven veel conditioner nog een keer. En ondanks dat hebben we hier ook regelmatig een pluishoofd. Maar die krullen zijn wel fantastisch. O+

verkapte hallo voor over 2 weken. *)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_207714643
De leave in op nat haar erin is het beste. Als het geen wasdag is maak ik het eerst een beetje nat en dan de leave in erin.
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 21:57:02 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207714890
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:53 schreef arvensis het volgende:
Wow @:majo! :D U (in maart 5) is ook pas sinds enkele maanden over op maat 110. Zo gek, want Aapie lijkt veel kleiner. :P
Maar maat 110 heeft hij nog niet hoor, dat is de slaapzak. Als je ook naar de pyjama kijkt (maat 98/104) dan zie je ook dat deze nog groot valt. Ik denk dat hij 92cm is ofzo dus zo'n reus is het ook weer niet :) Zijn benen worden wel langer, daar liep hij altijd een maat achter maar dat trekt nog bij.

Die Hema maten zijn ook een beetje raar, de maat ervoor is 86/92 en daar past hij echt niet meer in. Ik vind het wel een grote stap naar 98/104 maar liever dat de kleertjes ruim zitten en nog even mee kunnen dan dat hij het maar een paar keer aan kan hebben.

quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 21:23 schreef Nolita het volgende:
Zo leuk al die koppies weer eens te zien. O+

L heeft dezelfde pyjama als aapie, ook dezelfde maat.
Hier slaapt ze sinds de zomer al niet meer in een slaapzak. We hebben altijd lakentje+deken aangehouden (niet in de zomer..). Nu bepaalt ze zelf dat ze het laken niet meer wil en alleen nog onder de deken, prima.
We zijn een nieuwe kamer aan het maken, daarna krijgt kleuter een nieuw bed en krijgt L het bed van kleuter (wel een groot bed, maar laag bij de grond).

L is giga vergeleken met kleuter, kwa curve perfect gemiddeld. Kleuter van 5,5 zit nu goed in 110, broeken 104..
Peuter van 2,5 zit in shirts en jurkjes 98/104 (lange romp); broeken 92 of 98.

Dus 3 jaar verschil, maar de kleding kan bijna vanuit kleuter rechtstreeks bij peuter de kast in. De winterjas die kleuter vorig jaar en dit jaar draagt (vandaag toevallig een nieuwe gekocht ook voor volgend jaar) kan peuter volgende winter aan denk ik. :X

Krullentips kan ik ook gebruiken. Haar haar groeit minimaal en krult nu ook nog eens op. Kleuter kon ik op deze leeftijd al vlechten etc. Heb een gelspray van Andrelon gekocht, die gebruik ik een beetje in de ochtend. De leave in die arvensis postte alleen nadat we het haar gewassen hebben. Hoe gebruiken jullie de leave in? Ze lijkt hier soms Einstein :D.
Wat leuk dat ze dezelfde pyjama hebben! Ik vind het vooral zo lief met de pyjama ook voor de knuffel O+ Ik zie nu pas dat het bij de meisjeskleding staat, ach boeiend :D
pi_207715149
De foto's hebben wat in werking gezet O+ Geweldig om alle kinderen weer in beeld te zien! :D
pi_207715189
Heb nog wel 'n kleine toevoeging

Ook zo groot allemaal inderdaad! Vind onze dame nog wel mini hoor, vooral voor haar leeftijd. Maar ja, vergeleken met een tijd terug maakt ze nu echt sprongen. Kleren kopen betekende nu een maand later weer nieuwe kopen. :+
  FOK!fotograaf woensdag 25 januari 2023 @ 22:19:48 #100
148247 taxibabe
pi_207715331
Toevallig heb ik Thomas vandaag gemeten, 106 cm. Qua broeken zit hij nu in 104 en truien moet ik echt 110-110/116 halen, schoenmaat 29.

Met haren wassen doe ik er altijd veel conditioner in. 's Morgens anti-klitspray en krullencrème. Ik heb nu ook haarolie gehaald, maar ik ben er nog niet goed uit wanneer ik dat nou het beste kan gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')