Onze T zei dus laatst in het bubbelbad tegen een ouder meisje met flink wat overgewicht, "kijk mama, die heeft een baby in haar buik". Ik:quote:Op dinsdag 28 februari 2023 21:28 schreef taxibabe het volgende:
Die verbanden leggen is inderdaad geweldig! Wij lagen vandaag ook nog helemaal dubbel van het lachen.
3 weken geleden hebben we zonnepanelen gekregen (die mannen hadden een grijze bus) en 2 dagen later een nieuw raam (die mannen hadden een witte bus met zo'n rek aan de zijkant). Vandaag zag Thomas dus een 'ramenmaakbus' en een 'dakmaakbus', en de meneren van de grijze bus waren leuker dan de meneren van de witte bus
(had hij overigens wel gelijk in
)
Haha ja, ik wist ook niet goed waar ik moest kijken incl de moeder van het kind en een andere ouder in het bubbelbadquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:33 schreef SQ het volgende:
Oh ja ik ben daar ook wel eens van beticht door wildvreemde peuters lang voordat ik daadwerkelijk kinderen hadmaar van zo'n kindje kon ik dat nog wel hebben. Al zal dat bij kinderen wellicht gevoeliger liggen
Beetje stimuleren (als in, herinneren dat de wc bestaat) en vragen of ze naar de wc moeten, maar absoluut geen stickers of andere beloningssystemen (ook omdat ik liever niet aanleer dat ze overal voor beloond wordenquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:35 schreef June. het volgende:
Hier ook zindelijkheidstraining in de zomer, eind november gaat hij naar school dus dan moet hij zindelijk zijn.
Totaal geen interesse, hoewel hij soms wel op het potje gaat zitten met z'n kleren aan.
Was ook van plan om hem in de zomer maar eens in de blote kont of alleen met een onderbroek te laten lopen. Op zich is hij wel gevoelig voor stickers/cadeaus dus misschien dan toch ook maar zo'n box overwegen.
Wel lastig, want aan de ene kant wil ik hem niet pushen maar aan de andere kant verwacht ik niet dat er iets spontaans gaat gebeuren als ik de boel op z'n beloop laat.. Hoe ging dat bij jullie @:SQ?
Bij ons waren de stickers plakken al onderhand de beloning, want wat een plezier had hij daar inquote:Op woensdag 1 maart 2023 15:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Beetje stimuleren (als in, herinneren dat de wc bestaat) en vragen of ze naar de wc moeten, maar absoluut geen stickers of andere beloningssystemen (ook omdat ik liever niet aanleer dat ze overal voor beloond worden)
Wat hier natuurlijk wel meehielp is dat ze op het kinderdagverblijf vanaf een jaar of drie standaard mee naar de wc gaan en dan wel of niet plassen, maar dan zien ze het andere kinderen doen en dat helpt echt. En mijn kinderen gaan 3 dagen per week.
Maar goed, zindelijkheid was hier dus in beide gevallen totaal op eigen initiatief. Ik heb in de zomer wel altijd potjes gehad en ze veel in de blote kont laten lopen.
Ik vind haar zo toch wel echt een peuter inderdaad hoor! Wij hebben hetzelfe takkie-pakje voor onze baby, nog eventjes wachten tot ze erin past.quote:Op woensdag 1 maart 2023 20:57 schreef NicolasJoy het volgende:
Deze dame helpt op de opvang inmiddels mee bij de baby's. Zelf amper groter, maar inmiddels toch wel een een peuter..
[ afbeelding ]
Ik ken het alleen als schoonmaakmiddel, of gebruik je dat ervoor?quote:
Nee ze hebben ook een speciale fles voor de kleding.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ken het alleen als schoonmaakmiddel, of gebruik je dat ervoor?
Ik ga het ook nog langs mijn moeder brengen, die lukt het ook altijd om vlekken eruit te krijgen. Ossengalzeep is met tomaat vlekken wel effectief gebleken maar blijkbaar is aarde en gras weer een stapje erger
Haha nee, ze hebben een aparte fles voor het verwijderen van vlekken. Ik gebruik het echt voor alles, zelfs bosbessen zijn ermee uitgegaan. Soms heftige vlekken nog even voorweken in biotex en tot nu toe krijg ik alle vlekken er wel uit.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ken het alleen als schoonmaakmiddel, of gebruik je dat ervoor?
Oh nee, het zal voor de meeste mensen prima werken anders deed niet iedereen het, maar ik ken mijn eigen kinderen wel een beetje inmiddels, als je 1 keer een uitzondering maakt ben je een maand bezig om die verwachting er weer uit te managen.quote:Op woensdag 1 maart 2023 22:43 schreef Aure het volgende:
Ik moet zeggen dat ik er echt niks van merk bij Jip dat we het beloningssysteem hebben ingezet bij zijn zindelijk worden. Ja dat het hielp toenmaar het is niet zo dat hij nu altijd maar verwacht stickers te plakken ergens voor (stickers plakken doet ie wel maar gewoon op z'n tekeningen enzo) en beloningen te krijgen. Niks van dat alles (gelukkig).
Hahahaha, die reactie krijg ik ook wel eens. Ik bedank ze dan maar voor het compliment, omdat ik kennelijk zeer oud en wijs en senioor overkomquote:Op vrijdag 3 maart 2023 16:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Van de week op het werk hadden we het over kinderen. Er zat ook iemand bij die pas nieuw was en die ons niet zo goed kende en vice versa.
Ik vertelde dat ik een kind van 8 had en een kind van 2. Grote ogen volgen met een uitermate verbaasde blik. 'Heb jij een kind van 2???? Hoe oud ben jij dan????'
En bedankt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |