Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeemquote:Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
De cito's zullen ook zo wel beginnen hier. Als het goed is worden deze nu voorgelezen met uitzondering van begrijpend lezen.
Als de dmt gaat zoals verwacht, gaat ze het traject in om getest te worden op dyslexie. Ze heeft op lezen na een prachtig rapport. Hopelijk gaat op deze manier de cito's ook wat beter worden.
Hier beginnen ze in groep 5 met een boekbespreking.
Het is altijd ergens bijna 5 uur!quote:Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef Phaidra het volgende:
Suit yourself! Koffie, thee, limonade of iets sterkers (ok, dat laatste zou in onze tijdzone misschien wat vroeg zijn), wmb prima. Join the club
.
Ja echt. Het zelfvertrouwen breekt helemaal af zo.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:46 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Succes! Ik verwacht voor onze jongste ook een test op dyslexie na deze ronde Cito’s. Dat je dan al 1,5 jaar zo je best doet maar toch keer op keer die teleurstelling door moet, voor er hulp kan komen. Stom systeem.
Jakkes. Hopelijk helpt de thee.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:56 schreef exode het volgende:
Ik heb gisteren 2 alcoholvrije biertjes op en nu heb ik dus al de hele nacht en ochtend buikpijn. Ook dom, want ik reageer altijd heftig op bier, met en zonder alcohol.
Dus geef mij maar even gember thee.
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry januaryquote:
Ik ben ook niet zo'n drinker, meestal thee. Maar vaak als het niet mag, heb je er ineens extra zin in.quote:Op maandag 16 januari 2023 12:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik moet sowieso nog 2 dagen antibiotica. Toch nog een soort van dry january.
Hier begint het mild in groep 1-2. Dan krijgen ze een koffertje mee naar huis en mogen daar 3 lievelingsdingen indoen. Die mogen ze dan aan de klas laten zien en er evt iets over vertellen.quote:Op maandag 16 januari 2023 11:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Hier beginnen ze in groep 5 met een boekbespreking.
quote:Op maandag 16 januari 2023 15:23 schreef MorganLeFay het volgende:
Misschien kan ChatGPT een leuke spreekbeurt voor groep 5 uitdraaien.
Hier wel gelukt:quote:Op maandag 16 januari 2023 16:59 schreef Adrian4 het volgende:
ChatGPT is al de hele middag overbelast
@SQ succes ermeequote:Vandaag ga ik jullie iets vertellen over microchips. Maar voordat we beginnen, weet iemand wat een microchip is?
Een microchip is een klein stukje technologie dat zo klein is dat je het nauwelijks kunt zien. Het is ongeveer zo groot als een rijstkorrel. Microchips worden gebruikt in veel verschillende dingen, zoals telefoons, computers, televisies en zelfs speelgoed.
Maar waarom zijn microchips zo belangrijk? Nou, omdat ze ons helpen informatie op te slaan en te verzenden. Denk bijvoorbeeld aan een microchip in een speelgoedauto. Hierdoor kan de auto reageren op afstandsbediening.
Sommige microchips worden zelfs gebruikt om huisdieren te identificeren. Zoals een hond of kat, een microchip wordt onder de huid geplaatst en kan helpen om je huisdier terug te vinden als het vermist is geraakt.
In feite zijn microchips overal om ons heen en zijn ze een belangrijk onderdeel van onze moderne technologie. Dus volgende keer als je een speelgoedauto ziet of een telefoon gebruikt, denk er dan aan dat er een klein maar krachtige microchip in zit die alles aanstuurt.
Bedankt voor het luisteren.
Het is dat mijn kinderen allebei een doe-opleiding doen, anders zou ik nooit meer een werkstuk of essay van hen vertrouwen. Maar voor een spreekbeurt kan het nog wel deels, daar gaat het natuurlijk vooral om andere vaardigheden en dat je het zelf snapt en over kan brengen.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee
Hahaha dit is wel ongeveer het verhaal wat ze al heeft. Inclusief de op afstand bestuurbare auto en het huisdierquote:Op maandag 16 januari 2023 17:19 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Hier wel gelukt:
[..]
@:SQ succes ermee
Wat een briljante onderwerpkeuzequote:Op maandag 16 januari 2023 18:22 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind deed vorig jaar een spreekbeurt over deurenhad ie zelf bedacht, werd uiteindelijk een heel leuk verhaal. Ze hebben gemengde klassen dus als voordeel dat de oudste kinderen beginnen zodat de jongste klas eerst kan afkijken voor ze moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |