abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207546660
quote:
Ze was aangenomen voor een droomstage in Amsterdam. Afgelopen zomer zou de Turkse student sociologie Dilara Oztekin twee maanden aan de slag bij het International Institute of Social History. Een visum aanvragen voor Nederland was slechts een formaliteit, dacht ze. Maar een paar weken nadat ze al haar papierwerk had ingediend bij het visumbureau in Istanbul, werd haar aanvraag afgewezen.

Steeds vaker worden Turken met lege handen naar huis gestuurd na het doen van een visumaanvraag bij een consulaat of ambassade van een Europees Schengenland. Het aantal afwijzingen is sinds 2015 flink toegenomen. 4 procent van alle aanvragen voor de Schengenzone werd toen afgewezen, in 2021 was dat bijna 17 procent.

In Nederland ligt het aantal afwijzingen nog iets hoger. Uit cijfers van het ministerie van Buitenlandse Zaken, opgevraagd door de NOS, blijkt dat het weigeringspercentage voor Turkse visumaanvragen in 2022 20,9 procent was en in 2021 19 procent.

Een duidelijke oorzaak voor de stijging is er niet, zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken desgevraagd. Het heeft volgens het ministerie in elk geval niets met een strenger visumbeleid te maken. "Ons visumbeleid is ongewijzigd."

Het ministerie laat wel weten dat de belangrijkste reden om een visum te weigeren is dat er "onvoldoende informatie is verschaft". Dat betekent dat er documenten ontbreken bij de aanvraag of dat er uit de ingeleverde papieren niet duidelijk blijkt dat iemand inkomsten of huisvesting heeft en dus weer zal terugkeren naar Turkije.

Drie keer afgewezen
In Turkije leidt het tot veel frustratie en onbegrip. Bij Turken die voor werk of studie naar Europa moeten en bij mensen die gewoon op vakantie of familiebezoek willen.

Zoals muhtar (een verkozen ambtenaar) Halil Kalafat uit Istanbul. Drie keer op rij werd hij afgewezen voor een visum voor Duitsland. "Ik ga ieder jaar om vrienden op te zoeken. Ik heb alle papieren en toch word ik afgewezen", zegt hij.

Hij ging ervan uit dat zijn vaste contract voldoende bewijs zou zijn dat hij na een paar dagen vakantie gewoon weer terug naar Turkije zal vliegen. "Ik ben zo veel geld kwijtgeraakt. Voor elke aanvraag ben je zo'n 100 euro kwijt. En de kosten van vliegtickets die je ook niet terugkrijgt."

Bekende en minder bekende Turken vertelden in de afgelopen maanden wat ze is overkomen. Ook wordt er geklaagd over lange wachttijden. Zo moest de bekende zanger Özcan Deniz zijn concert in Berlijn afzeggen omdat zijn bandleden na zes weken nog altijd geen reactie op hun visumaanvraag hadden.

'Papieren gecheckt'
Dilara Oztekin had alle vereiste papieren op orde, zegt ze. Ze had een toelatingsbrief van haar stage, een beurs om haar verblijf te financieren en ook al woonruimte in Nederland. Toch werd haar visum afgewezen.
vervolg: https://nos.nl/artikel/24(...)eeds-vaker-afgewezen

racisme :(
pi_207546776
Terecht! Alleen kansloze loser mannen toelaten aub O+

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2023 22:05:55 ]
pi_207546792
Lekker alle illegalen toelaten, maar als dilara een stage wil lopen bij het institute voor social history dan afwijzen
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:08:57 #4
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207546828
Ik ken best veel Turkse Turken. Relaxte lui. Zou ze zo inruilen voor de archetypische Erdogan aanhangers van hier. Ironisch gezien ontvluchten ze die ook in Turkije :{

Dat gezegd hebbende, hoeft Nederland naast elke laagopgeleide, ook niet elke hoogopgeleide te huisvesten. Dit land is gewoon vol.
pi_207546859
Bijzonder vervelend als dit goedwillende Turkse burgers treft, zoals het meisje dat stage wilde lopen in Amsterdam. Het lijkt mij goed om te kijken hoe het proces voor het verkrijgen van een visum verbeterd kan worden.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:11:33 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207546879
Er zijn ongetwijfeld genoeg stagemogelijkheden in Turkije. We hebben eerder minder buitenlandse studenten nodig dan meer.

quote:
Hij ging ervan uit dat zijn vaste contract voldoende bewijs zou zijn dat hij na een paar dagen vakantie gewoon weer terug naar Turkije zal vliegen. "Ik ben zo veel geld kwijtgeraakt. Voor elke aanvraag ben je zo'n 100 euro kwijt. En de kosten van vliegtickets die je ook niet terugkrijgt."
En dit is gewoon mokerdom van Halil.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:12:04 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207546885
Turkije heeft een mega inflatie.
Mijn theorie is dat veel Turken een beter leven in Europa zoeken en dus eenmaal aangekomen de illegaliteit in duiken en niet meer terugkeren.

Misschien ligt het politiek gevoelig (Turkije is een NATO lid en aspirant EU kandidaat) en kan dit niet hardop gezegd worden maar zijn er wel gewoon maatregelen genomen.
pi_207546911
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:11 schreef MichaelScott het volgende:
Er zijn ongetwijfeld genoeg stagemogelijkheden in Turkije. We hebben eerder minder buitenlandse studenten nodig dan meer.
[..]
En dit is gewoon mokerdom van Halil.
Nee, en ook al zijn die er. Het geeft je bij lange na niet de jumpstart die je zal krijgen met een stage in nederland.
pi_207546949
Kan TS ook aannemelijk maken dat dit een racistische achtergrond heeft?
zie email 27 oktober
pi_207546969
Komt omdat de Turkse Staat een terroristische organisatie is geworden onder Erdogan en volstrekt willekeurig en massaal Turken oppakt en veroordeelt voor 'terrorisme' als ze de grote leider verkeerd aankijken.

Deze mensen vluchten voor die neppe rechtsstaat en vragen hier asiel aan. En dus worden Europese landen strenger met visa.

De oorzaak is dus in de eerste alinea en het gevolg in de tweede alinea. De vertegenwoordigers van die terroristische regering draaien dit om.
pi_207546992
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:16 schreef trein2000 het volgende:
Kan TS ook aannemelijk maken dat dit een racistische achtergrond heeft?
Nee, want ik ziet niet achter de schermen de mensen te surveilleren die visums controleren
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:18:37 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207547002
Ik kan me een bericht van een paar maanden geleden herinneren dat ambtenaren uit Marokko naar NL gingen ivm kijken hoe procedures in NL werken en gelijk de illegaliteit in doken.

En hoe Marokkanen een toeristenvisa hadden voor een land buiten de EU, boven Spanje fakete iemand een noodgeval oid, het vliegtuig moest landen en daarna rende iedereen het vliegveld uit.
pi_207547089
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:18 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Nee, want ik ziet niet achter de schermen de mensen te surveilleren die visums controleren
Waarom roep je het dan wel?
zie email 27 oktober
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:23:14 #14
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_207547097
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Mijn theorie is dat veel Turken een beter leven in Europa zoeken
Dat kan je ondertussen wel voor elk willekeurig land stellen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_207547116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Waarom roep je het dan wel?
Omdat turkofobie een wijdverspreid probleem is in europa en er niet een andere verklaring in me opkomt
pi_207547206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:24 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Omdat turkofobie een wijdverspreid probleem is in europa en er niet een andere verklaring in me opkomt
Het heeft niks met Turkofobie te maken maar het feit dat wij allean kanslozen willen hebben waar wij niks mee kunnen en alleen maar geld kosten. Turken daarin tegen zijn meestal opgeleid, hebben ervaring en kunnen geld in het laatje brengen en die willen wij niet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_207547338
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 22:36:59 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207547363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:23 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dat kan je ondertussen wel voor elk willekeurig land stellen.
Ja idd, als je in WestEuropa bent geboren dan heb je het al beter dan 95~98% van de wereldbevolking.
Edit: ik heb het even aan ChatGPT gevraagd: as of 2021, the estimated world population is around 7.9 billion people. Western Europe's population of around 246 million would be about 3.1% of the world's population.

[ Bericht 15% gewijzigd door slashdotter3 op 13-01-2023 22:42:58 ]
pi_207547397
quote:
percentueel zou hierdoor niet meer mensen afgwezen moeten worden toch?
pi_207547445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:38 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Als er meer Turken asiel aanvragen zou ik als overheid zijnde zeker visa gaan weigeren, de overheid verzuipt al in de asielaanvragen en we hebben een ernstig wonigtekort.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207547473
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als er meer Turken asiel aanvragen zou ik als overheid zijnde zeker visa gaan weigeren, de overheid verzuipt al in de asielaanvragen en we hebben een ernstig wonigtekort.
komop zeg het zijn maar 4600 aanvragen. over de grens krijgen we 10-voud binnen
pi_207547619
quote:

[..]
Asylum applications from Turkish citizens in EU see 494 percent rise over past 12 years
By
SCF -
October 12, 2021

Ik vind het een forse toename over een paar jaar.
En wat mij betreft kunnen die Turken asiel aanvragen in de regio, Turkije heeft genoeg veilige buurlanden.
pi_207547767
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ja idd, als je in WestEuropa bent geboren dan heb je het al beter dan 95~98% van de wereldbevolking.
Edit: ik heb het even aan ChatGPT gevraagd: as of 2021, the estimated world population is around 7.9 billion people. Western Europe's population of around 246 million would be about 3.1% of the world's population.
We zijn idd 1 v/d meest welvarende plekken in de wereld, en daardoor consumeren en vervuilen we ook meer dan de rest v/d wereld.
We zouden de bevolking juist op plekken zoals hier moeten terugdringen.
pi_207548433
quote:

[..]
Dat weet je niet. Wie zijn die mensen die ineens extra aanvragen gaan doen? Als dat een andere groep is dan eerst kan dat prima een verklaring zijn.
zie email 27 oktober
  zaterdag 14 januari 2023 @ 00:28:55 #25
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207548807
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]
We zijn idd 1 v/d meest welvarende plekken in de wereld, en daardoor consumeren en vervuilen we ook meer dan de rest v/d wereld.
Niet als je aan de toekomst denkt. Reken maar eens uit wat het voor de wereld betekent als China percentueel een even grote middenklasse krijgt met eenzelfde levensstijl als hier in Europa. Daar valt niet tegen op te verduurzamen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 14 januari 2023 @ 00:33:43 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207548864
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:58 schreef Tanatos het volgende:

Ik cringe nog steeds bij de gedachte hoe we in NL/Europa netjes aan het recyclen zijn en andere milieu maatregelen en in China en andere Aziatische landen ze alle vuil de rivier in flikkeren die daarna de zee in stroomt en de hele oceaan vervuilt.

En hoe de lucht zo vervuild is in dat auto's op kenteken geselecteerd moeten rijden (even dagen of oneven).
pi_207548888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 00:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik cringe nog steeds bij de gedachte hoe we in NL/Europa netjes aan het recyclen zijn en andere milieu maatregelen en in China en andere Aziatische landen ze alle vuil de rivier in flikkeren die daarna de zee in stroomt en de hele oceaan vervuilt.

En hoe de lucht zo vervuild is in dat auto's op kenteken geselecteerd moeten rijden (even dagen of oneven).
Europa recycled netjes? :')___!!!!

Europees plastic afval nog steeds gedumpt en verbrand in Turkije
https://nos.nl/artikel/24(...)-verbrand-in-turkije
pi_207548977
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 00:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Netjes. :') 50% van alle afval in Europe wordt geëxporteerd naar Azië. Europa is medeverantwoordelijk voor de bende daar.
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 00:46:36 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207548994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 00:35 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Europa recycled netjes? :')___!!!!

Europees plastic afval nog steeds gedumpt en verbrand in Turkije
https://nos.nl/artikel/24(...)-verbrand-in-turkije
quote:
In werkelijkheid is maar zo'n 3 procent van al het plastic echt recyclebaar."
Kan me herinneren dat er landen zijn waar ze afval tekort komen om te verbranden om naar energie om te zetten en dat ze afval moeten importeren. Waarom wordt die 97% niet daarnaartoe verscheept/verkocht?

En er was destijds ook zoiets met Italie, straten vol met afval. Waarom niet alle rommel op de trein naar dat land en er wat centen voor terugkrijgen ipv dumpen in de natuur
===
Edit: Zweden.
Sweden is not only saving money by replacing fossil fuel with waste to produce energy; it is generating 100 million USD annually by importing trash and recycling the waste produced by other countries.
pi_207549520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 22:24 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Dus je roept eigenlijk maar wat omdat je emotioneel bent. Puik topic weer :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')