abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_208347360
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 12:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Is natuurlijk niet altijd, soms duurt het een week. Maar we zijn we moe, dan klopt.
Dat snap ik. Lijkt me verschrikkelijk om zo kapot door het leven te gaan, maar ieder z'n ding.
  zondag 12 maart 2023 @ 18:45:10 #202
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208347519
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:35 schreef Avelie het volgende:

[..]
Dat snap ik. Lijkt me verschrikkelijk om zo kapot door het leven te gaan, maar ieder z'n ding.
We zijn moe niet kapot.
pi_208350403
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:35 schreef Avelie het volgende:

[..]
Jij zou kapot zijn. Daarom heb jij ook maar 2 kinderen. Zij kan het wel aan en zo doet ieder inderdaad z’n ding
pi_208351371
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:14 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Jij zou kapot zijn. Daarom heb jij ook maar 2 kinderen. Zij kan het wel aan en zo doet ieder inderdaad z’n ding
Voor mij en mijn man is het een keuze om niet zo door het leven te willen gaan. Uiteraard kan het allemaal en houd je het vast vol als het moet, maar dat is niet het beeld dat wij voor ogen hebben van een fijn en betekenisvol leven. Je bent dan meer aan het overleven in plaats van leven.
pi_208351437
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 22:08 schreef Avelie het volgende:

[..]
Voor mij en mijn man is het een keuze om niet zo door het leven te willen gaan. Uiteraard kan het allemaal en houd je het vast vol als het moet, maar dat is niet het beeld dat wij voor ogen hebben van een fijn en betekenisvol leven. Je bent dan meer aan het overleven in plaats van leven vind ik.
Even aangepast, zodat het duidelijk is dat je geen feiten aan het verkondigen bent, maar slechts jouw mening.
pi_208351533
quote:

[..]
Voor mij en mijn man is het een keuze om niet zo door het leven te willen gaan. Uiteraard kan het allemaal en houd je het vast vol als het moet, maar dat is niet het beeld dat wij voor ogen hebben van een fijn en betekenisvol leven. Je bent dan meer aan het overleven in plaats van leven.
pffff amateur
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208351563
quote:

[..]
Ja precies. Dat zeg ik in de eerste 4 woorden van mijn post.
pi_208352344
quote:

[..]
Als je kind elk uur wakker wordt kun je niet anders dan in shifts werken. Ik denk dat ootje en haar betrokken partner het zo prima oplossen.
pi_208352695
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 18:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
We zijn moe niet kapot.
Ik vind het geniaal met een berg koters :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 12 maart 2023 @ 23:50:50 #210
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208352774
quote:

[..]
O nee hoor, we genieten met volle teugen. Misschien anders dan anderen, maar intens.
Ik geef mijn leven een dikke tien.
  zondag 12 maart 2023 @ 23:54:12 #211
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208352801
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:36 schreef Soury het volgende:

[..]
Ik vind het geniaal met een berg koters :D
Ik poets straks de hele hut, zet een podcast op, werk een berg was weg en vul de lunchboxen zonder gezeur. Sta morgen weer vrolijk op, in een schoon en opgeruimd huis *O*
pi_208352831
quote:
0s.gif Op zondag 12 maart 2023 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik poets straks de hele hut, zet een podcast op, werk een berg was weg en vul de lunchboxen zonder gezeur. Sta morgen weer vrolijk op, in een schoon en opgeruimd huis *O*
^O^
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208353478
Speciaal voor @ootjekatootje

https://historianet.nl/ma(...)e-nacht-was-dodelijk

‘Tegenwoordig gaan de meeste mensen naar bed in de hoop op een lange en ononderbroken slaap. Maar zo was het niet altijd. Acht uur ononderbroken slaap is een nieuwe uitvinding. Sinds de middeleeuwen, en misschien nog wel eerder, splitsten mensen overal ter wereld hun nachtrust in tweeën.

Er was nog geen elektrisch licht, dus het was vanzelfsprekend dat de mensen naar bed gingen als het donker werd en bij zonsopgang weer opstonden. Ze stonden echter ook midden in de nacht op om een paar uur wakker te blijven en dan weer te gaan slapen.’

Vroeger deden de mensen niet anders. Slaap in tweeën delen. ^O^
pi_208353528
Maar dat doet ootjekatootje niet. Zij gaat helemaal niet slapen het eerste deel van de nacht, aangezien ze in kunstlicht blijft zitten om te werken. Het tweede deel van de nacht slaapt ze maar een paar uurtjes.

Dat is niet te vergelijken met de manier waarop mensen vroeger in twee delen sliepen.
pi_208353744
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 06:59 schreef vencodark het volgende:
Speciaal voor @:ootjekatootje

‘Tegenwoordig gaan de meeste mensen naar bed in de hoop op een lange en ononderbroken slaap. Maar zo was het niet altijd. Acht uur ononderbroken slaap is een nieuwe uitvinding. Sinds de middeleeuwen, en misschien nog wel eerder, splitsten mensen overal ter wereld hun nachtrust in tweeën.

Er was nog geen elektrisch licht, dus het was vanzelfsprekend dat de mensen naar bed gingen als het donker werd en bij zonsopgang weer opstonden. Ze stonden echter ook midden in de nacht op om een paar uur wakker te blijven en dan weer te gaan slapen.’

Mijn opa en oma woonde in een gehuchtje met 9 huizen. Hier was vroeger nog geen elektriciteit aangelegd, maar gelukkig had mijn opa een traktor die hij als aggregaat gebruikte. Heel het gehucht maakte hier gebruik van tot mijn opa elke dag vlak voor slapen de tractor uitzette. Dit was om 8:30!
pi_208353996
Negeer die troll nou eens, het is zo zonde van het topic en van je eigen energie.

Verloofde had ook het liefste 4 kinderen gehad. Maar het liep anders, ik denk dat als onze jongste dichter op de oudste had gezeten, we iig voor een derde waren gegaan.
Het is nu prima met zijn 4tjes, maar met zijn 6 is het zo lekker druk en vol.

Zaterdag waren er aardig wat kinderen uit de straat bij ons aan het spelen. En dat klinkt zo gezellig allemaal.

Wat me meteen brengt bij opruimen: dan denk je nadat de orkaan van kinderen je huis weer uit is dat het aardig opgeruimd is. Blijkt Juul niet te hebben opgeruimd maar gewoon alles op de hoogslaper te hebben gegooid.
  maandag 13 maart 2023 @ 09:21:38 #217
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208354457
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 07:14 schreef Avelie het volgende:
Maar dat doet ootjekatootje niet. Zij gaat helemaal niet slapen het eerste deel van de nacht, aangezien ze in kunstlicht blijft zitten om te werken. Het tweede deel van de nacht slaapt ze maar een paar uurtjes.

Dat is niet te vergelijken met de manier waarop mensen vroeger in twee delen sliepen.
Huh? Stop eens met verzinnen en invullen hoe of wat.
pi_208354527
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 23:58 schreef madam-april het volgende:

[..]
Niet om vervelend te zijn, maar tegen mij werd destijds ook steeds gezegd 'zodra ze naar school gaat veranderd dat heus'.. nou mooi niet dus.. Ze is tot ze ruim 5 was echt een draak geweest met naar gaan slapen.

Voor veel kinderen helpt het vast, maar niet voor alle kinderen. Ik had echt mijn hoop gevestigd op dat moment en toen veranderde er niks.. Dat maakte me toen echt een tijdje wanhopig..
Oh dat geloof ik direct .. iedereen zei ook dat als je vroeg genoeg begint met zindelijkheidstraining dat ze heel vroeg zindelijk zijn...zo gezegd zo gedaan, maar inmiddels zijn ze bijna 4 en is de ene min of meer zindelijk en de ander weigert uberhaupt om een onderbroekje te dragen.
En dat slapen hetzelfde verhaal waarschijnlijk... maar ik geloof wel dat als ze een standaard ritme qua dagbesteding hebben,dus naar school gaan , dan idd door alle prikkels en spanning meer moe zijn en dus hopelijk sneller naar bed gaan... ( De hoop blijft ) we gaan het meemaken.. sowieso dank voor jullie tips!
India, ga er na toe!
pi_208354538

[ Bericht 100% gewijzigd door Miss_Paraplu85 op 13-03-2023 09:33:31 ]
India, ga er na toe!
  maandag 13 maart 2023 @ 09:36:20 #220
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_208354590
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2023 06:59 schreef vencodark het volgende:
Speciaal voor @:ootjekatootje

Wat een uitgebreid artikel! Ik wist er wel wat van maar niet zoveel. Dank je!
pi_208354771
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 09:12 schreef Kyara het volgende:

[..]
Tweeling escalatie syndroom *O*
Ik heb hier net wat over gelezen en het lijkt wel of mijn kinderen hier ook last van hebben :'). Met hun 2 jaar en 8 maanden leeftijdsverschil. Maar continu die competitie, vergelijken... vermoeiend.

Wij verdelen dus de taken vanwege al dit gedoe. Als ik naast kind 1 zit bij het avondeten, breng ik kind 2 naar bed en vice versa. De dag erop omgedraaid. Er zijn periodes dat een glas limonade afgewogen moet worden, omdat er niet twee dezelfde glazen zijn en het anders echt oneerlijk is. En als kind 2 op een partijtje is, is het toch oneerlijk dat kind 1 in zijn afwezigheid een chocolaatje heeft gegeten. Want hij had dat niet. Kind 1 kijkt meestal niet naar lego om, maar als kind 2 iets heeft gebouwd en ermee speelt, móet hij zich er natuurlijk mee bemoeien, iets uit elkaar halen of opmerkingen maken over iets dat volgens hem niet goed is. Of dat samen spelen altijd maximaal hysterisch moet. Druk rennen of juist extreem giegelen.

En als ik vraag: vind je zelf dat het leuk is om steeds te ruziën samen? Nee. WAAROM DOE JE HET DAN???
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208354971
Hier schelen broer en zus 4,8 jaar (bijna 10 en de ander is 5) en ook zij hebben strijd, competitie en vergelijken elkaar. :')
Het zusje spreekt uiteraard alles tegen van grote broer en grote broer laat zich daardoor lekker opfokken.
pi_208355218
1 op 1 zijn het allebei echt heel leuke kinderen O+. Maar samen.. }:|
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208355486
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2023 09:21 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Huh? Stop eens met verzinnen en invullen hoe of wat.
Je schrijft dat je tot 3 uur 's nachts wakker bent. Ik vul niks in, dat is letterlijk wat je zelf schrijft. Het artikel is dus niet op jou van toepassing.
  maandag 13 maart 2023 @ 11:11:37 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_208355566
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 20:07 schreef vencodark het volgende:
Dat jullie nog op Avelie ingaan. Negeer deze user!
Zij heeft toch overal een beter antwoord op, oplossingen en een tegen woord. Vindt ze heerlijk. :Y
Gevalletje don't feed the troll inderdaad :D
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 22:56 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Iedereen een abo en haar dan lekker op je foes zetten *O*
Oei, goed idee!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop: