abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 20:29:54 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_207531420
Welkom bij het Feedback/FAQ topic van Films en Series

Wat kan ik allemaal kwijt in dit geweldige forum? :?
Eigenlijk alles wat je maar wilt zolang het maar enigszins met films of series te maken heeft (duh!). Wil je je mening geven over die geweldige film die je net gezien hebt? Wil je weten wanneer je favoriete serie begint ? Discussieer erover in dit forum.

Je zegt dat eigenlijk alles kan, maar er zullen vast wel uitzonderingen zijn, toch? :?
Ja, inderdaad.

Hou me niet langer in spanning...wat hebben jullie liever niet? :?
Vragen naar of aanbieden van zaken met copyrights zoals links naar torrents of andere downloads, ondertitels of mp3's van filmmuziek. Spoilers plaatsen is een doodszonde in F&S.

Voor de rest kan ik in het wildeweg gaan posten? :?
Dat is nou ook weer niet de bedoeling. Over veel films of series loopt al een discussie. Als je een nieuw topic wil openen, kijk dan eerst even met de search van FOK! (of met google) of er niet toevallig al een topic over is. Dubbele topics gaan over het algemeen op slot. Ook is het prettig als je iets nuttigs toevoegt aan een topic: smileyposts en terugvindposts worden verwijderd.

Handig centraal topic:
http://forum.fok.nl/topic/2333862?toonverwijderd=1

Welk gedrag wordt niet op prijs gesteld in dit forum? :?
Ga niet naar elkaar lopen flamen, probeer het allemaal ontopic te houden en spam zijn we ook niet blij mee. Flame-posts worden ge-edit, spamtopics worden gesloten. Verder dienen de topics te gaan over het onderwerp uit de titel en niet over downloaden; posts die ingaan op downloaden worden verwijderd.

Spoilers...hoe ga je daarmee om in dit forum? :?
Fok! heeft spoiler-tags die je kunt gebruiken om spoilers te posten zonder dat ze meteen zichtbaar zijn voor de lezers van het topic waarin je ze plaatst.
Typ voordat je een spoiler plaatst spoiler tussen vierkante haken en typ /spoiler tussen vierkante haken erna. Er ontstaat dan een geel vlak. Als je dit vlak met je muis selecteert, zie je de tekst die eronder staat.
Op deze manier kan iedereen zelf kiezen of ze een bepaalde spoiler wel of niet willen zien.
Voorbeeld:
1[spoiler] De Titanic zinkt. [/spoiler]

En dat ziet er dan zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.

Op deze manier kan iedereen zelf kiezen het risico op spoilers te lopen bij het openen van een topic. Plaats daarom ook geen spoilers in de topic titels. Die worden namelijk door iedere bezoeker gelezen.

Hoe zit het met tournaments?
Er zijn al heel wat tournaments gehouden in dit forum, er is een handig overzichtje van gemaakt wat je hier kan vinden.
Kijk eerst even of er niet al een tournament over een onderwerp is geweest.

Stel nou dat ik het niet eens ben met een beslissing die jullie nemen, kan ik jullie dan bereiken? :?
Dat kan altijd...en wel via mail/PM:
swtb_new_pm.png Karina (PM)
swtb_new_pm.png Mike (PM)

Of nog makkelijker: via de DM-knop.

Niet dat het vaak nodig zal zijn natuurlijk. ;)

Uiteraard kun je ons ook lastig vallen over titels die gewijzigd moeten worden. Fanmail is ook altijd welkom.

Heb je nog een tip voor me waar ik terecht kan om snel aan info te komen over welke film dan ook? :?
Uiteraard. Kijk eens bij www.imdb.com. Hier vind je bijna alle details over zowat elke film die er bestaat. Welke acteurs en actrices doen er mee in een bepaalde film? Welke personages spelen ze? Wie schreef de filmmuziek? Welke memorabele quotes zaten er in een bepaalde film? Welke film won de Oscar voor beste camerawerk in 1983?
Dat vind je daar allemaal terug binnen een paar seconden.
Mocht je dus zo'n vraag hebben, kijk dan eerst even daar voordat je er een topic voor opent. Het is sneller en scheelt je vaak wat ergernis van je mede-users.

Lees ook deze MED door als je vragen hebt over het zetten van TR’s: MED / Topicreports en posts rapporteren; wat betekent dat nou écht?

Mocht je toch nog vragen of opmerkingen hebben dan kun je ze in dit topic kwijt :)

Veel plezier op het Films en Series forum!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mike op 04-09-2023 15:47:15 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_207532820
Sorry voor de fipo @Karina , zal het nalaten dat nogmaals te doen.
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 23:15:32 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_207534916
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:39 schreef PS. het volgende:
Sorry voor de fipo @:karina , zal het nalaten dat nogmaals te doen.
lol nou geen probleem hoor ;)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_207786181
F&S / [HBO] The Last of Us (2023) #2: Last van schimmel

Ik heb er zelf ook aan mee gedaan. Mb. Maar kunnen aub een keer een woke topic krijgen? Zodat zeikerds over woke daar heen kunnen. Ipv tegenwoordig elke maar dan ook elke serie wordt een woke topic.

En dan meteen al die onzin uit last of us gooien zodat het weer over de inhoud kan?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 17:44:35 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_207794214
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2023 22:27 schreef over_hedge het volgende:
F&S / [HBO] The Last of Us (2023) #2: Last van schimmel

Ik heb er zelf ook aan mee gedaan. Mb. Maar kunnen aub een keer een woke topic krijgen? Zodat zeikerds over woke daar heen kunnen. Ipv tegenwoordig elke maar dan ook elke serie wordt een woke topic.

En dan meteen al die onzin uit last of us gooien zodat het weer over de inhoud kan?
Ik word er een beetje moe van ook: gisteren ook al wat weggehaald.We houden het iig in de gaten, wbt dat woke topic, ben ik het persoonlijk niet mee eens maar dat is mijn mening ;) Dan gaan iedereen zitten zoeken en is ALLEs opeens woke. Eigenlijk weet ik niet eens wat het precies is: alles wordt tegenwoordig op die wokehoop gegooid.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_207816889
Wil een mod in deze OP een wijziging maken: Claudia_x in F&S / Twin Peaks: Deel 6 - And there's always music in the air

Dit:
Twin Peaks is te zien op Showtime.

Vervangen door:
Seizoenen 1 en 2 en The Return (seizoen 3) zijn te zien via Sky Showtime. Fire walk with me is te zien via The Criterion Channel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 10:34:40 #7
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_207817001
quote:
5s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wil een mod in deze OP een wijziging maken: Claudia_x in F&S / Twin Peaks: Deel 6 - And there's always music in the air

Dit:
Twin Peaks is te zien op Showtime.

Vervangen door:
Seizoenen 1 en 2 en The Return (seizoen 3) zijn te zien via Sky Showtime. Fire walk with me is te zien via The Criterion Channel.
Aangepast!
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_207817068
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:34 schreef Mike het volgende:

[..]
Aangepast!
:*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_208077508
OK, ik vraag het hier maar even. The last of us wordt wekelijks uitgezonden, wel via een streamingsdienst.

Mag je wel of niet verwachten dat er in spoilers wordt gepost? Helemaal niet, helemaal wel, of toch in ieder geval op de dag dat het net uitgekomen is?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208077837
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 17:45 schreef miss_sly het volgende:
OK, ik vraag het hier maar even. The last of us wordt wekelijks uitgezonden, wel via een streamingsdienst.

Mag je wel of niet verwachten dat er in spoilers wordt gepost? Helemaal niet, helemaal wel, of toch in ieder geval op de dag dat het net uitgekomen is?
Uit de op:
quote:
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.

Sommige online streamingdiensten, zoals Netflix, brengen hun series per seizoen in één keer uit. Aangezien iedereen deze op zijn eigen tempo kijkt kan informatie over de afleveringen het beste in een spoiler-tag met aflevering nummer geplaatst worden.

Dit kan als volgt
[ code verwijderd ]


Dit wordt dan
SPOILER: Aflevering 3
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op deze manier kan iedereen zelf kiezen het risico op spoilers te lopen bij het openen van een topic. Plaats daarom ook geen spoilers in de topic titels. Die worden namelijk door iedere bezoeker gelezen.
Op zich houden 'we' dat voor alle wekelijkse series aan. :Y

Info uit de games moeten dan wel in spoiler
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208077969
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Uit de op:
[..]
Op zich houden 'we' dat voor alle wekelijkse series aan. :Y

Info uit de games moeten dan wel in spoiler
Niet dus, want er werd ook vandaag weer gespoilerd en toen ik vroeg of dat dan in spoilertags kon over de aflevering van vandaag, werd er gezegd dat je het topic maar moet vermijden als je de aflevering nog niet gekeken hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208078028
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet dus, want er werd ook vandaag weer gespoilerd en toen ik vroeg of dat dan in spoilertags kon over de aflevering van vandaag, werd er gezegd dat je het topic maar moet vermijden als je de aflevering nog niet gekeken hebt.
Als de aflevering vandaag uitgezonden is mag er dus gespoilerd worden zodra hij te zien is. Dan is het idd even het topic vermijden tot je hem gezien hebt :Y

Zoals dus in de op staat;

Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is

Officieel uitgezonden = onbeperkt posten erover O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_208078046
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Als de aflevering vandaag uitgezonden is mag er dus gespoilerd worden zodra hij te zien is. Dan is het idd even het topic vermijden tot je hem gezien hebt :Y

Zoals dus in de op staat;

Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is

Officieel uitgezonden = onbeperkt posten erover O+
Ik vind het erg raar. Zeker zo op de eerste dag. Alsof iedereen maar acuut kan kijken als ie beschikbaar is.

En ik vind het ook een beetje jammer dat het dan zo moeilijk is om een beetje rekening te houden met elkaar.

Maar goed, dan ontvolg ik het topic wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208078064
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het erg raar. Zeker zo op de eerste dag. Alsof iedereen maar acuut kan kijken als ie beschikbaar is.

En ik vind het ook een beetje jammer dat het dan zo moeilijk is om een beetje rekening te houden met elkaar.

Maar goed, dan ontvolg ik het topic wel.
Ik denk dat het meer gedoe is om steeds extra spoilers te gaan gebruiken (want hoe lang dan? 24 uit? 12 uur?) dan om het topic niet te openen zolang je het niet gezien hebt :D

Ontvolgen hoeft toch niet meteen dan? :?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 11:33:21 #15
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_208098483
Deze discussie is al heel vaak voorbij gekomen. Zodra iets uitgezonden is, kun je spoilers verwachten en kun je het topic het beste mijden tot je de aflevering zelf gezien hebt als je bang bent een spoiler tegen te komen.

Spoilertags plaatsen is niet te doen, want dan krijg je de eerste dag/dagen pagina's vol met alleen spoilertags.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:41:34 #16
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_208101452
Het topic leest wel een beetje als:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke aflevering! 8.2 Mogen wel meer infected komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg vervelend naar mijn idee al heb ik ook niet zo 1,2,3 een oplossing behalve een apart gametopic.
pi_208101491
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:41 schreef maxi-mus het volgende:
Het topic leest wel een beetje als:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke aflevering! 8.2 Mogen wel meer infected komen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erg vervelend naar mijn idee al heb ik ook niet zo 1,2,3 een oplossing behalve een apart gametopic.
Nouja als het alleen game spoilers zijn is het nog oke. Maar nu is de helft game spoilers. De andere helft een spoiler voor dingen die al uitgezonden zijn. Dat is wat het irritant maakt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:46:30 #18
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_208101512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nouja als het alleen game spoilers zijn is het nog oke. Maar nu is de helft game spoilers. De andere helft een spoiler voor dingen die al uitgezonden zijn. Dat is wat het irritant maakt
Oh dat zou kunnen, ik open al die spoilers niet omdat ik de game niet heb gespeeld.
pi_208106368
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2023 18:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind het erg raar. Zeker zo op de eerste dag. Alsof iedereen maar acuut kan kijken als ie beschikbaar is.

En ik vind het ook een beetje jammer dat het dan zo moeilijk is om een beetje rekening te houden met elkaar.

Maar goed, dan ontvolg ik het topic wel.
Velen kijken idd de aflevering de dag dat ie uitkomt. Dat jij dat niet doet is jouw keuze, daar hoeft een ander geen rekening mee te houden.
Maar goed, je bent alweer weg ipv het topic te lezen wanneer je de laatste episode hebt gezien :')
pi_209683424
Kan de OP van het TWD topci aangepast worden? Naar dit:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[img]https://cdn3.tvweb.com/i/article/FoR7nKDXRN5ScbgAuc0NZuo23OTc7V/1107:50/Walking-Dead-Season-9-Poster-Comic-Con.jpg[/img]
Gebaseerd op de gelijknamige stripboeken, zal de serie Rick Grimes - een sheriff in Georgia - volgen die terecht is gekomen in een zombie-apocalyptische wereld na het ontwaken uit een coma. De serie volgt bij aanvang het verhaal van de strips, maar de makers hebben toestemming om later hun eigen verhaal uit te stippelen.

De eerste afleveringen worden geregisseerd door Frank Darabont, bekend van o.a. de The Shawshank Redemption en The Mist verfilmingen.

Schrijvers van bekende series als Breaking Bad, The Shield, Battlestar Galactica, The Wire en 24 zullen afleveringen voor hun rekening nemen. Bear McCreary, vaste componist van de Battlestar Galactica serie, zal de muziek verzorgen.

[b]Links[/b]
Officiele site: http://www.amctv.com/shows/the-walking-dead/
Blog van AMC: http://blogs.amctv.com/the-walking-dead/

[b]Andere series in deze franchise:[/b]
[url=https://forum.fok.nl/topicchain/6707]Fear the Walking Dead[/url]
[url=https://forum.fok.nl/topic/2620250/the-walking-dead-world-beyond-usa.html]The Walking Dead - World Beyond[/url]
[url=https://forum.fok.nl/topic/2683852/the-walking-dead-dead-city-negan-maggie-spin-off-1-usa.html]The Walking Dead: Dead City[/url]

De spin-offs zijn toegevoegd en de karakterlijst die al lang niet meer up to date was is verwijderd.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_209683447
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Moderator woensdag 28 juni 2023 @ 20:19:10 #22
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_209684127
Alles aangepast.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_209686683
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2023 20:19 schreef Mike het volgende:
Alles aangepast.
O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 15 juli 2023 @ 09:08:58 #24
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_209900094
Klopt het dat ik geen topic zie over Sneeuw Witje?
Of moet dat in een Disney topic of iets.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 10:36:48 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_209900849
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 09:08 schreef Kaneelstokje het volgende:
Klopt het dat ik geen topic zie over Sneeuw Witje?
Of moet dat in een Disney topic of iets.
Er lijkt nog inderdaad geen topic over te zijn. Er was tot deze week ook nog amper nieuws over die film, want die komt pas in maart 2024 uit.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')