Onze vakantie was ook leuk, zo'n beetje alle parken bezocht.
Dag 1:
Magic Kingdom: Meteen zo'n Genie+ upgrade gekocht in de ochtend, echt ideaal. Dit is met 18 dollar pp best goedkoop in tegenstelling tot de meeste dingen in het park, en in vergelijking met die pasjes in Universal. Je krijgt ook nog eens al je actiefoto's in de app wat ook leuk is. Dus chill inchecken voor attracties en ondertussen ergens anders fysiek in de rij staan, daarmee kun je heel Magic Kingdom in 1 dag wel doen ongeveer. TRON is prachtig 's avonds. Wat me wel opvalt is hoeveel scootmobiels hier rijden, omg. Ook allemaal mensen van mijn leeftijd (dertigers) die in een scootmobiel zitten, constant dat gepiep van die dingen als ze in de achteruitstand gezet worden, ongelofelijk. En ze kunnen gewoon lopen als ze willen, bij de attracties stappen ze uit.
Dag 2:
Hollywood Studios: Dat Star Wars gebied.. wauw! Star Wars: Rise of the Resistance is zo mooi.. dit park voelt meer als een modern pretpark dan Magic Kingdom.
Dag 3:
Epcot: Ik had me ff verkeken op de omvang van dit park.. met Genie+ ingecheckt in Ratatouille, toen in Frozen, ondertussen dus 2x dat hele meer omgelopen, en toen gingen de voeten van mijn vriendin wel erg veel pijn doen. Nu wilde ik zelf eigenlijk ook wel zo'n scootmobiel. Dus gekozen voor een andere aanpak: inchecken bij wat hier dichtbij is, en dan rustig al die landjes aflopen. Guardians of the Galaxy is geweldig! Helaas ging Test Track dicht vanwege het onweer, en aangezien ik niet meer naar Epcot ging heb ik deze dus niet kunnen doen.

Wel een Genie+ entree gekregen hiervoor. 's Avonds bij Walmart spulletjes gekocht om de voeten van m'n vriendin te laten herstellen, pads enzo, gels. Dit werkte, ze knapte de volgende dagen miraculeus op.
Dag 4:
Animal Kingdom: Dat Avatar-gebied.. ohh.. prachtig.. weer zo'n Wow!-gevoel als bij Star Wars. Flight of Passage is ook heel mooi gemaakt. Gelukkg is dit park een stuk kleiner dan Epcot en deden we het kalmer aan, het was toch redelijk rustig. Kilimanjaro Safari, de Lion King show, allemaal dingen waarbij je wat langer kunt zitten. Wat zijn Amerikanen over het algemeen amicaal hè? In de wachtrij kijken ze naar je en beginnen ze over je Disney-oortjes en je hebt zo een gesprek over waar je allemaal nog heen moet in Oklahoma en North Carolina enzo. Ik heb in Europa ook pretparken bezocht maar nooit beginnen vreemden hele levensverhalen tegen me op te hangen. Wel leuk hoor. Ik moest die Genie+ extra van Test Track hier nog besteden, dus heb maar een extra keertje de Everest achtbaan gedaan, ook al was de wachtrij maar een kwartiertje.
Dag 5:
Magic Kingdom opnieuw. Nu we meer bekend waren met het park en het Genie+ systeem hebben we echt heel veel kunnen doen. Eigenlijk alles wel, meerdere keren. 's Ochtends ingecheckt voor TRON, met Genie+ in de rij voor een attractie, zelf fysiek in de rij voor een attractie en we hadden nog een Genie+ individual lighting lane gekocht voor de Seven Dwarfs achtbaan, omdat deze niet met Genie+ te doen was en we geen zin hadden om 70+ minuten te wachten. Dus eigenlijk stonden we voor 4 dingen tegelijk in de wachtrij op een gegeven moment.
Dag 6: Zijn we naar
Disney Springs geweest om het Disney gedeelte af te sluiten, en naar Disney's Character Warehouse waar je voor een veel lagere prijs nog Disney spulletjes kunt bemachtigen.
Dag 7:
Boggy Creek Airboat Adventures, alligators gespot.
Dag 8:
Universal Studios Florida Hoort dit nog wel in dit topic? Nouja, veel mensen die naar Disney gaan bezoeken wss ook deze parken. Hier geen voordring pasjes gekocht, want dat kostte een godsvermogen. En daarbij was het nieteens echt druk. Meteen aan het begin naar het Harry Potter gedeelte gelopen, en 2x Escape from Gringotts gedaan. Hoefde maar een kwartiertje te wachten! Ongelofelijk toch. Later op de dag liepen de wachttijden wel op. Buiten het Harry Potter gedeelte vond ik dit imho maar een matig park, lijkt meer op bijvoorbeeld Movie Park Germany, oogt een beetje 90s allemaal, misschien was ik verwend geraakt door de mooie Disney parken. En die kutkluisjes.. je moet je tas in een kluisje doen, maar wij gingen 2x in de attractie. Toen ik terugkwam, moest ik opeens 6 dollar betalen voor de 2 kluisjes. Met de creditcard die in het kluisje lag. Dus moest ik naar een medewerker toe die dat voor me moest openen. Gedoe, wel door m'n eigen dommigheid, maar toch. Wat ik wel heel gaaf vond hier was The Bourne Stuntacular. Een stuntshow, maar ohh, zo mooi gemaakt. Ik was vooraf kritisch, moet ik hier wel heengaan? Maar dit was next level, niet te vergelijken met zo'n stuntshow in Movie Park ofzo.
Dag 9:
Islands of Adventure Veel mooier dan Universal Studios, Meteen 2x die VelociCoaster gedaan, wat een prachtige achtbaan. En dat Harry Potter gebied met Hogwarts.. ohh.. zo mooi. Ook heb ik hier in de slechtste attractie van de trip gezeten... Cat in the Hat... wtf.
Dag 10:
Volcano Bay: Lekker gezwommen, wel helemaal verbrand ondanks insmeren. Met het armbandje ingecheckt voor de Krakatau Aqua Coaster, dat duurde iets van 120 minuten. Ondertussen kun je wel in de riviertjes enzo waar je niet voor hoeft in te checken, en de dingen die geen wachtrij hebben. De meeste attracties konden we alsnog zo in. want er stond "Ride Now!". Maar als er 10 minuten wachttijd is mag je niet inchecken, omdat je al wacht voor Krakatau.. zo ontzettend geweldig was die Krakatau ook niet eens. Maar goed, je moet hem wel gedaan hebben. het leukste vind ik hier nog het zwemvestje aan en rondjes drijven in TeAwa The Fearless River.
Dag 11: Dagje naar
Cocoa Beach, uurtje rijden vanaf Orlando.
Dag 12:
SeaWorld: Dit vond ik nog het minste park van allemaal, ik betaalde zo'n 150 dollar pp om naar binnen te mogen, en dan mag je nog precies niks. Wil je in een achtbaan? Leuk maar je tas moet in een kluisje. Wil je een kluisje? Je mag hem huren voor 2 dollar per 2 uur ofzo. Nog erger dan in Universal waar je wel eerst gratis een uurtje een kluisje mag huren. Ik voelde me inmiddels wel helemaal leeggeschud van al mijn dollars. Wil je in de uitkijktoren? 5 dollar. Wil je dichterbij de dolfijnen? 40 dollar. Ik was blij dat ik nog gratis mocht pissen in dit park. Overal posters met "Dit kan jij zijn", een plaatje van een gezin in Discovery Cove. Kost zo'n 750 dollar pp om daar te mogen zwemmen met dolfijnen. Ik voelde me opeens gevangen in een tourist trap. Ik had hier meer van verwacht, het beroemde SeaWorld. Kraken was leuk maar niet mooi gethematiseerd, Mako was dicht voor onderhoud, Journey to Atlantis was dicht, dan hebben ze nog een random Sesamstraat gebied. De hele dag zagen we Pipeline: The Surf Coaster gaan, maar hier mochten wij niet in want dit was alleen voor geselecteerde previewers. Dit was eigenlijk Dolfinarium Harderwijk met wat achtbanen en orca's, ik kom hier niet meer.
Dag 13:
Old Town, nog even het laatste dagje naar Old Town / Fun Spot gegaan, mooie ouderwetse auto's bekeken, en toen, helaas, zat de vakantie er weer op.