abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:41:29 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208981257
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 15:01 schreef over_hedge het volgende:
Zo. Ik ben weer thuis! Nu zo bizar moe dat ik niet veel meer dan dit kan typen :')
Maar iedereen bedankt voor alle tips! Zal binnenkort mijn bevindingen delen
Het is wel vermoeiend hè. Wij staan as we speak in de zoveelste rij. Zere voeten! :) Ik hoop dat jullie het naar de zin gehad hebben! (De lange vliegreis zelf vond ik ook tamelijk uitputtend, succes met je jetlag).
in de haak.
pi_208981260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 15:01 schreef over_hedge het volgende:
Zo. Ik ben weer thuis! Nu zo bizar moe dat ik niet veel meer dan dit kan typen :')
Maar iedereen bedankt voor alle tips! Zal binnenkort mijn bevindingen delen
:P hopelijk heb je wel genoten.
Op anoniem
  FOK!fotograaf woensdag 3 mei 2023 @ 01:11:15 #153
364681 over_hedge
pi_208984825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:41 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
:P hopelijk heb je wel genoten.
Dat zeker! :D Was heel tof.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:41 schreef trui het volgende:

[..]
Het is wel vermoeiend hè. Wij staan as we speak in de zoveelste rij. Zere voeten! :) Ik hoop dat jullie het naar de zin gehad hebben! (De lange vliegreis zelf vond ik ook tamelijk uitputtend, succes met je jetlag).
Haha ja. 30 000 stappen per dag zag ik op mijn telefoon staan. Mijn voeten dachten echt wtf ben jij aan het doen _O- Na een tijdje was het ook: Hey de peterpan. Daar gaan we in. Dan kunnen we ff zitten :D

Jetlag is wel een ding. Was net in slaap gevallen en werd om 00:00 wakker ;(

Heel veel plezier nog!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 3 mei 2023 @ 01:21:02 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208984858
Kan ik me voorstellen, ik vrees dat ik ook een week bijslapen nodig heb als we terug komen. Groeten uit weer een rij van 80 minuten, pfff. Wel de laatste voor vandaag, vind het mooi geweest.
in de haak.
  FOK!fotograaf woensdag 3 mei 2023 @ 01:23:42 #155
364681 over_hedge
pi_208984865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 01:21 schreef trui het volgende:
Kan ik me voorstellen, ik vrees dat ik ook een week bijslapen nodig heb als we terug komen. Groeten uit weer een rij van 80 minuten, pfff. Wel de laatste voor vandaag, vind het mooi geweest.
Voor welke attractie?

En ja de terugvlucht was wel een beetje een hel. Na 4 dagen zoveel lopen was mijn rug al niet meer geweldig. Maar dan 8 uur in die stoel moeten zitten helpt niet. Amper kunnen slape. Maarja heb morgen nog dagje vrij dus komt goed. *O* Is het allemaal waard
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_208985055
Ik vrees ook een beetje voor de terugweg. Vooral voor de kinderen die de volgende ochtend gelijk weer naar school moeten, ik heb nog een halve week vrij. Heen was wel redelijk vermoeiend, ik hoop dat de kinderen de terugweg iig wel wat gaan slapen. Ze zouden moe genoeg moeten zijn. Maar ze trekken alles nog verrassend goed. Heb ook nog geen enkele dag gepiep gehoord over hoeveel ze moeten lopen. Alleen de avonden dat we de eindshow pakken zijn ze wel heel erg moe op de terugweg. Maar dat hebben we ingecalculeerd met uitslapen de dag er na (wat ze overigens wel nog best iets beter zouden mogen doen :P).

Wij hebben vandaag uitgeslapen, daarna naar Typhoon Lagoon (die golven daar :D) en na even bijkomen thuis nog even naar Epcot. De skyliner is wel echt een uitkomst! Maakt de drempel om naar Magic Kingdom te gaan wel wat hoger btw.
  woensdag 3 mei 2023 @ 03:22:46 #157
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208985076
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 01:23 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Voor welke attractie?
Een of andere Frozen rit in Epcot. :{ :) was echt leuk hoor, maar zooo lang wachten? Nee dat vond ik het achteraf misschien toch niet waard. Ach jaaa. Maakt ook allemaal niet zoveel uit.

quote:
En ja de terugvlucht was wel een beetje een hel. Na 4 dagen zoveel lopen was mijn rug al niet meer geweldig. Maar dan 8 uur in die stoel moeten zitten helpt niet. Amper kunnen slape. Maarja heb morgen nog dagje vrij dus komt goed. *O* Is het allemaal waard
Geniet nog even van je vrije dag!
in de haak.
pi_208985085
Frozen lag er een tijdje uit vanmiddag, dus werd daarna extreem druk. Dat is gewoon pech, die is het idd niet waard om zolang voor in de rij te staan. 30 minuten zou ik de max vinden. Wij proberen hem morgenochtend vroeg nog een keer mee te pakken, dan is hij goed te doen meestal en mijn dochters vonden hem wel erg leuk. Morgen iig lunch bij Space 220, ben ik erg benieuwd naar. Dat was mijn voorkeursrestaurant voor deze vakantie (of nouja, we hebben voor de lounge gekozen. Het restaurant vond ik a 55/79 dollar + tax + tip per volwassene iets teveel van het goede met kinderen die een quickservice voor 1/3e van de prijs sowieso meer waarderen).
  FOK!fotograaf woensdag 3 mei 2023 @ 17:03:48 #159
364681 over_hedge
pi_208991351
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 03:22 schreef trui het volgende:

[..]
Een of andere Frozen rit in Epcot. :{ :) was echt leuk hoor, maar zooo lang wachten? Nee dat vond ik het achteraf misschien toch niet waard. Ach jaaa. Maakt ook allemaal niet zoveel uit.
[..]
Geniet nog even van je vrije dag!
Haha oh. Nadeel van met kinderen :D Fronzen ben ik met een grote bocht omheen gelopen. Alleen de naam frozen sing along was al genoeg om dat liedje in mijn hoofd te hebben voor de rest van de dag ;(

Maar wel super leuk voor de kinderen. Dit soort vakanties vergeten ze nooit. Zo was mijn favo vakantie als kind ooit in Disney parijs. Zo veel goede herinneringen aan
  donderdag 4 mei 2023 @ 00:35:49 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_208997373
Mijn kind is al 18 maar nog heel erg dol op dit soort dingen, ook vanwege specifieke interesse in de animatie van de poppen. En op zich hoef ik zelf ook niet per se in alle achtbanen hoor. Vandaag hebben we Universal Studios bezocht. Weer een heel andere wereld maar ook prachtig en erg leuk vond ik!
in de haak.
pi_208997639
Ik vond de Frozen attractie best leuk eigenlijk! Een beetje zoals Nemo en Ariël, maar dan met een kleine splash erbij. En erg mooi gemaakt!

Ik was heel blij dat het vandaag eindelijk een stuk rustiger was. Dat was voor maandag al beloofd, maar toen was het juist een stuk drukker dan vorige week. Testtrack rond 11 uur kunnen doen met 20 minuten wachttijd, space mountain rond 5 uur met 5 minuten wachttijd, en big thunder mountain met 15 minuten wachttijd. Dat zijn de tijden waar ik van hou!

Morgen Star Wars day in Studio’s!
  vrijdag 5 mei 2023 @ 20:02:35 #162
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209019371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 02:49 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond de Frozen attractie best leuk eigenlijk! Een beetje zoals Nemo en Ariël, maar dan met een kleine splash erbij. En erg mooi gemaakt!

Ik was heel blij dat het vandaag eindelijk een stuk rustiger was. Dat was voor maandag al beloofd, maar toen was het juist een stuk drukker dan vorige week. Testtrack rond 11 uur kunnen doen met 20 minuten wachttijd, space mountain rond 5 uur met 5 minuten wachttijd, en big thunder mountain met 15 minuten wachttijd. Dat zijn de tijden waar ik van hou!

Morgen Star Wars day in Studio’s!
Goed dat je niet op de 4th bent gegaan! Dan schijnt het extra druk te zijn daar.

Hebben jullie afgelopen weekend ook ‘Dapper Day’ meegemaakt? Was erg leuk om te zien hoeveel mensen er erg hun best hadden gedaan op een mooie outfit, vaak ook nog op elkaar afgestemd. Van jong tot oud. Prachtig!
in de haak.
pi_209023501
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:02 schreef trui het volgende:

[..]
Goed dat je niet op de 4th bent gegaan! Dan schijnt het extra druk te zijn daar.

Hebben jullie afgelopen weekend ook ‘Dapper Day’ meegemaakt? Was erg leuk om te zien hoeveel mensen er erg hun best hadden gedaan op een mooie outfit, vaak ook nog op elkaar afgestemd. Van jong tot oud. Prachtig!
We waren er op de 4e :D bewust zo gepland overigens want in Parijs waren we daar toevallig ook op de 4e en hadden ze wat leuke simpele extra’s zoals een mars van de first order en r2d2 die rond reed. Hier in Disney World leek het vooral om verkoop te gaan. Mega wachtrijen voor winkels (inclusief vq) en verder niets behalve veel bezoekers die zich er voor aangekleed hadden. Niet aan te raden, de wachtrijen waren absurd, ook omdat Rise en ToT er lang uit hebben gelegen ‘s ochtends. Wat bij Rise overigens in ons voordeel uitpakte, want net toen we langsliepen ging de rij open. Stonden we opeens op 2 mensen na vooraan in de wachtrij :D
  zaterdag 6 mei 2023 @ 11:04:07 #164
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209025377
Oh dan had ik je bericht verkeerd begrepen! Zijn de kinderen alweer wat opgeknapt?
in de haak.
pi_209068292
https://disneyparks.disne(...)t-walt-disney-world/

Dining plan komt terug in 2024, geen parkreservering meer nodig voor sommige tickets en wat (nog onbekende) wijzigingen voor genie+

Hier geen ervaring met het diningplan, maar vond het diningtegoed ook prima werken, zou alleen handig zijn als ze die aan je Magicband/app koppelen ipv dmv een losse barcode. Dat maakt via de app bestellen ook een stuk makkelijker, en dat is sowieso altijd sneller. Genie+ hebben wij niet nodig gehad deze vakantie.

Wij hebben een geweldige vakantie gehad. Sunshine Flyer busvervoer was erg goed geregeld vanaf het vliegveld (wel eerst binnen bij de balie melden dat je er bent), online boodschappen bestellen via Walmart werkte erg soepel en het resort (Caribbean Beach) was heerlijk en vooral de aansluiting op de skyliner was ideaal. Maakte overigens de drempel om naar MK te gaan wel iets hoger, dat is met busvervoer en daarop wachten toch iets meer gedoe tov Studio’s, waarbij we (meestal zonder wachtrij) in 10 minuten van onze hotelkamer in het park konden zijn. En de kamer zelf was ook heerlijk en dankzij opklapbedden en veel opbergruimte (koffers onder het bed en veel kasten) ook erg ruim.

Wij gaan in ieder geval kijken of we in 2025 weer kunnen gaan. Dan is zoon nog net 9. Hopelijk hebben ze dan ook weer directe vluchten, want dat was het enige minpuntje aan de vakantie, ondanks geen vertraging.
pi_209069145
Onze vakantie was ook leuk, zo'n beetje alle parken bezocht.

Dag 1: Magic Kingdom: Meteen zo'n Genie+ upgrade gekocht in de ochtend, echt ideaal. Dit is met 18 dollar pp best goedkoop in tegenstelling tot de meeste dingen in het park, en in vergelijking met die pasjes in Universal. Je krijgt ook nog eens al je actiefoto's in de app wat ook leuk is. Dus chill inchecken voor attracties en ondertussen ergens anders fysiek in de rij staan, daarmee kun je heel Magic Kingdom in 1 dag wel doen ongeveer. TRON is prachtig 's avonds. Wat me wel opvalt is hoeveel scootmobiels hier rijden, omg. Ook allemaal mensen van mijn leeftijd (dertigers) die in een scootmobiel zitten, constant dat gepiep van die dingen als ze in de achteruitstand gezet worden, ongelofelijk. En ze kunnen gewoon lopen als ze willen, bij de attracties stappen ze uit.

Dag 2: Hollywood Studios: Dat Star Wars gebied.. wauw! Star Wars: Rise of the Resistance is zo mooi.. dit park voelt meer als een modern pretpark dan Magic Kingdom.

Dag 3: Epcot: Ik had me ff verkeken op de omvang van dit park.. met Genie+ ingecheckt in Ratatouille, toen in Frozen, ondertussen dus 2x dat hele meer omgelopen, en toen gingen de voeten van mijn vriendin wel erg veel pijn doen. Nu wilde ik zelf eigenlijk ook wel zo'n scootmobiel. Dus gekozen voor een andere aanpak: inchecken bij wat hier dichtbij is, en dan rustig al die landjes aflopen. Guardians of the Galaxy is geweldig! Helaas ging Test Track dicht vanwege het onweer, en aangezien ik niet meer naar Epcot ging heb ik deze dus niet kunnen doen. ;( Wel een Genie+ entree gekregen hiervoor. 's Avonds bij Walmart spulletjes gekocht om de voeten van m'n vriendin te laten herstellen, pads enzo, gels. Dit werkte, ze knapte de volgende dagen miraculeus op.

Dag 4: Animal Kingdom: Dat Avatar-gebied.. ohh.. prachtig.. weer zo'n Wow!-gevoel als bij Star Wars. Flight of Passage is ook heel mooi gemaakt. Gelukkg is dit park een stuk kleiner dan Epcot en deden we het kalmer aan, het was toch redelijk rustig. Kilimanjaro Safari, de Lion King show, allemaal dingen waarbij je wat langer kunt zitten. Wat zijn Amerikanen over het algemeen amicaal hè? In de wachtrij kijken ze naar je en beginnen ze over je Disney-oortjes en je hebt zo een gesprek over waar je allemaal nog heen moet in Oklahoma en North Carolina enzo. Ik heb in Europa ook pretparken bezocht maar nooit beginnen vreemden hele levensverhalen tegen me op te hangen. Wel leuk hoor. Ik moest die Genie+ extra van Test Track hier nog besteden, dus heb maar een extra keertje de Everest achtbaan gedaan, ook al was de wachtrij maar een kwartiertje.

Dag 5: Magic Kingdom opnieuw. Nu we meer bekend waren met het park en het Genie+ systeem hebben we echt heel veel kunnen doen. Eigenlijk alles wel, meerdere keren. 's Ochtends ingecheckt voor TRON, met Genie+ in de rij voor een attractie, zelf fysiek in de rij voor een attractie en we hadden nog een Genie+ individual lighting lane gekocht voor de Seven Dwarfs achtbaan, omdat deze niet met Genie+ te doen was en we geen zin hadden om 70+ minuten te wachten. Dus eigenlijk stonden we voor 4 dingen tegelijk in de wachtrij op een gegeven moment.

Dag 6: Zijn we naar Disney Springs geweest om het Disney gedeelte af te sluiten, en naar Disney's Character Warehouse waar je voor een veel lagere prijs nog Disney spulletjes kunt bemachtigen.

Dag 7: Boggy Creek Airboat Adventures, alligators gespot.

Dag 8: Universal Studios Florida Hoort dit nog wel in dit topic? Nouja, veel mensen die naar Disney gaan bezoeken wss ook deze parken. Hier geen voordring pasjes gekocht, want dat kostte een godsvermogen. En daarbij was het nieteens echt druk. Meteen aan het begin naar het Harry Potter gedeelte gelopen, en 2x Escape from Gringotts gedaan. Hoefde maar een kwartiertje te wachten! Ongelofelijk toch. Later op de dag liepen de wachttijden wel op. Buiten het Harry Potter gedeelte vond ik dit imho maar een matig park, lijkt meer op bijvoorbeeld Movie Park Germany, oogt een beetje 90s allemaal, misschien was ik verwend geraakt door de mooie Disney parken. En die kutkluisjes.. je moet je tas in een kluisje doen, maar wij gingen 2x in de attractie. Toen ik terugkwam, moest ik opeens 6 dollar betalen voor de 2 kluisjes. Met de creditcard die in het kluisje lag. Dus moest ik naar een medewerker toe die dat voor me moest openen. Gedoe, wel door m'n eigen dommigheid, maar toch. Wat ik wel heel gaaf vond hier was The Bourne Stuntacular. Een stuntshow, maar ohh, zo mooi gemaakt. Ik was vooraf kritisch, moet ik hier wel heengaan? Maar dit was next level, niet te vergelijken met zo'n stuntshow in Movie Park ofzo.

Dag 9: Islands of Adventure Veel mooier dan Universal Studios, Meteen 2x die VelociCoaster gedaan, wat een prachtige achtbaan. En dat Harry Potter gebied met Hogwarts.. ohh.. zo mooi. Ook heb ik hier in de slechtste attractie van de trip gezeten... Cat in the Hat... wtf. :')

Dag 10: Volcano Bay: Lekker gezwommen, wel helemaal verbrand ondanks insmeren. Met het armbandje ingecheckt voor de Krakatau Aqua Coaster, dat duurde iets van 120 minuten. Ondertussen kun je wel in de riviertjes enzo waar je niet voor hoeft in te checken, en de dingen die geen wachtrij hebben. De meeste attracties konden we alsnog zo in. want er stond "Ride Now!". Maar als er 10 minuten wachttijd is mag je niet inchecken, omdat je al wacht voor Krakatau.. zo ontzettend geweldig was die Krakatau ook niet eens. Maar goed, je moet hem wel gedaan hebben. het leukste vind ik hier nog het zwemvestje aan en rondjes drijven in TeAwa The Fearless River.

Dag 11: Dagje naar Cocoa Beach, uurtje rijden vanaf Orlando.

Dag 12: SeaWorld: Dit vond ik nog het minste park van allemaal, ik betaalde zo'n 150 dollar pp om naar binnen te mogen, en dan mag je nog precies niks. Wil je in een achtbaan? Leuk maar je tas moet in een kluisje. Wil je een kluisje? Je mag hem huren voor 2 dollar per 2 uur ofzo. Nog erger dan in Universal waar je wel eerst gratis een uurtje een kluisje mag huren. Ik voelde me inmiddels wel helemaal leeggeschud van al mijn dollars. Wil je in de uitkijktoren? 5 dollar. Wil je dichterbij de dolfijnen? 40 dollar. Ik was blij dat ik nog gratis mocht pissen in dit park. Overal posters met "Dit kan jij zijn", een plaatje van een gezin in Discovery Cove. Kost zo'n 750 dollar pp om daar te mogen zwemmen met dolfijnen. Ik voelde me opeens gevangen in een tourist trap. Ik had hier meer van verwacht, het beroemde SeaWorld. Kraken was leuk maar niet mooi gethematiseerd, Mako was dicht voor onderhoud, Journey to Atlantis was dicht, dan hebben ze nog een random Sesamstraat gebied. De hele dag zagen we Pipeline: The Surf Coaster gaan, maar hier mochten wij niet in want dit was alleen voor geselecteerde previewers. Dit was eigenlijk Dolfinarium Harderwijk met wat achtbanen en orca's, ik kom hier niet meer.

Dag 13: Old Town, nog even het laatste dagje naar Old Town / Fun Spot gegaan, mooie ouderwetse auto's bekeken, en toen, helaas, zat de vakantie er weer op.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  FOK!fotograaf dinsdag 9 mei 2023 @ 11:39:15 #167
364681 over_hedge
pi_209069367
o jaaa mijn bevinden moet ik ook nog even delen :D

Maar @nils_22 over Amerikanen helemaal mee eens. Ik vind het oprecht aardige mensen. Had er toch wel beetje een vooroordeel over en ik had het mis. Vond ze echt aardig. En ja de mensen uit het park zelf en mensen in je hotel is het hun werk. Maar precies wat je zegt. Random mensen die met je beginnen praten en het helemaal leuk vinden dat je engels zo goed is :P Ja leuke mensen. Of het door Disney komt of dat Amerikanen zo zijn moet ik wel nog achter komen omdat ik niet veel meer dan Disney en alles er omheen gezien heb :D

En ja de dikke jonge mensen in scootmobiles heb ik me ook wel over zitten verbazen. En van de mensen die niet in een scootmobile zitten is meer dan de helft als nog gewoon best wel dik. Dat is iets wat je altijd wel hoort. Maar om het echt zo te zien blijft raar :D
  FOK!fotograaf dinsdag 9 mei 2023 @ 11:51:35 #168
364681 over_hedge
pi_209069490
Oh en kunnen de TT misschien veranderen naar Florida Pretparken. Want prima plek om over al de verschillende parken te hebben. Behalve seaworld. Mensen die naar seaworld gaan moeten eerst even op netflix die docu kijken :P
  dinsdag 9 mei 2023 @ 12:03:50 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_209069598
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:20 schreef nils_22 het volgende:

Dag 1: Magic Kingdom: Meteen zo'n Genie+ upgrade gekocht in de ochtend, echt ideaal. Dit is met 18 dollar pp best goedkoop in tegenstelling tot de meeste dingen in het park, en in vergelijking met die pasjes in Universal. Je krijgt ook nog eens al je actiefoto's in de app wat ook leuk is. Dus chill inchecken voor attracties en ondertussen ergens anders fysiek in de rij staan, daarmee kun je heel Magic Kingdom in 1 dag wel doen ongeveer. TRON is prachtig 's avonds. Wat me wel opvalt is hoeveel scootmobiels hier rijden, omg. Ook allemaal mensen van mijn leeftijd (dertigers) die in een scootmobiel zitten, constant dat gepiep van die dingen als ze in de achteruitstand gezet worden, ongelofelijk. En ze kunnen gewoon lopen als ze willen, bij de attracties stappen ze uit.

Dag 2: Hollywood Studios: Dat Star Wars gebied.. wauw! Star Wars: Rise of the Resistance is zo mooi.. dit park voelt meer als een modern pretpark dan Magic Kingdom.

Dag 3: Epcot: Ik had me ff verkeken op de omvang van dit park.. met Genie+ ingecheckt in Ratatouille, toen in Frozen, ondertussen dus 2x dat hele meer omgelopen, en toen gingen de voeten van mijn vriendin wel erg veel pijn doen. Nu wilde ik zelf eigenlijk ook wel zo'n scootmobiel. Dus gekozen voor een andere aanpak: inchecken bij wat hier dichtbij is, en dan rustig al die landjes aflopen. Guardians of the Galaxy is geweldig! Helaas ging Test Track dicht vanwege het onweer, en aangezien ik niet meer naar Epcot ging heb ik deze dus niet kunnen doen. ;( Wel een Genie+ entree gekregen hiervoor. 's Avonds bij Walmart spulletjes gekocht om de voeten van m'n vriendin te laten herstellen, pads enzo, gels. Dit werkte, ze knapte de volgende dagen miraculeus op.

Dag 4: Animal Kingdom: Dat Avatar-gebied.. ohh.. prachtig.. weer zo'n Wow!-gevoel als bij Star Wars. Flight of Passage is ook heel mooi gemaakt. Gelukkg is dit park een stuk kleiner dan Epcot en deden we het kalmer aan, het was toch redelijk rustig. Kilimanjaro Safari, de Lion King show, allemaal dingen waarbij je wat langer kunt zitten. Wat zijn Amerikanen over het algemeen amicaal hè? In de wachtrij kijken ze naar je en beginnen ze over je Disney-oortjes en je hebt zo een gesprek over waar je allemaal nog heen moet in Oklahoma en North Carolina enzo. Ik heb in Europa ook pretparken bezocht maar nooit beginnen vreemden hele levensverhalen tegen me op te hangen. Wel leuk hoor. Ik moest die Genie+ extra van Test Track hier nog besteden, dus heb maar een extra keertje de Everest achtbaan gedaan, ook al was de wachtrij maar een kwartiertje.

Dag 5: Magic Kingdom opnieuw. Nu we meer bekend waren met het park en het Genie+ systeem hebben we echt heel veel kunnen doen. Eigenlijk alles wel, meerdere keren. 's Ochtends ingecheckt voor TRON, met Genie+ in de rij voor een attractie, zelf fysiek in de rij voor een attractie en we hadden nog een Genie+ individual lighting lane gekocht voor de Seven Dwarfs achtbaan, omdat deze niet met Genie+ te doen was en we geen zin hadden om 70+ minuten te wachten. Dus eigenlijk stonden we voor 4 dingen tegelijk in de wachtrij op een gegeven moment.

Dag 6: Zijn we naar Disney Springs geweest om het Disney gedeelte af te sluiten, en naar Disney's Character Warehouse waar je voor een veel lagere prijs nog Disney spulletjes kunt bemachtigen.

Dag 7: Boggy Creek Airboat Adventures, alligators gespot.

Dag 8: Universal Studios Florida Hoort dit nog wel in dit topic? Nouja, veel mensen die naar Disney gaan bezoeken wss ook deze parken. Hier geen voordring pasjes gekocht, want dat kostte een godsvermogen. En daarbij was het nieteens echt druk. Meteen aan het begin naar het Harry Potter gedeelte gelopen, en 2x Escape from Gringotts gedaan. Hoefde maar een kwartiertje te wachten! Ongelofelijk toch. Later op de dag liepen de wachttijden wel op. Buiten het Harry Potter gedeelte vond ik dit imho maar een matig park, lijkt meer op bijvoorbeeld Movie Park Germany, oogt een beetje 90s allemaal, misschien was ik verwend geraakt door de mooie Disney parken. En die kutkluisjes.. je moet je tas in een kluisje doen, maar wij gingen 2x in de attractie. Toen ik terugkwam, moest ik opeens 6 dollar betalen voor de 2 kluisjes. Met de creditcard die in het kluisje lag. Dus moest ik naar een medewerker toe die dat voor me moest openen. Gedoe, wel door m'n eigen dommigheid, maar toch. Wat ik wel heel gaaf vond hier was The Bourne Stuntacular. Een stuntshow, maar ohh, zo mooi gemaakt. Ik was vooraf kritisch, moet ik hier wel heengaan? Maar dit was next level, niet te vergelijken met zo'n stuntshow in Movie Park ofzo.

Dag 9: Islands of Adventure Veel mooier dan Universal Studios, Meteen 2x die VelociCoaster gedaan, wat een prachtige achtbaan. En dat Harry Potter gebied met Hogwarts.. ohh.. zo mooi. Ook heb ik hier in de slechtste attractie van de trip gezeten... Cat in the Hat... wtf. :')

Dag 10: Volcano Bay: Lekker gezwommen, wel helemaal verbrand ondanks insmeren. Met het armbandje ingecheckt voor de Krakatau Aqua Coaster, dat duurde iets van 120 minuten. Ondertussen kun je wel in de riviertjes enzo waar je niet voor hoeft in te checken, en de dingen die geen wachtrij hebben. De meeste attracties konden we alsnog zo in. want er stond "Ride Now!". Maar als er 10 minuten wachttijd is mag je niet inchecken, omdat je al wacht voor Krakatau.. zo ontzettend geweldig was die Krakatau ook niet eens. Maar goed, je moet hem wel gedaan hebben. het leukste vind ik hier nog het zwemvestje aan en rondjes drijven in TeAwa The Fearless River.

Dag 11: Dagje naar Cocoa Beach, uurtje rijden vanaf Orlando.

Dag 12: SeaWorld: Dit vond ik nog het minste park van allemaal, ik betaalde zo'n 150 dollar pp om naar binnen te mogen, en dan mag je nog precies niks. Wil je in een achtbaan? Leuk maar je tas moet in een kluisje. Wil je een kluisje? Je mag hem huren voor 2 dollar per 2 uur ofzo. Nog erger dan in Universal waar je wel eerst gratis een uurtje een kluisje mag huren. Ik voelde me inmiddels wel helemaal leeggeschud van al mijn dollars. Wil je in de uitkijktoren? 5 dollar. Wil je dichterbij de dolfijnen? 40 dollar. Ik was blij dat ik nog gratis mocht pissen in dit park. Overal posters met "Dit kan jij zijn", een plaatje van een gezin in Discovery Cove. Kost zo'n 750 dollar pp om daar te mogen zwemmen met dolfijnen. Ik voelde me opeens gevangen in een tourist trap. Ik had hier meer van verwacht, het beroemde SeaWorld. Kraken was leuk maar niet mooi gethematiseerd, Mako was dicht voor onderhoud, Journey to Atlantis was dicht, dan hebben ze nog een random Sesamstraat gebied. De hele dag zagen we Pipeline: The Surf Coaster gaan, maar hier mochten wij niet in want dit was alleen voor geselecteerde previewers. Dit was eigenlijk Dolfinarium Harderwijk met wat achtbanen en orca's, ik kom hier niet meer.

Dag 13: Old Town, nog even het laatste dagje naar Old Town / Fun Spot gegaan, mooie ouderwetse auto's bekeken, en toen, helaas, zat de vakantie er weer op.
Mooi verslag, Nils! Wat hebben jullie geweldig veel gedaan!
(Wij vonden Cat in the Hat overigens wél leuk, haha. Maar je moet wel een beetje thuis zijn in (en houden van) die wereld van Dr. Seuss. Heerlijk dat er geen wachtrij was, dus we zijn meerdere keren gegaan. :D )
in de haak.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 9 mei 2023 @ 13:15:33 #170
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_209070689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:39 schreef over_hedge het volgende:
o jaaa mijn bevinden moet ik ook nog even delen :D

Maar @:nils_22 over Amerikanen helemaal mee eens. Ik vind het oprecht aardige mensen. Had er toch wel beetje een vooroordeel over en ik had het mis. Vond ze echt aardig. En ja de mensen uit het park zelf en mensen in je hotel is het hun werk. Maar precies wat je zegt. Random mensen die met je beginnen praten en het helemaal leuk vinden dat je engels zo goed is :P Ja leuke mensen. Of het door Disney komt of dat Amerikanen zo zijn moet ik wel nog achter komen omdat ik niet veel meer dan Disney en alles er omheen gezien heb :D

En ja de dikke jonge mensen in scootmobiles heb ik me ook wel over zitten verbazen. En van de mensen die niet in een scootmobile zitten is meer dan de helft als nog gewoon best wel dik. Dat is iets wat je altijd wel hoort. Maar om het echt zo te zien blijft raar :D
Amerikanen zijn letterlijk overal zo, niet alleen meegemaakt in de parken maar ook National Parks.
pi_209071210
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:51 schreef over_hedge het volgende:
Oh en kunnen de TT misschien veranderen naar Florida Pretparken. Want prima plek om over al de verschillende parken te hebben. Behalve seaworld. Mensen die naar seaworld gaan moeten eerst even op netflix die docu kijken :P
En als je achtbaanliefhebber bent: alsnog lekker gaan. De een na beste coaster-collectie van Orlando kan je niet langs je heen laten gaan. Dan moet alles wel open zijn, Seaworld met een gesloten Mako is eigenlijk direct een no-no. Kluisjespolicy vond ik ook erg klantonvriendelijk.

Een apart pretpark-reistopic is misschien een idee. Ik ben behalve anderhalve week in Florida in diezelfde tijd een paar dagen in Texas geweest (dat was wel 'doorwerken'), en heb twee seizoenskaarten aan de gehele trip overgehouden. Dat bespaarde me behoorlijk wat geld uit, een 'los dagje' is echt duur. Ik overweeg om dit jaar nog een week of 2 richting VS af te reizen en dan nog wat parken te doen, dat kan van de seizoenskaarten uit.

Qua planning is het altijd tricky. Ik moest ook herplannen toen bleek dat ik voor de beoogde dag van Island of Adventures Hagrid's Motorbike adventure dicht was. (En Tron was nog niet voor iedereen open toen ik richting VS afreisde; dat was een teleurstelling voor mij)
pi_209071710
Ik ben 10 jaar geleden in Seaworld geweest en vond het toen het tofste park dat er was! Leukste achtbaan toen stond ook daar, de manta. Maar ondertussen is er heel veel nieuw leuks bijgebouwd overal. En je kon er toen goedkope tickets voor kopen, was minder dan de helft van de prijs van een dagje Disney weet ik nog wel.

Cat in the hat vonden wij ook een beetje een rare attractie toen, maar dat is dr seuss. Ondertussen hebben we die boeken voor de kinderen gelezen, dus dan is het ook wat begrijpelijker.

Ik heb me ook verbaasd over de vele scootmobiels met jongere mensen er in, maar die dingen worden overal aangeraden door Amerikanen. Net als dat je met kinderen onder de 8 echt een kinderwagen nodig hebt, anders is het gekkenwerk aldus veel Amerikaanse fora. Amerikanen zijn gewoon niet gewend om te lopen, die doen alles per auto. Wij zaten in Caribbean Beach Resort en daarover lazen we ook in recensies vooral veel klachten dat het heel groot was en daardoor ver lopen, en dat ze geen lift hadden. Vanaf elk stukje van het park was je binnen 5 minuten lopend in het centrum, en binnen 2 minuten bij een bushalte. En het gehele resort had alleen begane grond en 1e verdieping, dus je hoefde nooit tig trappen op :') mijn kinderen (5 en 7) hebben overigens de gehele 15 dagen alles gelopen, zonder daar ook maar een keer over te klagen, maar dat is onvoorstelbaar volgens Amerikanen. En ik heb genoeg kinderen van een jaar of 10 ook nog in een kinderwagen zien zitten (en niet alleen eind van de dag, wat ik nog enigszins kan begrijpen).
  donderdag 11 mei 2023 @ 09:57:38 #173
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_209099054
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:20 schreef nils_22 het volgende:

-knip
Cool :) en mooie trip naamgenoot!
Heb ongeveer dezelfde ervaring van onze trip dus ga alleen even typen wat voor ons anders was hahah.

Wij zijn ook net terug (was dit topic al helemaal vergeten).
van 13 april - 22 april geweest.
Maar de cruiseboot als return trip genomen, die ging naar Amsterdam maar daar waren we pas 4 mei :)

6 jaar geleden ook al geweest dus het was mee een re-do van wat we toen hebben gedaan en dingen doen die we toen niet hebben gedaan (Hollywood Studio's, Animal Kingdom & Disney Springs zijn nieuw voor ons).

3 dagen AirBnB en in die dagen ook geshopt en Universal gedaan.
Maar wat was het warm die dag in Universal. Misschien was het omdat we natuurlijk uit 12 graden kwamen en daar meteen 30+ was.
Anyway Hagrid kunnen doen en voor mij de Velocicoaster, die 2x dicht moest vanwege weer toen ik in de wachtrij stond.
Maar het was de wachtrij wel waard.
Beide attracties moet ik toegeven dat de ride en theming fenomenaal zijn, dat kan Universal nu wel.
Seaworld hebben we 6 jaar geleden gedaan en vonden dat niet voor herhaling vatbaar (misschien over een jaartje of 10 weer).

En dan zijn we 6 dagen naar een Disney resort gegaan (Port Orleans Riverside).
Meteen magic bands gekocht omdat dat makkelijker bleek dan telkens je pasje zoeken.
Alles kunnen doen wat we wilden en zelfs Guardian of the Galaxy, Mickey's Runaway rail, Rise of the Resistance en TRON 2x kunnen doen.

Maar laten we het even hebben over Fantasmic.
Wat. een. show!
Heel gaaf, zelfs mooier dan wat ik in Magic Kingdom of Parijs (incluis D-light) heb gezien.
Zeker een aanrader.

Animal Kingdom, op Avatar na, vond ik wat tegenvallen. Het had een hoog "beekse bergen gehalte" voor ons. Dus daar niet heel lang gebleven.
En de river of the N'avi (of zo iets), heel mooi maar erg kort.

Ook vond ik TRON wat tegenvallen. Nu vind ik sowieso de achtbanen minder in DisneyWorld vergeleken met DLP (Parijs) maar was niet onder de indruk. Het is mooi maar als je hem niet doet mis je niet veel.
Guardians vond ik een veel gavere ride.

Al met al gaan we begin volgend jaar weer :')
Hebben even getwijfeld over een abonnement maar dat kan dan (eventueel) nog wel.

[edit]
Wij hadden wel DAS (disney) en AAP (Universal) vanwege de aandoening van mijn partner.
Waardoor je dus een soort van Genie+ hebt en 1 actieve reservering mag hebben.
Dat maakte het plannen een stuk makkelijker.
Ook kan je met Disney vooraf contact hebben en twee (niet alle) attracties al reserveren en zodra je binnen in een park bent mag je meteen een derde boeken. Zodra je ze gebruikt hebt kun je er maar 1 actief hebben.
Volgens mij is het vergelijkbaar aan Genie+

[ Bericht 5% gewijzigd door nils7 op 11-05-2023 10:08:03 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_209099352
Ik vind Fantasmic juist tegenvallen :D had er meer spektakel van verwacht eigenlijk, het sprong vooral van de hak op de tak. Het stukje dat we van de projectieshow op het Chinese theater zagen daarna vond ik mooier.

De eindshow in MK vond ik ook tegenvallen. Mijn kinderen gaven ook aan dat ze die in Parijs mooier vonden, nog afgezien van de drone show. Alleen dat ze ook mainstreet meenamen was tof gedaan, maar verder een eens maar nooit weer, ook vanwege de absurde drukte (die bij de parade juist heel goed uitspreidde door de langere route).

Tron vond ik wel heel gaaf, maar Guardians is idd nog twee stappen beter. Tron moet het vooral van de motor en de start hebben, terwijl guardians in zijn geheel tof is.

Wij hebben in Animal Kingdom bewust nog even Flight vlak voor sluiting gepakt zodat we dat gebied ook in het donker zagen. Dat kan ik iedereen aanraden, echt mooi is het. Net als de verlichte tree of life. Verder hou ik van de rust van Animal Kingdom in combinatie met leuke attracties. De yeti is ook een erg toffe achtbaan met erg korte wachtrij en bij de Safari zie je ook elke keer wat nieuws (hoewel de eerste rit s ochtends vroeg nog altijd de beste was). De shows waren ook van hoog niveau. Ik vind Animal Kingdom altijd het beste van alles bieden, in combinatie met rust en schaduw. Magic kingdom is een hysterisch druk park zodra je een stap binnen zet. Maar mijn kinderen waren ook enthousiast met badges verzamelen (ze hebben ze allemaal gehaald) en we waren familie van de dag bij de Lion King show, dus dat maakte het ook extra leuk met goede plaatsen en een meet & Greet met de cast.

Wij zijn van de 15,5 dag 4,5e dag in Animal Kingdom geweest. Epcot in totaal 3 dagen (World showcase viel toch weer tegen), studio’s 3 dagen en Magic Kingdom 3,5e dag. Typhoon lagoon ook nog 1,5e dag.

Die golven in Typhoon Lagoon _O_ was voor ons niet te doen met drie jonge kinderen, waarvan er pas 1 (nipt) zijn zwemdiploma heeft, maar erg tof! Ik denk dat we daar een volgende keer ook vaker naar toe zouden gaan, was duidelijk een van de hoogtepunten van de kinderen.
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:45:47 #175
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209099536
quote:
0s.gif [b]Op
Wij hadden wel DAS (disney) en AAP (Universal) vanwege de aandoening van mijn partner.
Geloof dat sommige attracties niet meer in Genie+ zitten maar nog wel in DAS.
Was vorig jaar zomer in Disney, 1 dagje, speciaal voor Star Wars en las een maand of twee ervoor dat het niet per se gegarandeerd is dat je ROTR en Smugglers Run dan ook kon doen (ivm reserveringen en drukte). Wilde risico niet lopen dat we voor jan lul zouden gaan.
Dus toen een DAS-call gescheduled, gezegd dat ik "darmklachten" heb en anxiety om in de rij te staan met risico dat je naar de plee moet rennen. Dat ik geen idee had of DAS daarvoor bedoeld was, maar goed: "that is exactly what it's for". *O*
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')