tnxsquote:
Deze 3 had ik ook in gedachten tot nu toe.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:31 schreef OMG het volgende:
De "dierentuin" heeft nog steeds Avatar Flight of Passage, Expedition Everest, en Dinosaur als attracties die je onder thrill rides zou kunnen scharen.
Maar met 3 dagen zou ik denk ik 1 dag Magic Kingdom, 1 dag EPCOT, 1 dag Hollywood Studios doen.
haha nu ben ik wel benieuwd naar Kimi. Nu ze al 2x genoemd isquote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:43 schreef KapiteinIglo het volgende:
Superkimmi komt alle ins en outs vertellen.
Ik kan je alle ins en outs vertellen over welke achtbanen wel en niet als je snel ziek bent
Thanks voor de tag @maily!quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:21 schreef over_hedge het volgende:
Hello! Ik kon hier geen topic over vinden. Alleen over disney parijs.
En heb een vraagje voor fokkers die hier al geweest zijn. Welke parken vonden jullie het leukste? En welke zou je overslaan.
Ik ga waarschijnlijk dit jaar voor 3 of 4 dagen. En dachten 1 park per dag. Dus zitten te twijfelen welke parken.
Zijn geen kinderen bij dus de dierentuin slaan we sowieso over.
En andere tips zijn ook welkom
Kimmi is present! En heeft zich even uitgeleefd.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
tnxs
[..]
Deze 3 had ik ook in gedachten tot nu toe.
[..]
haha nu ben ik wel benieuwd naar Kimi. Nu ze al 2x genoemd is
Voor achtbanen is het in ons geval: Elke achtbaan die we tegenkomen
Ik ga straks of morgen uitgebreid reageren! Maar dankjewel voor het uitgebreide antwoord! Staat nog niks vast. We weten dat we willen. En dat het waarschijnlijk eind april gaat worden. Dus 3 dagen disney 1 dag Universal is ook een optie.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:50 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Kimmi is present! En heeft zich even uitgeleefd.
Als je echt coaster gekkie bent zou ik toch ook Universal Studios overwegen. Hagrid’s coaster en de Velocicoaster zijn mijn 2 favorieten wereldwijd dusver En zelfs Bush Gardens, maar dat ligt in Tampa Bay. Is ook een dierentuin overigens, maar met hele bijzondere achtbanen (coastergekkie hier)
Haha beetje achtergrondinfo. @superkimmi is mijn vrouw en we zijn op huwelijksreis naar Orlando: Disney en Universal geweestquote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
tnxs
[..]
Deze 3 had ik ook in gedachten tot nu toe.
[..]
haha nu ben ik wel benieuwd naar Kimi. Nu ze al 2x genoemd is
Voor achtbanen is het in ons geval: Elke achtbaan die we tegenkomen
quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:48 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Thanks voor de tag @:maily!
Dat ligt natuurlijk helemaal aan je voorkeuren. Wij vonden (zonder kinderen) Animal Kingdom juist fantastisch. En Epcot ook.
Allereerst: je gaat alleen naar Disney toch? Want Universal is ook echt fantastisch, maar daar richt ik me nu dan even niet op. Komt die:
- Magic Kingdom: als je Disneyland Parijs leuk vindt, dan vind je MK ook leuk. Het is eigenlijk precies hetzelfde park qua opzet en attracties. Alleen zijn er een paar attracties meer en is Space Mountain heel anders qua coaster. Op maandag wil je niet in MK zijn. Iedereen die een midweekje Disney doet start in MK en het is daar dan op zn allerdrukst. Maandag toen wij er waren was de kortste wachtrij een uur (en de langste 2,5). Toen we op dinsdag gingen was de kortste wachtrij 0 minuten en de langste 45.. er zijn sowieso websites die daar hele kalenders voor hebben. De vuurwerkshow van MK is ook vergelijkbaar met Disney Parijs
- Epcot. Epcot is echt een bijzonder park. Veel attracties zijn min of meer simulaties. Ze hebben ook een nieuwe coaster met een virtuele wachtrij (inschrijven op de app). Guardians of the Galaxy. Erg de moeite waard. Toch zijn de coasters van Disney niet te vergelijken met Universal en Bush Gardens. Epcot is een beetje gericht op de toekomst, waar de oudere attracties inmiddels zijn ingehaald. De test track i.s.m. Chevrolet is ook echt heel leuk. De vuurwerkshow van Epcot rond het meer is echt legendarisch. Rondom het meer heb je minder attracties en gaat het meer om sfeer en eten.
- Hollywood studios. Die is weer te vergelijken met de studios in Parijs, alleen groter. En drukker. heel veel drukker. Wij zijn hier eigenlijk alleen heen geweest voor een lunch met Disney beesten (grote op de wishlist van @:kapiteiniglo) en hebben toen de Rock ‘n Rollercoaster meegepakt omdat die in Parijs is gesloopt. Er zijn wel wat attracties die de moeite waard schijnen te zijn, maar met wachttijden van 1,5 uur plus (in off-season) zijn we hier niet lang gebleven. Als je park hopper hebt kun je overwegen hier alleen in de hele vroege ochtend of hele late avond een keer heen te gaan. Wij hebben het niet echt gemist in onze reis
- Animal Kingdom. Als je niks hebt met dieren, is dit idd mogelijk een wat minder interessant park. Ik ben groot Lion King fan dus voor mij was dit de hemel. Maar AK heeft meer. De Everest coaster is echt leuker dan je zou verwachten. Er is een tekenworkshop waarin je Disney beesten leert tekenen. De opzet vh park is prachtig qua sightseeing en er is een stukje AK waarvan ik vind dat iedereen die van themaparken houdt het gezien moet hebben: Pandora uit Avatar (de blauwe mensenversie). @:kapiteiniglo had die films nog nooit gezien en vond het ook prachtig. De vaart over de rivier daar is magisch, maar mijn absolute nummer 1 Disney attractie is flight of the passage. Een simulator waarbij je het gevoel hebt dat je op de rug van een banshee (een soort draak) vliegt. Je voelt hem zelfs ademen. Als je misselijk wordt van simulators is primatour aan te raden.
Verder heb je twee waterparken. Wij zijn in het waterpark van Universal geweest, maar die van Disney schijnen ook fantastisch te zijn.
Verblijf je in een Disney hotel of er buiten? Als je er buiten verblijft, weet dan dat het transport vanaf alle Disneyhotels en vanaf Disney Springs naar alle Disney parken gratis en goed geregeld is.
Weten we nog niet. Kan nog alle kanten op. Dus een dagje Universal is zeker een optie.quote:Allereerst: je gaat alleen naar Disney toch? Want Universal is ook echt fantastisch, maar daar richt ik me nu dan even niet op. Komt die:
Leuk! Dat klinkt als een prima huwelijksreisquote:Op woensdag 11 januari 2023 10:41 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Haha beetje achtergrondinfo. @:superkimmi is mijn vrouw en we zijn op huwelijksreis naar Orlando: Disney en Universal geweest
TRV / KapiteinIglo en Superkimmi gaan op huwelijksreis
Oh tnxs! Dat is een prima lijstje En we houden wel van achtbanen dus deze ga ik zeker even opschrijven.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:59 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ok toevoeging van mijn kant.
Ik ben net als @:superkimmi een coastergekkie!
Ik zou echt serieus overwegen om naar Universal te gaan! Die coasters en simulators (die voelen als coasters) zijn echt absurd.
Coasters die je gedaan echt moet hebben:
- Hagrids coaster (universal IOA)
- Velocicoaster (universal IOA)
- Escape from Gringotts (universal studios)
- Forbidden Journey (universal IOA)
- Rip ride Rocket (universal studios)
- Guadians of the galaxy (Epcot)
- Hulk (Universal IOA)
- Expedition Everest (Disney AK)
- Rock n Rollercoaster (Disney HS)
- Big Thunder Mountain (Disney MK)
- Test Track (Epcot)
Simulators die je echt gedaan moet hebben
- Soarin around the world (Epcot)
- Flight of the passage (Disney AK)
- Minions (universal studios)
- Fast & Furious (universal studios)
- Bourne (Universal studios)
Als coaster-gek kan je dan eigenlijk ook niet om Seawold heen. Ik zie Seaworld steeds meer van de dieren afstappen en meer in de Thrill-rides springen. Sea World en BG Tampa hebben nog een ander voordeel: veel, veel kortere wachtrijen. Leuk voor de rerides, als ik het zo bekijk gaat dat in Universal/Disney niet echt lukken.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:50 schreef superkimmi het volgende:
Als je echt coaster gekkie bent zou ik toch ook Universal Studios overwegen. Hagrid’s coaster en de Velocicoaster zijn mijn 2 favorieten wereldwijd dusver En zelfs Bush Gardens, maar dat ligt in Tampa Bay. Is ook een dierentuin overigens, maar met hele bijzondere achtbanen (coastergekkie hier)
Ja ik ben niet zo fan van Seaworld ivm dolfijnen enzo. (Geen zin om hier de discussie over te voeren hoor, maar dat verklaart dat ik er niet heen ha). Busch Gardens vond ik als thrillseeker idd wel leuk, maar ik vind BG thematisch magertjes. De coasters in Universal zijn naast thrill ook echt een ervaring. Zeker de Harry Potter coasters zijn als Potterfan echt buitencategorie goed. Dus dat is net wat je voorkeur is.quote:Op woensdag 11 januari 2023 16:45 schreef Shodan het volgende:
[..]
Als coaster-gek kan je dan eigenlijk ook niet om Seawold heen. Ik zie Seaworld steeds meer van de dieren afstappen en meer in de Thrill-rides springen. Sea World en BG Tampa hebben nog een ander voordeel: veel, veel kortere wachtrijen. Leuk voor de rerides, als ik het zo bekijk gaat dat in Universal/Disney niet echt lukken.
Ik ben ook wat aan het uitzoeken, maar die prijzen van die Disney-parken/Universal Studios zijn echt wel 'grof' te noemen, en als redelijke thrill-seeker vind ik Disney ook wat 'tam'. Misschien als parkhopper, dan alleen de 'hoofditems' meepakken, maar ik ga in het off-season geen uur of langer in een rij staan wachten. Dat is voor de credits wel te erg. Hoop dat ik als single rider wel wat kan 'voor-piepen', anders is het geen doen.
Bij Disney.nl waren de tickets niet in de aanbieding en bij Disney.ie konden we dus een 14 dagen parkhopper ticket kopen voor de prijs vanquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Edit; oh en qua prijs, goedkoop wordt t idd nooit. Maar er zijn wel mogelijkheden om goedkoper tickets te krijgen. Bijv via undercovertourist, tiqets, of in het geval van Disney de europese landen afgaan. Zo kochten wij op Disney.ie, 14 dagen tickets voor 7
Je vergeet Galaxy's Edge in Hollywood Studios helemaalquote:Op dinsdag 10 januari 2023 15:48 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Thanks voor de tag @:maily!
Dat ligt natuurlijk helemaal aan je voorkeuren. Wij vonden (zonder kinderen) Animal Kingdom juist fantastisch. En Epcot ook.
Allereerst: je gaat alleen naar Disney toch? Want Universal is ook echt fantastisch, maar daar richt ik me nu dan even niet op. Komt die:
- Magic Kingdom: als je Disneyland Parijs leuk vindt, dan vind je MK ook leuk. Het is eigenlijk precies hetzelfde park qua opzet en attracties. Alleen zijn er een paar attracties meer en is Space Mountain heel anders qua coaster. Op maandag wil je niet in MK zijn. Iedereen die een midweekje Disney doet start in MK en het is daar dan op zn allerdrukst. Maandag toen wij er waren was de kortste wachtrij een uur (en de langste 2,5). Toen we op dinsdag gingen was de kortste wachtrij 0 minuten en de langste 45.. er zijn sowieso websites die daar hele kalenders voor hebben. De vuurwerkshow van MK is ook vergelijkbaar met Disney Parijs
- Epcot. Epcot is echt een bijzonder park. Veel attracties zijn min of meer simulaties. Ze hebben ook een nieuwe coaster met een virtuele wachtrij (inschrijven op de app). Guardians of the Galaxy. Erg de moeite waard. Toch zijn de coasters van Disney niet te vergelijken met Universal en Bush Gardens. Epcot is een beetje gericht op de toekomst, waar de oudere attracties inmiddels zijn ingehaald. De test track i.s.m. Chevrolet is ook echt heel leuk. De vuurwerkshow van Epcot rond het meer is echt legendarisch. Rondom het meer heb je minder attracties en gaat het meer om sfeer en eten.
- Hollywood studios. Die is weer te vergelijken met de studios in Parijs, alleen groter. En drukker. heel veel drukker. Wij zijn hier eigenlijk alleen heen geweest voor een lunch met Disney beesten (grote op de wishlist van @:kapiteiniglo) en hebben toen de Rock ‘n Rollercoaster meegepakt omdat die in Parijs is gesloopt. Er zijn wel wat attracties die de moeite waard schijnen te zijn, maar met wachttijden van 1,5 uur plus (in off-season) zijn we hier niet lang gebleven. Als je park hopper hebt kun je overwegen hier alleen in de hele vroege ochtend of hele late avond een keer heen te gaan. Wij hebben het niet echt gemist in onze reis
- Animal Kingdom. Als je niks hebt met dieren, is dit idd mogelijk een wat minder interessant park. Ik ben groot Lion King fan dus voor mij was dit de hemel. Maar AK heeft meer. De Everest coaster is echt leuker dan je zou verwachten. Er is een tekenworkshop waarin je Disney beesten leert tekenen. De opzet vh park is prachtig qua sightseeing en er is een stukje AK waarvan ik vind dat iedereen die van themaparken houdt het gezien moet hebben: Pandora uit Avatar (de blauwe mensenversie). @:kapiteiniglo had die films nog nooit gezien en vond het ook prachtig. De vaart over de rivier daar is magisch, maar mijn absolute nummer 1 Disney attractie is flight of the passage. Een simulator waarbij je het gevoel hebt dat je op de rug van een banshee (een soort draak) vliegt. Je voelt hem zelfs ademen. Als je misselijk wordt van simulators is primatour aan te raden.
Verder heb je twee waterparken. Wij zijn in het waterpark van Universal geweest, maar die van Disney schijnen ook fantastisch te zijn.
Verblijf je in een Disney hotel of er buiten? Als je er buiten verblijft, weet dan dat het transport vanaf alle Disneyhotels en vanaf Disney Springs naar alle Disney parken gratis en goed geregeld is.
Ja zoals je kan lezen zijn we daar dus nauwelijks geweest. En heb niks met marvel en star wars enzo.quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:55 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Je vergeet Galaxy's Edge in Hollywood Studios helemaal
Universal met of zonder parkhopper? En hou je van Harry Potter?quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:06 schreef over_hedge het volgende:
Oke het gaat 3 dagen disney. 1 dag universal worden
haha oh zover heb ik dan weer niet gedacht Ligt beetje aan het prijs verschil denk ik!quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:19 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Universal met of zonder parkhopper? En hou je van Harry Potter?
Haha maar de boeken zijn ook zoveel beterquote:Op donderdag 12 januari 2023 16:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
haha oh zover heb ik dan weer niet gedacht Ligt beetje aan het prijs verschil denk ik!
En nee Harry heb ik helemaal niks mee. vind de films maar slecht
Harry Potter-fan of niet, The Forbidden Journey is hoe dan ook een indrukwekkende ervaring.quote:Op donderdag 12 januari 2023 16:52 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Haha maar de boeken zijn ook zoveel beter
Nja als je HP fan was, dan is parkhopper een must vanwege de hogwarts express. Zo niet, dan is het geen must en zou ik als coastergekkie island of adventures aanraden. De velocicoaster en Hulk zijn beide echt gave coasters. Hagrid motorbike ook, maar als niet HP fan heb je daar waarschijnlijk iets minder toffe ervaring als wij hadden. Desondanks is dat ook dan nog een hele bijzondere coaster die je meegemaakt moet hebben haha.
Oh en Kapiteiniglo raad je de Popeye’s aan. Haar topfavoriet in Universal Island of Adventures. Waarschuwing: je wordt nat tot op je onderbroek en niks helpt. Neem badslippers mee
Ik was zo bang voor die attractie. Dit is by far de meest ziekmakende attractie van universal en disney .quote:Op vrijdag 13 januari 2023 08:51 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Harry Potter-fan of niet, The Forbidden Journey is hoe dan ook een indrukwekkende ervaring.
Die ken ik niet.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:15 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hamburgers van D-luxe burgers in Disney Springs
En wij vonden het lunchen met Disney karakters erg leuk. Dat was bij Hollywood Vine&Dine in Hollywood Studios. Voor 2 personen 100$ maar wij vonden het echt leuk
Denk dat dit topic prima op zichzelf is.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:58 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Die ken ik niet.
De lekkerste burgers in Orlando vind ik tot nu toe die van Hot Krust panini
Misschien kan een modje dit topic naar TRV / Het grote Florida topic deel 4 kan verplaatsen.
Ik zie wel dat ik de OP een keer moet vernieuwen.
Je hoeft alleen het eerste park van de dag te reserveren. Het tweede park kan je zonder reservering die dag heenquote:Op maandag 23 januari 2023 21:30 schreef OMG het volgende:
Een apart Disney World topic (met of zonder een paar andere parken) kan toch wel? Florida vind ik verder niks aan, Disney is de enige reden dat we er op vakantie gaan.
Is misschien ook gewoon handig met alle zaken die altijd veranderen. Voor covid kon je parkhoppen wanneer je dat wilde doen, nu ben je en aan tijden en heb je ook nog eens een reservering nodig voor de dag dat je wilt gaan en zo.
Ja, klopt, maar toch iets om rekening mee te houden. Enchanter noemde het ook al, maar helaas kun je nog steeds niet wakker worden en "welk park zullen we vandaag eens doen?" en een park kiezen zoals wij de laatste keer in the before times deden.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:43 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Je hoeft alleen het eerste park van de dag te reserveren. Het tweede park kan je zonder reservering die dag heen
Ja dat is zoquote:Op maandag 23 januari 2023 22:37 schreef OMG het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar toch iets om rekening mee te houden. Enchanter noemde het ook al, maar helaas kun je nog steeds niet wakker worden en "welk park zullen we vandaag eens doen?" en een park kiezen zoals wij de laatste keer in the before times deden.
Soarin? dat is echt de meest duffe attractie ooit, met belabberde kwaliteit videobeelden. Maar ik was er in 2013, dus ik mag hopen dat ze hem in de tussentijd de hard nodige update hebben gegeven.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:59 schreef KapiteinIglo het volgende:
Ok toevoeging van mijn kant.
Ik ben net als @:superkimmi een coastergekkie!
Ik zou echt serieus overwegen om naar Universal te gaan! Die coasters en simulators (die voelen als coasters) zijn echt absurd.
Coasters die je gedaan echt moet hebben:
- Hagrids coaster (universal IOA)
- Velocicoaster (universal IOA)
- Escape from Gringotts (universal studios)
- Forbidden Journey (universal IOA)
- Rip ride Rocket (universal studios)
- Guadians of the galaxy (Epcot)
- Hulk (Universal IOA)
- Expedition Everest (Disney AK)
- Rock n Rollercoaster (Disney HS)
- Big Thunder Mountain (Disney MK)
- Test Track (Epcot)
Simulators die je echt gedaan moet hebben
- Soarin around the world (Epcot)
- Flight of the passage (Disney AK)
- Minions (universal studios)
- Fast & Furious (universal studios)
- Bourne (Universal studios)
Ten opzichte van 9 jaar geledenquote:Op donderdag 26 januari 2023 14:32 schreef OMG het volgende:
Toegenomen drukte? Ze laten nog steeds niet zoveel mensen in de parken als voor covid, daarom hebben ze juist die park pass reserveringen.
Ja, Epcot heeft een eigen identiteit. Bij veel Amerikanen kan dit jeugdsentiment oproepen. Als Europeaan moet je maar net 'snappen'. Ik ben groot fan ervan, maar ik ben er dan ook geweest toen ik 13 was dus dat is jeugdsentimentquote:Op donderdag 26 januari 2023 22:39 schreef DIJK het volgende:
Ik vond persoonlijk Epcot wel een beetje bedaagd. Een heleboel attracties die al lang over de datum zijn maar voor Amerikanen wel lachen zijn omdat het jeugdsentiment is. Een beetje ala Indische waterlelies of carnaval festival voor ons.
Als je een hotel van Universal boekt kan je gebruik maken van Early Admission. Is de enige manier om een beetje normaal in Hagrids's of Velocoaster te komen. En een hotel als Endless Summer Dockside (of Seaside) is prima te betalen.quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:36 schreef over_hedge het volgende:
vliegtickets zijn geboekt Nu nog hotels enzo
Virtual queue en individual lightning lane;quote:Op zaterdag 28 januari 2023 17:26 schreef E.T. het volgende:
Al zou ik nu wel proberen om Tron mee te kunnen pakken, maar iets zegt me dat die al helemaal vol zit de komende drie maanden; geen idee welk reserveringssysteem ze daarvoor gaan gebruiken, wel de moeite om uit te zoeken)
Bush Gardens heeft, met afstand, de beste coasters. Cheetah Hunt, Iron Gwazi.quote:Op donderdag 26 januari 2023 13:54 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Soarin? dat is echt de meest duffe attractie ooit, met belabberde kwaliteit videobeelden. Maar ik was er in 2013, dus ik mag hopen dat ze hem in de tussentijd de hard nodige update hebben gegeven.
Ik vond overigens Seaworld de beste achtbanen hebben. De Manta maar de velicicoaster en Gringotts bestonden toen nog niet. Maar Seaworld heeft er ook nog twee bijgebouwd in de tussentijd. Als het vooral om achtbanen gaat zou ik hem zeker aanraden.
Wanneer ga je en met hoeveel mensen ga je ?quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:36 schreef over_hedge het volgende:
Eind April. Met mijn broer. Dus zijn samenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 23:43 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Wanneer ga je en met hoeveel mensen ga je ?
gaafquote:Op zondag 29 januari 2023 11:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Eind April. Met mijn broer. Dus zijn samen
Wij gaan normaal gesproken altijd in dit hotel : https://www.hilton.com/en(...)parc-soleil-orlando/quote:Op zaterdag 28 januari 2023 16:36 schreef over_hedge het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |