Graag gedaan.quote:Op woensdag 29 november 2023 11:39 schreef Drankster het volgende:
[..]
Dit was precies het antwoord waar ik naar op zoek was.
Ik ben voor de 4e x DM en heb dat boek ook (de set die hier boven aangeraden wordt), maar nog nooit gebruiktquote:Op woensdag 29 november 2023 11:06 schreef Drankster het volgende:
Klopt het dat er nieuwe handbooks komen?
Recent heb ik de m'n eerste campaign gedaan en er gaan zeker meer volgen. Zit nu een beetje te kijken naar die spellbook cards en boeken.
Onder andere lijkt me deze wel handig voor onze DM: https://www.bol.com/nl/nl(...)3_10.13.ProductTitle
Op het internet spreken over de ''nieuwe variant'' maar de relasedatum van dit boek is 2014. Komt er dus een nieuwe versie van dit boek?
Nah ja, ik zou altijd een starter-set (Essentials Kit of de Lost Mine starterset) aanbevelen om mee te beginnen. Maakt het makkelijker voor de beginende DM.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ben voor de 4e x DM en heb dat boek ook (de set die hier boven aangeraden wordt), maar nog nooit gebruikt![]()
![]()
Maar dat is vast omdat ik steeds een starterset DM en niet uit de losse pols.
Maar die set van die 3 is dan idd wel een mooie om mee te beginnen.
Ja sorry, dat idd eerst natuurlijkquote:Op woensdag 29 november 2023 13:26 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nah ja, ik zou altijd een starter-set (Essentials Kit of de Lost Mine starterset) aanbevelen om mee te beginnen. Maakt het makkelijker voor de beginende DM.
Echter is de PHB en MM verplichte kost voor elke DM die verder wil. DMG helpt hier ook wel bij...
Die heb ik doorgelezen en was niet onder de indrukquote:Op woensdag 29 november 2023 13:38 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja sorry, dat idd eerst natuurlijk
Zijwieltjes en zodra die er af zijn, die set.
Niet die derde starterskit trouwens?
Da's de enige die ik nog niet gedaan heb.
2 totaal verschillende stijlen van een D&D campagne. Lost Mine is lineair (geen railroad), Dragon of Icespire is een sandbox. Dus logisch dat je een voorkeur hebt voor één van de 2quote:Essentials kit vind ik echt vele malen slechter dan Lost Mine, maar dat is persoonlijk (want fan van een verhaal en niet van zo'n sandbox/quest board type).
Tussen 15 en 27 Dec wordt ie geleverd staat erquote:Op dinsdag 28 november 2023 08:08 schreef Ang3l het volgende:
M'n Beadle and grimm special legendary edition van Phandelver and below is verstuurd![]()
Lekkah... Ik zie graag foto's van de inhoudquote:Op donderdag 14 december 2023 14:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Tussen 15 en 27 Dec wordt ie geleverd staat er
Christmas in Phandelver!
quote:Op donderdag 14 december 2023 14:52 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Lekkah... Ik zie graag foto's van de inhoud
Hij is binnenquote:Op donderdag 14 december 2023 14:52 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Lekkah... Ik zie graag foto's van de inhoud
Uhm, Wave Echo Cave kaart (op schaal) is zo'n 3*2 meter... No way dat je die op je tafel krijgtquote:Op maandag 18 december 2023 10:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Hij is binnen
Een hoop goodies:
Maps, handouts, pins (de pins zijn fantastisch), mini's (3x), monster kaarten, magic item kaarten, de boeken zelf (phandelver and below, met een opgefriste LMOP starter game) etc etc
Maar wat ik wel echt een gebrek vind is dat het niet alle battle map kaarten zijn.
Neem LMOP: cragmaw castle, thundertree en wave echo cave zitten er niet eens bijKan ik dus alsnog zelf gaan printen en knutselen (of tekenen op m'n map met whiteboard markers).
En de mooie grote canvas map van de omgeving? Daar staat alle sopgespilerd, het is een DM versie. Die ga je dus nooit aan je spelers laten zien. Rare keuze.
Verder: Mooi!
Nou zo eentje zit er anders wel bij voor andere grote dungeons, opgedeeld in meerdere delenquote:Op maandag 18 december 2023 11:02 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Uhm, Wave Echo Cave kaart (op schaal) is zo'n 3*2 meter... No way dat je die op je tafel krijgtZ
Prima, maar je hebt in de gaten dat deze legendary edition echt specifiek de starterset + vervolg is? Dus dan is t toch raar dat niet alle starterset maps er in zitten? Deze edition gaat er nl specifiek over. Dus je maakt een legendary edition over Phandalin ("een lokatie in een start avontuur") en je hoofdstuk 1 t/m 4 in je legendary edition zijn dat start avontuur.... en dan doe je vervolgens niet die maps er bij wat DE lokaties zijn van dat avontuur.quote:Castle Ravenloft is legendarisch, al meerdere editites. Wave Echo Cave is een locatie in een start avontuur in 5e. Nogal een cultureel verschil.
Voor 500,- kan er prima zo'n map bij. Het zijn maar 3 missende.quote:Dat gezegd hebbende, is het idd erg jammer dat er kaarten ontbreken. Maar ja, geld. Hoe duur wil je zo'n pakket hebben?
Cool.quote:Op dinsdag 19 december 2023 08:24 schreef Ang3l het volgende:
En omdat ze er dus niet bij zaten, heb ik gister via reddit zelf de kaarten gemaakt van Thundertree, Cragmaw Castle en Wave Echo Cave).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wave echo cave is 16xA3
Volgens mij is 2xA0 hetzelfde als 16xA3quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:12 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Cool.Hoeveel is 16xA3 nou precies?
Ik had van Wave Echo een poster laten maken van een afbeelding die ik op reddit had opgepikt maar die moest ook op 2xA0 om het speelbaar te maken
Welke editie?quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:52 schreef Document1 het volgende:
Na een jaar of 2 a 3 zoeken is het me gelukt. Ik heb 4 andere mensen gevonden die met mij d&d willen beginnen. 4 totale noobs en 1 iemand die het twintig jaar geleden speelde. Binnenkort eerste sessie kan niet wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |