Sommige mensen denken dat, zeker de mensen die dit soort topics openen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou het terug koelen en z.s.m. in de koelkast zetten.
Ik snap trouwens niet waarom je over schimmel begint. Niemand had het over schimmel.
Mensen met weinig kennis van zaken kun je beter voorzien van de juiste informatie.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Sommige mensen denken dat, zeker de mensen die dit soort topics openen.
Het staat er al twee uur inquote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:35 schreef Molo het volgende:
Shocking wel hoeveel mensen zo snel al eten weggooien
Het is klaargemaakt eten, niks engs aan. Pleur het nu in de koelkast dan kun je vanavond en morgen gewoon lekker van eten zou ik zeggen
Ik vind het vooral shocking dat mensen adviseren dat je willens en wetens gerust je pas bereide warme maaltijd uren op het aanrecht kunt bewaren. Dus niet eens als ongelukje dus.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:35 schreef Molo het volgende:
Shocking wel hoeveel mensen zo snel al eten weggooien
Het is klaargemaakt eten, niks engs aan. Pleur het nu in de koelkast, dan kun je vanavond en morgen gewoon lekker van eten zou ik zeggen
Zou ik rustig doenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind het vooral shocking dat mensen adviseren dat je willens en wetens gerust je pas bereide warme maaltijd uren op het aanrecht kunt bewaren. Dus niet eens als ongelukje dus.
Ik vind dat heel onverstandig. Je neemt zo gewoon het risico op een voedselvergiftiging. En nee, dat is niet iets waar je immuunsysteem sterk van wordt. Want die komt ook altijd wel weer voorbij in dit soort topics.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou ik rustig doen
* Molo kijkt naar pan soep van gisteren in koude keuken
Ja dat is duidelijk dat je dat vindt. En niks mis met in de koelkast zetten natuurlijk, alleen die was vol hier dus dan maar even zo.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat heel onverstandig. Je neemt zo gewoon het risico op een voedselvergiftiging. En nee, dat is niet iets waar je immuunsysteem sterk van wordt. Want die komt ook altijd wel weer voorbij in dit soort topics.
Bij twijfel gooi ik het liever weg dan het risico te lopen op een partij kotsen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk dat je dat vindt. En niks mis met in de koelkast zetten natuurlijk, alleen die was vol hier dus dan maar even zo.
Het is 12° hier 's nachts in de keuken en de soep warm ik vanmiddag op. Dat vind ik een laag risico.
Het is uiteraard wat anders als het een rauw tartaartje is wat er ligt, of klaargemaakte sushi in een warme keuken oid.
Ik kende iemand die boodschappen had gedaan en pakje ham was vergeten in de koelkast te leggen. Gooide het na twee uur weg, want zal wel bedorven zijn in de tussentijd.
Het is niet ideaal het buiten de koelkast te hebben natuurlijk, maar ik vind dat echt (fors) overdreven
Uiteraard maakt iedereen eigen keuzes maar we gooien zo gruwelijk veel eten weg allemaal, ook op deze wijze. Vind dat echt zonde.
Ik bén geïnformeerd, ik maak alleen een andere risicoafweging dan jijquote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij twijfel gooi ik het liever weg dan het risico te lopen op een partij kotsen.
Ik ageer echt tegen dat te makkelijke ‘als het nog goed ruikt, kan het geen kwaad’.
Wees beter geïnformeerd. Maak er een goede gewoonte van om er niet laks mee om te gaan.
Ik heb het niet over jou specifiek.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik bén geïnformeerd, ik maak alleen een andere risicoafweging dan jij
Dat doe ik toch? Ik zei toch "het gaat niet schimmelen"? Is gewoon correcte info.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen met weinig kennis van zaken kun je beter voorzien van de juiste informatie.
Wat een onzin, na een halve dag is het echt nog wel goed hoor.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:53 schreef Speedfight het volgende:
Ja even ruiken, beetje proeven.
Denk dat de kans groot is dat t niet meer zo fris is.
bijna 12 uur buiten de koelkast?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:31 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat een onzin, na een dag is het echt nog wel goed hoor
Het zal ook niet spontaan in de brand vliegen. Ook correcte info. Maar ook niet relevant.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:00 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat doe ik toch? Ik zei toch "het gaat niet schimmelen"? Is gewoon correcte info.
Altijd knap hoe sommige mensen dit zelf niet kunnen bedenken.quote:
Zolang het geen rauw vlees of vis is en er geen honden of katten aan gesnuffeld hebben is er vrijwel zeker niks aan de hand.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:33 schreef Speedfight het volgende:
[..]
bijna 12 uur buiten de koelkast?
ik kan het al ruiken
Jij komt wel een beetje aangebrand over anders.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het zal ook niet spontaan in de brand vliegen. Ook correcte info. Maar ook niet relevant.
Ik wil het nog wel een keer herhalen. Niet alles wat jou een fikse voedselvergiftiging kan bezorgen kun je ruiken of proeven.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:35 schreef Ama het volgende:
[..]
Altijd knap hoe sommige mensen dit zelf niet kunnen bedenken.
Het is een serieus onderwerp.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:38 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jij komt wel een beetje aangebrand over anders.
Dan herhaal ik het ook nog een keer, het gaat om verhit eten dat een paar uur afgesloten buiten de koelkast heeft gestaan, niet om een rauw varken dat uren in de zon heeft gelegen.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wil het nog wel een keer herhalen. Niet alles wat jou een fikse voedselvergiftiging kan bezorgen kun je ruiken of proeven.
Nu durft Roos nooit meer iets te eten.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 11:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik wil het nog wel een keer herhalen. Niet alles wat jou een fikse voedselvergiftiging kan bezorgen kun je ruiken of proeven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |