Lastig keuze om te maken.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.
Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.
Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.
Is het de moeite waard om dit stadje te houden?
Vanuit moraal standpunt ja, voor militair standpunt, nee.
Het begint een beetje op Stalingrad te lijken.
Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.
De reden waarom de Russen het willen lees hier onder
https://www.euractiv.com/(...)-underground-cities/
nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad lightquote:Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.
Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.
Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.
Is het de moeite waard om dit stadje te houden?
Vanuit moraal standpunt ja, voor militair standpunt, nee.
Het begint een beetje op Stalingrad te lijken.
Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.
De reden waarom de Russen het willen lees hier onder
https://www.euractiv.com/(...)-underground-cities/
Nou jah geen Stalingrad maar denk dat er toch wel duizenden doden zijn gevallen alleen bij dit stadje.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:46 schreef over_hedge het volgende:
[..]
nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad lightMaar qua stad die er eigenlijk strategisch niet heel erg toe doet wel ja.
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.quote:Op maandag 9 januari 2023 12:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lastig keuze om te maken.
Wat is belangrijker: grond of mensenlevens?
Ik zou geen goede leider zijn denk ik want ik zou die keuze niet willen maken.
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.
De enige reden waarom ik denk dat ze inderdaad Bakhmut niet hebben opgegeven is dat ze inderdaad de Russen nogal behoorlijk uitdunnen.
Hup klopt en denk dat ze dus niet opgeven omdat ze (en ik gok dit) veel meer Russische slachtoffers maken in die regio dan dat ze zelf verliezen.quote:Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Ze trekken ergens een grens.
Is dat niet hoe dat altijd gaat?quote:Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Ze trekken ergens een grens.
Anders was de oorlog al afgelopen voor deze begon.quote:
Filmpje in de linkquote:Het hoofd van Tsjetsjenië gaf een pitbull terug aan een krijgsgevangene van de Oekraïense strijdkrachten
Deze zomer werd een hond van een Oekraïense soldaat gevonden onder de ruïnes van de Azovstal-fabriek in Marioepol. De hond kreeg de bijnaam Borz ("Wolf").
Ondanks de geboden omstandigheden kon Borz niet wennen aan zijn nieuwe omgeving. Dag na dag nam het verlangen van de hond alleen maar toe. Toen we zijn angst zagen, hadden we geen andere keuze dan hem over te dragen aan zijn rechtmatige eigenaar die na zoeken inderdaad werd gevonden.
- Ik vind dat dieren niet mogen lijden vanwege politieke en andere meningsverschillen. We hebben de hond niet teruggegeven aan het leger, maar aan zijn rechtmatige eigenaar", aldus Ramzan Kadyrov.
Geven ze de befaamde wasbeer ook terug?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:44 schreef Candymannetje het volgende:
Gelukkig is er ook nog eens leuk nieuws.
[..]
Filmpje in de link
https://t.me/berichten_uit_Donbass/7473
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:
Weet iemand of dit echt is?
[ afbeelding ]
Dit is toch het topic over de oorlog in Oekraïne?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:45 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.
Hier kun je het hele document lezn:quote:Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:
Weet iemand of dit echt is?
[ afbeelding ]
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:04 schreef Candymannetje het volgende:
aangezien dit document nooit bevestigd is valt het tot nu toe onder de complottheorieën en lijkt BNW mij dus de juiste plek om dit te bespreken.
Jij denkt dat ie naar Kiev vliegt?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?
[ twitter ]
Hij was daar om de groene doel te ondertekenenquote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?
[ twitter ]
Misschien dat jij het nooit ontkend hebt maar ik heb toch voldoende mensen horen zeggen dat het helemaal niet waar was.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 13:38 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |