abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207479054
Let's go!

Actuele oorlogs map.
Deze map is samengesteld uit zowel Russische als Oekraïnse bronnen.

https://deepstatemap.live/en#8/49.424/37.776
  maandag 9 januari 2023 @ 12:39:56 #2
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207481217
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.

Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.

Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.

Is het de moeite waard om dit stadje te houden?
Vanuit moraal standpunt ja, voor militair standpunt, nee.

Het begint een beetje op Stalingrad te lijken.

Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.

De reden waarom de Russen het willen lees hier onder
https://www.euractiv.com/(...)-underground-cities/
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207481308
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:
Als ik zo beide kampen de laatste week een beetje aan zie vermoed ik dat Oekraïene waarschijnlijk Bakhmut gaat opgeven.

Zoals de berichten al maanden gaan gooien beide partijen behoorlijk wat manschappen in voor de macht om de stad.

Oekraïene had een prima verdediging en de Russen liepen er behoorlijk stuk op, maar er zijn na maanden en maanden vechten wat vorderingen gemaakt door Rusland wat misschien zelfs kan leiden tot het insluiten van bakhmut.

Persoonlijk gezien zou ik zeggen geef de stad vrij bespaar manschappen en zie een andere mogelijkheid om hem in te nemen.
De enige reden waarom Oekraïene hem vast houd is omdat het min of meer als een trechter vormt waarbij er gewoon ontzettend veel Russen en vooral Wagner er op stuk loopt.

Lastig keuze om te maken.
Wat is belangrijker: grond of mensenlevens?
Ik zou geen goede leider zijn denk ik want ik zou die keuze niet willen maken.
pi_207481322
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:39 schreef theguyver het volgende:

nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad light :P Maar qua stad die er eigenlijk strategisch niet heel erg toe doet wel ja.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:14:57 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207481779
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:46 schreef over_hedge het volgende:

[..]
nouja stalingrad had 700 000+ doden. Dus het is dan een stalingrad light :P Maar qua stad die er eigenlijk strategisch niet heel erg toe doet wel ja.
Nou jah geen Stalingrad maar denk dat er toch wel duizenden doden zijn gevallen alleen bij dit stadje.
  maandag 9 januari 2023 @ 13:29:36 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207481955
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Lastig keuze om te maken.
Wat is belangrijker: grond of mensenlevens?
Ik zou geen goede leider zijn denk ik want ik zou die keuze niet willen maken.
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.

De enige reden waarom ik denk dat ze inderdaad Bakhmut niet hebben opgegeven is dat ze inderdaad de Russen nogal behoorlijk uitdunnen.
pi_207482000
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
NATO strategie is mensen levens boven grondgebied plaatsen, dus als een het te veel mensen levens kost om een bepaald gebied vast te houden de linie terug trekken tot een zekere hoogte, Oekraïene deed dit eerder bij Severodonetsk dit deden ze om anders niet te worden ingesloten en te verplaatsen naar een betere verdediging linie.

De enige reden waarom ik denk dat ze inderdaad Bakhmut niet hebben opgegeven is dat ze inderdaad de Russen nogal behoorlijk uitdunnen.
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Ze trekken ergens een grens.
  maandag 9 januari 2023 @ 15:04:16 #8
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207483088
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is dus niet zo want als ze mensenlevens boven grondgebied plaatsen bieden ze geen weerstand als er een ander land binnen valt.
Hup klopt en denk dat ze dus niet opgeven omdat ze (en ik gok dit) veel meer Russische slachtoffers maken in die regio dan dat ze zelf verliezen.

Zoals ik hier boven al aangaf.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:03:11 #9
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_207484065
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 13:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is dat niet hoe dat altijd gaat?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_207484303
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Is dat niet hoe dat altijd gaat?
Dat klopt.
  maandag 9 januari 2023 @ 16:43:27 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207484766
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 16:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat klopt.
Anders was de oorlog al afgelopen voor deze begon.
Aangezien het niet de bedoeling was van Rusland om Oekraïne te annexeren en toch deden ze exact dat.
  maandag 9 januari 2023 @ 18:49:50 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207486311
https://9gag.com/gag/aqenjgZ?ref=android

Rus uit Yakutiya regio ten noorden van Mongolië is erg verbaasd dat in het bezette plaatsje hij nogal onvriendelijk word behandeld en hij als bezetter word beschouwd.
pi_207493188
Gelukkig is er ook nog eens leuk nieuws.
quote:
Het hoofd van Tsjetsjenië gaf een pitbull terug aan een krijgsgevangene van de Oekraïense strijdkrachten

Deze zomer werd een hond van een Oekraïense soldaat gevonden onder de ruïnes van de Azovstal-fabriek in Marioepol. De hond kreeg de bijnaam Borz ("Wolf").

Ondanks de geboden omstandigheden kon Borz niet wennen aan zijn nieuwe omgeving. Dag na dag nam het verlangen van de hond alleen maar toe. Toen we zijn angst zagen, hadden we geen andere keuze dan hem over te dragen aan zijn rechtmatige eigenaar die na zoeken inderdaad werd gevonden.

- Ik vind dat dieren niet mogen lijden vanwege politieke en andere meningsverschillen. We hebben de hond niet teruggegeven aan het leger, maar aan zijn rechtmatige eigenaar", aldus Ramzan Kadyrov.
Filmpje in de link

https://t.me/berichten_uit_Donbass/7473
  dinsdag 10 januari 2023 @ 08:18:58 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207493386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 07:44 schreef Candymannetje het volgende:
Gelukkig is er ook nog eens leuk nieuws.
[..]
Filmpje in de link

https://t.me/berichten_uit_Donbass/7473
Geven ze de befaamde wasbeer ook terug?
https://www.ad.nl/buitenl(...)in-cherson~a5044ad6/
  dinsdag 10 januari 2023 @ 08:48:53 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207493621
Hoe word je alleen heerser.
Wat beeld en uitleg over een van de weinige politieke tegenstanders van Poetin.

Risico van vak is dat je dit namelijk 9/10 niet overleefd.

pi_207493984
Weet iemand of dit echt is?

Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 09:45:32 #17
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_207494079
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:

[ afbeelding ]
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.
A child is born with no state of mind.
pi_207494224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:45 schreef SuperHartje het volgende:

[..]
Ik mis even wat het met dit topic te maken heeft. Ik bedoel, waarom is het BNW? Kan je wat meer vertellen erover. Desalniettemin ben ik nieuwsgierig naar de echtheid van het document.
Dit is toch het topic over de oorlog in Oekraïne?
En aangezien dit document nooit bevestigd is valt het tot nu toe onder de complottheorieën en lijkt BNW mij dus de juiste plek om dit te bespreken.
Of zie ik dat verkeerd?
  Moderator dinsdag 10 januari 2023 @ 10:11:34 #19
5428 crew  miss_sly
pi_207494282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 09:32 schreef Candymannetje het volgende:

[ afbeelding ]
Hier kun je het hele document lezn:

https://nsarchive.gwu.edu(...)conversation-between
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207494284
Ik heb de bron gevonden, de link stond in het plaatje dus dat was niet zo moeilijk.
Nou is de vraag hoe betrouwbaar die website is.
https://nsarchive.gwu.edu(...)conversation-between
-edit- miss_sly was me voor
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:14:29 #21
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_207496604
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?

twitter
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_207496936
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 10:04 schreef Candymannetje het volgende:
aangezien dit document nooit bevestigd is valt het tot nu toe onder de complottheorieën en lijkt BNW mij dus de juiste plek om dit te bespreken.
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.
pi_207497049
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:
Wie hebben daar dan, onze klimaatpaus van het Goede Leven, neem aan dat hij met de trein is gegaan?

[ twitter ]
Jij denkt dat ie naar Kiev vliegt?
pi_207497157
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[ twitter ]
Hij was daar om de groene doel te ondertekenen
Als ik de internet berichten moet geloven dan
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207497213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:38 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Het gesprek erover is nooit ontkend en dat is waar je hier nu een verslag van leest. Niet meer, niet minder. Dat verslag staat ook al een tijdje online.
Misschien dat jij het nooit ontkend hebt maar ik heb toch voldoende mensen horen zeggen dat het helemaal niet waar was.
Fijn dat ik nu een verslag heb gevonden waar het staat beschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')