abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2023 @ 16:50:04 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207573346
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 15:10 schreef Loohcs het volgende:
Heb een paar keer steekproef gehad op 't moment dat er één miep staat op zo'n plein met 8 kassa's. Had dat mens dus niet eens tijd voor....kun je daar alsnog gaan staan wachten. Had ik net zo goed bij de gewone kassa in de rij kunnen gaan staan (met m'n 3 artikelen...)
Ja mooie grap dat. Als het lang duurt en ik zie geen personeel in de buurt dan ga ik gewoon opnieuw scannen bij een andere kassa hoor. Ben gekke Henkie niet.
Huilen dan.
  Moderator / Miss SHO zondag 15 januari 2023 @ 17:11:33 #177
22592 crew  Ole
pi_207573715
Had een keer iets dubbel gescand. Konden ze me terugbetalen na controle :D
Vond het al zoveel!!!

Hier bij toeristen AH to Go staan vaak maar 2 jonge mensen te werken. Bizar dat ze ook als bewaking moeten optreden trouwens!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_207576199
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:59 schreef sp3c het volgende:
Dat durf ik niet hoor

Had wel een keer iets per ongeluk niet gescanned toen ik controle had (dus zal wel vaker gebeuren) en toen zei ik 'wh00000psie!'

Meisje zegt vervolgens tihihi, scanned het ding en controleert de rest nog en ik kon doorlopen

Dan denk je wel ff van 'damn ... dit is niet waterdicht jongens _O-
Tja, als het zo werkt dan kunnen brutale mensen eigenlijk stelen wat ze willen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207576254
quote:
16s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 00:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Bij de jumbo doen ze meestal de duurdere dingen zoals een vanillestokje of een speciaalbiertje bij zo'n check.
Dat lijkt me heel verstandig.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207576353
Hier was ook een topic over op de Frontpage, wat me vooral verbaasde is hoeveel mensen aangaven te stelen:
Iets stelen bij de zelfscankassa is dagelijkse kost bij supermarkten
"Uit vragenlijsten aan consumenten geeft 20% tot 30% aan het wel eens te doen."
(Ik vraag me wel af of dat dan over expres of per ongeluk gaat.)

En trouwens ook hoe makkelijk mensen er over denken:
Volgens Bombaij zien consumenten stelen bij de zelfscankassa vaak als minder erg dan andere diefstal. "Slechte service of het lang wachten op personeel of niet werken van een apparaat. Consumenten vinden vaak een excuus waardoor ze het verantwoorden."

En dan de reactie:
Retaildeskundige Rupert Parker Brady pleit ervoor om de situatie om te draaien. "Het stelen bij de zelfscankassa gaat niet verdwijnen, maar wat je wel kan doen is al die brave burgers die nu niet stelen, belonen. Dat kan met extra bonuspunten, spaarkaarten of een gratis kopje koffie zijn. Waardeer ze gewoon voor het feit dat ze niet stelen."

8)7
pi_207576454
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:52 schreef Tanatos het volgende:
Hier was ook een topic over op de Frontpage, wat me vooral verbaasde is hoeveel mensen aangaven te stelen:

Volgens Bombaij zien consumenten stelen bij de zelfscankassa vaak als minder erg dan andere diefstal. "Slechte service of het lang wachten op personeel of niet werken van een apparaat. Consumenten vinden vaak een excuus waardoor ze het verantwoorden."

En dan de reactie:
Retaildeskundige Rupert Parker Brady pleit ervoor om de situatie om te draaien. "Het stelen bij de zelfscankassa gaat niet verdwijnen, maar wat je wel kan doen is al die brave burgers die nu niet stelen, belonen. Dat kan met extra bonuspunten, spaarkaarten of een gratis kopje koffie zijn. Waardeer ze gewoon voor het feit dat ze niet stelen."

8)7

Echt typisch weer zo'n 'oplossing' van zo'n 'deskundige' :') _O-

"Betalen voor je boodschappen moet weer léuk worden!", ik zie het Rupert zo zeggen.
  Moderator / Miss SHO zondag 15 januari 2023 @ 20:13:13 #182
22592 crew  Ole
pi_207576685
quote:
10s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:59 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Echt typisch weer zo'n 'oplossing' van zo'n 'deskundige' :') _O-

"Betalen voor je boodschappen moet weer léuk worden!", ik zie het Rupert zo zeggen.
8)7
pi_207576927
Gratis kopje koffie? Tot corona kon je dat in elke winkel gewoon krijgen, corona was een goede reden om die service te kunnen stoppen
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 20:30:19 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207576959
Bij ons zijn de meesten er gewoon alweer mee begonnen anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207576979
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:30 schreef sp3c het volgende:
Hier is geen supermarkt meer waar nog zo'n automaat staat.

Maar mocht het terug komen en iemand mij daar bij het automaat koffie zien drinken, laat me dan alsjeblieft inslapen.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 20:49:44 #186
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator / Miss SHO zondag 15 januari 2023 @ 20:52:43 #187
22592 crew  Ole
pi_207577348
Hier moet je minimaal 3 euro betalen :D
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 20:52:46 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207577350
Ja dat weet ik niet hoor ik vind de AH sowieso niet gezellig genoeg om er uitgebreid op de koffie te gaan

Maar het kan volgens mij wel weer en dat was uiteindelijk de klacht :P

Maar ik zal het eens proberen morgen ... kijken wat er gebeurt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_207579410
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:28 schreef PS. het volgende:
Gratis kopje koffie? Tot corona kon je dat in elke winkel gewoon krijgen, corona was een goede reden om die service te kunnen stoppen
Verrek, nou je het zegt, die hangbejaarden zijn weg.
pi_207579429
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 20:30 schreef sp3c het volgende:
Hmm, bij mij in de AH volgens mij niet, ik moet eens beter opletten.
pi_207579894
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 23:12 schreef Tanatos het volgende:

Verrek, nou je het zegt, die hangbejaarden zijn weg.
Ik vond dat toch wel een raar fenomeen. Die koffietafel altijd helemaal bezet met ouderen incl overal rollators 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Manager PR/Moderator maandag 16 januari 2023 @ 11:25:46 #192
269689 crew  Viv
pi_207582829
quote:

Ik las een paar excuses van FOK!-leden hier (was dat nou in een ander topic? Kort geleden):
"Moeten ze maar beter opletten" (Met andere woorden, degene die dit zegt schuift doodleuk de schuld van zijn handelen in een veegje naar het personeel)
"Ik heb het verdiend als ik het werk doe van een ander aan de kassa" (Hoe krom kun je denken?)
"Die supermarkten zijn al stinkend rijk" (dus met andere woorden, het mag).
"Als je het niet doet, ben je een sukkel" (nog zo'n fraaie, dus degene die zich aan de regels houdt, die is fout)

Wat deze gasten vergeten is dat het verlies door diefstal wordt doorberekend in de prijzen. Dus klanten die zch wel aan de regels houden, draaien hiervoor op.
  maandag 16 januari 2023 @ 11:41:49 #194
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_207582858
Ik heb heel af en toe dat ik bij het wegzetten van mijn karretje er achterkom dat er nog iets in ligt dat ik niet gescand heb. Dat gaat oprecht per ongeluk, maar ik neem dat dan wel mee, ik ga niet terug om het alsnog te betalen.

Verder scan en betaal ik gewoon alles.
pi_207582912
https://www.rtlnieuws.nl/(...)efstal-jatten-stelen

"70 procent van de winkeldieven gaat via de zelfscankassa", zegt ondernemer Ruud van der Laan. Dus worden er ook nieuwe manieren bedacht om juist die diefstal tegen te gaan.

Dief doet voor 1093,59 euro boodschappen, maar rekent één blikje cola af
:o
(Is wel gepakt.)
pi_207582941
quote:

En dan de reactie:

8)7

Spaarkaarten zijn al gratis en ik heb echt geen zin om in een supermarkt bij de uitgang aan een bekertje koffie te staan lebberen.
pi_207583014
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:39 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik las een paar excuses van FOK!-leden hier (was dat nou in een ander topic? Kort geleden):
"Moeten ze maar beter opletten" (Met andere woorden, degene die dit zegt schuift doodleuk de schuld van zijn handelen in een veegje naar het personeel)
"Ik heb het verdiend als ik het werk doe van een ander aan de kassa" (Hoe krom kun je denken?)
"Die supermarkten zijn al stinkend rijk" (dus met andere woorden, het mag).
"Als je het niet doet, ben je een sukkel" (nog zo'n fraaie, dus degene die zich aan de regels houdt, die is fout)

Wat deze gasten vergeten is dat het verlies door diefstal wordt doorberekend in de prijzen. Dus klanten die zch wel aan de regels houden, draaien hiervoor op.
Ik denk niet dat ze dat vergeten, maar dat dat met een dergelijke ethiek geen enkel probleem is.

Nou moet ik wel zeggen dat ik stelen van bv de AH, minder kwalijk vind dan stelen van en eenmanszaak.
Met stelen van een bank heb ik nog minder moeite.
Ook vinden veel mensen belastingontduiken & de verzekering oplichten acceptabel.
pi_207583197
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze dat vergeten, maar dat dat met een dergelijke ethiek geen enkel probleem is.

Nou moet ik wel zeggen dat ik stelen van bv de AH, minder kwalijk vind dan stelen van en eenmanszaak.
Ook vinden veel mensen belastingontduiken & de verzekering oplichten acceptabel.
Dit is natuurlijk mentaliteit van lik me reet. Stelen doe je gewoon niet.

Ik had een keer bij de kassa dat het kassameisje te weinig aansloeg. Dat heb ik ook gezegd en het werd toen gecorrigeerd. De man achter me keek me met een blik aan of ik niet goed snik was. Met andere woorden: eerlijk zijn in deze samenleving is iets bijzonders aan het worden.
pi_207583317
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 11:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Zulke gasten als jij mogen ze van mij preventief in de bak zetten. Jaartje of 2 om tot bezinning te komen.
Heropvoedingskamp ben ik ook voorstander van, mag ook.
pi_207583820
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:06 schreef hangtime het volgende:

[..]
Zulke gasten als jij mogen ze van mij preventief in de bak zetten. Jaartje of 2 om tot bezinning te komen.
Heropvoedingskamp ben ik ook voorstander van, mag ook.
Je wil mij opsluiten voor het stelen van helemaal niets?
8)7

Wat wil je doen met mensen die wel stelen?
Armen afhakken + levenslang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')