abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 19:27:26 #151
5428 crew  miss_sly
pi_207543919
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 18:35 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat laatste klopt ja, maar dat betekend niet dat we daar minder geld aan moeten uitgeven. Dat zeg ik toch niet. Waar ik op doel is het oneindig doorbehandelen van toch al bijna doodgaande mensen. Je kan een vrouw van 90 wel 12 chemokuren geven of een maand in coma houden op een IC vanwege een longontsteking, maar daar win je niks mee. Daar gaat vooral het geld naartoe. Niet naar gezonde mensen die met griep even een paar dagen in bed liggen. Enige wat je betaald is paracetamol. Of niets als je geen aansteller bent.
Ik zou graag de cijfers zien die aantonen dat het geld grotendeels naar mensen van 90 gaat die nog 12 chemokuren ondergaan of een maand op de IC ligt met een longontsteking.

Er zit overigens nogal een enorm verschil tussen 12 chemokuren en een paracetamol omdat je een aansteller bent. Je bent niet serieus te nemen als je zulke dingen post.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207543965
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_207544080
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik zou graag de cijfers zien die aantonen dat het geld grotendeels naar mensen van 90 gaat die nog 12 chemokuren ondergaan of een maand op de IC ligt met een longontsteking.

Er zit overigens nogal een enorm verschil tussen 12 chemokuren en een paracetamol omdat je een aansteller bent. Je bent niet serieus te nemen als je zulke dingen post.
Heb persoonlijk ergens wel liever dat ze 12 chemokuren investeren in iemand die nog 40 jaar zou kunnen leven, en een goede kans op overleven en goed herstellen, dan 12 chemokuren in iemand die al in voorportaal van het crematorium staat. Die discussie mogen we wat vaker voeren.

Volgens mij hebben we ook wel een aardig beeld gekregen van welke behandelingen overbodig waren in de Corona tijd, en welke echt zeer nuttig.

We hebben bijvoorbeeld ook veel diagnoses gemist door lockdowns, ik hoop dat daar ook nog een goede evaluatie op komt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 19:41:23 #154
5428 crew  miss_sly
pi_207544174
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Heb persoonlijk ergens wel liever dat ze 12 chemokuren investeren in iemand die nog 40 jaar zou kunnen leven, en een goede kans op overleven en goed herstellen, dan 12 chemokuren in iemand die al in voorportaal van het crematorium staat. Die discussie mogen we wat vaker voeren.

Volgens mij hebben we ook wel een aardig beeld gekregen van welke behandelingen overbodig waren in de Corona tijd, en welke echt zeer nuttig.

We hebben bijvoorbeeld ook veel diagnoses gemist door lockdowns, ik hoop dat daar ook nog een goede evaluatie op komt.
Maar hoe vaak gebeurt het dat daadwerkelijk een oud persoon van 90 nog 12 chemokuren krijgt aangeboden?
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 19:43:19 #155
236264 crew  capricia
pi_207544214
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar hoe vaak gebeurt het dat daadwerkelijk een oud persoon van 90 nog 12 chemokuren krijgt aangeboden?
Niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 19:49:10 #156
236264 crew  capricia
pi_207544335
Overigs wordt chemo ook als tabletkuur mee naar huis gegeven. Dat je altijd opgenomen moet worden voor een chemokuur is al lang niet meer zo.
Ken (ex)kankerpatiënten die nog nooit 1 nacht in het ziekenhuis gelegen hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 19:52:33 #157
236264 crew  capricia
pi_207544401
Oneindig doorbehandelen van oudere mensen (dan hebben we het over 80+) is iets wat vroeger vaker gebeurde dan nu.

Voor ouderen die een IC opname nodig hebben is het standaard devies al een tijdje (hier in het UMC Utrecht): "Nee, tenzij..".

Niet vanwege de kosten, niet vanwege schaarste, maar vanwege hoe mensen er uit komen. Als ze er al uit komen. Het doet de kwaliteit van de laatste levensfase namelijk geen goed.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207544440
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet letterlijk bedoelt.
pi_207549040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 17:41 schreef Tarado het volgende:

Wat een onzin, 1 feestje in 1 stad van 11 miljoen inwoners en dat in een land van 1,4 miljard is een aanwijzing?
Ik verneem net in jouw link dat in Henan (wat niet ver van Wuhan ligt) 90% van de mensen recentelijk besmet is.
Dan is het niet voor de hand liggend dat de bewoners van Wuhan er zorgeloos dergelijke massa events ("feestje") op nahouden.

quote:
China Covid: More than 88 million people in Henan infected, official says

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-64208127
Waarom zou Kan Quancheng, tegen de wil van de centrale overheid in, dergelijke persconferenties geven, en waar is een link naar deze persconferentie of een transcript?
pi_207549584
Hoezo is m’n post verwijderd?
  zaterdag 14 januari 2023 @ 12:28:47 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_207552211
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 00:52 schreef Za het volgende:

[..]
Ik verneem net in jouw link dat in Henan (wat niet ver van Wuhan ligt) 90% van de mensen recentelijk besmet is.
Dan is het niet voor de hand liggend dat de bewoners van Wuhan er zorgeloos dergelijke massa events ("feestje") op nahouden.
[..]
Waarom zou Kan Quancheng, tegen de wil van de centrale overheid in, dergelijke persconferenties geven, en waar is een link naar deze persconferentie of een transcript?
:D Dus jij komt met een tweetje waar je absurde conclusies aan verbindt en ik kom met een artikel wat dan alle kanten geverifieerd moet worden want anders geloof je het niet, het is goed hoor, prettig weekend verder.

Hier de persconferentie, vertaling moet je maar geloven.

pi_207553262
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 12:28 schreef Tarado het volgende:

:D Dus jij komt met een tweetje waar je absurde conclusies aan verbindt
Wat voor absurde conclusies?

Ik kom niet met een tweetje maar met een Tweet vanwege de brede beelden en de BBC als bron.

quote:
en ik kom met een artikel wat dan alle kanten geverifieerd moet worden want anders geloof je het niet, het is goed hoor, prettig weekend verder.

Ja thanks, jij weet ook dat de centrale overheid in China geen cijfers bekend maakt, dus waarom zou de een of andere Kan een persconferentie geven, met beweringen als 90% besmet, zonder dat hem dat problemen oplevert?

Het is geen link naar de persconferentie noch een transcript, het is iemand die beweerd dat deze persconferentie heeft plaatsgevonden, ik kan er niets mee.

Vraag je Chinezen bronnen svp om een betere link.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 14:20:38 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207553645
De overheid heeft het goede met ons voor en doet ook maar hun stinkende best. Ik hoor het nog zovelen zeggen O+ O+

https://www.ad.nl/politie(...)ens-corona~adabb86c/

quote:
Een onafhankelijke commissie trekt harde conclusies over de eenheid van de landmacht die tijdens de pandemie informatie over de impact van corona verzamelde en analyseerde. Voor de activiteiten van de eenheid ‘was geen juridische grondslag en dat is voor de krijgsmacht ontoelaatbaar’
The road to hell is paved with good intentions...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 15:23:51 #164
5428 crew  miss_sly
pi_207554655
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:53 schreef Za het volgende:

[..]
Wat voor absurde conclusies?

Ik kom niet met een tweetje maar met een Tweet vanwege de brede beelden en de BBC als bron.
[..]
Ja thanks, jij weet ook dat de centrale overheid in China geen cijfers bekend maakt, dus waarom zou de een of andere Kan een persconferentie geven, met beweringen als 90% besmet, zonder dat hem dat problemen oplevert?

Het is geen link naar de persconferentie noch een transcript, het is iemand die beweerd dat deze persconferentie heeft plaatsgevonden, ik kan er niets mee.

Vraag je Chinezen bronnen svp om een betere link.
Kennelijk hebben ze nu wel nieuwe cijfers bekendgemaakt.

https://nos.nl/artikel/24(...)sinds-versoepelingen
pi_207558247
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 15:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Kennelijk hebben ze nu wel nieuwe cijfers bekendgemaakt.

https://nos.nl/artikel/24(...)sinds-versoepelingen
Em dat zijn alleen die uit het ziekenhuis, in de praktijk gewoon fors meer.

Maargoed, was wel ingecalculeerd hoe cru dat ook is.
  Moderator zaterdag 14 januari 2023 @ 19:27:48 #166
5428 crew  miss_sly
pi_207558333
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 19:20 schreef Malavita het volgende:

[..]
Em dat zijn alleen die uit het ziekenhuis, in de praktijk gewoon fors meer.

Maargoed, was wel ingecalculeerd hoe cru dat ook is.
Dat staat ook in het artikel.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 21:17:41 #167
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_207566285
quote:
Blijkbaar was het toch niet zo goed getest.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 08:06:40 #169
5428 crew  miss_sly
pi_207566655
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 03:11 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Blijkbaar was het toch niet zo goed getest.
Heb je het artikel gekezen?
pi_207566742
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heb je het artikel gekezen?
Ja jij?
pi_207567158
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja jij?
Ik haal er nergens uit, dat het niet getest is of was.

De mRNA vaccins zijn trouwens veel uit gebreide getest dan normaal gedaan wordt. Echter bij grootschalig gebruik krijg je pas echt inzicht.

Zo waren er nepaalde bijwerkingen die tijdens de test fases meer voor kwamen bij de placebogroep in maar de praktijk toch een uitzonderlijke bijwerking was van de vaccins. Weet alleen niet weer welke, dacht de bloedstolsels van AZ.
  Moderator zondag 15 januari 2023 @ 10:09:53 #172
5428 crew  miss_sly
pi_207567371
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 08:39 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja jij?
Vandaar mijn vraag, want jouw opmerking slaat nergens op.
pi_207569104
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 09:45 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Ik haal er nergens uit, dat het niet getest is of was.

De mRNA vaccins zijn trouwens veel uit gebreide getest dan normaal gedaan wordt. Echter bij grootschalig gebruik krijg je pas echt inzicht.

Zo waren er nepaalde bijwerkingen die tijdens de test fases meer voor kwamen bij de placebogroep in maar de praktijk toch een uitzonderlijke bijwerking was van de vaccins. Weet alleen niet weer welke, dacht de bloedstolsels van AZ.
Gelukkig hebben we voor farmaceutische middelen (in tegenstelling tot allerhande kwakzalverij) vrij gedegen monitoringssytemen om potentiële bijwerkingen te signaleren. Hier vindt één zo'n systeem een mogelijke relatie tussen een vaccin en verhoogde kans op beroerte in de subgroep van 65-plussers, doordat er een statistisch significant verschil is qua aantallen beroertes in de periode tot 21 dagen de periode van 22-44 dagen na toediening in die specifieke subgroep. Reden om daar goed naar te kijken, maar vooralsnog is de correlatie niet terug te vinden in andere systemen en opvolgende analyses.
Dat dit soort potentiële effecten gesignaleerd worden is ook meer een statistische wetmatigheid dan een uitzondering. Je bekijkt namelijk vele combinaties van gevolgen, subgroepen en dwarsdoorsneden waardoor er altijd wel ergens een statistisch significante correlatie wordt gevonden. Geen reden tot directe paniek, wel reden om verder analyse te doen om te zien of er misschien toch geen sprake is van causaliteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207572698
https://sikkom.nl/actueel(...)-maken-28166810.html

Pittig opiniestuk van het Groningse Sikkom over hoe corona wappies de dood van profwielrenner Lieuwe Westra misbruiken voor hun angst zaaien over het Covid vaccin.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_207575425
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 16:10 schreef Wantie het volgende:
https://sikkom.nl/actueel(...)-maken-28166810.html

Pittig opiniestuk van het Groningse Sikkom over hoe corona wappies de dood van profwielrenner Lieuwe Westra misbruiken voor hun angst zaaien over het Covid vaccin.
_O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')