abonnement Unibet Coolblue
pi_207416001
Een nieuwe overheidscampagne tegen woondiscriminatie.
quote:
Wijs discriminatie de deur; met die slogan begint de rijksoverheid een campagne tegen woondiscriminatie die is gericht op verhuurders, bemiddelaars en woningzoekenden. Brancheorganisaties als NVM, VBO, Vastgoedpro, Vastgoed Belang en VNG werken eraan mee.

‘Erik en Annemarie krijgen morgen de sleutel (Omar en Samira niet)’. Het is een van de leuzen uit de campagne waarmee de overheid woondiscriminatie via websites, sociale media en in het straatbeeld onder de aandacht wil brengen. Minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting) gaf hiervoor dinsdag de aftrap.
https://vastgoedactueel.n(...)n-woondiscriminatie/

quote:
4 op de 5 verhuurbemiddelaars werkt mee aan discriminatie
https://vastgoedactueel.n(...)e-aan-discriminatie/

Discriminatie is natuurlijk een slechte zaak. Vermoed dat het in de verkoop huizenmarkt niet zo'n vaart zal lopen.

Uit het 2e monitor onderzoek:

quote:
Conclusie
Op basis van de resultaten uit deze monitor kunnen we concluderen - net
als in de eerste monitor – dat er in Nederland sprake is van discriminatie
bij het verkrijgen van een huurwoning aangeboden door een particuliere
verhuurder. Met name buiten de vier grootste steden van Nederland hebben
mensen met een niet-Nederlands klinkende naam structureel minder kans
om uitgenodigd te worden voor een bezichtiging van een huurwoning. Niet
alleen hebben personen met een niet-Nederlands klinkende naam een lagere
kans om uitgenodigd te worden voor een bezichtiging, ook laten de resultaten
zien dat vrouwen minder kans hebben om uitgenodigd te worden dan mannen.
Ook is een groot deel van de woningbemiddelaars bereid om (bewust) mensen
met een niet-Nederlandse achtergrond direct of indirect uit te sluiten voor
verhuring wanneer een verhuurder daar om vraagt.
Ofwel, met name in de particuliere verhuur. Maar hebben zij niet het recht om zelf te mogen bepalen aan wie zij verhuren, als eigenaar zijnde van een 'eigen zaak'?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_207416037
quote:
‘Erik en Annemarie krijgen morgen de sleutel (Omar en Samira niet)’.
Als je een woning aan iemand verhuurt, houdt dat inderdaad inherent in dat iemand anders hem niet krijgt. Ik vind het maar een matige slogan. Wat zijn de andere variaties hierop, eigenlijk?
pi_207416046
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:14 schreef Montagui het volgende:
Een nieuwe overheidscampagne tegen woondiscriminatie.
[..]
https://vastgoedactueel.n(...)n-woondiscriminatie/
[..]
https://vastgoedactueel.n(...)e-aan-discriminatie/

Discriminatie is natuurlijk een slechte zaak. Vermoed dat het in de verkoop huizenmarkt niet zo'n vaart zal lopen.

Uit het 2e monitor onderzoek:
[..]
Ofwel, met name in de particuliere verhuur. Maar hebben zij niet het recht om zelf te mogen bepalen aan wie zij verhuren, als eigenaar zijnde van een 'eigen zaak'?
Wanneer de eigenaar overduidelijk kenbaar maakt dat de woning niet wordt verhuurd aan de personen VANWEGE andere afkomst/huidskleur lijkt mij dit niet toegestaan.

Aan de andere kant was dit jaren geleden volgens mij haast "officieel" beleid binnen de woningbouw corporaties. Dit met het oog op spreidingsbeleid. Dus x % dit, x-percentage dat...
Krekker is de bom!
pi_207416072
Enigszins offtopic, dit boek gaat hier ook op in voor de situatie in de VS: https://www.amazon.com/Co(...)egated/dp/1631494538

Ik denk dat het in heel veel (westerse) landen aan de orde van de dag is en dat al vele decennia lang.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:25:51 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207416092
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:14 schreef Montagui het volgende:
Maar hebben zij niet het recht om zelf te mogen bepalen aan wie zij verhuren, als eigenaar zijnde van een 'eigen zaak'?
Ja, maar niet het recht om te discrimineren.

Dit is een soortgelijk probleem als op de arbeidsmarkt. Een werkgever mag zelf beslissen wie hij aanneemt, maar niet discrimineren. Het gebeurt echter bij het leven... maar bewijs het maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:37:32 #6
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_207416200
Tja, ik had het eerlijk gezegd ook wel geweten als ik voor een dergelijke keus zou staan.
En die keuze zou ik puur baseren op ervaringen........
pi_207416201
Ook dit wordt verergerd door overheidsbeleid. Hugo de Jonge zou er beter aan doen meer huizen te bouwen dan weer zon idiote campagne.

Er zijn meer woningzoekenden dan woningen. Dan kun je als verhuurder dus zeer kieskeurig en selectief zijn aan wie je je woning verhuurt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_207416215
Helaas is dit een beetje geld verspilling. Het blijft nogal een grijs gebied en er kan aan beide kanten misbruikt worden.

Ik als verhuurder bijvoorbeeld slechte ervaringen heb met jongeren. Denk ik altijd drie keer na om nog een jong ding erin te laten.

Aan de andere kant kan Mo bij elke afwijzing Racisme gaan roepen.

[ Bericht 12% gewijzigd door hunterrnl op 04-01-2023 10:46:16 ]
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:47:03 #9
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207416263
Omar en Samira krijgen morgen de sleutel (maar andere Omar en Samira en Erik en Annemarie en Ömer en Meryem niet)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uur-voorkeurspositie
pi_207416278
Wanneer gaat dit ontsporen? Statushouders krijgen voorrang enerzijds, mensen met een Nederlandse naam anderzijds.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207416323
Als de overheid nu gewoon eens het aantal verhuurders zou proberen terug te schroeven...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_207416345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:47 schreef Qarrad het volgende:
Omar en Samira krijgen morgen de sleutel (maar andere Omar en Samira en Erik en Annemarie en Ömer en Meryem niet)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uur-voorkeurspositie
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:49 schreef bijdehand het volgende:
Wanneer gaat dit ontsporen? Statushouders krijgen voorrang enerzijds, mensen met een Nederlandse naam anderzijds.
Gelijke gevallen moet je gelijk behandelen. Anders is het discriminatie.

Dit zijn geen gelijke gevallen. Wat je er verder ook van vindt.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:00:21 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207416347
quote:
99s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:49 schreef bijdehand het volgende:
Wanneer gaat dit ontsporen? Statushouders krijgen voorrang enerzijds, mensen met een Nederlandse naam anderzijds.
Dit is allang ontspoord en over een jaar of 15 krijgen we de volgende golf aan problemen als de eerste mensen die voltijds hebben gewerkt maar nauwelijks pensioen hebben opgebouwd en geen huis hebben kunnen kopen met dank aan de flexwet in de problemen gaan komen als ze te oud zijn om te werken. The working poor maar dan ook nog zonder werk.
pi_207416352
Lol.

Elders was het voorrang geven aan de Omar's en Samira's beleid van de gemeente, maar als het andersom is, dan moet je melding maken van discriminatie.

_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 4 januari 2023 @ 11:04:32 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207416379
Fijn dat ze hier nu eindelijk eens werk van maken! Elk jaar komen wel van dit soort trieste verhalen voorbij: jongeman met exotische naam die een afwijzing krijgt en vriendin met NL naam die na de afwijzing van vriend reageert mag direct komen bezichtigen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207416380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is allang ontspoord en over een jaar of 15 krijgen we de volgende golf aan problemen als de eerste mensen die voltijds hebben gewerkt maar nauwelijks pensioen hebben opgebouwd en geen huis hebben kunnen kopen met dank aan de flexwet in de problemen gaan komen als ze te oud zijn om te werken. The working poor maar dan ook nog zonder werk.
De slachtoffers van tig jaar Rutte.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207416381
pi_207416382
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Als je een woning aan iemand verhuurt, houdt dat inderdaad inherent in dat iemand anders hem niet krijgt. Ik vind het maar een matige slogan. Wat zijn de andere variaties hierop, eigenlijk?
Frans en Hans, Billy en Fleur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207416395
Delano & Shavaigna zullen ook wel gediscrimeerd worden.
pi_207416459
Statushouders krijgen voorrang, ook dat is discriminatie.
pi_207416460
quote:
84s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat ze hier nu eindelijk eens werk van maken! Elk jaar komen wel van dit soort trieste verhalen voorbij: jongeman met exotische naam die een afwijzing krijgt en vriendin met NL naam die na de afwijzing van vriend reageert mag direct komen bezichtigen.
Laten we ook de andere kant van de medaille niet vergeten: veel allochtonen WILLEN ook niet tussen autochtonen wonen (en andersom), zo ontstaan vaak ook gesegregeerde wijken/gebieden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207416467
Werden autochtonen niet gediscrimineerd toen alle statushouders urgentie kregen om zsm een huis toegewezen te krijgen?
  Moderator woensdag 4 januari 2023 @ 11:16:47 #23
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_207416480
Erik en Annemarie zijn toch wel wat vreemde namen voor statushouders
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:22:35 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207416549
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:15 schreef Duiveltja het volgende:
Werden autochtonen niet gediscrimineerd toen alle statushouders urgentie kregen om zsm een huis toegewezen te krijgen?
Nee, alle burgers op die wachtlijsten, dus ook allochtonen, werden gediscrimineerd.

Overigens vind ik dat die statushouders ook recht hebben op fatsoenlijke, zelfstandige woonruimte en snap ik dat dit een noodgreep was die voortkwam uit een volkomen verziekte markt voor sociale huurwoningen waar die statushouders niets aan kunnen doen.

Het lijkt wel een hbo-leergang Draagvlak voor nieuwkomers slopen dit beleid waar het Bouwen en behouden voor het voetvolk had moeten zijn.
pi_207416563
Blijf het lastig vinden, als je als verhuurder (of wat dan ook) al x keer nare ervaringen hebt met een bepaalde groep is het ook niet gek dat je daar in de toekomst liever niet meer mee in zee gaat.

Dat is klote voor het welwillende deel, maar zeer begrijpelijk.
pi_207416598
quote:
84s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat ze hier nu eindelijk eens werk van maken! Elk jaar komen wel van dit soort trieste verhalen voorbij: jongeman met exotische naam die een afwijzing krijgt en vriendin met NL naam die na de afwijzing van vriend reageert mag direct komen bezichtigen.
Nee niet mee eens, geef de mensen die het meeste rechte hebben op een huis dat huis en dat hoeft niet perse Omar en Shakira zijn die pas 2 jaar hier zijn terwijl Peter en Annemarie al 10 jaar een huis zoeken ik krijg de schijt van de positieve discriminatie
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 4 januari 2023 @ 11:32:59 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207416629
Het is alleen discriminatie als je zoveel procent slachtoffer of zielig bent.

Want blijkbaar mogen Erik en Annemarie wel thuis blijven wonen omdat diezelfde Omar voorrang krijgt bij een sociale huurwoning. Mits Omar wel echt zielig is want als hij hier geboren is kan hij gewoon net als alle andere Nederlanders de tyfus genieten.

Ik ben echt alle nuance verloren op dit gebied. Jarenlang kut beleid vertaald zich nu in dit soort excessen.

Ik herhaal mezelf maar weer eens : u heeft hier voor gestemd. Niet eenmaal, niet tweemaal, maar consequent.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:33:44 #28
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416638
quote:
84s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat ze hier nu eindelijk eens werk van maken! Elk jaar komen wel van dit soort trieste verhalen voorbij: jongeman met exotische naam die een afwijzing krijgt en vriendin met NL naam die na de afwijzing van vriend reageert mag direct komen bezichtigen.
Dan vertrekt die toch naar land van herkomst? Wtf man
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 4 januari 2023 @ 11:35:21 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207416653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:33 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Dan vertrekt die toch naar land van herkomst? Wtf man
Wat als hij hier geboren is. En zijn ouders hier ook geboren zijn. Nederland is zijn land van herkomst.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:35:25 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207416655
Bewijs maar dat het geen discriminatie is. Kun je niet hé, dus dan is het gewoon discriminatie. Punt uit.
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:44:56 #31
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_207416763
quote:
ook laten de resultaten zien dat vrouwen minder kans hebben om uitgenodigd te worden dan mannen
Dit verbaast me wel gezien de expliciete discriminatie ten bate van vrouwen bij kamerverhuur en het vaak gehoorde idee dat vrouwen netter zouden zijn.
pi_207416784
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:06 schreef RamboDirk het volgende:
Delano & Shavaigna zullen ook wel gediscrimeerd worden.
Dit ook ja

Toen ik studeerde werden de hospiteerberichten van Kevins en Wesleys niet eens gelezen :@
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:48:23 #33
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207416793
quote:
84s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat als hij hier geboren is. En zijn ouders hier ook geboren zijn. Nederland is zijn land van herkomst.
Kans op dubbel paspoort is groot, dus probeer maar in land van Herkomst
  woensdag 4 januari 2023 @ 11:59:00 #34
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_207416867
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit ook ja

Toen ik studeerde werden de hospiteerberichten van Kevins en Wesleys niet eens gelezen :@
Daarom is het verstandig om je kind een vrij neutrale naam te geven waar weinig over te zeggen is.

Scheelt later veel gezeik; hooguit kan het gebeuren dat er nóg drie Julia's bij je dochter in de klas zitten.

Misschien komt 'Julia'-uit-de-volkswijk die het tot het hoger onderwijs geschopt heeft dan iig over de drempel, als het om dingen als hospiteren gaat.
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:00:23 #35
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_207416881
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:44 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Dit verbaast me wel gezien de expliciete discriminatie ten bate van vrouwen bij kamerverhuur en het vaak gehoorde idee dat vrouwen netter zouden zijn.
Heeft misschien gewoon met inkomen te maken, vrouwen werken doorgaans minder en verdienen dus ook minder wat weer meer risico voor een verhuurder betekent. Dat noemen we dan discriminatie terwijl het gewoon selectie op inkomen is.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_207416918
quote:
84s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat ze hier nu eindelijk eens werk van maken! Elk jaar komen wel van dit soort trieste verhalen voorbij: jongeman met exotische naam die een afwijzing krijgt en vriendin met NL naam die na de afwijzing van vriend reageert mag direct komen bezichtigen.
Wellicht komt het voort uit slechte ervaringen? Dan zou jij bepaalde mensen ook weren. Gelul dat je dat niet zou doen. Zo werkt het. :Y
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:05:55 #37
3542 Gia
User under construction
pi_207416973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 10:47 schreef Qarrad het volgende:
Omar en Samira krijgen morgen de sleutel (maar andere Omar en Samira en Erik en Annemarie en Ömer en Meryem niet)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)uur-voorkeurspositie
Dat asielzoekers, statushouders, maar ook allochtonen voorrang krijgen voor sociale huur is gewoon een feit. Maar ze willen ook nog gelijke kansen voor particuliere huur. Mogen onze eigen jongelui (en dan heb ik het over 28+) ook nog wat huren!?
pi_207416992
Goed om te zien dat de belangrijke problemen in de woningmarkt opgelost worden.
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:08:02 #39
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207417004
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat asielzoekers, statushouders, maar ook allochtonen voorrang krijgen voor sociale huur is gewoon een feit. Maar ze willen ook nog gelijke kansen voor particuliere huur. Mogen onze eigen jongelui (en dan heb ik het over 28+) ook nog wat huren!?
Wij worden gezuiverd in dit land
pi_207417022
Al eerder gemeld vandaag door Nober in het polarisatie topic.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:34 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel een zuiver voorbeeld van het creëren van polarisatie en heeft een heel hoog 'accuse the other side of which you are guilty of'-gehalte.
In de praktijk is het namelijk de overheid die discriminatie in de hand werkt door hun migratiebeleid en het indirect verplichten van huisvesting door gemeenten. In de praktijk zijn het namelijk 'Erik en Annemarie' die nog even 15 jaar bij hun (schoon)ouders mogen wonen, terwijl 'Omar en Samira' een geheel ingerichte sociale woning toegewezen krijgen.

Dat hugotje nu met dit soort bende aan komt zetten gaat alle smerigheid voorbij.
Deze overheid is echt stuk door al de schimmel en het rot wat er in huist.

Dit is niet eens meer walgelijk of smerig, dit is veel meer dan dat. Hoe kun je?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:11:07 #41
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_207417060
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:08 schreef Red_85 het volgende:
Al eerder gemeld vandaag door Nober in het polarisatie topic.
[..]
Dit is toch wel een zuiver voorbeeld van het creëren van polarisatie en heeft een heel hoog 'accuse the other side of which you are guilty of'-gehalte.
In de praktijk is het namelijk de overheid die discriminatie in de hand werkt door hun migratiebeleid en het indirect verplichten van huisvesting door gemeenten. In de praktijk zijn het namelijk 'Erik en Annemarie' die nog even 15 jaar bij hun (schoon)ouders mogen wonen, terwijl 'Omar en Samira' een geheel ingerichte sociale woning toegewezen krijgen.

Dat hugotje nu met dit soort bende aan komt zetten gaat alle smerigheid voorbij.
Deze overheid is echt stuk door al de schimmel en het rot wat er in huist.

Dit is niet eens meer walgelijk of smerig, dit is veel meer dan dat. Hoe kun je?
Neo- nazi's zijn het
pi_207417120
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is alleen discriminatie als je zoveel procent slachtoffer of zielig bent.

Want blijkbaar mogen Erik en Annemarie wel thuis blijven wonen omdat diezelfde Omar voorrang krijgt bij een sociale huurwoning. Mits Omar wel echt zielig is want als hij hier geboren is kan hij gewoon net als alle andere Nederlanders de tyfus genieten.

Ik ben echt alle nuance verloren op dit gebied. Jarenlang kut beleid vertaald zich nu in dit soort excessen.

Ik herhaal mezelf maar weer eens : u heeft hier voor gestemd. Niet eenmaal, niet tweemaal, maar consequent.
Ik weet het niet Straatcommando, ik vind dat juist een overheid boven deze polarisatie moet staan en zoveel mogelijk de eenheid moeten bewaren...
Ze werken het nota bene zelf in de hand met dit soort campagnes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207417121
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:08 schreef Red_85 het volgende:
Al eerder gemeld vandaag door Nober in het polarisatie topic.
[..]
Dit is toch wel een zuiver voorbeeld van het creëren van polarisatie en heeft een heel hoog 'accuse the other side of which you are guilty of'-gehalte.
In de praktijk is het namelijk de overheid die discriminatie in de hand werkt door hun migratiebeleid en het indirect verplichten van huisvesting door gemeenten. In de praktijk zijn het namelijk 'Erik en Annemarie' die nog even 15 jaar bij hun (schoon)ouders mogen wonen, terwijl 'Omar en Samira' een geheel ingerichte sociale woning toegewezen krijgen.

Dat hugotje nu met dit soort bende aan komt zetten gaat alle smerigheid voorbij.
Deze overheid is echt stuk door al de schimmel en het rot wat er in huist.

Dit is niet eens meer walgelijk of smerig, dit is veel meer dan dat. Hoe kun je?
Zouden ze met 'Omar en Samira' niet eerder doelen op allochtonen die hier al jaren wonen? Dus geen immigranten zijn?
I'll give you something to do
  woensdag 4 januari 2023 @ 12:16:47 #44
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_207417143
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:00 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Heeft misschien gewoon met inkomen te maken, vrouwen werken doorgaans minder en verdienen dus ook minder wat weer meer risico voor een verhuurder betekent. Dat noemen we dan discriminatie terwijl het gewoon selectie op inkomen is.
Selectie op inkomen via dit soort kenmerken is natuurlijk ook gewoon discriminatie. Verhuurders hebben meer dan genoeg middelen om direct op inkomen te selecteren, dus er is geen reden om dat via persoonskenmerken te benaderen. Als dat de reden is is dat best dom van die verhuurders.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat asielzoekers, statushouders, maar ook allochtonen voorrang krijgen voor sociale huur is gewoon een feit. Maar ze willen ook nog gelijke kansen voor particuliere huur. Mogen onze eigen jongelui (en dan heb ik het over 28+) ook nog wat huren!?
Hoe krijgen allochtonen precies voorrang op sociale huur? Daar had ik graag eerder over gehoord. :'(
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 4 januari 2023 @ 12:16:59 #45
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207417148
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik weet het niet Straatcommando, ik vind dat juist een overheid boven deze polarisatie moet staan en zoveel mogelijk de eenheid moeten bewaren...
Ze werken het nota bene zelf in de hand met dit soort campagnes.
Dat zouden ze zeker moeten, maar dit zijn dan ook noodgrepen adhv jaren wanbeleid.

De slachtoffers zijn de mensen die nu of gediscrimineerd worden, of diegenen die geen woning meer kunnen vinden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207417176
quote:
84s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Fijn dat ze hier nu eindelijk eens werk van maken! Elk jaar komen wel van dit soort trieste verhalen voorbij: jongeman met exotische naam die een afwijzing krijgt en vriendin met NL naam die na de afwijzing van vriend reageert mag direct komen bezichtigen.
Hou toch op.
Het zijn eerder de Peter en Anneke's die 17 jaar mogen wachten op een huis terwijl de nieuwe Mo's en Samira's iedere keer er voor mogen glippen. Met 220.000 tegelijk.

Dat zijn de werkelijke verhalen van de stille meerderheid. De pers gaat alleen op de mo's en samira's zitten en laten het jou weten omdat het zo lekker bekt en kijkers/lezers trekt. De wachtlijsten op sociale woningen zijn lichtjaren op het moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207417236
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:15 schreef galantis het volgende:

[..]
Zouden ze met 'Omar en Samira' niet eerder doelen op allochtonen die hier al jaren wonen? Dus geen immigranten zijn?
Vraag het hugo de bloemschoen. Deze campagne komt uit volkshuisvesting.
'Omar en Samira' is niet voor niets met voorbedachte rade gekozen, want reken maar dat er over na is gedacht. Kunnen net zo goed verse immigranten zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207417242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:11 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Neo- nazi's zijn het
Verklaar u nader
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207417302
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou toch op.
Het zijn eerder de Peter en Anneke's die 17 jaar mogen wachten op een huis terwijl de nieuwe Mo's en Samira's iedere keer er voor mogen glippen. Met 220.000 tegelijk.

Dat zijn de werkelijke verhalen van de stille meerderheid. De pers gaat alleen op de mo's en samira's zitten en laten het jou weten omdat het zo lekker bekt en kijkers/lezers trekt. De wachtlijsten op sociale woningen zijn lichtjaren op het moment.
Hoe kom je bij die 220.000? Zoveel statushouders zijn er tussen 2014 en 2022 in totaal gekomen. De meeste hebben allang een huis.
pi_207417306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 12:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zouden ze zeker moeten, maar dit zijn dan ook noodgrepen adhv jaren wanbeleid.

De slachtoffers zijn de mensen die nu of gediscrimineerd worden, of diegenen die geen woning meer kunnen vinden.
Wanbeleid op verschillende niveau's ook.
Geen genoeg huizen bouwen
Eindeloze influx van volk wat hier moet komen wonen zonder fatsoenlijk terugkeerbeleid, dus gericht op blijven ipv terugkeer bij veilig
Discriminatie door praktische voorrang verlening voor die import boven mensen die al 10 jaar op de wachtlijst staan
Nooit verder kijken dan de volgende verkiezingen
d66/gl/pvda jankbeleid op id-politics ipv op zaken die wel een probleem zijn
Totaal losgeslagen van de samenleving
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')