Ik heb wel eens zitten denken of je niet beter gewoon een tunnel kan maken vanaf de Non-Schengen vertrekhal naar een afgescheiden perron op het treinstation. Dan kan je de security en paspoortchecks allemaal centraal regelen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat een probleem is. Er vertrekt ook regelmatig dubbel-Thalys met 700 reizigers en treinen van de A2 corridor handelen per stuk 1200 reizigers af op een perron wat nauwelijks breder is.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
(er passen simpelweg geen 600+ mensen op perron 15 van Amsterdam C)
quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
Nou ja, uiteindelijk zijn de capaciteit van het station en de tunnel natuurlijk gewoon onvoldoende.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je schudden, overal liggen bagagekelders omheen.
Zul je zien dat daar funderingspalen van 35 meter lang onder zitten. Is nogal een drassig zootje daar hmm.quote:
Ja, maar niet echt iets aan te doen op een reële manier. Ja door er tientallen milajrden tegenaan te gooien en 30 jaar in een bouwput te gaan zitten klooien. Dat is dus niet mijn idee van "een reële manier".quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, uiteindelijk zijn de capaciteit van het station en de tunnel natuurlijk gewoon onvoldoende.
Die verlengde NZ-lijn wordt toch ook ondergronds uitgevoerd op Schiphol? Dus blijkbaar kan het wel.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zul je zien dat daar funderingspalen van 35 meter lang onder zitten. Is nogal een drassig zootje daar hmm.
[..]
Ja, maar niet echt iets aan te doen op een reële manier. Ja door er tientallen milajrden tegenaan te gooien en 30 jaar in een bouwput te gaan zitten klooien. Dat is dus niet mijn idee van "een reële manier".
De vraag is vooral waar die moet komen en wat daarvoor dan jarenlang niet beschikbaar is voor Schiphol..quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die verlengde NZ-lijn wordt toch ook ondergronds uitgevoerd op Schiphol? Dus blijkbaar kan het wel.
Die moet er gewoon niet komen. De NZL doortrekken naar een vliegveld dat moet krimpen is weggegooid geld.quote:Op donderdag 5 januari 2023 21:39 schreef b2py het volgende:
[..]
De vraag is vooral waar die moet komen en wat daarvoor dan jarenlang niet beschikbaar is voor Schiphol..
Zoiets heb ik ook vernomen. Afgelopen zomer hebben de Arriva-treinen veel ritten uitgevoerd in België, ik vond deze op Flickr.quote:Op woensdag 4 januari 2023 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klopt.
Arriva dacht een ontheffing te kunnen krijgen voor de ETCS-eis maar kreeg nul op het rekest. Of ze dat risico bewust namen of dat ze verkeerd zijn geïnformeerd is de vraag.
Vandaag de dag maakt het ook niet meer uit, Visé-grens - Luik is nu volledig voorzien van ETCS. Grotendeels L1 Limited Supervision, L2 in zone Luik.
Dat is een betere uitkomst inderdaadquote:Op vrijdag 6 januari 2023 07:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die moet er gewoon niet komen. De NZL doortrekken naar een vliegveld dat moet krimpen is weggegooid geld.
Die werkzaamheden die tegelijk begonnen zijn met de bouw van de Dom van Keulen toch?quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:38 schreef James1988 het volgende:
de werkzaamheden voor het 3e spoor Emmerich - Oberhausen.
Deventerquote:Op vrijdag 6 januari 2023 10:01 schreef derLudolf het volgende:
Welke groot station zou capaciteit hebben eigenlijk voor meer internationale treinen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |