abonnement Unibet Coolblue
pi_207431033
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
Bier.
pi_207431089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
Ik heb wel eens zitten denken of je niet beter gewoon een tunnel kan maken vanaf de Non-Schengen vertrekhal naar een afgescheiden perron op het treinstation. Dan kan je de security en paspoortchecks allemaal centraal regelen.

Weet niet of dat in te passen valt met het bagagesysteem onder de grond, maar op papier wel een efficiënt idee.
pi_207433517
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
(er passen simpelweg geen 600+ mensen op perron 15 van Amsterdam C)
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat een probleem is. Er vertrekt ook regelmatig dubbel-Thalys met 700 reizigers en treinen van de A2 corridor handelen per stuk 1200 reizigers af op een perron wat nauwelijks breder is.
pi_207433674
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 15:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er moet ook duidelijk nog steeds een extra perron op Schiphol komen, en misschien wel twee. Drie als je de metro meerekent. Dan kan je dit soort dingen ook op Schiphol doen. Lijkt me niet zo'n probleem om daar wat KMar-officials te vinden.
:D _O- :')

Kun je schudden, overal liggen bagagekelders omheen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207433806
Dan bouw je ze eronder.
Bier.
pi_207433887
quote:
10s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
:D _O- :')

Kun je schudden, overal liggen bagagekelders omheen.
Nou ja, uiteindelijk zijn de capaciteit van het station en de tunnel natuurlijk gewoon onvoldoende.
pi_207433963
De Brusselse Noord-Zuid-verbinding was altijd nog een stukkie drukker geloof ik. Geen idee of dat nog zo is. Maargoed, op Schiphol stopt praktisch alles.
Bier.
pi_207433999
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dan bouw je ze eronder.
Zul je zien dat daar funderingspalen van 35 meter lang onder zitten. Is nogal een drassig zootje daar hmm.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk zijn de capaciteit van het station en de tunnel natuurlijk gewoon onvoldoende.
Ja, maar niet echt iets aan te doen op een reële manier. Ja door er tientallen milajrden tegenaan te gooien en 30 jaar in een bouwput te gaan zitten klooien. Dat is dus niet mijn idee van "een reële manier".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207434025
of a la Sloterdijk een boog ergens bovenop zetten.

overigens is er ooit een begin gemaakt met een aftakking in de tunnel naar Aalsmeer.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_207434189
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Zul je zien dat daar funderingspalen van 35 meter lang onder zitten. Is nogal een drassig zootje daar hmm.
[..]
Ja, maar niet echt iets aan te doen op een reële manier. Ja door er tientallen milajrden tegenaan te gooien en 30 jaar in een bouwput te gaan zitten klooien. Dat is dus niet mijn idee van "een reële manier".
Die verlengde NZ-lijn wordt toch ook ondergronds uitgevoerd op Schiphol? Dus blijkbaar kan het wel.
pi_207434319
Toch wel impressive dat er op Schiphol op die zes sporen bijna net zoveel reizigers afgehandeld worden als in Rotterdam Centraal.
Bier.
  donderdag 5 januari 2023 @ 19:55:32 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207434506
We mochten het eerder deze week wel hebben over grensovergangen. Op Somda kwam ik deze link tegen van een cabinerit Heerlen - Aken v.v. met een Arriva FLIRT3. De voice-over praat honderduit over wat elk sein en bordje betekent :Y

De link gaat naar vertrek vanuit Aken, de grenspassage D>NL is vanaf 42:45 te zien.



[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 05-01-2023 20:03:54 ]
pi_207435071
Dit is echt heel leerzaam, dankjewel!
Bier.
pi_207435168
Ik moet een beetje huilen van 't feit dat niemand bedacht heeft dat je dat soort bakens gewoon ff niets zou kunnen laten uitzenden op het moment dat er geen trein staat die een relevante rijweg heeft (of mogelijk een handmatige override mocht het een rare beweging zijn en tóch nodig om TBL1+ te gebruiken).

Of dat er niet in het protocol zit dat er gewoon tegen treinen wordt gezegd waarvan het systeem weet dat ze van het PZB naar het TBL1+ gebied gaan dat ze moeten omschakelen.
Bier.
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:38:11 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207435184
De video is overigens enigszins verouderd.

Heerlen - Landgraaf is tegenwoordig dubbelspoor, en de ATB-NG is vervangen door EG + Vv. Daarmee is Heerlen - Aken nu beschikbaar als omleidingsroute voor goederentreinen, wat handig is tijdens de werkzaamheden voor het 3e spoor Emmerich - Oberhausen.
pi_207435212
Ik geloof dat ik daar nog geen cabride van tegen ben gekomen, eens kijken of ik die kan vinden.
Bier.
  donderdag 5 januari 2023 @ 20:42:18 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_207435243
Dat is ook echt nog maar nét opgeleverd dus ik denk niet dat daar heel veel van te vinden zal zijn. :P
pi_207436187
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 19:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die verlengde NZ-lijn wordt toch ook ondergronds uitgevoerd op Schiphol? Dus blijkbaar kan het wel.
De vraag is vooral waar die moet komen en wat daarvoor dan jarenlang niet beschikbaar is voor Schiphol..
  vrijdag 6 januari 2023 @ 07:38:08 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207439190
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 21:39 schreef b2py het volgende:

[..]
De vraag is vooral waar die moet komen en wat daarvoor dan jarenlang niet beschikbaar is voor Schiphol..
Die moet er gewoon niet komen. De NZL doortrekken naar een vliegveld dat moet krimpen is weggegooid geld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 6 januari 2023 @ 07:42:46 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207439204
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]
Klopt.

Arriva dacht een ontheffing te kunnen krijgen voor de ETCS-eis maar kreeg nul op het rekest. Of ze dat risico bewust namen of dat ze verkeerd zijn geïnformeerd is de vraag.

Vandaag de dag maakt het ook niet meer uit, Visé-grens - Luik is nu volledig voorzien van ETCS. Grotendeels L1 Limited Supervision, L2 in zone Luik.
Zoiets heb ik ook vernomen. Afgelopen zomer hebben de Arriva-treinen veel ritten uitgevoerd in België, ik vond deze op Flickr.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_207439513
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:38 schreef Duvel het volgende:

[..]
Die moet er gewoon niet komen. De NZL doortrekken naar een vliegveld dat moet krimpen is weggegooid geld.
Dat is een betere uitkomst inderdaad
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 10:01:51 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207440283
Als er voldoende alternatieven /zitplaatsen zijn voor reizen naar Berlijn, München, Hamburg, London, Lyon/Nice, Milaan om maar een aantal te noemen, hoeven er ook niet zoveel mensen naar Schiphol.

Welke groot station zou capaciteit hebben eigenlijk voor meer internationale treinen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:19:16 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_207440399
Den Haag Centraal heeft een perron over waar vroeger RandstadRail binnenkwam. Als je daar één spoor legt, het buitenste perron wat breder maakt en wat hekken plaatst, kun je daar volgens mij wel een Eurostar kwijt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_207440512
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2023 20:38 schreef James1988 het volgende:
de werkzaamheden voor het 3e spoor Emmerich - Oberhausen.
Die werkzaamheden die tegelijk begonnen zijn met de bouw van de Dom van Keulen toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_207441188
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:01 schreef derLudolf het volgende:
Welke groot station zou capaciteit hebben eigenlijk voor meer internationale treinen?
Deventer *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')