Begin meestal bij de vaat, handafwas, en tegen de tijd dat ik het aanrecht heb opgeruimd krijg ik altijd honger...om vervolgens na het eten iets anders te gaan doenquote:Op woensdag 4 januari 2023 08:33 schreef Speedfight het volgende:
Ik had een tip gezien die vond ik wel goed: altijd kloksgewijs opruimen. Dus je begint links in de hoek en gaat zo de kamer rond.
Met mijn ADHD hoofd voorkomt dat enigzins dat ik alleen maar alles verplaats
Lekkere clouddienst bij de bami nassenquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat wordt 1 clouddienst en 2 nassen.
Leuk tochquote:
Jaa ik ben eindelijk begonnen, woonkamer en douche blinken. Nu nog de keuken en slaapkamer opruimen en schoonmaken ;pquote:Op maandag 16 januari 2023 12:29 schreef Donna het volgende:
Zijn jullie nog aan het poetsen of hoe zit dat?
Voelde me vorige week een beetje down dus helaas niet meer zo aan toe gekomenquote:Op maandag 16 januari 2023 12:29 schreef Donna het volgende:
Zijn jullie nog aan het poetsen of hoe zit dat?
Linkje?quote:Op maandag 16 januari 2023 12:51 schreef Speedfight het volgende:
Daarna wil ik gaan bijhouden met "the organized mom method", die heeft allemaal dagschemaatjes waarmee je max 30 minuten per dag aan het huishouden zou besteden, de moeite waard om te testen
Waar vinden we dat?quote:Op maandag 16 januari 2023 12:51 schreef Speedfight het volgende:
Daarna wil ik gaan bijhouden met "the organized mom method", die heeft allemaal dagschemaatjes waarmee je max 30 minuten per dag aan het huishouden zou besteden, de moeite waard om te testen
quote:
https://www.theorganisedmum.blog/free-printables/quote:
Tof thanks. Ga dat filmpje ook even kijken. Die downloads zien er goed uit ja.quote:Op maandag 16 januari 2023 17:51 schreef Speedfight het volgende:
[..]
[..]
https://www.theorganisedmum.blog/free-printables/
Er is uiteraard een heel boek over en tienduizend printables maar ik ga alleen die eerste 5 downloadschema's doen.
Misschien ook wel leuk: ik raakte geďnspireerd door dit filmpje:
Nice! Gebruik je die potten regelmatig? Ik zou er niet bij kunnen geloof ik.quote:Op maandag 16 januari 2023 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier zijn ineens veel meters gemaakt. We hebben een heel grote keuken. Daar staat ook de wasmachine, droger, cv ketel, krabpaal van de kat, eettafel, wasmanden en de voorraad van mijn bedrijf. Het afgelopen jaar werd daar veel geklust, klussen werden uitgesteld en weer oogepakt en bleven weer liggen. Voor ik het wist waren we een jaar verder en was eigenlijk alles best vervuild behalve de keuken en voorraad. De nok is 5,5 meter hoog, dat maakt schoonmaken ook lastiger.
Afgelopen week hebben we een timmerman over de vloer gehad voor die rotklussen die we toch niet zelf konden afmaken. Daarna kon er eindelijk goed worden schoongemaakt. We zijn 2 dagen bezig geweest. De plafonds zijn gedaan, planten afgedaan, jaloezieën gesopt, vuilnisbakken schoon, leidingen van de cv-ketel blinken weer, etc etc. Eigenlijk alles behalve de binnenkant van de keukenkasten. Dat ga ik doen na de volgende twee klusronden.
Het laatste klusje was het weer netjes maken van alle potten met granen, peulvruchten en pasta![]()
[ afbeelding ]
Verder ben ik bezig om de 1000+ bookmarks met recepten te organiseren. Ik wil graag minder data bij clouddiensten ondergebracht hebben om mijn online voetafdruk kleiner te maken. Ik heb al zo'n 200 bookmarks verwijderd.
Vandaag heb ik ook nog een doos met schriften enzo van de basisschool uitgezocht. Ik heb twee agenda's en twee schriften bewaard. De rest kan weg.
Edit: de koelvriescombi is ook nog ontdooid en schoongemaakt. Hij vertoont raar gedrag (vriezen en dooien in koelkast), hopelijk is dat nu verholpen.
Ik gebruik ze een paar keer per week. Ik heb het opstapje nodig om bij die potten te kunnen.quote:Op donderdag 19 januari 2023 08:25 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Nice! Gebruik je die potten regelmatig? Ik zou er niet bij kunnen geloof ik.
Zelfde hier, dit weekend tot niets gekomenquote:Op maandag 23 januari 2023 15:28 schreef eudaemonia het volgende:
Update, eigenlijk is er geen update, maar wel een nieuw kast.
Tot zover het schoonmaken
Misschien ook niet.quote:Op maandag 23 januari 2023 16:16 schreef Donna het volgende:
Ik heb de kruidenkast opgeruimd nav een topic over kruiden hier.
En daarna de kelder. Die is ook weer netjes. Kwam nog 20 lege flessen tegen ofzo, die neemt Picnic vanavond mee en dan is alles weer fris en fruitig.
Misschien ga ik vanavond wel een ander kastje doen.
Als je in de buurt van Utrecht woont en ze op wilt halen, PM/DM maar. Heb er nog een paar staanquote:Op maandag 23 januari 2023 21:43 schreef eudaemonia het volgende:
Oh ja wel, had laatst een groot aantal illy koffieblikken opgehaald op losse spullen in op te bergen.
[ afbeelding ]
Die dingen zijn echt vet fantastisch![]()
Mocht iemand ze toevallig ook nog hebben liggen, want ben nu alweer door de helft heen
Doet me denken aan Davelaarblikken. Die gebruikten we hier om (droog) kattenvoer mee in het etensbakje te doen, was handiger dan vanuit de grote zak in de voorraadkast.quote:Op maandag 23 januari 2023 21:43 schreef eudaemonia het volgende:
Oh ja wel, had laatst een groot aantal illy koffieblikken opgehaald op losse spullen in op te bergen.
[ afbeelding ]
Die dingen zijn echt vet fantastisch![]()
Mocht iemand ze toevallig ook nog hebben liggen, want ben nu alweer door de helft heen
Lekker bezig!quote:Op dinsdag 24 januari 2023 18:31 schreef Zombabe het volgende:
Ja leuk topic
Ik ben eind december begonnen met het eerste uitzoeken / opruimen. Nu een maand later is het beneden zo goed als opgeruimd en een stuk leger. De keukenkastjes en de voorraadkast kunnen nog een 2e ronde gebruiken maar voor nu is het goed.
Grotendeels al uitgezocht: kooktijdschriften, keukengerei, kapot servies, games/dvd’s, kabels. En gesorteerd welk eten ik nu op maak om niet meer aan te vullen.
Mijn aandacht ligt nu op de eerste verdieping en de zolder. Vandaag nog laminaat en een oude kast naar de stort gebracht. Geeft weer ruimte om dingen een echte plek te geven
Grotendeels al uitgezocht: leesboeken, hobbyspullen, kleding, persoonlijke verzorging, administratie, klusspullen / woonaccessoires.
Daarna in de schuur bezig. En dan met de voorjaarsschoonmaak hetzelfde rondje doen
Thanks!quote:
Verstandig inderdaad.quote:Op dinsdag 24 januari 2023 20:56 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Thanks!
Ik houd rekening met motivatiedipjes, dat helpt. Hoe vaak het me niet is gebeurd dat ik halverwege een klus denk ‘nou laat maar lekker ik heb geen zin meer’ en dan nog weer dagen bezig moet om het op orde te brengen
Dus nu alles in etappes van max. 3uur tijd. Dat kan mijn hoofd aan
Wat goed!quote:Op dinsdag 24 januari 2023 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Verstandig inderdaad.
Ik probeer daar ook rekening mee te houden. Ik had vandaag weinig energie over dus ik heb een timer van een kwartier gezet voor het doorbladeren van mijn basisschoolpapieren.
Heb je deze recepten digitaal? Ik moet daar ook nog iets voor vinden.. tips?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn bewaarde recepten zijn uitgezochtIk ben van 1199 naar 586 gegaan. Alle 278 tags staan ook goed. Ik kan alles nu heel makkelijk vinden
Ik gebruik gratis Raindrop voor Android en browser. Het is niet specifiek voor recepten bedoeld maar er wel zeer voor geschikt.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:20 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Heb je deze recepten digitaal? Ik moet daar ook nog iets voor vinden.. tips?
Ik merk dat mijn nieuwjaarsschoonmaak deels bestaat uit het doen van achterstallige klusjes. Tijdens het opruimen van de zolder kwam ik aanrecht verlichting tegen, die heb ik direct bevestigd. En ik heb in de schuur een gereedschapshouder geplaatst om mijn tuingereedschap goed op te bergen.
Ik ben ondertussen zo goed als klaar met deze schoonmaakronde. Nu alleen nog een paar kasten kopen en op zolder en in de schuur plaatsen. En een rondje stort / recycling.
Een 2e schoonmaakronde is wel nodig (incl. meer écht schoonmaken), gelukkig is het bijna voorjaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |