Waar heb je die hangers vandaan?quote:Op donderdag 16 maart 2023 14:08 schreef margaretha_01 het volgende:
Twee andere dingen die ik leuk vind om te organiseren zijn onze boekenkast en een kledingrek dat naast mijn kledingkast staat, omdat niet alles daarin past...(tenminste het zou wel passen, maar dan heel gepropt) Uiteraard ziet dat kledingrek er zelden zo georganiseerd uit, maar het streven is er!
![]()
Ik heb nu ook de hangers verwisseld. Ik had altijd een mix van houten, metalen en goedkope plastic hangers. Ik zou het liefst alles op hout hangen, maar die zijn zo zwaar en nemen veel ruimte in. De metalen hangers zijn oke, maar zo dun dat de kleding die daarop hangt soms niet meer zichtbaar is tussen de andere hangers. De plastic hangers waren een miskoop. Ze zijn wel licht, maar gaan super snel kapot.
Nu heb ik van die hangers met zo'n rubberachtige antislip laag erover heen, ideaal! En ook wel een rust voor het oog dat alles er nu hetzelfde uitziet!![]()
[ afbeelding ]
En onze kleine boekenkast in de woonkamer daar kan ik ook van genieten! We hebben uiteraard nog meer boeken, dan hieronder op de foto, maar die zitten in andere kastjes achter gesloten deurtjes op de gang. In deze kast hebben hebben mijn vriend allebei een plank met boeken.
Ik heb ooit in een boekhandel gewerkt en sindsdien moeten mijn boeken altijd op alfabetische volgorde staan!![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ikea heeft Drona manden ook in een formaat voor in de Billy https://www.ikea.com/nl/nl/p/drona-bak-wit-50467067/quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:47 schreef WheeleE het volgende:
In een poging orde in de chaos te scheppen achter de deurtjes van mijn Billy-boekenkasten ben ik al een tijd op zoek naar passende dozen/manden/bakken. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan want ik heb tot op heden nog niks kunnen vinden. Zijn er hier mensen die hun Billies goed hebben weten te organiseren?
https://www.bol.com/nl/nl(...)tFragment=kruidenrekquote:Op maandag 6 maart 2023 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
De spiegelkast op de badkamer hangt nog steeds niet wegens ziekte van de monteur (die ook het nieuwe aanrechtblad moet komen monteren), ik raak gewend aan de huidige situatie![]()
Verder bevalt de theelade erg goed, maar de binnenlade daarboven voor de kruiden niet, dus de kruidenpotjes staan nu wat minder overzichtelijk weer rechtop in een kleinere la. Ik moet eens goed gaan nadenken wat nou de oplossing moet gaan worden.
Iemand nog leuke uitdagingen, vorderingen en/of foto’s?
Een Oostenrijks warenhuis, dus daar kom je niet verder mee denk ik.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:07 schreef maily het volgende:
[..]
Waar heb je die hangers vandaan?
Heb ooit een boel van zulke in het blauw () gekocht bij de Blokker, maar volgens mij hebben ze die niet meer .....
Wat berg je erin op? Hoe groot zijn je op te bergen spullen, en wil je ze nog wel kunnen zien als je de deuren open doet of mag het helemaal uit zicht staan? Is die van jou 28 of 40 diep?quote:Op donderdag 16 maart 2023 19:47 schreef WheeleE het volgende:
In een poging orde in de chaos te scheppen achter de deurtjes van mijn Billy-boekenkasten ben ik al een tijd op zoek naar passende dozen/manden/bakken. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan want ik heb tot op heden nog niks kunnen vinden. Zijn er hier mensen die hun Billies goed hebben weten te organiseren?
Neem aan dat je de IKEA website al wel kent, dus als niet-IKEA opbergoptie vind die katoenen manden van MUJI wel tof.quote:
Ik moest lachen!quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:00 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
lievemeisjesopbergmarikondo-optie
Ondiepe Billy doet het hier goed als voorraadkast, met extra planken. Fijn om bijna alles te kunnen overzien.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:45 schreef eudaemonia het volgende:
Heb zelf ook een Billy staan maar vind het eigenlijk niet zo'n fijne kast, net niet diep genoeg, mist een aantal centimeters naar de achterkant om spullen mooi op te bergen. (28cm variant, je hebt ook een diepere van 40cm die is wel beter).
Wij hebben enkele jaren geleden deze hangers, broekhangers en deze hangers met een bredere onderkant voor jasjes en zware truien gekocht bij de kledinghanger gigant. Dit waren de hangers die het minste ruimte in de kast nodig hadden in de hoogte.quote:Op donderdag 16 maart 2023 20:07 schreef maily het volgende:
[..]
Waar heb je die hangers vandaan?
Heb ooit een boel van zulke in het blauw () gekocht bij de Blokker, maar volgens mij hebben ze die niet meer .....
Dat heb ik ook, achteraf gezien hadden we voor de 40cm variant moeten kiezen of helemaal een andere kast. bovenin waar o.a. boeken staan is wel genoeg ruimte maar het onderste gedeelte waar we deurtjes hebben zitten is gewoon niet diep genoeg.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:45 schreef eudaemonia het volgende:
Heb zelf ook een Billy staan maar vind het eigenlijk niet zo'n fijne kast, net niet diep genoeg, mist een aantal centimeters naar de achterkant om spullen mooi op te bergen. (28cm variant, je hebt ook een diepere van 40cm die is wel beter).
Ik heb een aantal 28cm diepe Billy's met deuren voor de onderste helft. Er staat een hoop meuk in die deels prima in een bak of mand zou passen. Computertoebehoren, hobbyspullen, dat soort dingen.quote:Op donderdag 16 maart 2023 22:45 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Wat berg je erin op? Hoe groot zijn je op te bergen spullen, en wil je ze nog wel kunnen zien als je de deuren open doet of mag het helemaal uit zicht staan? Is die van jou 28 of 40 diep?
Ah je weet wel, die lieve, niet-confronterende uitstraling, gebroken wit of zachte pastelkleuren, minimalistische vormgeving maar als het echt minimalistisch moest zijn dan was het gewoon niet nodig, veel gebruik van organisch materiaal (o.a. katoen, stof, linnen, hout), liever rondingen dan scherpe hoeken, maar dan ook weer niet te nadrukkelijke rondingen, afwezigheid van harde of felle kleuren, hier en daar een plantje maar ook weer liever niet te uitgesproken aanwezig, af en toe een tierlantijntje maar nooit te nadrukkelijk in zicht....quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:39 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ik moest lachen!Wat versta je precies onder dat begrip?
Het tegenovergesteldequote:En hoe ziet de niet-lieve-meisjes-marikondo-variant er precies uit? :p
Dus het moet dan ook wel wat gewicht kunnen houden.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:59 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Ik heb een aantal 28cm diepe Billy's met deuren voor de onderste helft. Er staat een hoop meuk in die deels prima in een bak of mand zou passen. Computertoebehoren, hobbyspullen, dat soort dingen.
Tijd voor een andere kast!quote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:06 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, achteraf gezien hadden we voor de 40cm variant moeten kiezen of helemaal een andere kast. bovenin waar o.a. boeken staan is wel genoeg ruimte maar het onderste gedeelte waar we deurtjes hebben zitten is gewoon niet diep genoeg.
@SV-tje heeft volgens mij een handige schoonmaakkastquote:Op zaterdag 18 maart 2023 20:20 schreef NedKelly het volgende:
Ik ben vorig jaar verhuisd en de berging in het appartement is kleiner dan in het vorige (daar had ik geen berging beneden, hier wel). Ik heb een ivar stellingen in de berging boven staan en door de opstelling van cv / expansievat en wasmachine / droger staan stofzuiger en emmer van Leifheit dweilsysteem altijd in de weg voor de Ivar stelling.
Achteraf had ik een 1 meter brede Pax kast in mijn slaapkamer een stuk van de muur moeten halen, zodat ik er achter een inloopje kon maken (met gordijn ervoor) voor dit soort spullen. Maar de 2-deurs Pax zit vol en heeft 4 lades van 1 meter breed, verplaatsen is niet zo gemakkelijk.
Achter de deur van de slaapkamer is nog een loos stuk van 58 x 65 cm, ik zit er nu aan te denken om daar een kast te plaatsen / opbergruimte te maken voor stofzuiger, emmer etc. Bij voorkeur wil ik ook de steel van de dweil er ophangen.
Ik heb de Ikea oplossing gezien, maar ben nog niet overtuigd dat dit het handigste is.
Iemand ideeën voor oplossingen anders dan die Metod van Ikea? Ik dacht dat ik het in een van de K&W topics hier op Fok gezien had, maar heb geen idee meer bij wie......
Ah ja, dan had ik het bij jou gezien! Zo'n Leifheit ophangding heb ik inmiddels gekocht.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 20:40 schreef SV-tje het volgende:
Wij hebben zelf alles in een 60cm metod kast gekregen.
[ afbeelding ]
Ja onderin staat een kubus (plank loopt niet helemaal door zodat strijkijzer ernaast past). En bovenaan zit ook een vak waar de strijkijzer tegenaan staat en het ophangsysteem aan vast is geschroefd.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 20:43 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ah ja, dan had ik het bij jou gezien! Zo'n Leifheit ophangding heb ik inmiddels gekocht.
Dat plankje onderin en aan de rechterkant hebben jullie zelf erin gemaakt?
Thanks, mooie tips zo! Daar kan ik wel wat mee. Geeft gelijk wat minder beperking op het type kast en vaste inrichting.quote:Op zaterdag 18 maart 2023 20:46 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ja onderin staat een kubus (plank loopt niet helemaal door zodat strijkijzer ernaast past). En bovenaan zit ook een vak waar de strijkijzer tegenaan staat en het ophangsysteem aan vast is geschroefd.
Oh ja, die heb jij in je bijkeuken he?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |