abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 3 januari 2023 @ 19:04:39 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207407854
In 2020 verhuiste ik midden in de corona pandemie naar Denemarken om daar als expat aan de slag te gaan. Nu, 2 jaar later, ben ik verliefd geworden op het land en heb er een boerderijtje gekocht..

Ok leuk, vertel meer
De boerderij is in 1677 gebouwd en is dus nu 345 jaar oud. Het bestaat uit een hoofdgebouw en een oud koets huis. In het verleden van de boerderij was er in het hoofdgebouw een herberg gevestigd. Naast de gebouwen zit er 8.5 hectare grond bij. Op dit moment is de functie van het perceel een hobby-boer functie.
Omdat het gebouw zo oud is, is het een beschermd gebouw en staat het op de soort van monumenten lijst. Het heeft de status van categorie 2, wat, zoals wij begrijpen , vooral inhoudt dat de buitenkant/ het aanzicht bewaard moet blijven. We begrijpen dat we de binnenkant naar eigen inzich mogen aanpassen, maar dat er wel een aantal historische onderdelen zijn die bewaard moeten blijven ( daarover later meer)

en wat zijn jullie dan van plan?
Ja er wonen! 😊 we hebben “grote” plannen natuurlijk maar ten eerste gaan we er wonen. “We” zijn mijn lief en ik. We wonen nu nog niet samen en ik heb momenteel nog een huurhuis in NL. We zullen dus 3 huizen combineren naar 1 huis. Voorlopig verhuizen we alles wat in de huizen staat naar de nieuwe woning. Veel meubilair is no nog ikea, en dat gaan we op termijn vervangen voor 2e hands of nieuw scandinavisch en/of nederlands design. Maar alles op z’n tijd. Eerst maar eens combineren en beslissen welke meubels van wie in welke kamer komen :D

Dan willen we graag 2 gasten verblijven maken : 1 in het hoofdgebouw en 1 in het koetshuis. Dan is er nog een idee van het verbouwen van de zolder om daar nog kamers te maken, maar dat is lange termijn planning.
Op het land willen we onze eigen groenten gaan verbouwen. Een XL moestuin als het ware. Op dit moment is er verder 1 deel van het land in gebruik als weide voor paarden ( van de huidige eigenaresse) . de weide laten we voorlopig even voor wat ie is, we zullen er weide bloemen strooien om de bijtjes tevreden te stellen. Op termijn willen we graag schapen/geiten/kippen etc op de weides laten grazen. Maar dat gaan we pas doen als we er wat meer verstand van denken te hebben. ( het is niet de bedoeling om voor onze hobby dieren te laten lijden omdat we er geen verstand van hebben)

Let op! We hebben er beiden dus nog geen verstand van :D maar dat houdt ons natuurlijk helemaal niet tegen.. we gaan gewoon beginnen en zien wel wat er wel lukt en wat er niet lukt.
Verder zijn er nog 10000 andere ideeen waar we continue op terug komen, afwegen , door ontwikkelen en weer op de stapel leggen.. we zien wel wat er uiteindelijk over 10 jaar van die ideeen gekomen is.

ja leuk, maar foto’s graag!!
OK ok!
Het woon gedeelte (Hoofdgebouw en koetshuis) ziet er zo uit vanuit de lucht:

En een plattegrond er bij, dat wel zo handig: de plattegrond is niet helemaal volledig, ik update hem zo snel mogelijk als ik een goede versie heb

Dan in de spoiler het enorm LANGE verhaal van de binnenkant van het hoofdgebouw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*hijg, puf*
Zo! Dat was voorlopig even het hoofdgebouw. De zolder is een open ruimte die op zich wel goed geisoleerd is van de begane grond. Daar doen we zoals gezegd voorlopig nog even niks mee.
Dan is er nog het koetshuis.
Een plattegrondje van het koets huis erbij :

Met in de spoiler het verhaal over het koetshuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, dan nog even een een overzichtje van het land :
1 is het koetshuis, 2 is het hoofdgebouw en 3 is een houten stalletje wat nu in gebruik is voor de paarden


Voorlopig is het hem zo even. In een verdere post zal ik de to-do-lijst eens opstellen en een algehele tijdslijn opstellen wanneer we wat denken te gaan doen. Het is zo al een lekkere lange post geworden 😊

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 03-01-2023 19:21:18 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207407872
Oh O+
Sicker than your average.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 januari 2023 @ 19:10:52 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207407949
Denemarken. O+
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207408033
Tvp 8-)
pi_207408063
Leuke en bijzonder aankoop. Ik ben sowieso gek op oude sfeervolle huizen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 3 januari 2023 @ 19:19:01 #6
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207408081
*volg
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207408087
Tuurlijk volg ik dit!
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 3 januari 2023 @ 19:23:53 #8
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207408146
Leuk!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 19:35:25 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_207408318
Wauw, hier is behoorlijk veel moeite in de OP gestoken zeg ! Welkom in Klussen & Wonen en Huishouden ! ^O^

Wat een kavel en wat een locatie zeg, prachtig ! *O*
Ik hou wel van oudere gebouwen die al een heel leven achter zich hebben. Mooi pand en een heleboel ruimte.. !

Bewonderingswaardig ook om met ze tweeën direct samen te gaan wonen in een ander land maar dat gaat vast goed komen *O*.

De meterkast is wel behoorlijk anders opgebouwd als hier, vooral die smeltzekeringen rechtsboven vind ik wel bijzonder. In de rest herken ik dan nog wel gewone aardlekschakelaars en krachtgroepen.

Succes ! ^O^
pi_207408324
Wauw O+

Geweldig. Ik ben benieuwd.
pi_207408568
B.B.B. Goeie plannen.
Duidelijke topic opening. 👍🏼
pi_207409082
schitterend pand, mooie omgeving(denemarken is een mooi land) en wat een ruimte heb je daar nog he ? Maak er wat moois van en houd ons maar op de hoogte !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_207409110
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:04 schreef Barreltje het volgende:
In 2020 verhuiste ik midden in de corona pandemie naar Denemarken om daar als expat aan de slag te gaan. Nu, 2 jaar later, ben ik verliefd geworden op het land en heb er een boerderijtje gekocht..

Ok leuk, vertel meer
De boerderij is in 1677 gebouwd en is dus nu 345 jaar oud. Het bestaat uit een hoofdgebouw en een oud koets huis. In het verleden van de boerderij was er in het hoofdgebouw een herberg gevestigd. Naast de gebouwen zit er 8.5 hectare grond bij. Op dit moment is de functie van het perceel een hobby-boer functie.
Omdat het gebouw zo oud is, is het een beschermd gebouw en staat het op de soort van monumenten lijst. Het heeft de status van categorie 2, wat, zoals wij begrijpen , vooral inhoudt dat de buitenkant/ het aanzicht bewaard moet blijven. We begrijpen dat we de binnenkant naar eigen inzich mogen aanpassen, maar dat er wel een aantal historische onderdelen zijn die bewaard moeten blijven ( daarover later meer)

en wat zijn jullie dan van plan?
Ja er wonen! 😊 we hebben “grote” plannen natuurlijk maar ten eerste gaan we er wonen. “We” zijn mijn lief en ik. We wonen nu nog niet samen en ik heb momenteel nog een huurhuis in NL. We zullen dus 3 huizen combineren naar 1 huis. Voorlopig verhuizen we alles wat in de huizen staat naar de nieuwe woning. Veel meubilair is no nog ikea, en dat gaan we op termijn vervangen voor 2e hands of nieuw scandinavisch en/of nederlands design. Maar alles op z’n tijd. Eerst maar eens combineren en beslissen welke meubels van wie in welke kamer komen :D

Dan willen we graag 2 gasten verblijven maken : 1 in het hoofdgebouw en 1 in het koetshuis. Dan is er nog een idee van het verbouwen van de zolder om daar nog kamers te maken, maar dat is lange termijn planning.
Op het land willen we onze eigen groenten gaan verbouwen. Een XL moestuin als het ware. Op dit moment is er verder 1 deel van het land in gebruik als weide voor paarden ( van de huidige eigenaresse) . de weide laten we voorlopig even voor wat ie is, we zullen er weide bloemen strooien om de bijtjes tevreden te stellen. Op termijn willen we graag schapen/geiten/kippen etc op de weides laten grazen. Maar dat gaan we pas doen als we er wat meer verstand van denken te hebben. ( het is niet de bedoeling om voor onze hobby dieren te laten lijden omdat we er geen verstand van hebben)

Let op! We hebben er beiden dus nog geen verstand van :D maar dat houdt ons natuurlijk helemaal niet tegen.. we gaan gewoon beginnen en zien wel wat er wel lukt en wat er niet lukt.
Verder zijn er nog 10000 andere ideeen waar we continue op terug komen, afwegen , door ontwikkelen en weer op de stapel leggen.. we zien wel wat er uiteindelijk over 10 jaar van die ideeen gekomen is.

ja leuk, maar foto’s graag!!
OK ok!
Het woon gedeelte (Hoofdgebouw en koetshuis) ziet er zo uit vanuit de lucht:
[ afbeelding ]
En een plattegrond er bij, dat wel zo handig: de plattegrond is niet helemaal volledig, ik update hem zo snel mogelijk als ik een goede versie heb
[ afbeelding ]
Dan in de spoiler het enorm LANGE verhaal van de binnenkant van het hoofdgebouw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*hijg, puf*
Zo! Dat was voorlopig even het hoofdgebouw. De zolder is een open ruimte die op zich wel goed geisoleerd is van de begane grond. Daar doen we zoals gezegd voorlopig nog even niks mee.
Dan is er nog het koetshuis.
Een plattegrondje van het koets huis erbij :
[ afbeelding ]
Met in de spoiler het verhaal over het koetshuis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, dan nog even een een overzichtje van het land :
1 is het koetshuis, 2 is het hoofdgebouw en 3 is een houten stalletje wat nu in gebruik is voor de paarden
[ afbeelding ]

Voorlopig is het hem zo even. In een verdere post zal ik de to-do-lijst eens opstellen en een algehele tijdslijn opstellen wanneer we wat denken te gaan doen. Het is zo al een lekkere lange post geworden 😊
Toch wel benieuwd wat jou naar Denemarken trekt

Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me er ook niet echt een voorstelling bij maken :@
pi_207409202
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:
maar kan me er ook niet echt een voorstelling bij maken
Check google even

--------------------------

Mooi TS.
Leuk dat je het zo met ons deelt.
Mooi land dat Denemarken
pi_207409204
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:25 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Toch wel benieuwd wat jou naar Denemarken trekt

Ik ben er nog nooit geweest, maar kan me er ook niet echt een voorstelling bij maken :@
Prachtige natuur, vriendelijke mensen, zeer mooie blonde dames! :Y

maar wel alles rete duur!! :+ en imho rare taal
Just say hi!
  dinsdag 3 januari 2023 @ 20:30:33 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_207409221
Jeg vil følge dette !
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_207409463
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis en succes en sterkte met het verbouwen!
pi_207411673
Barrel _O_
Spoilers!
pi_207412891
Jaaaa volg *O* En heel veel succes met jullie stulpje :Y :D ^O^
pi_207413743
Dit ga ik ook eens volgen,
Veel krachtgroepen in de meterkast en zelfs een lts met smeltpatronen? Waar zijn al die groepen voor?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_207413862
Gaaf! Deze wil ook wel even volgende ^O^
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 23:59:44 #22
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_207414188
Tof! Hvordan har du det? :P Da's meteen het enige Deens wat ik me kan herinneren :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 januari 2023 @ 00:10:24 #23
269689 crew  Viv
  woensdag 4 januari 2023 @ 00:15:35 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207414282
Vet! Mooi huis O+

Ik vind de grijze balken trouwens fris en modern, maar OK.. de landelijke woonstijl is niet aan mij besteedt ;) .

Ik lees mix tussen Scandinavisch en Nederlands design. Midcentury bedoel je? Of welke woonstijl denken jullie aan?

Behang en vloer: laat het ook afhangen van de woonstijl.
Resistance is futile.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:27:47 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207415147
Dank allemaal voor de complimenten en het enthousiasme!
We krijgen 1 april de sleutel, dus dan gaat het echt los. vooralsnog zijn we aan het bedenken wat waar moet komen en wanneer. We moeten namelijk 3 huizen verhuizen: 1 huis in Nl ( van mij) en 2 huizen in Denemarken ( van mij en van m'n lief)
nu even een monste quote post ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:35 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, hier is behoorlijk veel moeite in de OP gestoken zeg ! Welkom in Klussen & Wonen en Huishouden ! ^O^
ik heb even bij de laatste projecten afgekeken hoe "het heurt"
quote:
Bewonderingswaardig ook om met ze tweeën direct samen te gaan wonen in een ander land maar dat gaat vast goed komen *O*.
Ik heb mn lief hier ontmoet, en hij komt hier vandaan. nouja, van de Faroer eilanden, maar dat is stiekem ook gewoon deens grondgebied. We wonen nu 5 minuten lopen bij elkaar vandaan, dus dat komt vast wel goed dat samen wonen in dat enorme huis ;)
quote:
De meterkast is wel behoorlijk anders opgebouwd als hier, vooral die smeltzekeringen rechtsboven vind ik wel bijzonder. In de rest herken ik dan nog wel gewone aardlekschakelaars en krachtgroepen.
we hebben binnenkort een ontmoeting met de huidige eigenaresse, ik zal het eens vragen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 20:30 schreef Chandler het volgende:

[..]
Prachtige natuur, vriendelijke mensen, zeer mooie blonde dames! :Y

maar wel alles rete duur!! :+ en imho rare taal
de vriendelijke mensen ja O+ mensen wachten hier nog geduldig op hun beurt en zijn netjes in de omgangsvormen ( al heb je er natuurlijk ook genoeg eikels tussen zitten :P ) het leven is hier gewoon een stuk relaxter. en die mooie blonde dame heb ik zelf al meegenomen naar Denemarken ;) O-)

quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 00:15 schreef Seven. het volgende:
Ik lees mix tussen Scandinavisch en Nederlands design. Midcentury bedoel je? Of welke woonstijl denken jullie aan?

Behang en vloer: laat het ook afhangen van de woonstijl.
ja we gaan dus initieel de 3 huizen samen voegen en zijn nog niet van plan om uitgebreid nieuwe meubels te kopen. Ongeveer 80 % van mijn meubels is IKEA, ( gekocht in de afgelopen 2 jaar, dus zonde om weg te doen) dus uiteindelijk en op den duur willen we dat wel gaan vervangen. Voorlopig is het vooral functioneel,.
Mijn lief z'n huis is een echt heavy-metal Viking-mannen huis :D Lemmy hangt aan de muur samen met wat dieren skeletten en er liggen dierenhuiden verspreid door het huis ..
we gaan voor een "gezellige landelijke retro " stijl denk ik. Wat antieke invloeden omdat die het nou eenmaal goed doen in een oud huis ( we hebben van onze beide ouders al wat erfstukken onder de neus geduwd gekregen :D ) en we willen ook de 2e hands winkels hier afstropen naar leuke kastjes en snuisterijen.

Het wordt een uitdaging om het dan niet oubollig te laten worden, dus ik wil er wel zeker ook wat moderne invloeden inhouden. de keuken laten we bv zoals ie is qua stijl. het wordt nog een beetje zoeken.

het bed is overigens deze : https://www.ikea.com/dk/d(...)nared-bla-s29431810/ in de donker grijs/blauwe kleur :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:49:46 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207415265
Gezellig landelijk retro… even associatie boven laten borrelen:

Vloer: dan zou ik sowieso voor parket(look) gaan.

Lambrisering al overwogen? Blank hout en dan een kleurtje erboven schilderen. Mist alleen het retro element wel in je slaapkamer.
Resistance is futile.
pi_207415279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:04 schreef Barreltje het volgende:
Goed, dan nog even een een overzichtje van het land :
1 is het koetshuis, 2 is het hoofdgebouw en 3 is een houten stalletje wat nu in gebruik is voor de paarden
RCadIzO.png

Voorlopig is het hem zo even. In een verdere post zal ik de to-do-lijst eens opstellen en een algehele tijdslijn opstellen wanneer we wat denken te gaan doen. Het is zo al een lekkere lange post geworden 😊

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 03-01-2023 19:21:18 ]
Holy moly, wat een ruimte. Mogen wij Fok!kers een weekje bij je camperen op je velt als je klaar bent? :D
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:56:59 #28
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207415323
quote:
17s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:52 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Holy moly, wat een ruimte. Mogen wij Fok!kers een weekje bij je camperen op je velt als je klaar bent? :D
Hahah.. ja hoor.. we vragen noeste, fysieke arbeid als tegen prestatie.. *)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 januari 2023 @ 08:57:22 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207415325
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:49 schreef Seven. het volgende:
Gezellig landelijk retro… even associatie boven laten borrelen:

Vloer: dan zou ik sowieso voor parket(look) gaan.

Lambrisering al overwogen? Blank hout en dan een kleurtje erboven schilderen. Mist alleen het retro element wel in je slaapkamer.
Ik zal eens gaan pinteresten om een beter idee te geven :7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207415507
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Hahah.. ja hoor.. we vragen noeste, fysieke arbeid als tegen prestatie.. *)
Mooi. Ik heb dat al eens eerder gedaan en dat beviel prima. :7 Was wel iets minder ver rijden dan Denemarken.

Gaaf hoor Barrel. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207415607
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:27 schreef Barreltje het volgende:
We moeten namelijk 3 huizen verhuizen: 1 huis in Nl ( van mij) en 2 huizen in Denemarken ( van mij en van m'n lief)
Hey, je gaat ook echt samenwonen! O+ O+
Ik volg natuurlijk ook vol interesse.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 4 januari 2023 @ 10:02:28 #32
189961 ex
aperture science
pi_207415920
Wow! Mooi huis/complex, mooie OP en Denemarken! Staat op onze lijst om deze zomer 10 dagen te bezoeken (voor het eerst) :D
The cake is a lie!
pi_207416733
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:04 schreef Barreltje het volgende:
de weide laten we voorlopig even voor wat ie is, we zullen er weide bloemen strooien om de bijtjes tevreden te stellen.
Zoek een buurboer die de weide eenmaal per jaar voor je maait en het maaisel afvoert. Gras (en bloemetjes) blijven namelijk niet vanzelf gras en bloemetjes. Als je er niks aan doet (maaien, laten bedrazen) dan wordt het een ruig veld vol lokaal onkruid.

Als je een buurboer kan vinden die je gras eenmaal per jaar maait kan die daar hooi of kuil van maken en gebruiken of verkopen, en houden jullie je mooie terrein mooi voor vlindertjes en bijtjes.
Hoe meer er wél gras wordt afgevoerd en geen (kunst)mest wordt aangevoerd, hoe mooier het wordt voor bloemetjes en bijtjes, in landen als Nederland en Denemarken (overbemest en vruchtbaarder dan goed is voor de natuur).

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 19:04 schreef Barreltje het volgende:
Dan loop je door naar de keuken. Dit wordt het domein van mijn lief die chef is. Zijn grootste liefde is de pantry die er ook aan vast zit. Hier in komen de koelkast, de diepvries en een rek vol met verwerkt , zelfgemaakt voedsel.. op de vloer ligt nu nog een kurk vloer, wat we allebei niet zo mooi vinden. Er komt een zwart-wit geblokt vinyl overheen..
Oh zwart-wit geblokt vinyl in de keuken! Heb ik ook. Mooi hoor. Al jaren spijt van, want ook gruwelijk besmettelijk en dat is in de keuken niet handig...
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207416816
Prachtige rijbak ook, lijkt me. Misschien kun je die ook verhuren, incl weide en stal.
pi_207417262
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 08:56 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Hahah.. ja hoor.. we vragen noeste, fysieke arbeid als tegen prestatie.. *)
Pas op hoor, straks kom ik nog echt langs ook :D

Beetje zwoegen in de buitenlucht is heul niet verkeerd :Y

Mooi project hoor, ben jaloers en ga je updates met veel plezier volgen!
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:04:08 #36
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207418343
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:51 schreef mootie het volgende:
Prachtige rijbak ook, lijkt me. Misschien kun je die ook verhuren, incl weide en stal.
de stal wordt de gym van m'n lief. de bak gaan we leeg halen. er zit een soort van Vilt in (?!) gaan we (laten ) analyseren en als het biologisch afbreekbaar is gaan we het gebruiken als vulsel voor war aarde walllen. zo niet , dan gebruiken we het wsl als isolatie materiaal oid..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:06:43 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207418356
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 11:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Zoek een buurboer die de weide eenmaal per jaar voor je maait en het maaisel afvoert. Gras (en bloemetjes) blijven namelijk niet vanzelf gras en bloemetjes. Als je er niks aan doet (maaien, laten bedrazen) dan wordt het een ruig veld vol lokaal onkruid.

Als je een buurboer kan vinden die je gras eenmaal per jaar maait kan die daar hooi of kuil van maken en gebruiken of verkopen, en houden jullie je mooie terrein mooi voor vlindertjes en bijtjes.
Hoe meer er wél gras wordt afgevoerd en geen (kunst)mest wordt aangevoerd, hoe mooier het wordt voor bloemetjes en bijtjes, in landen als Nederland en Denemarken (overbemest en vruchtbaarder dan goed is voor de natuur).
[..]
Oh zwart-wit geblokt vinyl in de keuken! Heb ik ook. Mooi hoor. Al jaren spijt van, want ook gruwelijk besmettelijk en dat is in de keuken niet handig...
hahah de chef is verantwoordelijk voor de keuken en wil zwart wit geblokt.. hij zal z'n best moeten doen om het schoon te houden :+

ohja, een buurboer gaan we regelen.. (schuin) tegenover ons zit een hydraulische werkplaats voor oa landbouwaparatuur. dus wellicht dat we die over kunnen halen O-)

een andere buur is de lokale natuur werkplaats. Dat is zeg maar de dagbesteding van gehandicapten O+ gaan we ook contact mee leggen, eens kijken of we elkaar zo nu en dan kunnen assisteren
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:07:27 #38
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207418364
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 09:34 schreef sigme het volgende:

[..]
Hey, je gaat ook echt samenwonen! O+ O+
Ik volg natuurlijk ook vol interesse.
ja er moeten hier ook nog wat palen de grond in :P
Kan Dora daarna lekker rond rennen :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207418550
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:06 schreef Barreltje het volgende:

[..]
hahah de chef is verantwoordelijk voor de keuken en wil zwart wit geblokt.. hij zal z'n best moeten doen om het schoon te houden :+

ohja, een buurboer gaan we regelen.. (schuin) tegenover ons zit een hydraulische werkplaats voor oa landbouwaparatuur. dus wellicht dat we die over kunnen halen O-)

een andere buur is de lokale natuur werkplaats. Dat is zeg maar de dagbesteding van gehandicapten O+ gaan we ook contact mee leggen, eens kijken of we elkaar zo nu en dan kunnen assisteren
Top!

Als je wel niet 1 ding nodig hebt op het platteland is het een goede relatie met je buren :Y
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 4 januari 2023 @ 14:39:55 #40
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207418697
quote:
14s.gif Op woensdag 4 januari 2023 14:25 schreef sigme het volgende:

[..]
Top!

Als je wel niet 1 ding nodig hebt op het platteland is het een goede relatie met je buren :Y
m'n lief is zo'n sociale vlinder :P we gingen bij de iets verderop rokerij even langs en hij vertelde meteen aan die lui dat we de nieuwe buren waren :D het scheelt ook wel dat hij de taal spreekt ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207426760
Oohh deze ga ik volgen O+
pi_207430807
Leuk project, leuk dat Lemmy in huis hangt. Wij hadden de The Trooper van Iron Maiden in de keuken van ons vorige huis (3 x 4 meter).

Nog plannen om zonnepanelen te plaatsen?
pi_207432127
Heel tof! Ik ben dol op Denemarken O+
  woensdag 25 januari 2023 @ 08:59:26 #44
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207704885
As weekend gaan we weer kijken bij het huis landgoed..

*O*

Natuurlijk gaan we wat fotootjes maken..
Mensen nog tips wat we moeten bespreken en waar we foto's van MOETEN maken?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:52:52 #45
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207705950
Wat aan gaaf project O+ .
Ik wens je wel veel sterkte toe met de omvang. Het is echt gigantisch. Ons huis is heel veel kleiner, en de tuin ook. Maar daarvan heb ik gemerkt dat het super veel tijd kost om het allemaal netjes te krijgen en vooral houden (naast 2 drukke banen en 3 kleine kinderen. Als dat bij jullie niet het geval is, scheelt dat al enorm :D ).

Ben erg benieuwd naar de het proces en resultaat als het af is!
  woensdag 25 januari 2023 @ 10:56:11 #46
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207705994
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 08:59 schreef Barreltje het volgende:
As weekend gaan we weer kijken bij het huis landgoed..

*O*

Natuurlijk gaan we wat fotootjes maken..
Mensen nog tips wat we moeten bespreken en waar we foto's van MOETEN maken?
Sowieso van hoe het eruit ziet op de dag dat je de sleutels gekregen hebt! Is super leuk om jaren later voor en na te zien.

Verder evt. Waar je leidingen hebt zitten. Want dat ga je geheid vergeten na een aantal jaar. En dan is het handig om foto's te hebben als je iets gaat veranderen.

En verder vooral van jullie zelf als je aan het klussen bent met tussentijds fase foto's. Dwz. Op het dieptepunt (na al het sloopwerk) en op de momenten dat je denkt "vet, ik zie het er weer zonnig in, we gaan de goeie kant op".

Oh, en als je klaar bent en het is gericht hebt natuurlijk. Want dan ziet alles er vers en shiny uit :P .
pi_207717042
Hoe gaaf zeg.

Spannend ook!
  zondag 29 januari 2023 @ 17:48:14 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207767972
Kleine foto update:

In de kroegkamer staat dus een haard, met oud Hollandse tegeltjes er achter:


We willen deze haard vervangen voor een versie waar je het vuur daadwerkelijk kan zien, wel zo knus..

In gang zit nog de oude bakoven..
Je kan er pizza's in bakken en hij is nog geheel functioneel. Onder de deksel aan de rechterkant zit een gat waar je een pan in kan zetten om water te verwarmen..


Oh en in de voorraad kast zaten nog onbekende stopcontacten, vonkenboer kom er maar in:


Het gasfornuis wordt bediend door een gasfles die in een kastje onder/naast het fornuis staat:

De blusser staat er ook maar meteen naast :+


En een filmpje van buiten achter O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Barreltje op 29-01-2023 17:54:41 ]
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 29 januari 2023 @ 18:01:54 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207768178
Droomplek is het!
Resistance is futile.
pi_207768464
Oh, wat een mooie details (en buiten _O_ )
We have far more in common than that which devides us..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')