abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207405422
Nou, daar gaan we.

Spaar jij koopzegels, douche je niet langer dan 2 minuten (of koud), knip je de yoghurtpakken en tandpasta tubes open, fiets je wekelijks 20km extra voor alle supermarkt aanbiedingen, is een theezakje na 6x nog niet 'op' of gebruik je je onderbroek na het binnenste buiten vouwen nog een keer? Dan ben je hier op de juiste plek!

Zuunigerds, verenig u!

*Het is uiteraard gewoon een topic om het te hebben over besparen, wat duurzaamheid, slimme truucjes etc.
Je hoeft uiteraard niet echt je theezakje 6x te gebruiken of je tandpasta tubes open te knippen om 'zuunig' te zijn.
Spoilers!
pi_207405457
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 14:57 schreef stropdaz het volgende:
Ja mensen.
De oorzaak is vooral dat ik slecht ruik. Mijn voornemen is ook om dit jaar te gaan minderen want ik douche me iedere ochtend
Het zal een te simpele gedachte zijn maar misschien werkt Axe dan gewoon niet zo goed? Het staat nou niet direct bekend als een deo die echt beter is dan anderen he. Eerder slechter maar met een goede marketing.

Hier komt het er ook niet meer in. Dan rook ik in bed die walgelijke Axe-geur met een vleugje zweet :r
Spoilers!
pi_207405469
Ok mensen.
Ik ga eerlijk zijn waarom ik 10 flessen seo, liter doucheschuim per maand, 1 fles Joop parfum en 1 liter shampoo gebruik.

Ik schaam me heel erg er voor.
Maar het komt door nah.
Ik heb geen rem bij veel dingen.
Ga hier hulp voor krijgen
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:05:59 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207405483
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:04 schreef stropdaz het volgende:
Ok mensen.
Ik ga eerlijk zijn waarom ik 10 flessen seo, liter doucheschuim per maand, 1 fles Joop parfum en 1 liter shampoo gebruik.

Maar het komt door nah.
Zullen we dit niet hier bespreken?
The love you take is equal to the love you make.
pi_207405489
Mijn man komt elke keer na het boodschappen doen mopperend thuis dat alles zo duur is geworden. Ik ga maar eens een paar maanden bijhouden hoeveel we nu inmiddels echt aan boodschappen uitgeven, zo met dat verhuizen enzo had ik geen ruimte in m’n hoofd om dat op een rijtje te zetten.
Komend weekend komt er een (bijna gratis) maaltijdbox van Green Chef
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:07:08 #6
382129 crew  Donna
pi_207405498
Als je echt slecht ruikt zou ik dat laten onderzoeken of dingen proberen die wel goed zijn voor je huid.
Niet een slechte geur maskeren met een halve bus deo.

En nu maar terug naar zuunigerds.
pi_207405510
Ik gebruik 2 max 3 rollers van Neutral per jaar :D
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:09:00 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207405519
Mijn man komt thuis met de boodschappen en zegt tevreden dat hij geen overbodige dingen heeft gekocht.

Ik plan ‘the weekly shop’ echt steeds meer rond de aanbiedingen.
pi_207405520
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:07 schreef Donna het volgende:
Als je echt slecht ruikt zou ik dat laten onderzoeken of dingen proberen die wel goed zijn voor je huid.
Niet een slechte geur maskeren met een halve bus deo.

En nu maar terug naar zuunigerds.
Zeker, laten we teruggaan naar de kern van dit topic.
Maar wilde jullie het even laten weten, want het is fors buiten de perken
pi_207405522
quote:
Ok mensen.

Maar het komt door nah.
Schaamte is wat mij betreft niet nodig. Je krijgt gekkere/fellere reacties als je net doet alsof het normaal is dat je zo veel gebruikt ;)

Mijn schoonvader gebruikte ook zo veel van alles. Fles Dreft per week, pakje boter, etc. Die had geen nah overigens.

Ik hoop overigens dat je niet zo weinig maat kunt houden met je vitaminepillen, dat kan echt gevaarlijk zijn.

Edit: terug on topic inderdaad.
Spoilers!
pi_207405548
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn man komt elke keer na het boodschappen doen mopperend thuis dat alles zo duur is geworden.
Boodschappen doen is echt niet leuk meer inderdaad. Al krijg ik hier thuis toch steeds vaker rollende ogen als ik weer eens mopper over de prijzen O-)
Spoilers!
pi_207405561
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:09 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Schaamte is wat mij betreft niet nodig. Je krijgt gekkere/fellere reacties als je net doet alsof het normaal is dat je zo veel gebruikt ;)

Mijn schoonvader gebruikte ook zo veel van alles. Fles Dreft per week, pakje boter, etc. Die had geen nah overigens.

Ik hoop overigens dat je niet zo weinig maat kunt houden met je vitaminepillen, dat kan echt gevaarlijk zijn.
Vitamine pillen krijg ik per dan aangereikt door echtgenote.

Laten we het erop houden dat ik een zuinige levensstijl ook belangrijk vindt. Maar nu is dat even lastig helaas
pi_207405575
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:09 schreef Lienekien het volgende:
Mijn man komt thuis met de boodschappen en zegt tevreden dat hij geen overbodige dingen heeft gekocht.

Online boodschappen besparen wij ve mee. Vrouw maakt kookmenu aan de hand van aanbiedingen. Die in een opslag te zien zijn
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 15:48:42 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207405918
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:09 schreef Lienekien het volgende:

Ik doe de boodschappen nu ook op basis van wat er in de bonus is :Y Daar verzin ik dan de maaltijden omheen.

Ik zal ook weer eens de Excel van de laatste 2 maanden bijwerken, ben benieuwd of het groot inkopen van aanbiedingen eerder in het jaar nog effect heeft gehad op de latere uitgaven :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 3 januari 2023 @ 15:53:50 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207405959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:48 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik doe de boodschappen nu ook op basis van wat er in de bonus is :Y Daar verzin ik dan de maaltijden omheen.

Ik zal ook weer eens de Excel van de laatste 2 maanden bijwerken, ben benieuwd of het groot inkopen van aanbiedingen eerder in het jaar nog effect heeft gehad op de latere uitgaven :)
Ja, (persoonlijke) bonus AH en de Lidl. Die zitten tegenover elkaar.

De persoonlijke bonus pakt steeds weer dezelfde producten en dat komt ons wel goed uit.

Laatst zelfs natvoer voor de kat, dus toen maar weer eens een bezorging gedaan. 99 stuks, kreeg het aantal niet hoger.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 16:02:19 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_207406039
quote:
Ok mensen.

Maar het komt door nah.
Die NAH heb je pas 3 maanden ofzo, dus dan kun je ook niet claimen dat je 150 bussen per jaar gebruikt.
Damn.
disclaimer
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 16:03:20 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207406048
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 15:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, (persoonlijke) bonus AH en de Lidl. Die zitten tegenover elkaar.

De persoonlijke bonus pakt steeds weer dezelfde producten en dat komt ons wel goed uit.

Laatst zelfs natvoer voor de kat, dus toen maar weer eens een bezorging gedaan. 99 stuks, kreeg het aantal niet hoger.
Ik doe sinds kort aan bezorging. Niet zuunig maar per saldo ben ik meer tijd en geld kwijt als ik zelf naar de winkel ga.

Persoonlijke bonus koop ik ook veel uit maar het wordt wel steeds minder interessant. 15% korting in plaats van 2e halve prijs, 1+1 gratis zie je bijna niet meer. En mijn favoriete hagelslag van Venz zit er opeens niet meer in :'( Maar nog steeds mooie kortingen op met name vega/vis/vlees.

Ook leuk voor de zunigerds: zonnepanelen. Zit elke dag weer te kijken hoeveel we besparen *O* Ze liggen pas sinds eind november dus de opbrengst is nog niet denderend maar toch in december 1/3e van het totale verbruik opgeleverd. Op een goede dag was het zelfs precies hetzelfde als wat we verbruikten :s)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 16:05:25 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207406072
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik doe sinds kort aan bezorging. Niet zuunig maar per saldo ben ik meer tijd en geld kwijt als ik zelf naar de winkel ga.

Persoonlijke bonus koop ik ook veel uit maar het wordt wel steeds minder interessant. 15% korting in plaats van 2e halve prijs, 1+1 gratis zie je bijna niet meer. En mijn favoriete hagelslag van Venz zit er opeens niet meer in :'( Maar nog steeds mooie kortingen op met name vega/vis/vlees.

Ook leuk voor de zunigerds: zonnepanelen. Zit elke dag weer te kijken hoeveel we besparen *O* Ze liggen pas sinds eind november dus de opbrengst is nog niet denderend maar toch in december 1/3e van het totale verbruik opgeleverd. Op een goede dag was het zelfs precies hetzelfde als wat we verbruikten :s)
Die krijgen wij ook dit jaar *O*
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 16:06:26 #19
197773 crew  maily
pi_207406080
Ik heb laatst mijn favo thee geshopt bij Foodello. (Wel bulk) O+

Gewoon eens artikelen die je vaak gebruikt googelen.
Komen toch af en toe betere prijzen voorbij dan in de winkel.
  dinsdag 3 januari 2023 @ 16:11:49 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207406130
Zonnepanelen lijken voor ons vooralsnog helaas geen optie door het dak (ligging, oppervlakte).

Daar staat dan weer tegenover dat we dit jaar nog een gunstig energiecontract hebben en driekwart van de hypotheek gaan aflossen (bankspaar). *O*
pi_207406215
Nou, die zonnepanelen zijn met het moment van onze jaarafrekening niet zo gunstig dit jaar :N Maar goed, we betalen alsnog minder dan dat we ze niet hadden, natuurlijk.

Ik bespaar vooral op de datum-kortingen op vlees (icm kleinere porties gebruiken en een paar keer in de week geen vlees).
pi_207406227
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:11 schreef Lienekien het volgende:
Zonnepanelen lijken voor ons vooralsnog helaas geen optie door het dak (ligging, oppervlakte).

Daar staat dan weer tegenover dat we dit jaar nog een gunstig energiecontract hebben en driekwart van de hypotheek gaan aflossen (bankspaar). *O*
Goed bezig
  Moderator dinsdag 3 januari 2023 @ 16:28:24 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_207406241
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:05 schreef maily het volgende:

[..]
Die krijgen wij ook dit jaar *O*
Echt zo leuk om te kijken hoeveel het oplevert :s) Wanneer komen ze? Ik geloof dat het vanaf maart pas echt interessant wordt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:06 schreef maily het volgende:
Ik heb laatst mijn favo thee geshopt bij Foodello. (Wel bulk) O+

Gewoon eens artikelen die je vaak gebruikt googelen.
Komen toch af en toe betere prijzen voorbij dan in de winkel.
Ik heb al regelmatig bij Foodello gekeken maar ben nog niks interessant tegengekomen helaas. Zal het nog eens checken of er iets tussen staat ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:11 schreef Lienekien het volgende:

Wow dat gaat echt een fikse besparing opleveren :Y *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:23 schreef Hupje het volgende:
Nou, die zonnepanelen zijn met het moment van onze jaarafrekening niet zo gunstig dit jaar :N Maar goed, we betalen alsnog minder dan dat we ze niet hadden, natuurlijk.

Ik bespaar vooral op de datum-kortingen op vlees (icm kleinere porties gebruiken en een paar keer in de week geen vlees).
Wat bedoel je met het moment van de jaarafrekening?

Ik heb berekend dat we in 4/5 jaar de kosten van de panelen eruit hebben.
pi_207406266
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met het energieplafond moeten we de eerste maanden bijbetalen, terwijl we in het hele kalenderjaar ruim onder het plafond blijven. Dat is een beetje jammer.
  Spellchecker dinsdag 3 januari 2023 @ 16:47:07 #25
197773 crew  maily
pi_207406354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2023 16:28 schreef MaJo het volgende:

[..]
Echt zo leuk om te kijken hoeveel het oplevert :s) Wanneer komen ze? Ik geloof dat het vanaf maart pas echt interessant wordt.
[..]
Ik heb al regelmatig bij Foodello gekeken maar ben nog niks interessant tegengekomen helaas. Zal het nog eens checken of er iets tussen staat ^O^
[..]
Wow dat gaat echt een fikse besparing opleveren :Y *O*
[..]

Ik heb berekend dat we in 4/5 jaar de kosten van de panelen eruit hebben.
Er moet nog iemand komen voor een offerte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')