SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.![]()
Hadden wij een tijdje terug ook bij Vattenfall (+ ook even helemaal niks wegens aanpassing systeem i.v.m. prijsplafond) met de melding dat ze achterliepen met verwerking, maar inmiddels zijn ze weer bij.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:04 schreef just me het volgende:
[..]
Jep maar laat ik momenteel een melding hebben dat ze sinds vorige week (nog) geen meterstanden hebben ontvangen!
Ik heb ze al 'n mailtje gestuurd want ik vind het "leuk" om mijn verbruik goed in de gaten te houden.
Op de website van Enelogic zie ik toch hele mooie plaatjes van dashboards e.d.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik kan het bij de leverancier niet zien, ik krijg alleen een maandelijks overzicht van de slimme meter toegestuurd. Bij mijn vorige huis had ik de slimme meter gekoppeld aan Enelogic of iets dergelijks.
In dit huis met domme meter probeer ik elke dag tussen de middag de meterstand te noteren.
dan zijn mijn investeringen van dubbel glas e.d. niet voor niets geweestquote:
Ja, mijn vorige huis had ik daar wel aangemeld, het huis in HHW niet, ik vond een maandoverzicht van de leverancier daar wel genoeg.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hadden wij een tijdje terug ook bij Vattenfall (+ ook even helemaal niks wegens aanpassing systeem i.v.m. prijsplafond) met de melding dat ze achterliepen met verwerking, maar inmiddels zijn ze weer bij.
[..]
Op de website van Enelogic zie ik toch hele mooie plaatjes van dashboards e.d.
[ afbeelding ]
Je bedoelde dus je huis vóór HHW.quote:Op maandag 2 januari 2023 16:23 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja, mijn vorige huis had ik daar wel aangemeld, het huis in HHW niet, ik vond een maandoverzicht van de leverancier daar wel genoeg.
Slimme meters zijn ook standaard, maar vanwege o.a. chiptekorten zijn ze op bij de netbeheerder. Om nieuwbouw toch te kunnen aansluiten hangen ze daar dus domme meters op met een briefje er aan dat ze ‘na de zomer’ vervangen gaan worden. Na welke zomer wordt niet nader gespecificeerd…quote:Op maandag 2 januari 2023 16:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je bedoelde dus je huis vóór HHW.
En jullie nieuwe huis heeft geen slimme meter? Ik dacht dat dat tegenwoordig standaard was...
Dat zal toch wel in je huurcontract staan? Als je zo weinig verbruikt zul je toch meer moeten kokenquote:Op maandag 2 januari 2023 16:29 schreef Rafeiro het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de jaarafrekening ven Electra, gas heb ik niet.
Kreeg steeds negatieve rekeningen (dus -25 euro betalen ofzo) dus ¤1 per maand moeten betalen.
Zit iets via de huur bij enzo. Maar hoe en wat...
Ben ook 3 maand van huis geweest. En toen stond ook echt alles uit. Net niet op aardlek Maar stekkers overal uit. Was een raar jaar zeg maarquote:Op maandag 2 januari 2023 16:42 schreef just me het volgende:
[..]
Dat zal toch wel in je huurcontract staan? Als je zo weinig verbruikt zul je toch meer moeten koken
quote:Op maandag 2 januari 2023 17:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Met dank aan de bezorger van het weekkrantje die het krantje uit de brievenbus heeft laten steken waardoor de brievenbus een paar weken toen het zo ijskoud was wijd open heeft gestaan. Bedankt hoor. Ik was het alweer vergeten, maar dat was dus de oorzaak van het achterlijke gasverbruik in het onbewoonde huis.
Ik heb meteen een nee-neesticker besteld die zsm geplakt wordtquote:Op maandag 2 januari 2023 17:32 schreef just me het volgende:
[..]ik denk dat de bezorgers heel vaak niet doorduwen het kost allemaal tijd en nu kost het jullie geld.
en tot die tijd de brievenbus dichtplakken?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik heb meteen een nee-neesticker besteld die zsm geplakt wordt
Geen goed idee, er komt nog wel eens post. Echt achterlijk, het kerstpakket van Symph (een kaart met code) was dus ook nog naar dat adres gestuurd, ondanks in oktober al doorgeven van nieuwe adres per 22 november.quote:Op maandag 2 januari 2023 17:37 schreef just me het volgende:
[..]
en tot die tijd de brievenbus dichtplakken?
Officieel hoort dat wel. Weet nog wel dat toen ik tig jaar geleden een folderwijk had dat dat er wel ingeramd werd, figuurlijkerwijsquote:Op maandag 2 januari 2023 17:32 schreef just me het volgende:
[..]ik denk dat de bezorgers heel vaak niet doorduwen het kost allemaal tijd en nu kost het jullie geld.
Oh jee, nee dan is afplakken geen goed idee!quote:Op maandag 2 januari 2023 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Geen goed idee, er komt nog wel eens post. Echt achterlijk, het kerstpakket van Symph (een kaart met code) was dus ook nog naar dat adres gestuurd, ondanks in oktober al doorgeven van nieuwe adres per 22 november.
Wij hadden dat ook bij de inbouwkast op zolder, uiteindelijk heeft Symph dat ding alsnog met schroeven vastgezet. De mooie oranje gordijnen daar heb ik uiteraard nooit ingekortquote:Op maandag 2 januari 2023 17:44 schreef just me het volgende:
[..]
Oh jee, nee dan is afplakken geen goed idee!
Mijn voordeur tocht en nu ga ik morgen een uitschuifbare douchestang kopen, die komt dan tussen de ene en de andere kant achter de voordeur in het halletje en dan kan ik daar een gordijn ophangen zonder dat er geboord hoeft te worden. Idee gepikt van een vriendin waar ik vanmorgen op de koffie was.
Maar dan toch is 80 m3 voor 13 graden wel heel erg veel toch?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Met dank aan de bezorger van het weekkrantje die het krantje uit de brievenbus heeft laten steken waardoor de brievenbus een paar weken toen het zo ijskoud was wijd open heeft gestaan. Bedankt hoor. Ik was het alweer vergeten, maar dat was dus de oorzaak van het achterlijke gasverbruik in het onbewoonde huis.
Ik heb geen idee, het lijkt mij ook wat veel, maar toen Symph er de vorige keer was stond de cv inderdaad z’n best te doen om het huis op 13 graden te houden.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar dan toch is 80 m3 voor 13 graden wel heel erg veel toch?
In december hebben wij 133m3 verbruikt, waarbij ik de kachel in de 1e koude week dat we op Aruba zaten op 18 graden continue heb gezet en de ketel behoorlijk heeft lopen stampen.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar dan toch is 80 m3 voor 13 graden wel heel erg veel toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 januari 2023 18:32 schreef Rafeiro het volgende:
Nooit echt bewust mee bezig geweest, maar had de verwarming ook echt nooit aan. Nu soms wel en dat voelt al fout. Maar denk dus 20 jaar niet aan, nu soms. Dan piekt je verbruik gelijk
De een zegt dit en een ander zegt weer wat anders, als ik weet dat ik 'n paar uur van huis ben gaat de thermostaat echt naar beneden!quote:Op maandag 2 januari 2023 21:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Als wat bewegen en een dekentje/vest niet meer voldoen gaat gewoon de verwarming hoger. Het is hier alleen een beetje uitvinden hoe dat werkt met een warmtepomp en laagtemperatuurvloerverwarming, ik kan de thermostaat wel een graad hoger zetten, maar dan duurt het een paar uur voordat die temperatuur ook bereikt is. Volgens de monteur kun je ‘m het beste continu op 1 constante temperatuur laten staan en niet aan de thermostaat komen, maar dat vind ik om meerdere redenen niks.
En ‘s nachts ook, dat werkte ook prima in vorige huizen met cvketel. Maar bij ons gaat er maar water van 30 graden richting de vloerverwarming, dat werkt heel anders dan met een cvketel (waar ik de temperatuur van het cvwater ook al naar 55 ofzo had verlaagd).quote:Op maandag 2 januari 2023 21:21 schreef just me het volgende:
[..]
De een zegt dit en een ander zegt weer wat anders, als ik weet dat ik 'n paar uur van huis ben gaat de thermostaat echt naar beneden!
hoe is het eigenlijk met de geluidsoverlast van de pomp buiten ?quote:Op maandag 2 januari 2023 21:30 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
En ‘s nachts ook, dat werkte ook prima in vorige huizen met cvketel. Maar bij ons gaat er maar water van 30 graden richting de vloerverwarming, dat werkt heel anders dan met een cvketel (waar ik de temperatuur van het cvwater ook al naar 55 ofzo had verlaagd).
Dat was hier ook het advies. Dus dat ding staat al een jaar of 10 op iets tussen de 19 en 22,5 graden (dit laatste om mijn koukleum van een ex te ontdooien de eerste nadat ze een nieuwe stek had).quote:Op maandag 2 januari 2023 21:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Als wat bewegen en een dekentje/vest niet meer voldoen gaat gewoon de verwarming hoger. Het is hier alleen een beetje uitvinden hoe dat werkt met een warmtepomp en laagtemperatuurvloerverwarming, ik kan de thermostaat wel een graad hoger zetten, maar dan duurt het een paar uur voordat die temperatuur ook bereikt is. Volgens de monteur kun je ‘m het beste continu op 1 constante temperatuur laten staan en niet aan de thermostaat komen, maar dat vind ik om meerdere redenen niks.
quote:Op maandag 2 januari 2023 21:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat was hier ook het advies. Dus dat ding staat al een jaar of 10 op iets tussen de 19 en 22,5 graden (dit laatste om mijn koukleum van een ex te ontdooien de eerste nadat ze een nieuwe stek had).
Ik miste een komma, dus heb dit 3 keer moeten lezen, nadat ik een andere post elders van je hierbij betrok.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat was hier ook het advies. Dus dat ding staat al een jaar of 10 op iets tussen de 19 en 22,5 graden (dit laatste om mijn koukleum van een ex te ontdooien de eerste nadat ze een nieuwe stek had).
Ik denk dat ik weet over welke post je het hebt. Dus ik ga heel wijs er verder niks meer over zeggenquote:Op maandag 2 januari 2023 22:00 schreef MadMaster het volgende:
* MadMaster
[..]
Ik miste een komma, dus heb dit 3 keer moeten lezen, nadat ik een andere post elders van je hierbij betrok.
Vraag niet waarom…
Mw. MM vraagt nu waarom ik hardop zit te lachen…quote:Op maandag 2 januari 2023 22:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet over welke post je het hebt. Dus ik ga heel wijs er verder niks meer over zeggen
Moet soms kunnenquote:Op maandag 2 januari 2023 22:08 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mw. MM vraagt nu waarom ik hardop zit te lachen…
Niet goed, ik hoor eigenlijk continu 1 van de buitenunits van ons of van de omringende buren. De overlast varieert van ‘er staat een wasmachine te centrifugeren’ tot ‘er staat een auto stationair te draaien’. Symph merkte het alleen toen het heel koud was en die units zich elke keer stonden te ontdooien. Ik lijk de enige in de buurt te zijn die ze continu hoort, ook gewoon binnen met de ramen dicht hoor ik ze en voel ik de trillingen. Buiten horen anderen ze ook hoor, want echt stil zijn die dingen niet als ze vol staan te blazen.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:46 schreef just me het volgende:
[..]
hoe is het eigenlijk met de geluidsoverlast van de pomp buiten ?
Balen dat jij het binnen hoort en de overige bewoners niet, het kan toch niet alleen aan jullie unit liggenquote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Niet goed, ik hoor eigenlijk continu 1 van de buitenunits van ons of van de omringende buren. De overlast varieert van ‘er staat een wasmachine te centrifugeren’ tot ‘er staat een auto stationair te draaien’. Symph merkte het alleen toen het heel koud was en die units zich elke keer stonden te ontdooien. Ik lijk de enige in de buurt te zijn die ze continu hoort, ook gewoon binnen met de ramen dicht hoor ik ze en voel ik de trillingen. Buiten horen anderen ze ook hoor, want echt stil zijn die dingen niet als ze vol staan te blazen.
Onze binnenunit maakt ook herrie dus ik ben nu aan het uitproberen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dat in elk geval ‘s nachts niet meer hoor.
Zo is het leven Raf, ook ambu hulpen komen en kunnen weer gaan, maar wel jammer voor je!quote:Op dinsdag 3 januari 2023 10:16 schreef Rafeiro het volgende:
Kut! de ambulante hulp die me letterlijk heeft opgeraapt gaat wat anders doen. die ga ik missen....
Echt van de vloer heeft ze me opgeraapt. Met haar 1.60m ofzo. haha.
Oeps....quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik hoor alle buitenunits, in elk geval de 5 van de directe buren, er staat er dus altijd wel eentje te draaien naast die van ons (die dus ‘s nachts al niet meer draait). Qua geluid is dit huis dramatisch, ook de geluiden binnenshuis, als ik in bed of bad lig hoor ik Symph gewoon in de keukenlades rommelen en bier openmaken enzo.
Ja was maar 5 uur per week, maar 7 dus en eigenlijk wel meer. Maar uur per dag leek me wel "handig"quote:Op dinsdag 3 januari 2023 13:50 schreef just me het volgende:
[..]
Balen dat jij het binnen hoort en de overige bewoners niet, het kan toch niet alleen aan jullie unit liggen
[..]
Zo is het leven Raf, ook ambu hulpen komen en kunnen weer gaan, maar wel jammer voor je!
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 22:19 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Ja was maar 5 uur per week, maar 7 dus en eigenlijk wel meer. Maar uur per dag leek me wel "handig"
quote:Op woensdag 4 januari 2023 05:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen Melting. Alweer thuis?
Oh wat jammer maar om daar te blijven terwijl je niet kunt doen wat je van plan was is ook niet leuk.quote:Op woensdag 4 januari 2023 07:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik was een dagje eerder naar huis gekomen, omdat wat dingen onverwacht gesloten waren.
Daarom had ik geen zin om voor niets nog een overnachting te doen. Dus alweer volop aan het werk.
Ach, dat is jammerquote:Op woensdag 4 januari 2023 07:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik was een dagje eerder naar huis gekomen, omdat wat dingen onverwacht gesloten waren.
Daarom had ik geen zin om voor niets nog een overnachting te doen. Dus alweer volop aan het werk.
En je had er niet aan gedacht om een dagje extra vrij te nemen, aansluitend?quote:Op woensdag 4 januari 2023 08:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, dat is jammer![]()
Ik heb net de kerstboom afgetuigd. Klaar met de feestdagen. Vooral Oud & Nieuw was wel heel karig dit jaar in een weekend, dat ik normaal nodig heb om bij te tanken. Dat was slecht geregeld hoor.
Helaas, facturering en jaarafsluiting en zo.quote:Op woensdag 4 januari 2023 09:15 schreef Melting het volgende:
[..]
En je had er niet aan gedacht om een dagje extra vrij te nemen, aansluitend?
Oh wat zonde zeg. Heb je überhaupt wel iets kunnen bezoeken?quote:Op woensdag 4 januari 2023 07:46 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb een paar musea en 1 kerkhof kunnen bezoeken.quote:Op woensdag 4 januari 2023 10:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh wat zonde zeg. Heb je überhaupt wel iets kunnen bezoeken?
Gelukkig maarquote:Op woensdag 4 januari 2023 12:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik heb een paar musea en 1 kerkhof kunnen bezoeken.
Goedemorgen deze morgen.quote:
Ja, ik ben moe. Ik slaap al tijden niet goed en gisteren ben ik met mijn vriendin naar de film geweest en daarna nog wat gedronken, dus ik lag pas om 01.00 in bed. Dat helpt nietquote:Op donderdag 5 januari 2023 06:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Goedemorgen deze morgen.
Ook zo moe? Ben nog niet gewend aan het vroeg op moeten staan, zo na de vakantie.
Welke films?quote:Op donderdag 5 januari 2023 06:57 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik ben moe. Ik slaap al tijden niet goed en gisteren ben ik met mijn vriendin naar de film geweest en daarna nog wat gedronken, dus ik lag pas om 01.00 in bed. Dat helpt niet![]()
En vanavond ga ik weer naar de film, maar dan alleen.
Gisteren was ik naar Where the Crawdads sing. Mooie film. Schijnt een bestsellerboek te zijn, maar ik had er nog nooit van gehoord. Mijn vriendin ook niet. We wilden er gewoon even op uit. En vanavond naar Good Luck to you, Leo Grande met Emma Thompson. Wilde hem graag zien, maar durfde niemand mee te vragen. Toch wel een ongemakkelijke film lijkt me.quote:Op donderdag 5 januari 2023 08:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Welke films?
Hier worden vandaag de gordijnen opgehangen, behalve die van de slaapkamer want die hadden we bij een andere winkel gekocht
Geen druk, en je weet hem meteen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:01 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dank je, goedenavond ook!
Joe Cocker - Ruby Lee.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:01 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen druk, en je weet hem meteen.
[ afbeelding ]
Goede avond en welkom filmgangster.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:02 schreef livelink het volgende:
Goedenavond. Ik luister een half uurtje mee
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:02 schreef livelink het volgende:
Goedenavond. Ik luister een half uurtje mee
@DJ11, dit is er een voor je volgende slipstream-showquote:
Ah.... Herzlich wilkommen, herr Nebel.quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:13 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Dus dit zal wel niet live zijn.
Goede avond en welkom.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:23 schreef just me het volgende:
goedenavond op deze wonderful evening
Oooommmmiiiieeeeeeee!quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:23 schreef just me het volgende:
goedenavond op deze wonderful evening
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:24 schreef livelink het volgende:
Heerlijk leven, heerlijke wereld, heerlijke avond. Blue Monday is nog ver weg.
Vast wel. Een rood wijntje in de pauze en dan heb ik sowieso wel lol.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:25 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Goede insteek.
En hoop dat de film zo meteen een beetje leuk is.
Ik kwam niet de naam van de dames…quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Niet van Kiss, maar dat wist je vast zelf ook al.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Vast wel. Een rood wijntje in de pauze en dan heb ik sowieso wel lol.
En, hoe was de film?quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Have funquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:26 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En, hoe was de film?
Voortreffelijke afdronk, mooi bouquet, geweldig…
[..]
En, hoe was de film?
En is het elke keer dezelfde aflevering?quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:28 schreef Fogel het volgende:
Ik vraag mijn vriendin soms "welke serie wil je vanavond slapen?"
[..]
En, hoe was de film?
Het rolschaatsen zelf ging ook niet helemaal soepelquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:30 schreef MadMaster het volgende:
In mijn herinnering klonk dit vroeger een stuk beter…
Neuh.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:30 schreef Melting het volgende:
[..]
En is het elke keer dezelfde aflevering?
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:30 schreef livelink het volgende:
Ik ga er vandoor op mijn rollerskates. Dank je wel Melting en veel plezier allemaal nog
quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:31 schreef MadMaster het volgende:
You Don't Bring Me Flowers x Babs & Neil
Waar heb je ze mee gevuld? LPs?quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Geen papieren meer op de ruiten maar echte voile gordijnen
Dat doet vast ineens een stuk gezelliger en warmer aan.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Geen papieren meer op de ruiten maar echte voile gordijnen
Dank je, veel plezier!quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:30 schreef livelink het volgende:
Ik ga er vandoor op mijn rollerskates. Dank je wel Melting en veel plezier allemaal nog
Geniet van de film (en de wijn)quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:30 schreef livelink het volgende:
Het oogt wat aangekleder ja. Maar wat een dramatische monteur zeg, ik hoop dat een collega het komt afmaken, want deze kon er niet zo veel vanquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:31 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat doet vast ineens een stuk gezelliger en warmer aan.
Ik heb het museum zeker nog bezccht. Maar er stond zo'n jong gastje bij de receptie, die nergens iets over wist.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:35 schreef MadMaster het volgende:
Heb je het museum nog kunnen bezoeken, Melting?
En weet je dus waarom ze sluiten?
Ja, dat is dan ook geen reclame…quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb het museum zeker nog bezccht. Maar er stond zo'n jong gastje bij de receptie, die nergens iets over wist.
Welk museum?quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:38 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik heb het museum zeker nog bezccht. Maar er stond zo'n jong gastje bij de receptie, die nergens iets over wist.
Nee, hij zei alleen toen ik vroeg wat er met de collectie ging gebeuren... ik denk naar verzamelaars of andere musea. Maar toen ik vroeg welk museum, wist hij weer nergens van. Daar had ik dus niets aan.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat is dan ook geen reclame…
Ziet er tof uit!quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:40 schreef Melting het volgende:
[..]
https://www.baugnez44.be/nl/museum.htm
Was het ook. Zondag laatste keer open.quote:
Wel erg jammer.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:43 schreef Melting het volgende:
[..]
Was het ook. Zondag laatste keer open.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:44 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Zit naar airco's te kijken en kiek 's wat je erbij krijgt tegenwoordig zeg! 'Twee moffen om de buizen te beveiligen'
Dus daar gaat die museumcollectie heen...quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:44 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Zit naar airco's te kijken en kiek 's wat je erbij krijgt tegenwoordig zeg! 'Twee moffen om de buizen te beveiligen'
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus daar gaat die museumcollectie heen...
Ben benieuwd of iemand dit überhaupt weet.quote:
Als ik zoiets als dit hoor, dan weet ik dat ze het ze zijn, maar ik vergeet die naam steeds.quote:
Snap ik ook wel. Het is nou niet iets waar je een album van opzetquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik zoiets als dit hoor, dan weet ik dat ze het ze zijn, maar ik vergeet die naam steeds.
Een soort blinde vlek is dit voor mij…
Melting draait ze vaker en elke keer graaf ik me een ongeluk in mijn geheugen en ben ik het weer kwijt…quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:47 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Snap ik ook wel. Het is nou niet iets waar je een album van opzet
Er komt een dag......quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Melting draait ze vaker en elke keer graaf ik me een ongeluk in mijn geheugen en ben ik het weer kwijt…
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:48 schreef Fogel het volgende:
Oh, omdat ik in september naar Ayreon ga hebben we maar besloten om de zomervakantie ervoor te plakken.Split en New York.... dat is inderdaad een logische omweg wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ain't it funny how it is
You never miss it 'til it's gone away!
Waarom Brian Johnson?quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:48 schreef Symphonic het volgende:
Gisteren op de Belg een docu waarin brian Johnson een interview deed met Dolly Parton.
Het was echt briljant
quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:48 schreef Fogel het volgende:
Oh, omdat ik in september naar Ayreon ga hebben we maar besloten om de zomervakantie ervoor te plakken.Dat klinkt heel vervelend. Tilburg gaat nog wel, maar New York…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juin uit Eigen Tuin!
Die heeft een hele serie gemaakt met interviews.quote:
Moet alleen nog een stuk tussen Split en Dusseldorf regelen. Zit te overwegen of via Riga leuk isquote:Op donderdag 5 januari 2023 19:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Split en New York.... dat is inderdaad een logische omweg wel.
Dat zou je nooit achter 'm zoeken.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:51 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Die heeft een hele serie gemaakt met interviews.
Brian Johnson: A Life on the Road (TV Series 2017– ) - Reference View - IMDb
Nee echt niet, maar hij doet het echt leuk.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:51 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Dat zou je nooit achter 'm zoeken.
Ik hou van raaizuh, maar ik begrijp haar wel…quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Moet alleen nog een stuk tussen Split en Dusseldorf regelen. Zit te overwegen of via Riga leuk is
Vriendin heeft vaak een "wat nu weer!?" gevoel zei ze als haar SAS app pling doet nadat ik achter mijn laptop zit te klooien.
Zal het 's in de gaten houden.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:52 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Nee echt niet, maar hij doet het echt leuk.
En ook een serieus goed interview
Laat dat die 2 moffen er gewoon bij doen…quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:53 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Zal het 's in de gaten houden.
Je hebt zonnepanelen las ik.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Laat dat die 2 moffen er gewoon bij doen…
Is deze uit jouw jeugd, just me?quote:
Ja en ja, voorlopig staat de airco niet aan en leveren de zonnepanelen maar 2 kWh per dag op…quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:56 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Je hebt zonnepanelen las ik.Je had al airco meen ik? Dat gaat je een bult schelen dan.
Ik mag dat vragen.quote:
Dat is de reden dat ik er 20 nam. Maar da's ook alweer ruim 4 jaar geleden, dus die bij jou zullen wel meer presteren. Het weer zit ook absoluut niet mee.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja en ja, voorlopig staat de airco niet aan en leveren de zonnepanelen maar 2 kWh per dag op…
10 x 400+ Wp…quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Hoeveel zonnepanelen heb je nu MM?
Vermoedelijk haalt ze nu het paard uit de gang.quote:Op donderdag 5 januari 2023 19:57 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik mag dat vragen.
En ja..... ik weet het al. Toen was just me nog een tiener.
zo ongeveer wel jaquote:
Er staat geen paard in de gangquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:00 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Vermoedelijk haalt ze nu het paard uit de gang.
Die is al een kopje kleiner gemaakt?quote:
Oh da’s wel serieus. Op het oude huis ligt 1400 Wp en hier bijna 2000. De opbrengst van de oude was 1400 Kwh per jaar, die lagen pal zuid, de nieuwe hier niet, dus we wachten het wel afquote:
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:02 schreef MadMaster het volgende:
Heal The World, Make It A Better Place…
Ik kan er nog 6 bijlagen op ons platte dak, pal op het zuiden.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh da’s wel serieus. Op het oude huis ligt 1400 Wp en hier bijna 2000. De opbrengst van de oude was 1400 Kwh per jaar, die lagen pal zuid, de nieuwe hier niet, dus we wachten het wel af
Ben jij zo'n grootverbruiker ?quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:05 schreef Fogel het volgende:
Ik heb niet genoeg plek op mijn dak om zelfvoorzienend te worden.
Ca 36000 kWh per jaar. Maar ik heb dan ook geen gas, doe alles met stroom, incl thuis "tanken" met een auto.quote:
Verstandig ja, de hele boel overhoop halen is wel veel gedoe. Mijn vader heeft er een berg panelen bij laten leggen en dat gaat ook via zo’n verdeler via z’n wasmachine-aansluiting in de berging.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik kan er nog 6 bijlagen op ons platte dak, pal op het zuiden.
Maar dan moet de binnenbekabeling aangepast worden en daar had ik geen zin in.
Nu loopt het via de pijp van de mechanische veentilatie op het dak via bestaande leidingen naar de meterkast d.m.v. een PV verdeler. En die mag niet meer piekbelasting hebben…
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:08 schreef MadMaster het volgende:
Oscar Harris - Since I Met You Baby…
Precies zoals bij ons dus, ook via die aansluiting, die bij ons boven zit…quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:08 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Verstandig ja, de hele boel overhoop halen is wel veel gedoe. Mijn vader heeft er een berg panelen bij laten leggen en dat gaat ook via zo’n verdeler via z’n wasmachine-aansluiting in de berging.
Duur grapje inmiddels…quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:08 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ca 36000 kWh per jaar. Maar ik heb dan ook geen gas, doe alles met stroom, incl thuis "tanken" met een auto.
Ik hoor Kroepoekje op de achtergrond…quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:09 schreef Symphonic het volgende:
Zo mooi dit, ken de tekst uit mijn hoofd
Dat zou bij ons ook kunnen voor de uitbreiding, maar we hebben ook extra loze leidingen naar de garage laten leggen daarvoor, dus we hebben meerdere mogelijkheden tzt. Via de aannemer was duur, dus offerte afgewezen, maar inmiddels zijn de prijzen dusdanig gestegen dat die prijs eigenlijk een prima prijs zou zijn geweestquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Precies zoals bij ons dus, ook via die aansluiting, die bij ons boven zit…
Ja, wij hebben een half jaar moeten wachten, maar hebben wel de prijs van toen gekregen.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat zou bij ons ook kunnen voor de uitbreiding, maar we hebben ook extra loze leidingen naar de garage laten leggen daarvoor, dus we hebben meerdere mogelijkheden tzt. Via de aannemer was duur, dus offerte afgewezen, maar inmiddels zijn de prijzen dusdanig gestegen dat die prijs eigenlijk een prima prijs zou zijn geweest
Valt mee, in december kreeg ik zelfs geld terugquote:
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh dat zou ons verbruik volgens mij wel afdekken.
Ah okequote:Op donderdag 5 januari 2023 20:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik hoor Kroepoekje op de achtergrond…
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Hier kan het ruim uit. Nu nog een monoblock airco en dan hopelijk van het gas af.
@:Melting, dit nummer hèzegt me geen drol.
Wij hebben al jaren inductie en een pelletkachel, gas verbruiken we nauwelijks…quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:14 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Hier kan het ruim uit. Nu nog een monoblock airco en dan hopelijk van het gas af.
@:Melting, dit nummer hèzegt me geen drol.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:15 schreef Symphonic het volgende:
Mag dit in Pitch x heeeeel snel
Dan is het snel voorbij
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:15 schreef Fogel het volgende:
Melting, de meester in onbekende nummers
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:16 schreef MadMaster het volgende:
Long Train Running - Doobie Brothers
Inductie had ik veel eerder moeten doen ook. Douchen gaat sinds een tijdje door de Wesen boiler.quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:15 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wij hebben al jaren inductie en een pelletkachel, gas verbruiken we nauwelijks…
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:18 schreef Symphonic het volgende:
We gaan toch even naar de tv.
Er komt onverwacht iets dat we graag willen zien en dat niet terug te kijken is helaas.
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:18 schreef Symphonic het volgende:
Er komt onverwacht iets dat we graag willen zien en dat niet terug te kijken is helaas.
Kiek ze!quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:18 schreef Symphonic het volgende:
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:20 schreef MadMaster het volgende:
We Gotta Get Put Pf This Place - Animals
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:21 schreef MadMaster het volgende:
Fogel zingt dit voor z'n vriendin.
Elke dag…
Elke dag…
Elke dag…
Dankzij de tag kan je 'm toch opzoeken…?quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:21 schreef Fogel het volgende:
Ik heb in zowat alle koffers, rugzakken en dat soort dingen airtags zitten. Een weekendtas was gescheurd, kan met niet herinneren of ik die weg heb gegooid, dus maar even checken. Denk dat ie met airtag en alles weg is gegooid
Ja, als er iemand met een iphone in de buurt is... als ie al lang en breed de afvalverbrander in is dan kan ie em niet meer vinden...quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dankzij de tag kan je 'm toch opzoeken…?
Qua muziek heb je me allang ingehaaldquote:
Gelukkig alleen maar op dat vlak…quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:23 schreef just me het volgende:
[..]
Qua muziek heb je me allang ingehaald
quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gelukkig alleen maar op dat vlak…
Je kent vast die personen wel die per jaar qua lichaam vele jaren ouder worden.quote:
Ik denk dat het golfen voor mij ook goed is, in beweging zijn en buiten zijnquote:Op donderdag 5 januari 2023 20:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je kent vast die personen wel die per jaar qua lichaam vele jaren ouder worden.
Van die verschrompelde kinderen op hun 15e. Bizar, dat wil ik niet…
Ga je met dit weer nog golfen?quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:28 schreef just me het volgende:
[..]
Ik denk dat het golfen voor mij ook goed is, in beweging zijn en buiten zijn
Tuurlijk, blijven doen…quote:Op donderdag 5 januari 2023 20:28 schreef just me het volgende:
[..]
Ik denk dat het golfen voor mij ook goed is, in beweging zijn en buiten zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |