abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207981018
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik heb helemaal krom gelegen van het lachen samen met een maat bij Pathé. Maar de films van Jim jarmusch zijn zeker niet voor iedereen weggelegd.
Dat geloof ik best dat dit niet iedereen z'n ding is. Bij het lezen van de samenvatting dacht ik dat ik dit wel leuk zou vinden. Heb een enkel moment wel gelachen om Bill Murray, maar daar hield het op.
  maandag 13 februari 2023 @ 16:42:01 #152
461242 Geluiden
Mountains & websites
pi_207982648

Door Mouse(2022)7.5drama, mystery, thriller971h 37minn/aAvan JogiaAvan JogiaFamke Janssen, Avan Jogia, Donal LogueA comic-book creator working at a burlesque club enlists the help of a colleague to figure out what's behind the disappearances of young women in their circle in this oddball neo-noir
Ik wil niet zover gaan om deze film met Sin City te vergelijken - daar was het script net niet sterk genoeg voor - maar Door Mouse is een boeiend detective verhaal in een neo-noir setting. De film voegt daar ook wat unieke stilistische elementen aan toe die je niet vaker ziet in dit genre, zoals de stripboek scènes. Bovendien was het leuk om ons eigen Famke Janssen erin terug te zien.
  vrijdag 17 februari 2023 @ 21:23:42 #153
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208038334

Close(2022)7.9drama104PG-1312Lukas DhontLukas Dhont, Angelo TijssensEden Dambrine, Gustav De Waele, Émilie DequenneThe intense friendship between two thirteen-year old boys Leo and Remi suddenly gets disrupted. Struggling to understand what has happened, Léo approaches Sophie, Rémi's mother. "Close" is a film about friendship and responsibility
Prachtige ingetogen film van de hand van regisseur Lukas Dhont. Close vertelt het verhaal van de diepe vriendschap tussen twee dertienjarige jongens, Leo en Remi. Ze brengen bijna elk wakker moment samen door, vertellen elkaar alles, logeren bij elkaar en verzinnen verhalen samen. Maar eenmaal op het voortgezet onderwijs worden ze geconfronteerd met de wetten van het schoolplein; hun hechte vriendschap roept vragen op bij leeftijdsgenoten “Zijn jullie samen?”.
Wat volgt is een verhaal van verlies van onschuld, ongeremdheid en de pijnlijke overgang van jongen naar man.

Op het Cannes Film Festival 2022 won de film de Grand Prix en een Oscar nominatie in de categorie Beste buitenlandse film volgde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 17-02-2023 21:51:50 ]
pi_208046886

A Man Called Otto(2022)7.6comedy, drama126PG-1312Marc ForsterDavid Magee, Fredrik Backman, Hannes HolmTom Hanks, John Higgins, Tony BinghamOtto is a grump who's given up on life following the loss of his wife and wants to end it all. When a young family moves in nearby, he meets his match in quick-witted Marisol, leading to a friendship that will turn his world around
Naar deze film gegaan, want Tom Hanks. Stelde weer niet teleur, wat een hartverwarmende en op momenten emotionele film was dit. M.i. een beetje ondergewaardeerd door de critici.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  maandag 20 februari 2023 @ 11:32:03 #155
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208073344

Prospect(2018)6.3adventure, drama, sci-fi, thriller100Rn/aChristopher Caldwell, Zeek EarlChristopher Caldwell, Zeek EarlSophie Thatcher, Jay Duplass, Pedro PascalA teenage girl and her father travel to a remote alien moon, aiming to strike it rich. They've secured a contract to harvest a large deposit of the elusive gems hidden in the depths of the moon's toxic forest. But there are others roving...
meer »
Best aardige film, had van mijn part wel wat langer mogen zijn, ik houd wel van dit soort spacey films.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 20 februari 2023 @ 11:34:15 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208073373
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:28 schreef Fleischmeister het volgende:

A Man Called Otto(2022)7.6comedy, drama126PG-1312Marc ForsterDavid Magee, Fredrik Backman, Hannes HolmTom Hanks, John Higgins, Tony BinghamOtto is a grump who's given up on life following the loss of his wife and wants to end it all. When a young family moves in nearby, he meets his match in quick-witted Marisol, leading to a friendship that will turn his world around
Naar deze film gegaan, want Tom Hanks. Stelde weer niet teleur, wat een hartverwarmende en op momenten emotionele film was dit. M.i. een beetje ondergewaardeerd door de critici.
Ja, ik vond Tom Hanks ook weer erg goed.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Admin maandag 20 februari 2023 @ 11:37:23 #157
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208073422

Boeiend, grappig en ontroerend van begin tot eind. Aanrader. Van de week kijken of ik het origineel kan vinden, want ik ben wel benieuwd of die net zo goed is.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 11:38:31 #158
5428 crew  miss_sly
pi_208073444
quote:
88s.gif Op zondag 29 januari 2023 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:

The Banshees of Inisherin(2022)8comedy, drama114R16Martin McDonaghMartin McDonaghColin Farrell, Brendan Gleeson, Kerry CondonTwo lifelong friends find themselves at an impasse when one abruptly ends their relationship, with alarming consequences for both of them
Wat een heerlijke film is dit, helemaal mijn genre en/of type humor. Een film over twee vrienden die van de een op andere dag eenzijdig besluiten geen vrienden meer te zijn. Wat volgt is een even hilarisch als tragisch als absurd verhaal. Wat als je even verder kijkt ook nog eens een mooie analogie is voor oorlog en de nutteloosheid en absurdheid ervan. Maar zie je geen diepe film voor je, het is een hilarische film waarbij ik veel en vaak hardop gelachen heb. Voor mensen die van films houden als in Bruges (die ook dezelfde makers en acteurs heeft) of the guard.

Ook voor mensen die van Ierland en met name het platte land houden :)

Dikke dikke aanrader!

Deze zagen wij zaterdag. Wat een geweldige film O+ Geweldige acteurs ook, mooie shots van de prachtige omgeving, hilarisch en absurd en tragisch.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 20 februari 2023 @ 16:47:23 #159
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208076951
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 16:28 schreef Fleischmeister het volgende:

Zeker een fijne film, maar ik vond het niet indrukwekkend wat voor mij noodzakelijk is voor een 8,5 of hoger. Wat mij betreft dus een 8/10.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Admin dinsdag 21 februari 2023 @ 10:34:17 #160
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208085087

The Whale(2022)8drama117 minR12Darren AronofskySamuel D. HunterBrendan Fraser, Sadie Sink, Ty SimpkinsA reclusive, morbidly obese English teacher attempts to reconnect with his estranged teenage daughter
Brendan Frasier bewijst met deze film meer te zijn dan een grappig ventje in films als the Mummy. Hij speelt een docent literatuur die vanuit huis online les geeft in schrijven. Hij is een enorm dikke man die zich afzondert van de buitenwereld. Gedurende de film probeert hij een band op te bouwen met zijn boze en vervreemde tienerdochter en we leren hoe hij zo is geworden, waarom hij geen hulp zoekt en wat hem drijft.

De film is volledig in 4:3 beeldverhouding overigens, dus als je graag wijds beeld ziet is dat wel iets om vooraf rekening mee te houden. My stoorde het totaal niet.

Een prachtige, emotionele film die een zeer kwetsbare en trieste man weet neer te zetten zonder zijn enorme postuur belachelijk te maken. Niet droog gehouden. Sadie Sink is overigens óók geweldig. Kan hem absoluut aanraden.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 18:31:42 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208090461
quote:
14s.gif Op maandag 20 februari 2023 16:47 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Zeker een fijne film, maar ik vond het niet indrukwekkend wat voor mij noodzakelijk is voor een 8,5 of hoger. Wat mij betreft dus een 8/10.
Hoe verhoud het zich tot het origineel want die vond ik geweldig :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_208091140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 10:34 schreef Danny het volgende:

The Whale(2022)8drama117R12Darren AronofskySamuel D. HunterBrendan Fraser, Sadie Sink, Ty SimpkinsA reclusive, morbidly obese English teacher attempts to reconnect with his estranged teenage daughter
Brendan Frasier bewijst met deze film meer te zijn dan een grappig ventje in films als the Mummy. Hij speelt een docent literatuur die vanuit huis online les geeft in schrijven. Hij is een enorm dikke man die zich afzondert van de buitenwereld. Gedurende de film probeert hij een band op te bouwen met zijn boze en vervreemde tienerdochter en we leren hoe hij zo is geworden, waarom hij geen hulp zoekt en wat hem drijft.

De film is volledig in 4:3 beeldverhouding overigens, dus als je graag wijds beeld ziet is dat wel iets om vooraf rekening mee te houden. My stoorde het totaal niet.

Een prachtige, emotionele film die een zeer kwetsbare en trieste man weet neer te zetten zonder zijn enorme postuur belachelijk te maken. Niet droog gehouden. Sadie Sink is overigens óók geweldig. Kan hem absoluut aanraden.
Misschien wordt zijn "enorme postuur" niet belachelijk gemaakt, maar het wordt wel degelijk monsterlijk neergezet. Iets wat voor de nodige kritiek van "body shaming" heeft gezorgd. https://theconversation.c(...)ar-of-fatness-197859
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 19:46:50 #163
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_208091624
quote:
88s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe verhoud het zich tot het origineel want die vond ik geweldig :)
Nog niet gezien helaas.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 19:59:46 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_208091930
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Nog niet gezien helaas.
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:30:24 #165
319979 Fok-it
All is well
pi_208142388

Aftersun(2022)7.7drama102RALCharlotte WellsCharlotte WellsPaul Mescal, Frankie Corio, Celia Rowlson-HallSophie reflects on the shared joy and private melancholy of a holiday she took with her father twenty years earlier. Memories real and imagined fill the gaps between as she tries to reconcile the father she knew with the man she didn't
Wat een klasse film was dit. Ook nog eens debuutfilm van regisseur Charlotte Wells over een jonge vader, Calum en zijn 11-jarige dochter, Sophie die met elkaar op vakantie gaan in een Turks resort. Alles lijkt in het begin koek en ei en de band tussen vader en dochter wordt dan ook prachtig weergeven maar langzamerhand besef je je dat Calum niet helemaal eerlijk is over zijn gemoedstoestand en dat een van de pijnlijke thema's in de film is dat je pas echt weet waar je ouders mee dealen als je zelf ouder bent. Lastig om er verder op in te gaan zonder veel weg te geven maar deze film is zo pakkend dat ik hem aan iedereen zou aanraden :)
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Admin zondag 26 februari 2023 @ 12:15:10 #166
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208151749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Misschien wordt zijn "enorme postuur" niet belachelijk gemaakt, maar het wordt wel degelijk monsterlijk neergezet. Iets wat voor de nodige kritiek van "body shaming" heeft gezorgd. https://theconversation.c(...)ar-of-fatness-197859
/care
dat zijn figuren die doelbewust alles afkraken omdat ze gewoonweg narcistisch zijn en vinden dat de hele wereld aan HUN eisen dient te voldoen. De mening van zulke figuren interesseert me minder dan niets. Enige dat het voor mij doet is op mijn lachspieren werken. Zulke mensen mag je overigens belachelijk maken, want die kiezen zelf voor hun achterlijk gezwam :Y

Het was gewoon een uitstekende film.

Overigens klopt dat verhaal niet helemaal. De film speelt zich af over een tijdspanne van een paar dagen en de schrijven van het stuk heeft het erover dat hij langzaam groter en groter wordt. Nonsens.
  zondag 26 februari 2023 @ 13:12:45 #167
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_208152575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 19:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
Vandaar dat Fraser ook met belangenverenigingen gewerkt heeft om zijn lichaamstaal te trainen, en is het doel niet fatshaming, maar aan te tonen dat het letterlijk een last is in je leven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Admin zondag 26 februari 2023 @ 13:17:54 #168
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_208152624
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Vandaar dat Fraser ook met belangenverenigingen gewerkt heeft om zijn lichaamstaal te trainen, en is het doel niet fatshaming, maar aan te tonen dat het letterlijk een last is in je leven.
zo interpreteerde ik het. niet dat het daarom draait. Het is meer een verhaal dat duidelijk maakt waarom sommige mensen het zo ver laten komen. Waarom ze zo ranzig dik worden (want dat anderen - en uiteindelijk ook hij zelf - zich ranzig vinden is duidelijk. tegenwoordig mag dat natuurlijk niet meer, want hoe dikker je bent hoe dapperder, maar deze film is iets realistischer. En ja, hij is ranzig, maar hij wekt sympathie op. En begrip. En medeleven. Daar zijn tegenwoordig blijkbaar steeds meer mensen op tegen, om een of andere reden die ik nooit zal begrijpen als boomer zijnde.
  zondag 26 februari 2023 @ 13:30:10 #169
12888 Skull-splitter
pi_208152773
Mwah, ook tegenwoordig is het niet hoe dikker hoe dapperder, maar het wordt wel aangemoedigd om je minder te schamen over hoe je bent omdat je daar lang niet altijd even veel over te zeggen hebt. Fatshaming, of anti-fatshaming is meer dat we het allemaal niet belachelijk hoeven te maken, en daar ben ik het wel mee eens.

Ik hoef niet te zeggen: die persoon past niet in één stoeltje gebaseerd op standaardmaten van 1950 waarbinnen ook normale mensen anno nu toch echt wel krapper zitten.

Maar dat was hier de kritiek niet, de kritiek was dat Fraser een fatsuit droeg en dat mensen dat dan (pardon the pun) te dik aangezet vonden. Waarmee we in überwoke territory komen: je mag kennelijk geen acteurs meer vragen om wat ze kunnen verbeelden, maar eigenlijk alleen acteurs vragen om zichzelf te spelen als iets maar enigszins afwijkt van de doorsnee.
(Wat ontzettend hypocriet is en zijn doel finaal voorbij knalt)
pi_208153099
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:15 schreef Danny het volgende:

[..]
/care
dat zijn figuren die doelbewust alles afkraken omdat ze gewoonweg narcistisch zijn en vinden dat de hele wereld aan HUN eisen dient te voldoen. De mening van zulke figuren interesseert me minder dan niets. Enige dat het voor mij doet is op mijn lachspieren werken. Zulke mensen mag je overigens belachelijk maken, want die kiezen zelf voor hun achterlijk gezwam :Y

Het was gewoon een uitstekende film.

Overigens klopt dat verhaal niet helemaal. De film speelt zich af over een tijdspanne van een paar dagen en de schrijven van het stuk heeft het erover dat hij langzaam groter en groter wordt. Nonsens.
Ik begrijp van Fraser en atonovsky dat empathie het doel was van deze film. Maar die boodschap is dus niet overgekomen bij heel veel mensen. En dat zie je ook in de reviews die je leest. En heel grappig ook in het groepje waar ik de film mee heb gezien. Zij vonden het heel erg empathisch ene gast had het over "ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer zo geraakt was door een film" terwijl ik geen enkele empathie voelde voor geen enkele personage, inclusief Fraser. Die een briljante rol neerzet, daar is geen discussie over, maar empathie nee, ik voelde niks voor hem en de keuzes die hij wel of niet maakte. Terwijl ik graag dramas kijk en graag ontroerd word door een goede film.

Ook grappig is het gapende gat tussen de user score en de Tomato score. Iets van 95% en 65%.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 februari 2023 @ 19:11:07 #171
12888 Skull-splitter
pi_208157527
Supergrappig inderdaad, dat verschil. :')

Nu trok ik zijn vorige film, Mother!, heel slecht, ondanks dat ik hem echt wel begreep had ik gewoon weinig trek in Gaspar Noe/Nicolas Winding Refn (en van hem dan vooral The Neon Demon)-achtige pretentieuze belevingsfilms. Ik weet niet hoe dat in The Whale zit, maar ik heb er vertrouwen in dat die subtieler is en meer in de buurt komt van The Fountain.
pi_208157992
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:11 schreef Skull-splitter het volgende:

Nu trok ik zijn vorige film, Mother!, heel slecht, ondanks dat ik hem echt wel begreep had ik gewoon weinig trek in Gaspar Noe/Nicolas Winding Refn (en van hem dan vooral The Neon Demon)-achtige pretentieuze belevingsfilms. Ik weet niet hoe dat in The Whale zit, maar ik heb er vertrouwen in dat die subtieler is en meer in de buurt komt van The Fountain.
Mother kon ik ook niet waarderen , the fountain moet ik nog steeds zien :')
-Rabia Al-Basri
pi_208160413

Green Book(2018)8.2biography, comedy, drama, music130PG-1312Peter FarrellyNick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter FarrellyViggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda CardelliniA working-class Italian-American bouncer becomes the driver for an African-American classical pianist on a tour of venues through the 1960s American South
In de jaren '60 krijgt een Italiaans-Amerikaanse man -een beetje het ruwe bolster type- een baan als prive chauffeur ; hij moet een zwarte pianist rondrijden naar verschillende optredens in het diepe zuiden van de VS, en daar zijn ze niet echt dol op gekleurde mensen....
Geweldige film, genoten van de interactie tussen de 2 hoofdrolspelers _O_ Aanrader !
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208160422
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 23:17 schreef TLC het volgende:

Green Book(2018)8.2biography, comedy, drama, music130PG-1312Peter FarrellyNick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter FarrellyViggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda CardelliniA working-class Italian-American bouncer becomes the driver for an African-American classical pianist on a tour of venues through the 1960s American South
In de jaren '60 krijgt een Italiaans-Amerikaanse man -een beetje het ruwe bolster type- een baan als prive chauffeur ; hij moet een zwarte pianist rondrijden naar verschillende optredens in het diepe zuiden van de VS, en daar zijn ze niet echt dol op gekleurde mensen....
Geweldige film, genoten van de interactie tussen de 2 hoofdrolspelers _O_ Aanrader !
Ja die is prachtig ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 26 februari 2023 @ 23:54:24 #175
319979 Fok-it
All is well
pi_208160566
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:11 schreef Skull-splitter het volgende:

Totaal niet vergelijkbaar met Gaspar Noe of Nicolas Winding Refn :P The Neon Demon though O+ Elle Fanning O+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')