Dat geloof ik best dat dit niet iedereen z'n ding is. Bij het lezen van de samenvatting dacht ik dat ik dit wel leuk zou vinden. Heb een enkel moment wel gelachen om Bill Murray, maar daar hield het op.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik heb helemaal krom gelegen van het lachen samen met een maat bij Pathé. Maar de films van Jim jarmusch zijn zeker niet voor iedereen weggelegd.
Ja, ik vond Tom Hanks ook weer erg goed.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:28 schreef Fleischmeister het volgende:
A Man Called Otto(2022)7.6comedy, drama126PG-1312Marc ForsterDavid Magee, Fredrik Backman, Hannes HolmTom Hanks, John Higgins, Tony BinghamOtto is a grump who's given up on life following the loss of his wife and wants to end it all. When a young family moves in nearby, he meets his match in quick-witted Marisol, leading to a friendship that will turn his world aroundNaar deze film gegaan, want Tom Hanks. Stelde weer niet teleur, wat een hartverwarmende en op momenten emotionele film was dit. M.i. een beetje ondergewaardeerd door de critici.8.5
Deze zagen wij zaterdag. Wat een geweldige filmquote:Op zondag 29 januari 2023 10:43 schreef Bosbeetle het volgende:
The Banshees of Inisherin(2022)8comedy, drama114R16Martin McDonaghMartin McDonaghColin Farrell, Brendan Gleeson, Kerry CondonTwo lifelong friends find themselves at an impasse when one abruptly ends their relationship, with alarming consequences for both of themWat een heerlijke film is dit, helemaal mijn genre en/of type humor. Een film over twee vrienden die van de een op andere dag eenzijdig besluiten geen vrienden meer te zijn. Wat volgt is een even hilarisch als tragisch als absurd verhaal. Wat als je even verder kijkt ook nog eens een mooie analogie is voor oorlog en de nutteloosheid en absurdheid ervan. Maar zie je geen diepe film voor je, het is een hilarische film waarbij ik veel en vaak hardop gelachen heb. Voor mensen die van films houden als in Bruges (die ook dezelfde makers en acteurs heeft) of the guard.
Ook voor mensen die van Ierland en met name het platte land houden
Dikke dikke aanrader!
Zeker een fijne film, maar ik vond het niet indrukwekkend wat voor mij noodzakelijk is voor een 8,5 of hoger. Wat mij betreft dus een 8/10.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 16:28 schreef Fleischmeister het volgende:
A Man Called Otto(2022)7.6comedy, drama126PG-1312Marc ForsterDavid Magee, Fredrik Backman, Hannes HolmTom Hanks, John Higgins, Tony BinghamOtto is a grump who's given up on life following the loss of his wife and wants to end it all. When a young family moves in nearby, he meets his match in quick-witted Marisol, leading to a friendship that will turn his world aroundNaar deze film gegaan, want Tom Hanks. Stelde weer niet teleur, wat een hartverwarmende en op momenten emotionele film was dit. M.i. een beetje ondergewaardeerd door de critici.8.5
Hoe verhoud het zich tot het origineel want die vond ik geweldigquote:Op maandag 20 februari 2023 16:47 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zeker een fijne film, maar ik vond het niet indrukwekkend wat voor mij noodzakelijk is voor een 8,5 of hoger. Wat mij betreft dus een 8/10.
Misschien wordt zijn "enorme postuur" niet belachelijk gemaakt, maar het wordt wel degelijk monsterlijk neergezet. Iets wat voor de nodige kritiek van "body shaming" heeft gezorgd. https://theconversation.c(...)ar-of-fatness-197859quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:34 schreef Danny het volgende:
The Whale(2022)8drama117R12Darren AronofskySamuel D. HunterBrendan Fraser, Sadie Sink, Ty SimpkinsA reclusive, morbidly obese English teacher attempts to reconnect with his estranged teenage daughterBrendan Frasier bewijst met deze film meer te zijn dan een grappig ventje in films als the Mummy. Hij speelt een docent literatuur die vanuit huis online les geeft in schrijven. Hij is een enorm dikke man die zich afzondert van de buitenwereld. Gedurende de film probeert hij een band op te bouwen met zijn boze en vervreemde tienerdochter en we leren hoe hij zo is geworden, waarom hij geen hulp zoekt en wat hem drijft.
De film is volledig in 4:3 beeldverhouding overigens, dus als je graag wijds beeld ziet is dat wel iets om vooraf rekening mee te houden. My stoorde het totaal niet.
Een prachtige, emotionele film die een zeer kwetsbare en trieste man weet neer te zetten zonder zijn enorme postuur belachelijk te maken. Niet droog gehouden. Sadie Sink is overigens óók geweldig. Kan hem absoluut aanraden.8.5
Nog niet gezien helaas.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 18:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Hoe verhoud het zich tot het origineel want die vond ik geweldig
quote:
/carequote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Misschien wordt zijn "enorme postuur" niet belachelijk gemaakt, maar het wordt wel degelijk monsterlijk neergezet. Iets wat voor de nodige kritiek van "body shaming" heeft gezorgd. https://theconversation.c(...)ar-of-fatness-197859
Vandaar dat Fraser ook met belangenverenigingen gewerkt heeft om zijn lichaamstaal te trainen, en is het doel niet fatshaming, maar aan te tonen dat het letterlijk een last is in je leven.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
Misschien wordt zijn "enorme postuur" niet belachelijk gemaakt, maar het wordt wel degelijk monsterlijk neergezet. Iets wat voor de nodige kritiek van "body shaming" heeft gezorgd. https://theconversation.c(...)ar-of-fatness-197859
zo interpreteerde ik het. niet dat het daarom draait. Het is meer een verhaal dat duidelijk maakt waarom sommige mensen het zo ver laten komen. Waarom ze zo ranzig dik worden (want dat anderen - en uiteindelijk ook hij zelf - zich ranzig vinden is duidelijk. tegenwoordig mag dat natuurlijk niet meer, want hoe dikker je bent hoe dapperder, maar deze film is iets realistischer. En ja, hij is ranzig, maar hij wekt sympathie op. En begrip. En medeleven. Daar zijn tegenwoordig blijkbaar steeds meer mensen op tegen, om een of andere reden die ik nooit zal begrijpen als boomer zijnde.quote:Op zondag 26 februari 2023 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vandaar dat Fraser ook met belangenverenigingen gewerkt heeft om zijn lichaamstaal te trainen, en is het doel niet fatshaming, maar aan te tonen dat het letterlijk een last is in je leven.
quote:Op zondag 26 februari 2023 13:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Vandaar dat Fraser ook met belangenverenigingen gewerkt heeft om zijn lichaamstaal te trainen, en is het doel niet fatshaming, maar aan te tonen dat het letterlijk een last is in je leven.
Ik begrijp van Fraser en atonovsky dat empathie het doel was van deze film. Maar die boodschap is dus niet overgekomen bij heel veel mensen. En dat zie je ook in de reviews die je leest. En heel grappig ook in het groepje waar ik de film mee heb gezien. Zij vonden het heel erg empathisch ene gast had het over "ik kan me niet herinneren wanneer ik de laatste keer zo geraakt was door een film" terwijl ik geen enkele empathie voelde voor geen enkele personage, inclusief Fraser. Die een briljante rol neerzet, daar is geen discussie over, maar empathie nee, ik voelde niks voor hem en de keuzes die hij wel of niet maakte. Terwijl ik graag dramas kijk en graag ontroerd word door een goede film.quote:Op zondag 26 februari 2023 12:15 schreef Danny het volgende:
[..]
/care
dat zijn figuren die doelbewust alles afkraken omdat ze gewoonweg narcistisch zijn en vinden dat de hele wereld aan HUN eisen dient te voldoen. De mening van zulke figuren interesseert me minder dan niets. Enige dat het voor mij doet is op mijn lachspieren werken. Zulke mensen mag je overigens belachelijk maken, want die kiezen zelf voor hun achterlijk gezwam
Het was gewoon een uitstekende film.
Overigens klopt dat verhaal niet helemaal. De film speelt zich af over een tijdspanne van een paar dagen en de schrijven van het stuk heeft het erover dat hij langzaam groter en groter wordt. Nonsens.
Mother kon ik ook niet waarderen , the fountain moet ik nog steeds zienquote:Op zondag 26 februari 2023 19:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Supergrappig inderdaad, dat verschil.
Nu trok ik zijn vorige film, Mother!, heel slecht, ondanks dat ik hem echt wel begreep had ik gewoon weinig trek in Gaspar Noe/Nicolas Winding Refn (en van hem dan vooral The Neon Demon)-achtige pretentieuze belevingsfilms. Ik weet niet hoe dat in The Whale zit, maar ik heb er vertrouwen in dat die subtieler is en meer in de buurt komt van The Fountain.
Ja die is prachtigquote:Op zondag 26 februari 2023 23:17 schreef TLC het volgende:
Green Book(2018)8.2biography, comedy, drama, music130PG-1312Peter FarrellyNick Vallelonga, Brian Hayes Currie, Peter FarrellyViggo Mortensen, Mahershala Ali, Linda CardelliniA working-class Italian-American bouncer becomes the driver for an African-American classical pianist on a tour of venues through the 1960s American SouthIn de jaren '60 krijgt een Italiaans-Amerikaanse man -een beetje het ruwe bolster type- een baan als prive chauffeur ; hij moet een zwarte pianist rondrijden naar verschillende optredens in het diepe zuiden van de VS, en daar zijn ze niet echt dol op gekleurde mensen....
Geweldige film, genoten van de interactie tussen de 2 hoofdrolspelersAanrader !
7.5
Totaal niet vergelijkbaar met Gaspar Noe of Nicolas Winding Refnquote:Op zondag 26 februari 2023 19:11 schreef Skull-splitter het volgende:
Supergrappig inderdaad, dat verschil.
Nu trok ik zijn vorige film, Mother!, heel slecht, ondanks dat ik hem echt wel begreep had ik gewoon weinig trek in Gaspar Noe/Nicolas Winding Refn (en van hem dan vooral The Neon Demon)-achtige pretentieuze belevingsfilms. Ik weet niet hoe dat in The Whale zit, maar ik heb er vertrouwen in dat die subtieler is en meer in de buurt komt van The Fountain.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |