Niet in 1 dag natuurlijkquote:Op zondag 1 januari 2023 16:11 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat krijg je toch nooit allemaal opgedronken
Ja zo'n opruimmaand wordt het hier ookquote:Op zondag 1 januari 2023 16:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Het geeft weer een opgeruimd gevoel. Ik noem januari altijd de maandag maand. Er zitten ook wat kilot'jes aan denk ik. (heb geen weegschaal)
Ik had voor kerst al visite dus in mijn ogen is mijn huis opgeruimd en schoon. Boom de berging in, stofzuiger er langs en klaarquote:Op zondag 1 januari 2023 17:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja zo'n opruimmaand wordt het hier ookEven niet meer snoepen en geen ongezonde tussendoortjes en ik was een dry January van plan, maar komende week heb ik met een vriendin afgesproken om op het nieuwe jaar te proosten (dat doe ik liever niet met een ice tea
) en over een twee weken ga ik naar Amstel Live, met de nadruk op Amstel
![]()
Maar daarbuiten doe ik even dry
Dat was al even he, eerder dan hierquote:
Is al twee januari daar zie ik nuquote:Op zondag 1 januari 2023 17:26 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat was al even he, eerder dan hier
Chinees nieuwjaar is meestal later toch?quote:
Ja is meestal februari/maart volgens mij. Maar oud op nieuw wordt ook wel gevierd.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:28 schreef Soury het volgende:
[..]
Chinees nieuwjaar is meestal later toch?
Dat was vorig jaarquote:
Ik heb het maar even opgezocht want was nieuwsgierig.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:29 schreef Soury het volgende:
Chinees Nieuwjaar
Datum: zondag 22 januari 2023
Nou het is wel lekker etenquote:Op zondag 1 januari 2023 17:32 schreef engine het volgende:
[..]
Ik heb het maar even opgezocht want was nieuwsgierig.
De datum wordt bepaald door de stand van de maan. Het Chinees Nieuwjaar begint op de tweede nieuwe maan na de zonnewende van 21 december. Het jaar kan niet voor 21 januari en niet na 20 februari plaatsvinden. Het wordt gevierd op de eerste dag van de eerste maand van de Chinese kalender.
Dat is het belangrijkstequote:
Zo is dat.quote:
Oh de kalender. Op bamboe, die regelrecht de prullenbak in gaatquote:Op zondag 1 januari 2023 17:39 schreef drakin het volgende:
Grappig detail is dat ik dat vrijdag nog vertelde. Ik wenste alvast een fijn nieuwjaar voor 22 januari bij de Chinees.
De Chinese dame in het restaurant wist zelf nog niet eens dat het op die datum valt dit keer.
Ik kreeg er een kalender bij
Of weggegeven wordt.quote:Op zondag 1 januari 2023 17:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh de kalender. Op bamboe, die regelrecht de prullenbak in gaat
Volgens mij ben ik een konijn, even checkenquote:
Konijnebout is best lekkelquote:Op zondag 1 januari 2023 17:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik een konijn, even checken
Die het dan weg flikkertquote:
Jups Konijnquote:
Of de konijnebout erop serveertquote:
Nou dat lijkt me niet echt hyginiesquote:
De rest bij de Chinees wel?quote:
Ik maak het zelf nuquote:Op zondag 1 januari 2023 17:52 schreef drakin het volgende:
[..]
De rest bij de Chinees wel?
Ik heb er iig heerlijk gegeten vrijdag
Nou ja dat dus. De kaarsjes vind ik wel leuk nog. Die ruiken ook lekker (sinasappel) maar die boom gaat wegquote:Op zondag 1 januari 2023 18:10 schreef Chanel5 het volgende:
Boom gaat normaal op Nieuwjaarsdag (als de kater een beetje opgetrokken is) weer weg, nu doen we het misschien morgen. Kaarsje gedoetje blijft lekker staan, was dit jaar erg veel, de echte kerstdingen gaan wel weg maar de rest lekker laten.
Wij hebben ook veel lampjes slingers dus het is erg \Kerstig hier, die gaan ook weg.
Mijn huis is altijd schoon en opgeruimd eigenlijk, en helemaal na mijn witte tornado actie van vorige weekquote:Op zondag 1 januari 2023 17:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had voor kerst al visite dus in mijn ogen is mijn huis opgeruimd en schoon. Boom de berging in, stofzuiger er langs en klaar
Eindelijkquote:
Visite moet 2 dagen aankondigen van te vorenquote:Op zondag 1 januari 2023 18:32 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mijn huis is altijd schoon en opgeruimd eigenlijk, en helemaal na mijn witte tornado actie van vorige week
Ik doe niet openquote:Op zondag 1 januari 2023 18:37 schreef aloa het volgende:
Zo'n hekel aan, als mensen ineens voor je deur staan
Ik ben juist altijd bang dat de koning ineens voor de deur staatquote:Op zondag 1 januari 2023 18:33 schreef Soury het volgende:
[..]
Visite moet 2 dagen aankondigen van te voren
Wim Lex en Maxima zou ik wel een leuke verrassing vindenquote:Op zondag 1 januari 2023 18:37 schreef aloa het volgende:
Ik de koningin.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik ben juist altijd bang dat de koning ineens voor de deur staat
Ik nietquote:Op zondag 1 januari 2023 18:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wim Lex en Maxima zou ik wel een leuke verrassing vinden
Oh jaquote:Op zondag 1 januari 2023 18:43 schreef chufi het volgende:
Ze spreekt een beetje anders Spaans .... maar goed ze kent mn nichtje
Mensen zien mij zitten..dan zwaai ik en kijk weg, maar dan bellen ze alsnog aanquote:
quote:Op zondag 1 januari 2023 18:44 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Mensen zien mij zitten..dan zwaai ik en kijk weg, maar dan bellen ze alsnog aan![]()
Boom blijft tot zondag![]()
Het is zondagquote:Op zondag 1 januari 2023 18:44 schreef oma-Nijn het volgende:
[..]
Mensen zien mij zitten..dan zwaai ik en kijk weg, maar dan bellen ze alsnog aan![]()
Boom blijft tot zondag![]()
Wij wonen zo dat je nooit kan zien of we thuis zijn. Wel makkelijk.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:37 schreef aloa het volgende:
Is dat niet iets als drie koningenquote:
Ja precies dan mocht de boom wegquote:
Dat doet er niet toequote:Op zondag 1 januari 2023 18:54 schreef chufi het volgende:
[..]
ja dus niet op zondag ... maar ik heb heel geen boom
Zondag 8 januariquote:
Ohquote:
Die wil je niet op bezoek.quote:Op zondag 1 januari 2023 18:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Wij wonen zo dat je nooit kan zien of we thuis zijn. Wel makkelijk.
Laatste onverwachte bezoek was de politie.
Ik niet heel veel.quote:Op zondag 1 januari 2023 19:06 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Valt wel mee, spreek ze regelmatig.
Ja ik heb geen afwasmachine meer waar de messen rechtop staanquote:
Jij ook al?quote:Op zondag 1 januari 2023 18:47 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Wij wonen zo dat je nooit kan zien of we thuis zijn. Wel makkelijk.
Laatste onverwachte bezoek was de politie.
Politie nooit aan de deur gehad.quote:
Die zijn dan coolquote:Op zondag 1 januari 2023 19:40 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Komen elk jaar wel een keer langs. Kluiscontrole en even praatje maken.
Ja. Altijd heel relaxed. Ze komen op de club ook graag langs, mogen ze altijd even de baan op.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
quote:Op zondag 1 januari 2023 20:38 schreef Aoibhin het volgende:
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Hopelijk heeft iedereen hier fijne feestdagen gehad.
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:GecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En neem je tijd ......
Gelukkig nieuwjaar iedereen! Hopelijk heeft iedereen hier fijne feestdagen gehad.
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Jeetje meis. Gecondoleerd en heel veel sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Jeetje heftig. Gecondoleerd meiss en heel veel sterkte en kracht de aankomende tijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt.
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:GecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Wij wensen jou en je naasten veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe.
Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiren!
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Inderdaad heftig. Veel sterkte voor jou en je familie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Gecondoleerd en sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Veel sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
love & heet
Jij ook sly. Tot de volgende meet!quote:Op zondag 1 januari 2023 21:02 schreef sly-nl het volgende:
En gelukkig nieuwjaar iedereen! Ook de lurkers
Thanks. Zeker!quote:Op zondag 1 januari 2023 21:04 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Jij ook sly. Tot de volgende meet!
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Wat ontzettend triest, heel veel sterkte voor jou en je familieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Kusje van de badeend.quote:
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Wow, heftig iddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gecondoleerd en heel veel sterkte![]()
Ik kwam echt niet meer bij toen hij met die koptelefoon op kwamquote:Op zondag 1 januari 2023 21:48 schreef chufi het volgende:
Lachen bij darts ... komt de wereldkampieon ff met een koptelefoon op gooien en daarna met pluggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
Ik het pas later maar epischquote:Op zondag 1 januari 2023 22:00 schreef engine het volgende:
[..]
Ik kwam echt niet meer bij toen hij met die koptelefoon op kwam
quote:Op zondag 1 januari 2023 22:00 schreef engine het volgende:
[..]
Ik kwam echt niet meer bij toen hij met die koptelefoon op kwamIs dat het hoogtepunt van de show?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
quote:Op zondag 1 januari 2023 22:16 schreef Domnivoor het volgende:
Even in een spoiler:Jij ook gecondoleerd/sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stupidity has become as common as common sense was before
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Hoi Jobi, had je al gecondoleerd maar dat kan niet vaak genoegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook namens mevr Koen, heb haar het verhaal ook verteld.
Same shit, different day
SC hopper present
Even in een spoiler:en jij uiteraard ook sterkte kerelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Same shit, different day
SC hopper present
Even in een spoiler:Jij ook gecondoleerd Domni. Wat ontzettend jammer dat je haar broer niet meer hebt kunnen ontmoeten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat Aoibhin jou heeft om haar te steunen. Heel veel sterkte morgen
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
Ja dat wou ik ook zeggenquote:Op zondag 1 januari 2023 22:32 schreef -Shii- het volgende:
@:Aoibhin gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie.![]()
En ook @:Domnivoor heel veel sterkte.
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Wat verschrikkelijk Aoibhin. Heel veel kracht en sterkte voor jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
Even in een spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
jij ook gecondoleerd![]()
Even in een spoiler:Had ooit zoiets met een vriend... Avondje stappen en hartfalen .... 21 was die jongen ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Karmaquote:Op zondag 1 januari 2023 22:42 schreef marcb1974 het volgende:
Sommige dieven zijn gewoon echt dom
https://www.ad.nl/breda/m(...)eteen-stil~a1694512/
Niet veel ... wel een paar voetsporenquote:Op zondag 1 januari 2023 23:10 schreef marcb1974 het volgende:
Hoeveel dinosaurussen hebben jullie de laatste tijd gezien buiten
Ik heb gister nog een regenworm gezien die bestaan ook al vrij lang volgens mijquote:Op zondag 1 januari 2023 23:10 schreef marcb1974 het volgende:
Hoeveel dinosaurussen hebben jullie de laatste tijd gezien buiten
Nee wel de lijn ontdekt die hun dood is geworden ....quote:Op zondag 1 januari 2023 23:15 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vandaag nog, van nu levende dino's?
Kipquote:Op zondag 1 januari 2023 23:18 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee wel de lijn ontdekt die hun dood is geworden ....
Maar ze zijn heul niet meer doodquote:Op zondag 1 januari 2023 23:18 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee wel de lijn ontdekt die hun dood is geworden ....
Nee geen kip ... ergens in Spanje ietsje onder Benidorm.... maaar in mn plaatsje hebben ze nog meer met Dino's zelfs een themaparkquote:
gemist hier blijkbaarquote:Op zondag 1 januari 2023 23:20 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Maar ze zijn heul niet meer dood
Of hebben al die films van vandaag tegen me gelogen?
De dino's of de films?quote:
de films dusquote:Op zondag 1 januari 2023 23:25 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De dino's of de films?
De films kan, was hier erg lokaal
jurassic parkquote:Op zondag 1 januari 2023 23:21 schreef chufi het volgende:
[..]
Nee geen kip ... ergens in Spanje ietsje onder Benidorm.... maaar in mn plaatsje hebben ze nog meer met Dino's zelfs een themapark
niet alleen zwemmenquote:Op zondag 1 januari 2023 23:29 schreef BoonDockSaint het volgende:
Kwallen schijnen ook al een tijdje rond te zwemmen
Megalodon een survivor?quote:
quote:Op zondag 1 januari 2023 22:00 schreef engine het volgende:
[..]
Ik kwam echt niet meer bij toen hij met die koptelefoon op kwamDit was echt lachwekkendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lukt niet iedereenquote:Op zondag 1 januari 2023 23:37 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Die moet je gewoon met rust laten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 1 januari 2023 23:40 schreef chufi het volgende:
[..]
Lukt niet iedereeninktvis is vaak van rubberSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stupidity has become as common as common sense was before
De gemiddelde temperatuur van de pinguns op hun jaarlijkse sabbatical naar Compostellaquote:Op maandag 2 januari 2023 00:08 schreef BoonDockSaint het volgende:
[..]
Waar zouden ze het over hebben ?
Even in een spoiler:Jij ook heel veel sterkte kerel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh Jobi wat een ontzettende moeilijke tijd maken jullie mee. Gecondoleerd en voor jou en je naasten heel veel sterktequote:Op zondag 1 januari 2023 20:38 schreef Aoibhin het volgende:
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:
.[/spoiler]
Ook voor jou gecondoleerd en veel sterkte de komende tijdquote:
Hier zijn ze dit jaar iets anders verlopen. Het is even een heftig verhaal, dus ik plaats het in een spoiler:Gecondoleerd Aoibhin en veel sterkte voor jou en je familie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actioni contrariam semper et qualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje
Klinkt lekker, wat heb er allemaal in?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:03 schreef Soury het volgende:
Ik ben ramen aan het maken. Ik kan niet wachten. Ruikt lekker
Ben je er al achter waarom?quote:
Ik ga zo een kip Burrito makenquote:Op maandag 2 januari 2023 17:03 schreef Soury het volgende:
Ik ben ramen aan het maken. Ik kan niet wachten. Ruikt lekker
quote:
Dit is ook met kip, ik had de fond al in de vriezer.quote:
Verzekeringquote:Op maandag 2 januari 2023 18:00 schreef pullup het volgende:
[..]![]()
Nou ja je hebt ook gekken en gewoon gekken
Haha ja dat kan ook natuurlijkquote:
Dat is een lastige vraag het is van fond die ik in de vriezer had (waar buikspek in heeft gelegen) en een boel andere dingen. knoflook citroengras gember honing pepers bla ....quote:Op maandag 2 januari 2023 17:25 schreef devzero het volgende:
[..]
Klinkt lekker, wat heb er allemaal in?
Ik heb speciaal voor dat soort gerechten citroengras in mijn tuin gepland (wel in een pot, het is net onkruid als je niet oppast). Verse gember is ook heerlijk.quote:Op maandag 2 januari 2023 18:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is een lastige vraag het is van fond die ik in de vriezer had (waar buikspek in heeft gelegen) en een boel andere dingen. knoflook citroengras gember honing pepers bla ....
Nu kook ik die zooi met taug chinese kool Shiitake en kip en ei.Nou toch nog een verslag
Ja dat is met honing een apart zoetjequote:Op maandag 2 januari 2023 18:50 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb speciaal voor dat soort gerechten citroengras in mijn tuin gepland (wel in een pot, het is net onkruid als je niet oppast). Verse gember is ook heerlijk.
Ik gebruik amper honing in hartige gerechten, maar zal het eens proberenquote:Op maandag 2 januari 2023 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja dat is met honing een apart zoetje
Voilaquote:Op maandag 2 januari 2023 18:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik gebruik amper honing in hartige gerechten, maar zal het eens proberen
Eet ze maar dat gaat wel lukken zo te zienquote:
Ik doe altijd een stukje donkere chocola door de chili. Ook dat zoetjequote:Op maandag 2 januari 2023 19:07 schreef pullup het volgende:
Mijn burrito is al op. Heb nog een portie vulling waar ik morgen chili van ga maken
Dat heb ik meer gehoord maar nog nooit gedaanquote:Op maandag 2 januari 2023 19:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik doe altijd een stukje donkere chocola door de chili. Ook dat zoetje
Met wat?quote:
Ik denk van mij, dat maakt mijn chili echt af.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:15 schreef pullup het volgende:
[..]
Dat heb ik meer gehoord maar nog nooit gedaan
Zou zomaar kunnenquote:Op maandag 2 januari 2023 19:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk van mij, dat maakt mijn chili echt af.
Oh echt? maar ik heb het over 2 of 3 blokjes voor een flinke pan.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:19 schreef pullup het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnenMaar er was een tijdje terug een Mexicaan in de Rijnstraat die dat ook op het menu had. Wilde op jouw aanraden toen langs maar helaas had die corona niet overleeft
Ik gebruik soms cacao poeder (en paar andere kruiden) voor marinade van varkenslapjes. Kan inderdaad prima.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zag vanavond stroop door de chili gaan, dat ken ik niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:13 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zag ook iemand de chili 24 uur buiten de koelkast bewaren. Kende ik ook nog niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik zag vanavond stroop door de chili gaan, dat ken ik niet.
quote:Op maandag 2 januari 2023 19:40 schreef engine het volgende:
[..]
Ik zag ook iemand de chili 24 uur buiten de koelkast bewaren. Kende ik ook nog niet.
Zou ik niet durven als ik het daarna op moest etenquote:Op maandag 2 januari 2023 19:40 schreef engine het volgende:
[..]
Ik zag ook iemand de chili 24 uur buiten de koelkast bewaren. Kende ik ook nog niet.
Misschien het zelfde effect, maar pure chocola is niet eens echt zoet.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:31 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik zag vanavond stroop door de chili gaan, dat ken ik niet.
Het was wel chili sin carne....zonder vlees erin dus maar ik zou het ook niet durvenquote:Op maandag 2 januari 2023 19:41 schreef maily het volgende:
[..]
Zou ik niet durven als ik het daarna op moest eten
Ik ga het toch eens proberen met chocolade.quote:Op maandag 2 januari 2023 19:42 schreef Soury het volgende:
[..]
Misschien het zelfde effect, maar pure chocola is niet eens echt zoet.
Aan de andere kant; dit is de opruimmaand januariquote:Op maandag 2 januari 2023 19:43 schreef engine het volgende:
[..]
Het was wel chili sin carne....zonder vlees erin dus maar ik zou het ook niet durven
quote:Op maandag 2 januari 2023 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Aan de andere kant; dit is de opruimmaand januari![]()
quote:Op maandag 2 januari 2023 20:07 schreef pullup het volgende:
[..]Gewoon goed opwarmen, kan makkelijk
Echte of nep chili?quote:Op maandag 2 januari 2023 19:40 schreef engine het volgende:
[..]
Wat is het verschil?quote:
Echte zou zonder bonen moeten zijn zeggen ze. Al zie je het bijna over al met.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:46 schreef engine het volgende:
[..]
Wat is het verschil?
Ik ben geen liefhebber van bruine bonen dus nog nooit chili gekookt.
Ik heb het nog nooit ergens zonder gezien geloof ik. Dat wist ik niet.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Echte zou zonder bonen moeten zijn zeggen ze. Al zie je het bijna over al met.
Ik doe er meestal wel zwarte en/of kidneybonen in.
Zonder bonenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Echte zou zonder bonen moeten zijn zeggen ze. Al zie je het bijna over al met.
Ik doe er meestal wel zwarte en/of kidneybonen in.
Zonder bonen, maar met kidney- of zwarte bonenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:50 schreef pullup het volgende:
[..]
Zonder bonenDat is bijna heiligschennis
CHILI con carne, dus chili pepers met vlees, geen bonen met vleesquote:Op maandag 2 januari 2023 20:50 schreef pullup het volgende:
[..]
Zonder bonenDat is bijna heiligschennis
quote:Chili con carne (Spaans voor chili met vlees) is een stoofpot die samengesteld is uit vlees (meestal gehakt of spek) en chilipeper. Traditioneel wordt er verder gebruikgemaakt van knoflook, ui en komijn. Meestal worden er ook bonen, paprika en tomaten aan toegevoegd.
Lees weer ergens anders dat het een Texaans gerecht is, geen Mexicaans.quote:
Wat ik op Wikipedia lees kan het beiden kloppenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lees weer ergens anders dat het een Texaans gerecht is, geen Mexicaans.
quote:Het gerecht stamt oorspronkelijk uit het grensgebied tussen Mexico en de Verenigde Staten.
Dat zijn toch bonenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zonder bonen, maar met kidney- of zwarte bonen
Ja daarom, het klopte niet helemaal wat marc zeiquote:
Ik ook niet, en ik ga er al helemaal niet voor biddenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:57 schreef pullup het volgende:
Naja zonder bonen weiger ik het te eten hoor
Klopt prima. Ik heb nooit gezegd dat ik het 'originele' maakquote:Op maandag 2 januari 2023 20:57 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja daarom, het klopte niet helemaal wat marc zei
Sowieso dezelfde oorsprong, is gewoon hetzelfde gebied.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wat ik op Wikipedia lees kan het beiden kloppen
[..]
quote:Op maandag 2 januari 2023 21:00 schreef marcb1974 het volgende:
10+ mexicaanse kookboeken hier, gewoon geen chili con carne/pollo/pesce erin
Het gaat niet over wel of niet origineel, als het maar lekker isquote:Op maandag 2 januari 2023 20:59 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Klopt prima. Ik heb nooit gezegd dat ik het 'originele' maak
Ja daarom beidenquote:Op maandag 2 januari 2023 20:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Sowieso dezelfde oorsprong, is gewoon hetzelfde gebied.
Oke, Engels zijn eigenwijsquote:
Even gecontroleerd. Daar staat wel uiensoep in jaquote:Op maandag 2 januari 2023 21:01 schreef pullup het volgende:
Dat is als een Frans kookboek zonder uiensoep
Dan heb je een echtequote:Op maandag 2 januari 2023 21:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Even gecontroleerd. Daar staat wel uiensoep in ja
Mag het hopen, kookboek van 1 van de beroemste Franse chef's ooitquote:
Er zijn genoeg gerecht die van origine ergens anders vandaan komen maar toch heel populair worden in een land.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit nou ff te zoeken op de oorsprong van Chili con Carne, en het is dus niet oorspronkelijk Mexicaans, maar meer een fantasiegerecht, bedacht door Amerikanen met ingredinten die ze meenamen uit Mexico.
Ik snap waarom het niet in Mexicaanse kookboeken staat.
Als het maar lekker pittig isquote:Op maandag 2 januari 2023 21:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oke, Engels zijn eigenwijs
Rick Stein
Carne con chili (daar kan excel niet tegen als je dan gaat zoeken)
Die zegt ook het is zonder bonen. Je serveert er wel bonen of rode rijst bij.
Goed werkquote:Op maandag 2 januari 2023 21:10 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zit nou ff te zoeken op de oorsprong van Chili con Carne, en het is dus niet oorspronkelijk Mexicaans, maar meer een fantasiegerecht, bedacht door Amerikanen met ingredinten die ze meenamen uit Mexico.
Ik snap waarom het niet in Mexicaanse kookboeken staat.
Dat heb ik nou nooit bij mijn konijn gedaanquote:Op maandag 2 januari 2023 21:12 schreef pullup het volgende:
Kijk dit wisten jullie vast niet
[ twitter ]
Goed om je darmen eens flink leeg te laten lopenquote:Op maandag 2 januari 2023 19:43 schreef engine het volgende:
[..]
Het was wel chili sin carne....zonder vlees erin dus maar ik zou het ook niet durven
En nu ga je het proberen he?quote:Op maandag 2 januari 2023 21:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nooit bij mijn konijn gedaan
Soms is dat nodigquote:Op maandag 2 januari 2023 21:14 schreef devzero het volgende:
[..]
Goed om je darmen eens flink leeg te laten lopen
Ik vertrouw het ook niet echtquote:
Ja tuurlijk. Maare ik vroeg me af, wanneer smaakt een gerecht Mexicaans, is dat door de kruiden; komijn, cayennepeper enzo?quote:Op maandag 2 januari 2023 21:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg gerecht die van origine ergens anders vandaan komen maar toch heel populair worden in een land.
Oh, ik dacht als het naar bloed en kogel smaaktequote:Op maandag 2 januari 2023 21:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maare ik vroeg me af, wanneer smaakt een gerecht Mexicaans, is dat door de kruiden; komijn, cayennepeper enzo?
quote:Op maandag 2 januari 2023 21:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Maare ik vroeg me af, wanneer smaakt een gerecht Mexicaans, is dat door de kruiden; komijn, cayennepeper enzo?
https://ilovefoodwine.nl/mexicaans-eten/quote:Typisch Mexicaans eten
Mexicaans eten is in feite een nog onontdekte keuken. De Mexicaanse keuken gaat veel verder dan alleen de bekende burrito’s of gevulde taco’s. Het is vooral een hele pure keuken met veel kruidige en frisse smaken. Verse producten als mais, tomaten, limoenen, chilipepers, avocado’s en bonen spelen een belangrijke rol.
Dat is hetzelfde als de vraag wat Indiaas eten is. Mexico is redelijk groot en uit iedere streek komen wel andere gerechten. Ik denk dat het voornamelijk om verse ingredinten gaat (maar dat geld voor meer nationale keukensquote:Op maandag 2 januari 2023 21:24 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja joh, ik dacht; jij hebt 10+ Mexicaanse kookboeken...quote:Op maandag 2 januari 2023 21:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
[..]
https://ilovefoodwine.nl/mexicaans-eten/
Geen idee hoe 'goed' deze site is hoor
Texmexquote:Op maandag 2 januari 2023 21:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als de vraag wat Indiaas eten is. Mexico is redelijk groot en uit iedere streek komen wel andere gerechten. Ik denk dat het voornamelijk om verse ingredinten gaat (maar dat geld voor meer nationale keukens). Het verschil met TexMex kun je meestal wel herkennen, dat is vaak een stuk zwaarder bv door veel kaas erbij.
Klopt wel een beetje. Limoen/citroensap wordt ook veel gebruikt bij het koken voor frisheid of balans met vleesquote:Op maandag 2 januari 2023 21:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
[..]
https://ilovefoodwine.nl/mexicaans-eten/
Geen idee hoe 'goed' deze site is hoor
En daar staan een hoop verschillende dingen inquote:Op maandag 2 januari 2023 21:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja joh, ik dacht; jij hebt 10+ Mexicaanse kookboeken...
Ik stond laatst met iemand in de keuken en die wilde creme fraiche of mayonaise door de guacemole doenquote:Op maandag 2 januari 2023 21:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als de vraag wat Indiaas eten is. Mexico is redelijk groot en uit iedere streek komen wel andere gerechten. Ik denk dat het voornamelijk om verse ingredinten gaat (maar dat geld voor meer nationale keukens). Het verschil met TexMex kun je meestal wel herkennen, dat is vaak een stuk zwaarder bv door veel kaas erbij.
Dat is toch niet lekker? Avocado is op zich al vettig genoeg en mayonnaise zou de smaak alleen maar "verwateren"quote:Op maandag 2 januari 2023 21:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik stond laatst met iemand in de keuken en die wilde creme fraiche of mayonaise door de guacemole doen
Dat is denk ik het verschil.
Ja precies. Net als dat Amerikanen overal kaas en bacon bij willen omdat ze verslaafd zijn aan vet. Guacamole is al smaakvol en vet genoeg van zichzelf.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:35 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat is toch niet lekker? Avocado is op zich al vettig genoeg en mayonnaise zou de smaak alleen maar "verwateren"
Als inwoner van dat land kan ik je alleen maar gelijk geven. Bizar soms waar je extra bacon bij kunt bestellenquote:Op maandag 2 januari 2023 21:38 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja precies. Net als dat Amerikanen over kaas en bacon bij willen omdat ze verslaafd zijn aan vet. Guacamole is al smaakvol en vet genoeg van zichzelf.
Ik vind dat echt zonde van de avocado's, en daardoor wordt de guacamole voor mijn idee veel te vet.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik stond laatst met iemand in de keuken en die wilde creme fraiche of mayonaise door de guacemole doen
Dat is denk ik het verschil.
Met Chinees eten net zo, dat is hier ook heel anders dan in China.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:30 schreef devzero het volgende:
[..]
Guacamole iddquote:Op maandag 2 januari 2023 21:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik vind dat echt zonde van de avocado's, en daardoor wordt de guacamole voor mijn idee veel te vet.
Guacamole
Ik ook. Ik probeer me meestal de gerechten voor te stellen als ik er over lees, dus kon de ramen van soury al ruikenquote:
Guacamole mag best een beetje chunky zijn, niet zo'n glad papje.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:44 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Guacamole idd
Het wordt ook een smurrie dan, guacamole als salsa is veel spannender.
Praten over eten en het liefst met plaatjes is ook wel favoriet hierquote:Op maandag 2 januari 2023 21:44 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik ook. Ik probeer me meestal de gerechten voor te stellen als ik er over lees, dus kon de ramen van soury al ruiken
Ik kom hier vaker postenquote:Op maandag 2 januari 2023 21:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Praten over eten en het liefst met plaatjes is ook wel favoriet hier
Altijd welkomquote:
Ik prak het gewoon met een vork, beetje zout, peper en knoflook en...quote:Op maandag 2 januari 2023 21:46 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Guacamole mag best een beetje chunky zijn, niet zo'n glad papje.
...een beetje limoensap en rode peper of chilivlokken, zo doe ik het ookquote:Op maandag 2 januari 2023 21:55 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ik prak het gewoon met een vork, beetje zout, peper en knoflook en...
Sjalot, tomaat, limoensap. Knoflook is niet eens nodig.quote:Op maandag 2 januari 2023 21:55 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Ow ja tomaatje ook nog, de sjalot laat ik weg, maar in de mijnese moet wel knoflookquote:Op maandag 2 januari 2023 22:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Sjalot, tomaat, limoensap. Knoflook is niet eens nodig.
Deesquote:Op maandag 2 januari 2023 22:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ow ja tomaatje ook nog, de sjalot laat ik weg, maar in de mijnese moet wel knoflook
Koen!quote:
Knoflook is misschien niet nodig, maar wel lekker vind ik. Ik houd zelf niet van een rauw sjalotje, dus dat doe ik er niet bij.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Sjalot, tomaat, limoensap. Knoflook is niet eens nodig.
Kerst bij familie, oud en nieuw hier thuis met wat aanloop.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Koen!Jazeker een goede jaarwisseling gehad, bij vrienden in de buurt geweest, dus lekker makkelijk, maar vooral gezellig.
Jij ook fijne dagen gehad?
Alvast feli enzo.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:47 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Kerst bij familie, oud en nieuw hier thuis met wat aanloop.
Nu voorbereiden op verjaardag zoonlief overmorgen, die wordt soort van volwassen
Snap ik. Knoflook is altijd wel lekker, maar voor zo'n salsa neem ik liever een sjalotje. Knoflook is fijn, maar kan een gerecht soms ook een beetje muf maken.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:43 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Knoflook is misschien niet nodig, maar wel lekker vind ik. Ik houd zelf niet van een rauw sjalotje, dus dat doe ik er niet bij.
Voorbereiden... hoeveel taarten ga je bakken?quote:Op maandag 2 januari 2023 22:47 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Nu voorbereiden op verjaardag zoonlief overmorgen, die wordt soort van volwassen
Geestelijk voorbereiden meer op al z'n visite enzoquote:Op maandag 2 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Voorbereiden... hoeveel taarten ga je bakken?
UItnodigingen schrijven om iedereen uit 40+ uit te nodigen.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Voorbereiden... hoeveel taarten ga je bakken?
Zal die zoon geweldig vinden ja, al die extra ooms en tantesquote:Op maandag 2 januari 2023 22:56 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
UItnodigingen schrijven om iedereen uit 40+ uit te nodigen.
en ?quote:Op maandag 2 januari 2023 21:55 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Waar is de tijd gebleven dat ze nog klein waren?quote:Op maandag 2 januari 2023 22:47 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Lache toch, knulletje wordt 18?quote:Op maandag 2 januari 2023 22:56 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Geestelijk voorbereiden meer op al z'n visite enzo
Limoensap of citroensap hoort erbij! Zuur + vet =quote:Op maandag 2 januari 2023 22:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
...een beetje limoensap en rode peper of chilivlokken, zo doe ik het ook
Altijd knoflook!quote:Op maandag 2 januari 2023 22:43 schreef -Shii- het volgende:
[..]
Knoflook is misschien niet nodig, maar wel lekker vind ik. Ik houd zelf niet van een rauw sjalotje, dus dat doe ik er niet bij.
Je kunt altijd de knoflook even roosteren, dan geeft het een wat diepere smaakquote:Op maandag 2 januari 2023 22:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Snap ik. Knoflook is altijd wel lekker, maar voor zo'n salsa neem ik liever een sjalotje. Knoflook is fijn, maar kan een gerecht soms ook een beetje muf maken.
Voor mij moet er knoflook bij. Lekker stinkenquote:Op maandag 2 januari 2023 22:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Limoensap of citroensap hoort erbij! Zuur + vet =Ik doe er ook altijd wat knoflook door, maar ik doe overal knoflook bij
Zolang er niemand klaagt, maakt het niet uitquote:Op maandag 2 januari 2023 23:01 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Voor mij moet er knoflook bij. Lekker stinken
Met jou kan ik praten.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Limoensap of citroensap hoort erbij! Zuur + vet =Ik doe er ook altijd wat knoflook door, maar ik doe overal knoflook bij
quote:Op dinsdag 3 januari 2023 06:21 schreef Sodeknetters het volgende:
Nee hoor. Zit al in de trein naar asd. Mogge
Die wekker zo vroeg valt wel mee. Maar die voet in je rug...quote:Op dinsdag 3 januari 2023 06:21 schreef pullup het volgende:
[..]Morge
Altijd baas boven baas natuurlijk
Ik zit hier altijd rustig koffie te slurpen.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 06:23 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Die wekker zo vroeg valt wel mee. Maar die voet in je rug...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |