Neem ook altijd een pistool mee. En een extra doosje munitie. Niet om iemand neer te schieten, maar gewoon handig, voor als het magazijn in je pistool ineens leeg is!quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:47 schreef aloa het volgende:
Ik heb altijd een mes op zak. Gewoon handig, niet om iemand neer te steken.
Op een pistool zit geen schroevendraaier of schaartje. Op een Zwitsers zakmes wel. Soms wel handig.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neem ook altijd een pistool mee. En een extra doosje munitie. Niet om iemand neer te schieten, maar gewoon handig, voor als het magazijn in je pistool ineens leeg is!
Ik dacht dat het een grapje was, het klonk vrij sarcastisch namelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Op een pistool zit geen schroevendraaier of schaartje. Op een Zwitsers zakmes wel. Soms wel handig.
quote:Ik heb altijd een Zwitsers zakmes bij me. Voor zelfverdediging praktische zaken
Goedpraattopic van TSquote:Ik snap zulke argumenten nooit
Dit was serieusquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een grapje was, het klonk vrij sarcastisch namelijk.
Nee ik ben ook nog nooit in zo'n situatie terechtgekomen waarbij ik dacht "had ik maar een zakmes bij me" afgezien van het hiergenoemde "appeltje schillen" dat zeg ik ook in mijn eerste bericht. Ik kom dus nooit in dat soort situaties terecht en ga er dus ook vanuit dat ik dat nooit zal meemaken maar het zal natuurlijk altijd een keer kunnen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben in reguliere situaties echt nog nooit onderweg geweest waarbij ik op een gegeven moment dacht "had ik maar een zakmes bij me!". Ik vraag me af in wat voor alledaagse situaties je dan kennelijk zo vaak terecht komt.
Ik denk dat ik dan gewoon pech heb.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:05 schreef John1989 het volgende:
[..]
Nee ik ben ook nog nooit in zo'n situatie terechtgekomen waarbij ik dacht "had ik maar een zakmes bij me" afgezien van het hiergenoemde "appeltje schillen" dat zeg ik ook in mijn eerste bericht. Ik kom dus nooit in dat soort alledaagse situaties terecht en ga er dus ook vanuit dat ik dat nooit zal meemaken maar het zal natuurlijk altijd een keer kunnen.
Moet je maar net een Zwitsers zakmes bij je hebbenquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Nou als ze je schoppen vind ik wel dat je ze mag steken, of als ze hele erge dingen roepen, wel echt heel beledigend dan.
Ja maar die Zwitsers zijn altijd neutraal, dus dan heb je er nog niks aanquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:09 schreef maily het volgende:
[..]
Moet je maar net een Zwitsers zakmes bij je hebben
quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
of als ze hele erge dingen roepen, wel echt heel beledigend dan.
Ik hoop dat dit een grapje isquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Nou als ze je schoppen vind ik wel dat je ze mag steken, of als ze hele erge dingen roepen, wel echt heel beledigend dan.
Dat vind ik dus ook. Is ook de reden dat ik hem bij me heb maar stel je hebt hem dan toch al bij je en je word dan een keer neergestoken... ik zeg ook dat ik in eerste instantie altijd zou proberen om te vluchten en niet terug zal steken als ik zou worden neergestoken maar stel nou dat je in een hoek gedrukt staat en geen kant op kan dan zou ik wel terugsteken in de hoop dat mijn aanvaller weggaat.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Op een pistool zit geen schroevendraaier of schaartje. Op een Zwitsers zakmes wel. Soms wel handig.
Ja dat snap ik maar het probleem is dat sommige anderen mensen ookal een mes bij zich hebben en deze soms ook zullen gebruiken op het moment dat ze ruzie hebben. Vind het ook belachelijk dat dit gebeurt maarja.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:06 schreef capricia het volgende:
Als niemand een mes op zak heeft, kunnen ze je ook niet aanvallen met een mes, TS.
Lijkt me op behoorlijk onhandig als je in je maag bent getrapt dat je dan in je broekzak moet gaan zoeken naar je mes, dat godver tyfus kleine richeltje moet opzoeken om je mes open te kunnen open vouwen, 3x falen omdat ze je blijven aanvallen en dan als nog open en dan sta je daar met een lemmet van 5cmquote:Op zaterdag 31 december 2022 14:47 schreef aloa het volgende:
Ik heb altijd een mes op zak. Gewoon handig, niet om iemand neer te steken.
Dit.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben nog nooit in een situatie terechtgekomen dat ik werd aangevallen door iemand of iets. Het zal wel iets te maken hebben met mijn sociale kring denk ik. Want soort zoekt soort.
Hij zegt toch duidelijk dat hij hem niet bij heeft om te steken? Lijkt me dan ook dat hij niet iemand neersteekt alleen maar omdat ie in elkaar geslagen word.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Lijkt me op behoorlijk onhandig als je in je maag bent getrapt dat je dan in je broekzak moet gaan zoeken naar je mes, dat godver tyfus kleine richeltje moet opzoeken om je mes open te kunnen open vouwen, 3x falen omdat ze je blijven aanvallen en dan als nog open en dan sta je daar met een lemmet van 5cm
Daarom heb ik ook altijd een zakbijl bij me:quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef qajariaq het volgende:
Bovendien als je op de grond ligt hoe wil je dan nog een mes uit je zak halen en dan open vouwen? Een relatief piepklein mes ook nog, dat vergt handigheid om er iets mee te kunnen. Een machette of botte bijl is dan veel handiger.
Je hoeft niet perse op de grond te liggen als je word neergestoken en als ik dat wel zou doen en ik kan mijn mes niet pakken dan is dat zo. en bovendien ik zeg ook dat ik hem nooit laat zien. Dus het wegleggen van een mes als je met iemand in gesprek bent vind ik een goed idee. Maar jij vind dat als je neergestoken word dat je je dan maar gewoon moet laten doodsteken onder het mom van ik wil geen wapen gebruiken?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb een blauwe maandag in een keuken gewerkt. Als je dan met iemand stond te praten werd je geacht je mes weg te leggen. Met name als de 'stemming' wat opliep was dat een verstandige gedragsregel.
Een mes heeft een doel en dat TS er over nadenkt om het als wapen in te zetten vind ik wonderlijk.
Bovendien als je op de grond ligt hoe wil je dan nog een mes uit je zak halen en dan open vouwen? Een relatief piepklein mes ook nog, dat vergt handigheid om er iets mee te kunnen. Een machette of botte bijl is dan veel handiger.
Probeer er maar is zout mee te schillen is lastig maar dan weet je tenminste wel hoe echt zout smaakt.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb altijd een samourai zwaard op zak om mijn appel te schillen.
Je was net op tijd met die misinterpretatie van mij weg te halen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:52 schreef John1989 het volgende:
Maar jij vind dat als je neergestoken word dat je je dan maar gewoon moet laten doodsteken onder het mom van ik wil geen wapen gebruiken?
Hij?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef John1989 het volgende:
[..]
Hij zegt toch duidelijk dat hij hem niet bij heeft om te steken? Lijkt me dan ook dat hij niet iemand neersteekt alleen maar omdat ie in elkaar geslagen word.
Ja ik haalde 2 berichten door elkaarquote:Op zaterdag 31 december 2022 16:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je was net op tijd met die misinterpretatie van mij weg te halen.
En net als meerderen hier kom ik gewoon op de een of andere manier nooit in een dergelijke situatie. Bij dreiging za ik pogen te vertrekken of op andere manier niet op te vallen. Sinds mijn tiende heb ik domweg nooit meer gevochten of serieus genoeg bedreigd gevoelt. Ja, er is een paar keer een geweer op me gericht maar ook dan kan je puur door je gedrag het niet tot verdere escalatie laten komen.
Misschien heb je gelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:37 schreef gianni61 het volgende:
Een Zwitsers zakmes je waarbij je 2 handen nodig hebt om het open te vouwen is sowieso compleet nutteloos bij een gevecht. Daar zijn die dingen gewoon niet voor bedoeld en moet je er ook niet voor willen gebruiken
Ook niet als je neergestoken word en je in een hoek gedrukt staat en niet weg kan komen en iemand op je in blijft steken?quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:56 schreef Mubassie het volgende:
Ik draag ook altijd een mes.
Gebruik deze sowieso dagelijks op werk, en daarnaast ook fervent verzamelaar.
Nu is er nogal verschil tussen een mes en een mes. Sowieso de looks, prijs en bruikbaarheid.
Nee, ik ga niet met een groot agressief Rambo mes de straat op. Een mooi klassiek herenmesje kan dan wel prima.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om deze te gebruiken tijdens een ruzie/gevecht.
Ik zou het echt niet weten. Misschien denk ik wel aan een grote roze olifant op dat moment.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:05 schreef John1989 het volgende:
[..]
Ook niet als je neergestoken word en je in een hoek gedrukt staat en niet weg kan komen en iemand op je in blijft steken?
Jij loopt standaard hiermee op straat?quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:56 schreef Mubassie het volgende:
Ik draag ook altijd een mes.
Gebruik deze sowieso dagelijks op werk, en daarnaast ook fervent verzamelaar.
Nu is er nogal verschil tussen een mes en een mes. Sowieso de looks, prijs en bruikbaarheid.
Nee, ik ga niet met een groot agressief Rambo mes de straat op. Een mooi klassiek herenmesje kan dan wel prima.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om deze te gebruiken tijdens een ruzie/gevecht.
Onder andere ja. Niet dat specifieke model.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij loopt standaard hiermee op straat?
"Een klassiek herenmesje"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.knivesandtool(...)ieke-herenmessen.htm
Met welke reden?quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:19 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Onder andere ja. Niet dat specifieke model.
Oh ik wel.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben in reguliere situaties echt nog nooit onderweg geweest waarbij ik op een gegeven moment dacht "had ik maar een zakmes bij me!". Ik vraag me af in wat voor alledaagse situaties je dan kennelijk zo vaak terecht komt.
Juist.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:20 schreef trein2000 het volgende:
De enige situatie waarin ik een mes op zak heb is op de dag van aankomst op de camping. Er wil nog wel eens wat met tie-wraps of touw vastgemaakt zijn.
Maar verder vind ik het echt extreem tokkie.
Dat doet er toch helemaal niet toe?quote:
Jij zit echt te vissen naar medestanders/gelijkgeversquote:Op zaterdag 31 december 2022 17:05 schreef John1989 het volgende:
[..]
Ook niet als je neergestoken word en je in een hoek gedrukt staat en niet weg kan komen en iemand op je in blijft steken?
Ik begrijp niet zo goed waarom je hiermee dagelijks over straat gaat lopen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat doet er toch helemaal niet toe?
De één spaart postzegels, een ander houdt van wielrennen en ik houd van messen en militaria. Oh ja, ik ben ook nog vader
Nee, vissen doe je met haken, niet met messenquote:Op zaterdag 31 december 2022 17:30 schreef maily het volgende:
[..]
Jij zit echt te vissen naar medestanders/gelijkgevers
Op het werk heb ik er altijd wel 1 bij me, maar als ik gewoon op straat ga zie ik geen enkele reden om een mes mee te nemenquote:Op zaterdag 31 december 2022 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp niet zo goed waarom je hiermee dagelijks over straat gaat lopen.
Wat de reden is om dit soort messen te dragen.
Ik ook niet, buiten dat ie regelmatig van pas komt hoort het bij mijn standaard edc eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer dan in vredesnaam?quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:43 schreef Mubassie het volgende:
[..]
buiten dat ie regelmatig van pas komt
Extra doosje munitie, dat is verdomme een goed idee... Dat ik dat niet eerder zelf heb bedacht. Bedaanke voer die tiep!quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neem ook altijd een pistool mee. En een extra doosje munitie. Niet om iemand neer te schieten, maar gewoon handig, voor als het magazijn in je pistool ineens leeg is!
Jij loopt niet standaard met je album postzegels over straat als je even een boodschap gaat halen?quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed gevonden.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:28 schreef Lienekien het volgende:
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=44724
Daar kreeg het topic al snel een slotje.
Daarom heb ik het nadat mijn topic gesloten werd het ook op fok geplaatst omdat topics hier niet zo snel gesloten worden en omdat ik nog geen antwoord op mijn vraag had gehad.quote:Op zaterdag 31 december 2022 22:28 schreef Lienekien het volgende:
Jij bent een van onze gouden usersquote:Op zaterdag 31 december 2022 22:28 schreef Lienekien het volgende:
Dan is het een goed moment om wakker te worden uit die nachtmerrie.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:11 schreef John1989 het volgende:
Wat doe je als je ergens in een hoek op straat staat en je random een pschychotisch persoon tegenkomt die vanuit het niets met een mes op je in begint te steken en van plan is om door te gaan met steken tot je dood op de grond ligt,
Met een bats kun je je beter beschermen.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:19 schreef summer2bird het volgende:
Ik overweeg er eentje te kopen.
Heb een volkstuin, op een avond waar ik alleen in de tuin was kwam zon gast me lastig vallen. Voelde vrij dreigend.
Als ik er een haal zal ik hem alleen in de tuin bij mij dragen, en wellicht wat tuinwerk ermee doen
Maar ben ik dan toch iets meer beschermd
Bla bla bla, dan heb ik pech.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:11 schreef John1989 het volgende:
Ok ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad (alleen maar zorgen dat je niet in zo'n situatie terecht komt of dat je in zo'n situatie geen mes terug zou moeten gebruiken maar niet wat je dan wel moet doen) maar laat ik dan een andere vraag stellen:
Wat doe je als je ergens in een hoek op straat staat en je random een pschychotisch persoon tegenkomt die vanuit het niets met een mes op je in begint te steken en van plan is om door te gaan met steken tot je dood op de grond ligt, terwijl je dit niet zelf hebt uitgelokt maar de persoon die dit doet is pschychotisch dus zoekt gewoon random iemand uit. (kan iedereen overkomen dus niet aankomen met in zo'n situatie kom ik niet terecht) weglopen lukt in dit voorbeeld niet want je staat in een hoek en je enigste uitgang word geblokkeerd en je hebt wel een mes bij je maar wil deze niet gebruiken want wapen blablabla. Wat is de beste zelfverdediging om dit te overleven? En in dit voorbeeld lukt mes afpakken of die persoon tegen de grond werken niet omdat de persoon in dit voorbeeld een stuk sterker dan jou is en schreeuwen om hulp lukt ook niet want er is niemand in de buurt. Wat zou je in zo'n situatie het beste kunnen doen?
Die zijn illegaal toch?quote:Op maandag 2 januari 2023 17:58 schreef maily het volgende:
[..]
Met een bats kun je je beter beschermen.
Als je je hier druk om maakt kan je beter een busje pepperspray bij je hebben dan je zakmesje.quote:Op maandag 2 januari 2023 10:11 schreef John1989 het volgende:
Ok ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad (alleen maar zorgen dat je niet in zo'n situatie terecht komt of dat je in zo'n situatie geen mes terug zou moeten gebruiken maar niet wat je dan wel moet doen) maar laat ik dan een andere vraag stellen:
Wat doe je als je ergens in een hoek op straat staat en je random een pschychotisch persoon tegenkomt die vanuit het niets met een mes op je in begint te steken en van plan is om door te gaan met steken tot je dood op de grond ligt, terwijl je dit niet zelf hebt uitgelokt maar de persoon die dit doet is pschychotisch dus zoekt gewoon random iemand uit. (kan iedereen overkomen dus niet aankomen met in zo'n situatie kom ik niet terecht) weglopen lukt in dit voorbeeld niet want je staat in een hoek en je enigste uitgang word geblokkeerd en je hebt wel een mes bij je maar wil deze niet gebruiken want wapen blablabla. Wat is de beste zelfverdediging om dit te overleven? En in dit voorbeeld lukt mes afpakken of die persoon tegen de grond werken niet omdat de persoon in dit voorbeeld een stuk sterker dan jou is en schreeuwen om hulp lukt ook niet want er is niemand in de buurt. Wat zou je in zo'n situatie het beste kunnen doen?
Als je mes scherp genoeg is moet dat wel lukken. Nadeel van een Zwitsers zakmes is dat het daar niet voor gemaakt is, het lemmet wordt ook niet vastgezet, waardoor het zo weer inklapt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:27 schreef Speedfight het volgende:
Met een zakmes kan je toch helemaal niet iemand neersteken?
Ja en het steekt toch helemaal niet diep vooral?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Als je mes scherp genoeg is moet dat wel lukken. Nadeel van een Zwitsers zakmes is dat het daar niet voor gemaakt is, het lemmet wordt ook niet vastgezet, waardoor het zo weer inklapt.
Mijn vrouw heeft altijd een schroevendraaiertje met verwisselbare opzetstukjes en een Zwitsers zakmes in haar tas.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Als je mes scherp genoeg is moet dat wel lukken. Nadeel van een Zwitsers zakmes is dat het daar niet voor gemaakt is, het lemmet wordt ook niet vastgezet, waardoor het zo weer inklapt.
Dat lemmet gebruik ik ook weinig idd. Hooguit om een touw door te snijden of doos ofzo.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:47 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft altijd een schroevendraaiertje met verwisselbare opzetstukjes en een Zwitsers zakmes in haar tas.
Dat schroevendraaiertje en dat zakmes komen regelmatig van pas als we op vakantie zijn.
Denk aan, even de schroefjes van een bril aandraaien, en met het zakmes, de kurkentrekker-, flessenopener- of de schaarfunctie.
Het mes dat er ook aan zit hebben we bij mijn weten nog nooit gebruikt, en qua lemmet lijkt het me niet erg functioneel in een situatie zoals TS beschrijft.
Mee eens. Ik liep ook een tijd lang met zo'n multi functionele leatherman aan mijn riem. Bij ruzie is dat niet het eerste waar je aan denkt. Maar dat soort messen moeten niet verboden worden.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:37 schreef John1989 het volgende:
Ik heb altijd een Zwitsers zakmes bij me. (Voor praktische zaken niet uit zelfverdediging) echter mocht ik hem voor zelfverdediging nodig hebben zou ik hem ook daarvoor gebruiken.
Mijn mening hierover:
Als je door meerdere mensen aangevallen word die zelf geen mes bij zich hebben en je gaat zelf steken is het geen zelfverdediging. Het is alleen zelfverdediging als je zelf neergestoken word en geen kant op kan (anders gewoon weglopen) ben zelf ook wel is door 2 jongens tegelijk in elkaar geslagen. Eentje schopte me vol in mijn buik en eentje vol in mijn rug, daarna kwam ik op de grond te liggen en kon ik niet meer opstaan. Daarna ook 6 weken een gekneusde rug gehad waardoor ik amper kon lopen. Er kwamen toen een paar voorbijgangers langs waardoor hun weg zijn gegaan, anders had ik wel in het ziekenhuis kunnen belanden of erger. Ik had toen ook een mes bij maar geen haar op mijn hoofd die eraan dacht dan maar iemand neer te steken of hun te laten merken dat ik een mes bij me had en drank is ook nooit een excuus. Als ze mij hadden neergestoken en ik kon geen kant op had ik waarschijnlijk wel teruggestoken en dat is ook de enigste situatie waarin je een mes mag gebruiken maar dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
En als mensen zeggen als je een mes bij je hebt ga je hem ook gebruiken vind ik echt onzin. Heb vaak zat gevochten vroeger en dan ook een mes bij gehad en nooit de behoefte gehad deze uit mijn zak te halen. Maar als je zelf neergestoken word wat moet je dan?
En ook het argument hij kan afgepakt worden en tegen je worden gebruikt vind ik onzin. Als je hem in je zak laat zitten als je overvallen word/aangevallen word en niemand weet dat je een mes hebt kunnen ze hem ook niet afpakken. Ik begrijp dat soort argumenten nooit.
Graag jullie mening hierover.
Tokkie.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:37 schreef John1989 het volgende:
Ik heb altijd een Zwitsers zakmes bij me.
Graag jullie mening hierover.
En heel vervelend om mee te slepen. Je kan beter geen vuurwapen in huis hebben. Levert alleen maar problemen op als je het gebruikt.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:34 schreef Hahug13 het volgende:
Mijn mening is dat een vuurwapen praktischer is.
@GGMM en ik hadden het hier laatst ook over ; wij gebruiken messen alleen in de keuken.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:41 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik wordt nooit aangevallen, zou ook niet weten waarom ik dan een mes zou moeten hebben laat staan gebruiken.
Aan de andere kant : er zitten 365 dagen in een jaar. Daarvan ga je er normaal gesproken zo'n 350 de deur uit (af en toe heb je zo'n regenachtige zondag toch). Met wat geluk mag je 85 jaar oud of ouder worden. Dat zijn dus zo'n 30.000 dagen waarop je je tussen vreemden in publieke ruimtes bevindt. De kans dat zich op minstens één van die dagen een gevaarlijke situatie voordoet waarin je je graag wilt kunnen verdedigen, is niet verwaarloosbaar.quote:Op woensdag 11 januari 2023 10:10 schreef DjVero het volgende:
Heb ooit eens een beuk moeten incasseren op het treinstation hier op een woensdagochtend door een random figuur, maar voor de rest ben ik echt nooit in de situatie gekomen dat ik dacht 'hey, laat ik eens iemand djoeken'. Heb er derhalve ook nooit één bij me. Voorbehouden aan mocro's en paupers
Klopt. En dan ligt het weer vaak aan jezelf of je dan een onderdeel gaat worden van een situatie. Ik heb dat wel redelijk snel.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:44 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Aan de andere kant : er zitten 365 dagen in een jaar. Daarvan ga je er normaal gesproken zo'n 350 de deur uit (af en toe heb je zo'n regenachtige zondag toch). Met wat geluk mag je 85 jaar oud of ouder worden. Dat zijn dus zo'n 30.000 dagen waarop je je tussen vreemden in publieke ruimtes bevindt. De kans dat zich op minstens één van die dagen een gevaarlijke situatie voordoet waarin je je graag wilt kunnen verdedigen, is niet verwaarloosbaar.
Als je zo gaat denken word je ook helemaal leip.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:44 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Aan de andere kant : er zitten 365 dagen in een jaar. Daarvan ga je er normaal gesproken zo'n 350 de deur uit (af en toe heb je zo'n regenachtige zondag toch). Met wat geluk mag je 85 jaar oud of ouder worden. Dat zijn dus zo'n 30.000 dagen waarop je je tussen vreemden in publieke ruimtes bevindt. De kans dat zich op minstens één van die dagen een gevaarlijke situatie voordoet waarin je je graag wilt kunnen verdedigen, is niet verwaarloosbaar.
Eens, maar dat maakt het niet minder waar verder toch.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:50 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Als je zo gaat denken word je ook helemaal leip.
Wat kan er NIET gebeuren binnen die 30.000 dagen
Ik maak me er ook niet druk om en ik ga er ook vanuit dat dat nooit zal gebeuren. Het is meer hypothetisch.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 07:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je je hier druk om maakt kan je beter een busje pepperspray bij je hebben dan je zakmesje.
Ik word zelf ook liever in het ziekenhuis getimmerd dan dat ik een mes zal gebruiken heb dat ook al meerdere keren gezegd. Denk ook niet dat het onder zelfverdediging valt als je alleen in elkaar word getimmerd zonder wapens en dan zelf een wapen gaat gebruiken. En als je in zo'n situatie zou belanden als die ik schets beland je dan niet bij de rechtbank maar onder de grond als je niks doet (of misschien ook als je wel iets doet maar dan is de kans kleiner) vandaar dat het dan ook onder zelfverdediging valt. Ik zeg ook dat ik alleen een mes zou gebruiken als ik zelf neergestoken word en geen kant op kan en denk dat je in zo'n situatie ook niet veroordeeld word omdat het dan onder noodweer valt mits Je zelf al neergestoken bent.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:06 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Eens, maar dat maakt het niet minder waar verder toch.
Overigens blijf ik van mening dat je het gewoon niet moet willen, gedoe met messen enzo. Word liever een keer in elkaar getimmerd dan dat ik een ander uit zelfverdediging steek. Want dan beland je zelf in de rechtbank. Zo werkt dat in NL
Het slaat gewoon nergens op. Waarom een mes? Waarom dan niet met een hamer, want dit exact zelfde verhaal kun je ook roepen met een hamer. En ook met een pistool. Etc.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:20 schreef John1989 het volgende:
[..]
Ik word ook liever in het ziekenhuis getimmerd dan dat ik een mes zal gebruiken heb dat ook al meerdere keren gezegd. Ik zeg ook dat ik alleen een mes zou gebruiken als ik zelf neergestoken word en geen kant op kan en denk dat je in zo'n situatie ook niet veroordeeld word omdat het dan onder noodweer valt mits Je zelf al neergestoken bent.
Definieer "andere zaken" ?quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:22 schreef John1989 het volgende:
Omdat ik een mes meestal sowieso al bij me heb voor andere zaken. Ik loop nooit met een pistool of hamer op zak.
Die drang naar een of ander scenario waarin dat mes handig kan zijn voor als je aangevallen wordt/zelfverdediging snap ik echt niet. Dit hele topic gaat niet om een mes bij je hebben voor 'handig', dit gaat gewoon om een scenario wat je hebt bedacht.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:36 schreef John1989 het volgende:
[..]
Zaken die al eerder genoemd zijn in dit topic waarbij een Zwitsers zakmes handig kan zijn.
Het gaat wel om een mes bij je hebben voor handig en dit is wel het hele verhaal maar verder mag jij denken en vinden wat Je wil. Het scenario heb ik idd zelf bedacht maar zoals ik al zei het is puur hypothetisch.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die drang naar een of ander scenario waarin dat mes handig kan zijn voor als je aangevallen wordt/zelfverdediging snap ik echt niet. Dit hele topic gaat niet om een mes bij je hebben voor 'handig', dit gaat gewoon om een scenario wat je hebt bedacht.
Ik heb het idee dat dit niet het hele verhaal is, maar ik kan het mis hebben.
Bij je hebben of gebruiken. Wel meer mensen hebben een mes bij zich. Het is iets anders dat je echt iemand gaat steken. Dat laatste gebeurt nu meer.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:50 schreef John1989 het volgende:
[..]
Het gaat wel om een mes bij je hebben voor handig en dit is wel het hele verhaal maar verder mag jij denken en vinden wat Je wil. Het scenario heb ik idd zelf bedacht maar zoals ik al zei het is puur hypothetisch.
Bij je hebben inderdaad en verder gebruiken voor alledaagse zaken maar niet om iemand neer te steken. Maar het is meer als je hem al bij je hebt en dan in zo'n situatie zou komen. De kans dat ik dat ooit daadwerkelijk meemaak is waarschijnlijk kleiner dan 0,1 procent.quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:55 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bij je hebben of gebruiken. Wel meer mensen hebben een mes bij zich. Het is iets anders dat je echt iemand gaat steken. Dat laatste gebeurt nu meer.
Ik heb het 1 x meegemaakt. Daar denk je later toch wel aan terug. Hoe verstandig was dat nu echt....quote:Op woensdag 11 januari 2023 15:58 schreef John1989 het volgende:
[..]
Bij je hebben inderdaad en verder gebruiken voor alledaagse zaken maar niet om iemand neer te steken. Maar het is meer als je hem al bij je hebt en dan in zo'n situatie zou komen. De kans dat ik dat ooit meemaak is waarschijnlijk kleiner dan 0,1 procent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |