Neem ook altijd een pistool mee. En een extra doosje munitie. Niet om iemand neer te schieten, maar gewoon handig, voor als het magazijn in je pistool ineens leeg is!quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:47 schreef aloa het volgende:
Ik heb altijd een mes op zak. Gewoon handig, niet om iemand neer te steken.
Op een pistool zit geen schroevendraaier of schaartje. Op een Zwitsers zakmes wel. Soms wel handig.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neem ook altijd een pistool mee. En een extra doosje munitie. Niet om iemand neer te schieten, maar gewoon handig, voor als het magazijn in je pistool ineens leeg is!
Ik dacht dat het een grapje was, het klonk vrij sarcastisch namelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Op een pistool zit geen schroevendraaier of schaartje. Op een Zwitsers zakmes wel. Soms wel handig.
quote:Ik heb altijd een Zwitsers zakmes bij me. Voor zelfverdediging praktische zaken
Goedpraattopic van TSquote:Ik snap zulke argumenten nooit
Dit was serieusquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een grapje was, het klonk vrij sarcastisch namelijk.
Nee ik ben ook nog nooit in zo'n situatie terechtgekomen waarbij ik dacht "had ik maar een zakmes bij me" afgezien van het hiergenoemde "appeltje schillen" dat zeg ik ook in mijn eerste bericht. Ik kom dus nooit in dat soort situaties terecht en ga er dus ook vanuit dat ik dat nooit zal meemaken maar het zal natuurlijk altijd een keer kunnen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben in reguliere situaties echt nog nooit onderweg geweest waarbij ik op een gegeven moment dacht "had ik maar een zakmes bij me!". Ik vraag me af in wat voor alledaagse situaties je dan kennelijk zo vaak terecht komt.
Ik denk dat ik dan gewoon pech heb.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:05 schreef John1989 het volgende:
[..]
Nee ik ben ook nog nooit in zo'n situatie terechtgekomen waarbij ik dacht "had ik maar een zakmes bij me" afgezien van het hiergenoemde "appeltje schillen" dat zeg ik ook in mijn eerste bericht. Ik kom dus nooit in dat soort alledaagse situaties terecht en ga er dus ook vanuit dat ik dat nooit zal meemaken maar het zal natuurlijk altijd een keer kunnen.
Moet je maar net een Zwitsers zakmes bij je hebbenquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Nou als ze je schoppen vind ik wel dat je ze mag steken, of als ze hele erge dingen roepen, wel echt heel beledigend dan.
Ja maar die Zwitsers zijn altijd neutraal, dus dan heb je er nog niks aanquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:09 schreef maily het volgende:
[..]
Moet je maar net een Zwitsers zakmes bij je hebben
quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
of als ze hele erge dingen roepen, wel echt heel beledigend dan.
Ik hoop dat dit een grapje isquote:Op zaterdag 31 december 2022 15:08 schreef FlippingCoin het volgende:
Nou als ze je schoppen vind ik wel dat je ze mag steken, of als ze hele erge dingen roepen, wel echt heel beledigend dan.
Dat vind ik dus ook. Is ook de reden dat ik hem bij me heb maar stel je hebt hem dan toch al bij je en je word dan een keer neergestoken... ik zeg ook dat ik in eerste instantie altijd zou proberen om te vluchten en niet terug zal steken als ik zou worden neergestoken maar stel nou dat je in een hoek gedrukt staat en geen kant op kan dan zou ik wel terugsteken in de hoop dat mijn aanvaller weggaat.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Op een pistool zit geen schroevendraaier of schaartje. Op een Zwitsers zakmes wel. Soms wel handig.
Ja dat snap ik maar het probleem is dat sommige anderen mensen ookal een mes bij zich hebben en deze soms ook zullen gebruiken op het moment dat ze ruzie hebben. Vind het ook belachelijk dat dit gebeurt maarja.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:06 schreef capricia het volgende:
Als niemand een mes op zak heeft, kunnen ze je ook niet aanvallen met een mes, TS.
Lijkt me op behoorlijk onhandig als je in je maag bent getrapt dat je dan in je broekzak moet gaan zoeken naar je mes, dat godver tyfus kleine richeltje moet opzoeken om je mes open te kunnen open vouwen, 3x falen omdat ze je blijven aanvallen en dan als nog open en dan sta je daar met een lemmet van 5cmquote:Op zaterdag 31 december 2022 14:47 schreef aloa het volgende:
Ik heb altijd een mes op zak. Gewoon handig, niet om iemand neer te steken.
Dit.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben nog nooit in een situatie terechtgekomen dat ik werd aangevallen door iemand of iets. Het zal wel iets te maken hebben met mijn sociale kring denk ik. Want soort zoekt soort.
Hij zegt toch duidelijk dat hij hem niet bij heeft om te steken? Lijkt me dan ook dat hij niet iemand neersteekt alleen maar omdat ie in elkaar geslagen word.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Lijkt me op behoorlijk onhandig als je in je maag bent getrapt dat je dan in je broekzak moet gaan zoeken naar je mes, dat godver tyfus kleine richeltje moet opzoeken om je mes open te kunnen open vouwen, 3x falen omdat ze je blijven aanvallen en dan als nog open en dan sta je daar met een lemmet van 5cm
Daarom heb ik ook altijd een zakbijl bij me:quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef qajariaq het volgende:
Bovendien als je op de grond ligt hoe wil je dan nog een mes uit je zak halen en dan open vouwen? Een relatief piepklein mes ook nog, dat vergt handigheid om er iets mee te kunnen. Een machette of botte bijl is dan veel handiger.
Je hoeft niet perse op de grond te liggen als je word neergestoken en als ik dat wel zou doen en ik kan mijn mes niet pakken dan is dat zo. en bovendien ik zeg ook dat ik hem nooit laat zien. Dus het wegleggen van een mes als je met iemand in gesprek bent vind ik een goed idee. Maar jij vind dat als je neergestoken word dat je je dan maar gewoon moet laten doodsteken onder het mom van ik wil geen wapen gebruiken?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef qajariaq het volgende:
Ik heb een blauwe maandag in een keuken gewerkt. Als je dan met iemand stond te praten werd je geacht je mes weg te leggen. Met name als de 'stemming' wat opliep was dat een verstandige gedragsregel.
Een mes heeft een doel en dat TS er over nadenkt om het als wapen in te zetten vind ik wonderlijk.
Bovendien als je op de grond ligt hoe wil je dan nog een mes uit je zak halen en dan open vouwen? Een relatief piepklein mes ook nog, dat vergt handigheid om er iets mee te kunnen. Een machette of botte bijl is dan veel handiger.
Probeer er maar is zout mee te schillen is lastig maar dan weet je tenminste wel hoe echt zout smaakt.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb altijd een samourai zwaard op zak om mijn appel te schillen.
Je was net op tijd met die misinterpretatie van mij weg te halen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:52 schreef John1989 het volgende:
Maar jij vind dat als je neergestoken word dat je je dan maar gewoon moet laten doodsteken onder het mom van ik wil geen wapen gebruiken?
Hij?quote:Op zaterdag 31 december 2022 15:47 schreef John1989 het volgende:
[..]
Hij zegt toch duidelijk dat hij hem niet bij heeft om te steken? Lijkt me dan ook dat hij niet iemand neersteekt alleen maar omdat ie in elkaar geslagen word.
Ja ik haalde 2 berichten door elkaarquote:Op zaterdag 31 december 2022 16:11 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je was net op tijd met die misinterpretatie van mij weg te halen.
En net als meerderen hier kom ik gewoon op de een of andere manier nooit in een dergelijke situatie. Bij dreiging za ik pogen te vertrekken of op andere manier niet op te vallen. Sinds mijn tiende heb ik domweg nooit meer gevochten of serieus genoeg bedreigd gevoelt. Ja, er is een paar keer een geweer op me gericht maar ook dan kan je puur door je gedrag het niet tot verdere escalatie laten komen.
Misschien heb je gelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:37 schreef gianni61 het volgende:
Een Zwitsers zakmes je waarbij je 2 handen nodig hebt om het open te vouwen is sowieso compleet nutteloos bij een gevecht. Daar zijn die dingen gewoon niet voor bedoeld en moet je er ook niet voor willen gebruiken
Ook niet als je neergestoken word en je in een hoek gedrukt staat en niet weg kan komen en iemand op je in blijft steken?quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:56 schreef Mubassie het volgende:
Ik draag ook altijd een mes.
Gebruik deze sowieso dagelijks op werk, en daarnaast ook fervent verzamelaar.
Nu is er nogal verschil tussen een mes en een mes. Sowieso de looks, prijs en bruikbaarheid.
Nee, ik ga niet met een groot agressief Rambo mes de straat op. Een mooi klassiek herenmesje kan dan wel prima.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om deze te gebruiken tijdens een ruzie/gevecht.
Ik zou het echt niet weten. Misschien denk ik wel aan een grote roze olifant op dat moment.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:05 schreef John1989 het volgende:
[..]
Ook niet als je neergestoken word en je in een hoek gedrukt staat en niet weg kan komen en iemand op je in blijft steken?
Jij loopt standaard hiermee op straat?quote:Op zaterdag 31 december 2022 16:56 schreef Mubassie het volgende:
Ik draag ook altijd een mes.
Gebruik deze sowieso dagelijks op werk, en daarnaast ook fervent verzamelaar.
Nu is er nogal verschil tussen een mes en een mes. Sowieso de looks, prijs en bruikbaarheid.
Nee, ik ga niet met een groot agressief Rambo mes de straat op. Een mooi klassiek herenmesje kan dan wel prima.
Maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om deze te gebruiken tijdens een ruzie/gevecht.
Onder andere ja. Niet dat specifieke model.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij loopt standaard hiermee op straat?
"Een klassiek herenmesje"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.knivesandtool(...)ieke-herenmessen.htm
Met welke reden?quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:19 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Onder andere ja. Niet dat specifieke model.
Oh ik wel.quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben in reguliere situaties echt nog nooit onderweg geweest waarbij ik op een gegeven moment dacht "had ik maar een zakmes bij me!". Ik vraag me af in wat voor alledaagse situaties je dan kennelijk zo vaak terecht komt.
Juist.quote:Op zaterdag 31 december 2022 17:20 schreef trein2000 het volgende:
De enige situatie waarin ik een mes op zak heb is op de dag van aankomst op de camping. Er wil nog wel eens wat met tie-wraps of touw vastgemaakt zijn.
Maar verder vind ik het echt extreem tokkie.
Dat doet er toch helemaal niet toe?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |