Je laatste prik is een jaar geleden geweest, begrijp ik goed?quote:Op donderdag 29 december 2022 10:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nog steeds niet besmet geweest voor zover ik weet. Janssen in oktober 2021 denk ik en herhaalprik Moderna in januari 2022. Dochter in november nog positief geweest, man en ik niets.
En van beide prikken lag ik echt twee dagen ziek op bed. Ik wihil niet
Maar ja, beter twee dagen op bed van de prik, denk ik dan.
Nou ja, ik sta er niet negatief tegenover, hoor. Ik geloof, zeker na een jaar inderdaad, dat een boost wel zin heeft. Maar geen zin en tijd om ziek te zijn. Ik ga even kijken of het volgende week kan. Hier in de naastgelegen stad is een priklocatie waar je zonder afspraak binnen kunt lopen, dus zo gebeurd.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Je laatste prik is een jaar geleden geweest, begrijp ik goed?
Dan zou ik het wel weer overwegen ja. Beetje een oppepper voor je immuunsysteem.
Maar zo denk ik.
Mijn man haalt die boosters ook niet.
Ja eens, prima als Italië die varianten in de gaten wil houden.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Zicht op varianten en ontwikkeling is wel nuttig. Dat is dan niet op individuele cases maar op trends enzo.
Als je alleen niet van plan bent om er iets mee te doen in de zin van mensenmassa's tegenhouden, dan heeft panisch testen geen enkele zin en kun je het gewoon bij steekproefjes houden
O ffs, moet deze baarlijke nonsens?quote:
Ja snap ik ook eigenlijk wederom geen bal vanquote:Op donderdag 29 december 2022 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja eens, prima als Italië die varianten in de gaten wil houden.
Maar als je besmettingen tegen wil houden, moet je een redelijk waterdicht plan hebben. En het hele inreis-gebeuren voor iedere Chinees naar de hele EU gaan controleren.
Terwijl er feitelijk niets aan de hand is in de ziekenhuizen.
Eens, je weet niet of een herhaalprik wel of niet geholpen zou hebben. Maar goed, het idee is dan voor mezelf dat ik in ieder geval heb gedaan wat ik kon om mezelf te beschermen.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Zijn ook rotprikken, en lastige overweging.
Ik ben nu al drie weken echt goed gaar van infectie, valt me tegen. Vorige keer was ik sneller opgeknapt. Maar of een herhaalprik hier echt tegen geholpen had weet je ook van tevoren niet, daar was ik vorige keer ook goed en lang ziek van.
Ik kan me best wel voorstellen dat ze willen monitoren welke varianten daar vandaan komen omdat ze weinig vertrouwen hebben in de informatie die ze van China zelf krijgen hierover.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja eens, prima als Italië die varianten in de gaten wil houden.
Maar als je besmettingen tegen wil houden, moet je een redelijk waterdicht plan hebben. En het hele inreis-gebeuren voor iedere Chinees naar de hele EU gaan controleren.
Terwijl er feitelijk niets aan de hand is in de ziekenhuizen.
FTFYquote:Op donderdag 29 december 2022 10:37 schreef Elan het volgende:
Gezonde mensen die zich nu nog laten vaccineren zijn vind ik niet goed snik.
Ik vaccineer me ook ieder jaar tegen de griep. Heb geen zin om (langer dan nodig) ziek te worden. Er zijn wat mensen afhankelijk van mij (mantelzorg etc).quote:Op donderdag 29 december 2022 10:37 schreef Elan het volgende:
Gezonde mensen die zich nu nog laten vaccineren zijn niet goed snik.
Nee, maar stop dan gewoon met alles.quote:Op donderdag 29 december 2022 08:45 schreef galantis het volgende:
Ik denk het ook niet. Als er een nieuwe variant bestaat dan is de kans dat die al in Europa rondwaart bijzonder groot.
Chinees of niet, iedere besmette heeft potentieel een nieuwe variant dus die buiten de deur houden betekent de facto een zerocovid inreisbeleid ā la Australië/NZ. Niet te doen hier.
Alleen door griep komen mensen in het ziekenhuis door Corona niet (meer) . Maar goed als jij je alsnog per se wilt laten vaccineren tegen een verkoudheidje moet je dat lekker doen.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vaccineer me ook ieder jaar tegen de griep. Heb geen zin om (langer dan nodig) ziek te worden. Er zijn wat mensen afhankelijk van mij (mantelzorg etc).
Maar bedankt voor je advies.
Er zijn ook veel ongezonde mensen die zich niet laten vaccineren.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:37 schreef Elan het volgende:
Ook die komen momenteel niet in het ziekenhuis terecht. Daarbij loopt er ook nog eens een groot onderzoek naar de oversterfte en de eventuele rol van vaccins. Dus nee dank je.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:51 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Er zijn ook veel ongezonde mensen die zich niet laten vaccineren.
Staat mij bij dat jij ook braaf wat prikken hebt gehaald?quote:Op donderdag 29 december 2022 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook die komen momenteel niet in het ziekenhuis terecht. Daarbij loopt er ook nog eens een groot onderzoek naar de oversterfte en de eventuele rol van vaccins. Dus nee dank je.
Ik twijfel ook nog een beetje, niet dat ik bang ben of zo maar om de wel of niet noodzakelijkheid het te doen, 3 prikken plus 1 keer corona gehad.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hier laat ik me alleen nog prikken als het echt moet voor vakanties of zo. Heb alleen de basis prikken gehad en 1 infectie meegemaakt. Snap de twijfel goed overigens, lastige afweging voor iedereen.
Uiteraard.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Staat mij bij dat jij ook braaf wat prikken hebt gehaald?
Hangt ook van de omstandigheden af voor je werk etc. als ik bijvoorbeeld op Schiphol zou werken had ik die herhaalprik wel gehaald.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar toen lagen de ziekenhuizen overvol en was de variant gemiddeld gezien een stuk ziekmakender.
Hoezo?quote:Op donderdag 29 december 2022 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hangt ook van de omstandigheden af voor je werk etc. als ik bijvoorbeeld op Schiphol zou werken had ik die herhaalprik wel gehaald.
Geen nut, tenzij je een een waterdicht plan hebt. En dat hebben ze niet.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:04 schreef capricia het volgende:
Wat is het nut van allerlei testen en controles als de ziekenhuizen niet vollopen?
Dat je als Italië ofzo zicht wil houden op de varianten, snap ik. Ze willen zich niet opnieuw laten overvallen.
Maar we gaan toch geen 100% controles alla zero covid meer doen? Ik zie daar echt het nut nu niet van.
Nou ja. Ooit, in den beginne is ons wel verteld natuurlijk een prik besmetting zou tegengaan. Nu weet iedereen dat het baarlijke nonsens is geweest. En in die tweet wordt dat nog eens fijntjes aangestreept.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ffs, moet deze baarlijke nonsens?
Lees je in en laat dergelijke onzintweets maar gewoon op Twitter staan.
Er worden steeds meer risico´s duidelijk: hevige menstruatie, myocarditus, andere malaise verschijnselen die vergelijkbaar zijn met griep.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:40 schreef nostra het volgende:
Waarom zou je het niet doen? Ik heb er zelf totaal geen last van, je loopt naar binnen wanneer je wil en die spookverhalen ben ik ook wel zat. Plus het kan nog wel eens handig uitkomen op vakanties.
Omdat je dan even afhankelijk van je functie met veel mensen in aanraking komt vanuit alle windstreken.quote:
Gezonde jonge mensen kwamen toen ook nauwelijks in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar toen lagen de ziekenhuizen overvol en was de variant gemiddeld gezien een stuk ziekmakender.
Aha, nou ik ga pas weer prikjes halen als er zich een nieuwe zorgwekkende variant aan dient. Meen dat vaccins dan ook aangepast dienen te worden voor betere bescherming en je hebt een verplichte interval tussen je vaccinaties.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat je dan even afhankelijk van je functie met veel mensen in aanraking komt vanuit alle windstreken.
Apart.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezonde jonge mensen kwamen toen ook nauwelijks in het ziekenhuis.
Dat ziekenhuis is voor mij nooit een reden geweest.
Want er lagen zoveel gezonde jonge mensen?quote:Op donderdag 29 december 2022 11:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Apart.
Letterlijk die hele pandemie draaide om de situatie in de ziekenhuizen.
Nee maar ons (relatiefquote:Op donderdag 29 december 2022 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Want er lagen zoveel gezonde jonge mensen?
Het punt is dat je nooit weet als je besmet wordt door iemand uit Verweggiestan of dat een nieuwe zorgwekkende variant is, die persoon kan de eerste zijn die het ons land binnen brengt.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Aha, nou ik ga pas weer prikjes halen als er zich een nieuwe zorgwekkende variant aan dient. Meen dat vaccins dan ook aangepast dienen te worden voor betere bescherming en je hebt een verplichte interval tussen je vaccinaties.
neequote:Op donderdag 29 december 2022 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
Heb jullie wel eens de ongure gedachten dat je je afvraagt of sommige "experts" of "virologen" die de afgelopen jaren regelmatig de revu hebben gepasseerd stiekem het ook jammer vinden dat corona weer zo is gaan luwen, en dat ze niet meer mogen adviseren en de burgers weer een vrij leven hebben?
Ah zo, dat zou in theorie kunnen ja. Het is klote dat China de boel weer zo saboteert door totaal niet transparant te zijn.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het punt is dat je nooit weet als je besmet wordt door iemand uit Verweggiestan of dat een nieuwe zorgwekkende variant is, die persoon kan de eerste zijn die het ons land binnen brengt.
Ik heb al een tijdje het gevoel dat je mijn posts niet zo goed leest. En dat zal vast een reden hebben. Dus ik heb niet zoveel zin om daar nu nog energie in te steken.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee maar ons (relatief) jonge mensen werd wel het leven behoorlijk onmogelijk gemaakt door al die klote beperkingen juist vanwege de situatie in de ziekenhuizen.
Voor mij was dat zeker 50% van de reden om me überhaupt te laten vaccineren, tenslotte wil je dat de wereld weer normaal gaat worden en je steentje bijdragen. Dat dat voor jou kennelijk totaal geen rol heeft gespeeld in je afweging vind ik vrij bijzonder.
Totaal niet eigenlijk.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
Heb jullie wel eens de ongure gedachten dat je je afvraagt of sommige "experts" of "virologen" die de afgelopen jaren regelmatig de revu hebben gepasseerd stiekem het ook jammer vinden dat corona weer zo is gaan luwen, en dat ze niet meer mogen adviseren en de burgers weer een vrij leven hebben?
Volgens mij staat het antwoord staat je gewoon niet aan. Maar prima, lekker rustigquote:Op donderdag 29 december 2022 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje het gevoel dat je mijn posts niet zo goed leest. En dat zal vast een reden hebben. Dus ik heb niet zoveel zin om daar nu nog energie in te steken.
En dat deed die ook, maar niet 100% en voornamelijk hij de Wuhan variant.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ja. Ooit, in den beginne is ons wel verteld natuurlijk een prik besmetting zou tegengaan. Nu weet iedereen dat het baarlijke nonsens is geweest. En in die tweet wordt dat nog eens fijntjes aangestreept.
Die bij Covid-19 infecties veel vaker voorkomen, gevaarlijker en heftiger zijn.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er worden steeds meer risico´s duidelijk: hevige menstruatie, myocarditus, andere malaise verschijnselen die vergelijkbaar zijn met griep.
Het is wel goed geweest.
Waarom?quote:Op donderdag 29 december 2022 10:37 schreef Elan het volgende:
Klopt, maar de verwachting is dat de vaccins er geen rol in spelen, daar is namelijk tot nu toe geen enkel bewijs voor.quote:Op donderdag 29 december 2022 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook die komen momenteel niet in het ziekenhuis terecht. Daarbij loopt er ook nog eens een groot onderzoek naar de oversterfte en de eventuele rol van vaccins. Dus nee dank je.
Je gaat bijna denken dat al die lockdowns en maatregelen niet heel goed zijn geweest voor het algemene immuunsysteem.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:06 schreef Elan het volgende:
Volgens Gommers en die andere directeur speelt Corona werkelijk totaal geen rol in de ziekenhuizen maar gaan er nu wel jonge en voorheen gezonde mensen dood aan een ander luchtwegvirus, best wel freaky.
Ik denk dat er vrijwel niemand staat te juichen als er een virus rondgaat die veel doden en ellende veroorzaakt. Dat gezegd hebbende; zullen best wel wat virologen of twitter experts zijn die het toch enigszins jammer vinden dat ze nu minder vaak uitgenodigd worden bij talkshows om daar wat geld op te halen. Of minder in de schijnwerpers staan. Of hun beroep. Maar de meesten zullen blij zijn als we het ergste gehad hebben gok ik zo. Mag ik hopen althans.quote:Op donderdag 29 december 2022 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. Als ik zie hoeveel mensen er nu echt plat gaan door de griep... Echt week op bed ook, en dan geen bejaarden maar gewoon (relatief) jonge mensen.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat al die lockdowns en maatregelen niet heel goed zijn geweest voor het algemene immuunsysteem.
[..]
Dat was altijd zo dat er veel mensen, ook relatief jonge, plat gingen door de griep. Alleen komt het nu wat meer tegelijk.quote:Op donderdag 29 december 2022 15:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. Als ik zie hoeveel mensen er nu echt plat gaan door de griep... Echt week op bed ook, en dan geen bejaarden maar gewoon (relatief) jonge mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |