abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2023 @ 16:58:43 #201
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210881246
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:55 schreef summer2bird het volgende:

[..]
:o! Hier in de omgeving (ben echt bij alle dierenwinkels geweest) kosten ze per stuk minimaal 3 euro 50.
Voor 1 zo'n stukje van ongeveer 1*1,5*5cm? Wauw :o

Onze kat trapte overal in qua pillen geven maar slechts voor een paar dagen. Dus nu krijgt ze geen medicatie en leeft ze mogelijk korter. Ik denk er maar niet te lang over na ;(
Spoilers!
pi_210881259
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 17:17 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Weten jullie een handige manier om katten medicijnen te geven? Ik moet mijn kat een kwart pil bètablokker geven 's morgens, maar omdat die niet lekker smaken eet ie ze niet zomaar.
Ik vergruis het stuk pil nu en meng deze met z'n brokken, maar dat is best wel wat gedoe 's morgens en ik ben bang dat hij dan niet alles opeet als het onderin z'n voerbak blijft liggen of zo. Kan dit handiger?
Mijn kat moet sinds een half jaar 2 pillen per dag en ik krijg ze er altijd zonder dwang in.
Ik heb ondervonden dat tartaar het beste werkt. Koop je bij een goeie slager, stop ze thuis in een diepvrieszak, maak die zak helemaal plat en dan invriezen. Ik breek er elke zoveel dagen een stukje vanaf om te ontdooien in de koelkast.
Van de ontdooide tartaar maak je balletjes en in een van die balletjes stop je het pilletje. De maat is even proberen, ik ondervind dat als ik hem te klein maak mijn kat meteen het pilletje vind en te groot gaat mijn kat teveel kauwen en dan vind hij het pilletje ook. Je wilt de perfecte maat.

Maar nu komt de magie. Zodra hij het eerste balletje in zijn bek heeft ga je gelijk met het tweede balletje (waar dus niks in zit) boven zijn neus zitten. Soms helpt het om zijn neus zacht aan te raken met het tweede balletje vlees. Zo krijgt hij het gevoel "ik krijg nog een stukje, ik moet snel de eerste doorslikken!".
Wel altijd het tweede balletje geven, anders werkt het niet.

Succes!
Twiddel
pi_210881271
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Voor 1 zo'n stukje van ongeveer 1*1,5*5cm? Wauw :o

Onze kat trapte overal in qua pillen geven maar slechts voor een paar dagen. Dus nu krijgt ze geen medicatie en leeft ze mogelijk korter. Ik denk er maar niet te lang over na ;(
Snap ik ;( Is ook een nachtmerrie als je een moeilijke kat hebt. Hoop dat ze nog lang leeft :*
Twiddel
pi_210882360
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2023 16:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Mijn kat moet sinds een half jaar 2 pillen per dag en ik krijg ze er altijd zonder dwang in.
Ik heb ondervonden dat tartaar het beste werkt. Koop je bij een goeie slager, stop ze thuis in een diepvrieszak, maak die zak helemaal plat en dan invriezen. Ik breek er elke zoveel dagen een stukje vanaf om te ontdooien in de koelkast.
Van de ontdooide tartaar maak je balletjes en in een van die balletjes stop je het pilletje. De maat is even proberen, ik ondervind dat als ik hem te klein maak mijn kat meteen het pilletje vind en te groot gaat mijn kat teveel kauwen en dan vind hij het pilletje ook. Je wilt de perfecte maat.

Maar nu komt de magie. Zodra hij het eerste balletje in zijn bek heeft ga je gelijk met het tweede balletje (waar dus niks in zit) boven zijn neus zitten. Soms helpt het om zijn neus zacht aan te raken met het tweede balletje vlees. Zo krijgt hij het gevoel "ik krijg nog een stukje, ik moet snel de eerste doorslikken!".
Wel altijd het tweede balletje geven, anders werkt het niet.

Succes!
:D slim!

Ik ben van team bek open, pil erin wrikken, keeltje aaien tot er geslikt wordt en dan sorry zeggen met een lekker hapje.
Tevens blij dat metacam in vloeistof vorm komt en zo met de maaltijd mee opgegeten wordt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210884552
Metacam vloeistof is idd fantastisch _O_ dat likken ze hier gewoon zo van het schoteltje af, hoef ik niet eens iets van eten bij te doen _O- dat was zeer makkelijk na de gebitsreiniging die beide inmiddels een keertje gehad hebben.
  maandag 9 oktober 2023 @ 18:12:22 #206
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_210894790
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 21:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dit meen je niet! Vanaf een afstand diagnosticeren op basis van prikken? Mijn advies zou zijn, ophouden met geprik, een kat gaat heus niet dood door diabetes en als ie lekker blijft eten en spinnen en goed poept is het een gezonde kater.
Hoe denk je dat het in de grote mensen wereld gebeurt met bloedwaarden bij diabetes?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_210895069
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 18:12 schreef hierissieweer het volgende:

[..]
Hoe denk je dat het in de grote mensen wereld gebeurt met bloedwaarden bij diabetes?
Vier keer per dag naar de huisarts of internist. Uiteraard :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210895176
Eigenlijk zijn het vreselijke dieren, katten. Omdat Royal Canin zo vreselijk duur is geworden ben ik wat aan het experimenteren met andere brok. Ook wil ik wat meer natvoer geven, maar dan wel kwalitatief wat beter dan supermarktvoer.
Helaas, de nuffige neusjes worden er voor opgetrokken. Zit ik hier met die dure zakjes voer, die gaan verdwijnen in de maagjes van de katten van een vriendin vrees ik. ;(
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 19:23:35 #209
382129 crew  Donna
pi_210895660
Ik had een zakje kittenvoer van RC, maar ze is al 3 dagen aan de schijt. |:)
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 19:24:22 #210
382129 crew  Donna
pi_210895670
Heb wel peper gestrooid over de plant waar ze steeds aan kauwt. Het werkt! _O-
pi_210895678
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 18:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Vier keer per dag naar de huisarts of internist. Uiteraard :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag laatst dat ze zo’n freestyle libre meter aanbrachten bij katten om ze goed in te stellen. _O_
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_210896258
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 18:12 schreef hierissieweer het volgende:

[..]
Hetzelfde. Een kat weigert niet voor niks prutmedicijnen als onsmakelijk. Bij een acute ontsteking begrijp ik heel veel medicatie als AB. Een kat chronisch volproppen met allerlei medicijnen vind ik absurd. En ja, ik mag dat zeggen, de jongste kat hier is overleden met 10 jaar, de oudste met 23 jaar (na 50 jaar katten hebben). Kan anekdotisch bewijs zijn, maar ik geloof echt niet dat een kat langer leeft door die regelmatig voor controle naar de dierenarts te brengen om allerlei flutzaken.
  maandag 9 oktober 2023 @ 20:03:32 #213
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_210896334
Wat zijn jullie tips en ervaringen met het laten wennen van 2x twee katten met elkaar na samenwonen?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_210896514
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hetzelfde. Een kat weigert niet voor niks prutmedicijnen als onsmakelijk. Bij een acute ontsteking begrijp ik heel veel medicatie als AB. Een kat chronisch volproppen met allerlei medicijnen vind ik absurd. En ja, ik mag dat zeggen, de jongste kat hier is overleden met 10 jaar, de oudste met 23 jaar (na 50 jaar katten hebben). Kan anekdotisch bewijs zijn, maar ik geloof echt niet dat een kat langer leeft door die regelmatig voor controle naar de dierenarts te brengen om allerlei flutzaken.
Je gelooft niet dat een kat langer leeft als 'ie gediagnosticeerd wordt met diabetes en dienovereenkomstig behandeld kan worden dan als je dezelfde kat niet laat onderzoeken en de aanwezige diabetes dus niet diagnosticeert en dus ook niet behandelt?
:')
pi_210896607
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vandaar dat mijn kat weer opbloeide nadat hij medicatie kreeg.
Kwam toevallig erachter een half jaar geleden tijdens de jaarlijkse controle/vaccinatie bij de dierenarts dat hij toch best was afgevallen.
Bloed geprikt en zijn schildklier is te snel. Is normaal bij oude katten maar onbehandeld wel terminaal.
We waren er vroeg bij gelukkig, geen schade aan andere organen.
Nu moet hij de rest van zijn leven een pilletje sochtends en savonds, maar hij is al goed aangekomen weer en is weer helemaal zichzelf.
Hij kan wel 10 jaar ouder worden met de medicatie. Zonder medicatie is hij met een jaar dood.

Ik ben zo blij dat ik met hem naar de dierenarts ben gegaan voor die check up.
Twiddel
pi_210896641
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Je gelooft niet dat een kat langer leeft als 'ie gediagnosticeerd wordt met diabetes en dienovereenkomstig behandeld kan worden dan als je dezelfde kat niet laat onderzoeken en de aanwezige diabetes dus niet diagnosticeert en dus ook niet behandelt?
Wellicht klopt het wel, hebben check ups en behandeling van ziekten geen zin en wordt je kat dan … ik noem maar een random getal… slechts 10 jaar oud?
pi_210896668
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:11 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, en weet je waarom? Ik gaf mijn katjes uit voorzorg al vanaf kitten carnibest-diabetes, was helemaal in too verantwoord vers voer ( dat poesje van 23 jaar leefde daar haar laatste jaren ook op, na 15 jaar supermarktvoer). Kom ik met een gestreste kater van 10 jaar oud bij de dierenarts en ook al 10 jaar dat suikervrij voer heeft gegeten, diagnose suikerziekte, naast wat hij ook had. Of ik hem svp op een dieet wilde zetten. |:(
pi_210896749
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, en weet je waarom? Ik gaf mijn katjes uit voorzorg al vanaf kitten carnibest-diabetes, was helemaal in too verantwoord vers voer ( dat poesje van 23 jaar leefde daar haar laatste jaren ook op, na 15 jaar supermarktvoer). Kom ik met een gestreste kater van 10 jaar oud bij de dierenarts en ook al 10 jaar dat suikervrij voer heeft gegeten, diagnose suikerziekte, naast wat hij ook had. Of ik hem svp op een dieet wilde zetten. |:(
Je weet dat mensen die nooit hebben gerookt ook longkanker krijgen?
En katten die zoutloos eten ook nierfalen kunnen krijgen?

Je legt de verbanden verkeerd. Carnibest diabetes maakt mogelijk de kans kleiner op het ontstaan ervan (ik ken het produkt niet goed genoeg om dat te kunnen beoordelen), maar kan het niet 100% voorkómen. Maakt je DA geen leugenaar en je kat niet minder ziek.
pi_210896762
Verwaarlozing van ziekten is ook dierenmishandeling.

Maar de meeste dierenmishandelaars zien dit uiteraard niet zo.
pi_210896780
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je weet dat mensen die nooit hebben gerookt ook longkanker krijgen?
En katten die zoutloos eten ook nierfalen kunnen krijgen?

Je legt de verbanden verkeerd. Carnibest diabetes maakt mogelijk de kans kleiner op het ontstaan ervan (ik ken het produkt niet goed genoeg om dat te kunnen beoordelen), maar kan het niet 100% voorkómen. Maakt je DA geen leugenaar en je kat niet minder ziek.
Je hebt helemaal gelijk, hoor, daarom noemde ik het ook anekdotisch.
pi_210896812
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:23 schreef Candaasje het volgende:
Verwaarlozing van ziekten is ook dierenmishandeling.

Maar de meeste dierenmishandelaars zien dit uiteraard niet zo.
Om de week met de meest belachelijke klachten je hond/kat de stress van een DA- bezoek bezorgen vind ik ook dierenmishandelaars.
pi_210896858
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:25 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, hoor, daarom noemde ik het ook anekdotisch.
Hoe moet ik je posts dan lezen waarin je regelmatige controles onzin vindt, chronische medicatie voor welke aandoening dan ook absurd en diabetes een niet-bestaande ziekte, of in ieder geval een ziekte die niet behandeld hoeft te worden?
pi_210896871
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Om de week met de meest belachelijke klachten je hond/kat de stress van een DA- bezoek bezorgen vind ik ook dierenmishandelaars.
Dat lees ik hier nergens terug, jij wel?

Of wil je nu de aandacht afleiden van jezelf en jouw gedrag?
pi_210896938
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Niemand gaat om de week naar de dierenarts voor niks. Weet je wat zon bezoek kost? :')
Twiddel
pi_210899684
quote:
5s.gif Op maandag 9 oktober 2023 20:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat zijn jullie tips en ervaringen met het laten wennen van 2x twee katten met elkaar na samenwonen?
Geen ervaring met 2 katten. Toen mijn man (toen nog vriend) en zijn kat bij mij introkken was het wel even wennen. Ik moest door een sollicitatie procedure en toen bleek dat ik blikjes kon openen mocht ik blijven.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')