Tegengeluid mag best. Wetenschap ontkennen lijkt me minder verstandig.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tegengeluid mag niet? Ik vind uberhaupt de diagnose suikerziekte bij een kat te idioot van woorden. Stop dan met het verkeerde voer, mens!
En ik deed nog wel zo mijn best om niet te reagerenquote:Op donderdag 14 september 2023 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tegengeluid mag best. Wetenschap ontkennen lijkt me minder verstandig.
Prima, hoor, ik heb wat andere ervaringen, jarenlang zitten mijn katjes op Carnibest-diabetes, zonder graan (beter voorkomen of zoiets) drie jaar geleden mijn allerliefste katertje naar de DA ivm ontstoken oog en oor, conclusie na bloedonderzoek, ook diabetes (ik dacht huh, hoe kan dat nou?) en zij raadde mij aan om hem op een dieet te zetten, ik zei, maar dat zit ie al vanaf zijn jeugd. Ik dacht die hoge waardes kan alleen maar zijn door de stress van het DA-bezoek.quote:Op donderdag 14 september 2023 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tegengeluid mag best. Wetenschap ontkennen lijkt me minder verstandig.
Mag ik hier even op inhaken, heb jequote:Op donderdag 14 september 2023 20:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, maar hij heeft ook diabetes en het prikken was wel een extra uitdaging in zo'n bui. Hij taalde niet naar eten (ik moest hem echt voeren) en waar hij zich normaal altijd zonder problemen laat prikken was het toen hij zo raar deed echt een gevecht. En ik moet eerlijk zeggen dat ik wel tegen de combinatie diabetes/hersenschade op zie
Ja, dat ga ik dus de volgende keer doen. Dat gaf de dierenarts ook aan.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:10 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Mag ik hier even op inhaken, heb je
Zn bloed gemeten tijdens die "aanval"? Dit kan echt heel goed door hele hoge of lage waardes komen!
Dus de volgende keer pak jij dat beestje op die al in een paniektoestand zit om hem nog meer prikkels toe te voegen? Ok, notmycupoftea.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:40 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, dat ga ik dus de volgende keer doen. Dat gaf de dierenarts ook aan.
Hij is totaal niet in paniek in zo'n bui. Tegenovergestelde juist. Volledig stoicijns.quote:Op donderdag 14 september 2023 23:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dus de volgende keer pak jij dat beestje op die al in een paniektoestand zit om hem nog meer prikkels toe te voegen? Ok, notmycupoftea.
Als ik op YouTube zoek op “neurological problems cat” zie ik veel voorbeelden langs komen. Misschien herken je hier het gedrag van je kat tussen?quote:Op donderdag 14 september 2023 17:59 schreef livelink het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met neurologische problemen bij katten? Onze kat doet de laatste tijd af en toe heel raar. Dan loopt hij het hele huis door te snuffelen (lopend dicht langs muren) en reageert daarbij totaal niet op ons. We kunnen hem roepen of aanraken, hij loopt gewoon door. En als hij met zijn hoofd dan ergens vast loopt bij iets heeft hij niet het vermogen om zelf achteruit te gaan of om te keren. Dan staat hij daar hulpeloos te staan.
Afgelopen maandag had hij het weer, dat duurde ongeveer van 17.30 tot in de nacht. De dierenarts kan alleen maar aangeven dat het een neurologisch issue is. Kan dementie zijn, maar zij dacht ook aan epilepsie en dan een hele lange tijd om er na een aanval weer uit te komen. Volgende keer gaan we het filmen en dan hoopt ze aan de hand van het filmpje iets meer te kunnen zeggen.
Herkent iemand dit soort gedrag bij een kat?
Kleine update. Mijn kat heeft zich niet meer zo heel raar gedragen zoals toen, maar hij is zelf echt heel erg veranderd. Het is alsof we een nieuwe kat hebben. Hij is echt anders. Nog steeds even lief als altijd, gelukkig, maar toch anders.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:18 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als ik op YouTube zoek op “neurological problems cat” zie ik veel voorbeelden langs komen. Misschien herken je hier het gedrag van je kat tussen?
Easypill kopen? Is kneedbaar lekker spul wat je om de pil kan kneden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:17 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Weten jullie een handige manier om katten medicijnen te geven? Ik moet mijn kat een kwart pil bčtablokker geven 's morgens, maar omdat die niet lekker smaken eet ie ze niet zomaar.
Ik vergruis het stuk pil nu en meng deze met z'n brokken, maar dat is best wel wat gedoe 's morgens en ik ben bang dat hij dan niet alles opeet als het onderin z'n voerbak blijft liggen of zo. Kan dit handiger?
Ik heb vanmorgen het pilletje tussen een paar brokjes gelegd voordat hij de rest kreeg, maar hij at er vakkundig omheenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn kat is op dieet, dus die heeft echt wel trek tegen de tijd dat het weer etenstijd is, dan doe ik eerst een heel klein beetje eten met het medicijn en dan de rest van het eten.
Dit heb ik net ook geprobeerd, maar omdat hij maar een kwart pilletje krijgt is dit eigenlijk geen doen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:53 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Persoonlijk gebruik ik niks meer, ik duw de pillen bij mijn katten via de zijkant naar achteren over de tong heen en dan houd ik die vinger nog heel even aan de zijkant tegen de tandjes/kiesjes aan zodat ze gaan "smacken" en daardoor vanzelf de pil meteen doorslikken.
Dit is de enige optie waarop ik kan checken of ze alles 100% op hebben.
Bij mij werkt rosbief of carpaccio het beste. Dat kun je goed om een pil kneden.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:17 schreef Morgane89 het volgende:
Hoi! Weten jullie een handige manier om katten medicijnen te geven? Ik moet mijn kat een kwart pil bčtablokker geven 's morgens, maar omdat die niet lekker smaken eet ie ze niet zomaar.
Ik vergruis het stuk pil nu en meng deze met z'n brokken, maar dat is best wel wat gedoe 's morgens en ik ben bang dat hij dan niet alles opeet als het onderin z'n voerbak blijft liggen of zo. Kan dit handiger?
quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:13 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen het pilletje tussen een paar brokjes gelegd voordat hij de rest kreeg, maar hij at er vakkundig omheen
[..]
Dit heb ik net ook geprobeerd, maar omdat hij maar een kwart pilletje krijgt is dit eigenlijk geen doen.
Het zou heel handig zijn als ik de pil in z'n geheel ergens doorheen kan doen, zonder steeds te hoeven vermalen. Zeker omdat ik de dosis binnenkort moet verhogen naar 2x daags. Zou iets als liquid snack een paar dagen geopend houdbaar zijn in de koelkast?
Waarom is dat geen doen? Juist hoe kleiner de pil hoe makkelijker je kat het doorslikt,je hoeft niks te vermalen? Liquid snack is wel een paar dagen goed maar ik zou toch echt per keer het pilletje daar doorheen doenquote:Op zondag 8 oktober 2023 09:13 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen het pilletje tussen een paar brokjes gelegd voordat hij de rest kreeg, maar hij at er vakkundig omheen
[..]
Dit heb ik net ook geprobeerd, maar omdat hij maar een kwart pilletje krijgt is dit eigenlijk geen doen.
Het zou heel handig zijn als ik de pil in z'n geheel ergens doorheen kan doen, zonder steeds te hoeven vermalen. Zeker omdat ik de dosis binnenkort moet verhogen naar 2x daags. Zou iets als liquid snack een paar dagen geopend houdbaar zijn in de koelkast?
Haha eromheen eten deed de kat bij ons thuis vroeger ook altijd. Die moest je met tuinhandschoenen aan dat ding de strot in duwen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 09:13 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben bang dat hij me bijtquote:Op zondag 8 oktober 2023 12:59 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Waarom is dat geen doen? Juist hoe kleiner de pil hoe makkelijker je kat het doorslikt,je hoeft niks te vermalen? Liquid snack is wel een paar dagen goed maar ik zou toch echt per keer het pilletje daar doorheen doen
Dit is echt de tip. Bij ons in ieder geval altijd een succes. En veel steviger dan een liquidsnack, dus veel minder troep en gedoe.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 17:53 schreef deadly_kiss het volgende:
Easypill kopen? Is kneedbaar lekker spul wat je om de pil kan kneden.
quote:
quote:Op zondag 8 oktober 2023 14:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Easypil is bij ons per stuk te koop bij Pets Place. Kost 35 cent ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |