Volledig gezond, betekent kat is volledig lichamelijk gezond. En dat is natuurlijk goed nieuws.quote:Op vrijdag 27 januari 2023 16:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Kat is onderzocht. Is volledig gezond. Alleen een licht verhoogde waarde die iets zegt over buikpijn, maar ze gaf aan dat de verhoging minimaal was en dat sommige katten dit als standaardwaarde hebben, dus daar kon ze nu niet zoveel mee. Heb Zylkene meegekregen om even een maand te proberen. Over een maand sowieso weer een afspraak staan. Mocht er dan geen verbetering zijn dan gaan we misschien over op antidepressiva. Ze verwacht in ieder geval dat het allemaal toch met stress te maken heeft, dus even kijken of de kalmerende middeltjes gaan werken. Ik hoop het, heel erg.
Originele naam voor je kat, Zylkenequote:
Zolang ze netjes op gewicht blijven kunnen ze prima etensbakken delen. Als er eentje te dik wordt.. dan zul je wat moeten verzinnen zodat die vreetzak niet teveel eet.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 08:18 schreef Zwansen het volgende:
Sinds gisteren 2 katten in huis. Broer en zus van ongeveer 5 maanden oud.
Vooralsnog eten en drinken ze uit dezelfde bak en gebruiken ze ook dezelfde kattenbak. Is dat een probleem of moet je ze dat eigenlijk meteen afleren?
En ze lijken de brokjes lekker te vinden (Purina One Junior). Is het goed om daar ook nog dagelijks natvoer bij te geven of mag je natvoer ook af en toe geven? Ik ben een beetje bang dat ze dan gaan wennen aan dat natvoer en dat ze dan geen brokjes meer willen eten.
Gisteren bij de dierenarts geweest. Er is wel iets verbetering met Zylkene maar niet voldoende. Dus we hebben nu Clomicalm meegekregen. Dat heeft een paar weken nodig om op te bouwen dus daarnaast ook nog voor een maand Zylkene erbij. Gisteren heeft ze de eerste Clomicalm gehad, dus even kijken hoe het zich de komende weken ontwikkeld. Tot nu toe lijkt er in ieder geval wel al voorzichtig verbetering te zijn (na een maand Zylkene dus). De kale plek tussen haar benen is minder heftig, de wondjes zijn weg, er zijn wat nieuwe haartjes en de huid is niet meer zo rood. Ze leek sowieso al wel wat relaxter met dingen om te gaan, maar het mauwen op onmogelijke tijden was er helaas nog wel, dus vandaar even kijken of Clomicalm net dat beetje meer doet voor haar en voor ons. Maar waar ik eerst echt bang was dat ik haar weg moest doen, heb ik nu de verwachting dat dat niet nodig is, want er is dus wel echt al wat verbeteringquote:Op zaterdag 25 februari 2023 08:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Originele naam voor je kat, Zylkene![]()
Hoe gaat het nu met poes?
Wat fijn dat de medicatie Zylkene werktquote:Op zaterdag 25 februari 2023 08:44 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Gisteren bij de dierenarts geweest. Er is wel iets verbetering met Zylkene maar niet voldoende. Dus we hebben nu Clomicalm meegekregen. Dat heeft een paar weken nodig om op te bouwen dus daarnaast ook nog voor een maand Zylkene erbij. Gisteren heeft ze de eerste Clomicalm gehad, dus even kijken hoe het zich de komende weken ontwikkeld. Tot nu toe lijkt er in ieder geval wel al voorzichtig verbetering te zijn (na een maand Zylkene dus). De kale plek tussen haar benen is minder heftig, de wondjes zijn weg, er zijn wat nieuwe haartjes en de huid is niet meer zo rood. Ze leek sowieso al wel wat relaxter met dingen om te gaan, maar het mauwen op onmogelijke tijden was er helaas nog wel, dus vandaar even kijken of Clomicalm net dat beetje meer doet voor haar en voor ons. Maar waar ik eerst echt bang was dat ik haar weg moest doen, heb ik nu de verwachting dat dat niet nodig is, want er is dus wel echt al wat verbetering
Ja, sowieso. Wil mijn meisje echt niet kwijt maar de situatie zoals die was was voor ons gezin niet meer houdbaar. Dus ben heel blij dat er toch iets is dat werktquote:Op zaterdag 25 februari 2023 08:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat fijn dat de medicatie Zylkene werkt![]()
Zulke dingen hebben tijd nodig, goed dat je die neemt en alle opties verkent.
Nouja, Zylkene doet dus niet voldoende, daarom gaan we over op Clomicalm, maar die heeft een paar weken inwerktijd, dus daarnaast nog even verder met Zylkene tot Clomicalm goed werktquote:Op zaterdag 25 februari 2023 20:02 schreef F_r het volgende:
Zylkene hebben wij ook ooit gebruikt voor een kat van ons. Geen idee meer of het echt heel erg hielp maar fijn dat het bij jullie werkt.
Ik heb deze https://miaustore.com/nl/(...)RzVnjVxoCre0QAvD_BwEquote:Op zondag 19 maart 2023 18:36 schreef Speedfight het volgende:
Wat voor drinkfontein hebben jullie en zouden jullie aanraden? Ik heb nu de catmate maar hij bevalt mij gewoon niet. Snel leeg, wordt vettig en vies. Ik wil denk ik toch iets van RVS..
Wij hebben, op aanraden van vlindertje, de trevopet en zijn hier erg tevreden over.quote:Op zondag 19 maart 2023 18:36 schreef Speedfight het volgende:
Wat voor drinkfontein hebben jullie en zouden jullie aanraden? Ik heb nu de catmate maar hij bevalt mij gewoon niet. Snel leeg, wordt vettig en vies. Ik wil denk ik toch iets van RVS..
Kan het zijn dat ‘ie anders ruikt?quote:Op donderdag 20 april 2023 18:50 schreef Hineni het volgende:
1 van de 4 katten heeft een operatie gehad. Sindsdien wordt er enorm naar hem gehist door de andere katten (waaronder zijn eigen broer waarmee hij altijd zijn slaapplek heeft gedeeld). Daarvoor tollereerden ze elkaar zonder problemen. Iemand enig idee waardoor dit komt?
Ik heb een Vital Flow. Had eerst ook een Cat Mate, maar mijn kat dronk er niet uit en hij werd goor inderdaad. De Vital Flow is ook snel leeg hier maar ben er wel tevreden over omdat mijn kat er goed uit drinkt (daar ging het mij om, dat ik niet meer 326279 keer per dag de kraan open hoefde te houden voor hemquote:Op zondag 19 maart 2023 18:36 schreef Speedfight het volgende:
Wat doet ze waardoor het niet lukt?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:26 schreef Firuze60 het volgende:
Hier een probleempje. Heb een enorm schuw poesje van bijna 15 jaar, in haar beginjaren kon ik nog met moeite haar in een carrier krijgen voor de jaarlijkse vaccinatie. Toen dacht ik, ik laat haar voor de rest van haar leven met rust en lekker rondscharrelen. Ze is enorm gevoelig voor stem. Maar nu heb ik daar niks meer aan. Vorig jaar vermoedde ik dat het toch echt niet goed ging en stuurde mijn DA een email op advies van een kennis, mag ik haar eerst verdoven met een pil om haar sowieso op te pakken en in een reismandje te zetten?
Geen reactie.
Tja, zal wel weer worden uitgemaakt als slechte huisdierhouder.
Zij is zo slim dat ze in mijn gedrag direct voelt wat ik van plan ben.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wat doet ze waardoor het niet lukt?
Wat hier helpt is om de kat in een handdoek te wikkelen en zo in de reismand te zetten. Maar mijn kat is niet schuw dus weet niet of dat uit zou maken
Maar wat doet ze? Verstopt ze zich op een plek waar je niet bij haar kan?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zij is zo slim dat ze in mijn gedrag direct voelt wat ik van plan ben.
Bel ze anders even, en bespreek of je iets van pregabaline/gabapentine kunt krijgen. Wordt door veel 'cat friendly' dierenartsen aangeraden om een beetje de ergste stress weg te halen. (Je moet het alleen wel kunnen geven, bedenk ik me... komt ze nooit bij je?)quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:26 schreef Firuze60 het volgende:
Hier een probleempje. Heb een enorm schuw poesje van bijna 15 jaar, in haar beginjaren kon ik nog met moeite haar in een carrier krijgen voor de jaarlijkse vaccinatie. Toen dacht ik, ik laat haar voor de rest van haar leven met rust en lekker rondscharrelen. Ze is enorm gevoelig voor stem. Maar nu heb ik daar niks meer aan. Vorig jaar vermoedde ik dat het toch echt niet goed ging en stuurde mijn DA een email op advies van een kennis, mag ik haar eerst verdoven met een pil om haar sowieso op te pakken en in een reismandje te zetten?
Geen reactie.
Tja, zal wel weer worden uitgemaakt als slechte huisdierhouder.
PS, ze heeft alle onderzoeken gehad tot de leeftijd van 3 jaar.
Nee, op dit moment ligt ze heerlijk in haar mandje, twee meter verderop. Maar altijd alert. In haar jeugdjaren kon ik haar alleen medicijnen geven in haar diepste slaap, bekje open, pil er in mikken. Misschien is dat haar trauma.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Maar wat doet ze? Verstopt ze zich op een plek waar je niet bij haar kan?
Dus het is vooral de alertheid, en dus het wegschieten zodra je wat wil, waardoor je haar niet in haar mandje krijgt?quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee, op dit moment ligt ze heerlijk in haar mandje, twee meter verderop. Maar altijd alert. In haar jeugdjaren kon ik haar alleen medicijnen geven in haar diepste slaap, bekje open, pil er in mikken. Misschien is dat haar trauma.
Ja, ze voelt precies aan of ik haar lok met een bedoeling, haha. En het helpt ook niet dat ik naast haar ook twee enorme extraverte poes en kater heb, siamezen, die zodra ik kick al direct voor me staan, het tegenovergestelde gedrag.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:45 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dus het is vooral de alertheid, en dus het wegschieten zodra je wat wil, waardoor je haar niet in haar mandje krijgt?
Wat je kan doen is inderdaad even overleggen of je iets van wat Candaasje zegt kan krijgen, of Zylkene. Hier werkt het bijvoorbeeld om dat door de liquid snack te doen. Als ze dat gehad heeft wordt ze hopelijk rustiger en kan je haar misschien rustig in een handdoek wikkelen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, ze voelt precies aan of ik haar lok met een bedoeling, haha
Ja, is een goed idee, behalve dat ik door teleurstelling in het verleden nog van DA heb gewisseld en de oude DA mij dat nog steeds kwalijk neemt en de nieuwe een commerciele groepspraktijk is. Ik denk dus dat ik inderdaad toch maar weer eens mijn oude DA moet bellen om een vorm van tranquilizer.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wat je kan doen is inderdaad even overleggen of je iets van wat Candaasje zegt kan krijgen, of Zylkene. Hier werkt het bijvoorbeeld om dat door de liquid snack te doen. Als ze dat gehad heeft wordt ze hopelijk rustiger en kan je haar misschien rustig in een handdoek wikkelen.
Waarom kun je niet gewoon met je nieuwe DA overleggen hierover? Die kunnen dat toch ook gewoon voorschrijven op basis van je verhaal?quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, is een goed idee, behalve dat ik door teleurstelling in het verleden nog van DA heb gewisseld en de oude DA mij dat nog steeds kwalijk neemt en de nieuwe een commerciele groepspraktijk is. Ik denk dus dat ik inderdaad toch maar weer eens mijn oude DA moet bellen om een vorm van tranquilizer.
Precies wat je zegt, hart voor dieren heeft elke dierenarts, als ik rechtstreeks contact had kunnen krijgen met de DA in loondienst van een of andere dikke vette stomme commerciele oetlul, dan prima. Maar mijnheer oetlul heeft vijf praktijken in de provincie en een batterij aan antwoordapparaten.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:51 schreef Candaasje het volgende:
De meeste dierenartsen - ook die in loondienst van een meer commerciële werkgever- voeren dit beroep uit omdat ze hart hebben voor hun patiënten. Het idee dat enkel de eenmanspraktijkjes oprecht zijn in hun doen en laten, mag van mij wel eens van tafel. Dat idee proef ik uit je bericht althans.
(Mijn eigen dierenarts is een zelfstandige zonder aandeelhouders, mijn werkgever is wel commercieel. In beide praktijken zie ik heel professionele en zeer gedreven mensen werken. )
Ook doordeweeks? Want het is nu natuurlijk weekend en veel praktijken zijn dan niet of enkel in de ochtend open.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies wat je zegt, hart voor dieren heeft elke dierenarts, als ik rechtstreeks contact had kunnen krijgen met de DA in loondienst van een of andere dikke vette stomme commerciele oetlul, dan prima. Maar mijnheer oetlul heeft vijf praktijken in de provincie en een batterij aan antwoordapparaten.
Omg. Weer iets voor haar wat ik moet halen.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 11:36 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb nog een tip voor jullie,
deze robot visjes liggen bij de kruidvat (iig in mijn kruidvat) nu voor 4 euro te koop.
[ afbeelding ]
Heb er zelf eentje gekocht en in een tupperware bakje gedaan voor mijn poezel.
Groot plezier en een waterfestijn. Hij vond het eerst heel gek maar na een poosje ging hij toch hengelen.
Het visje beweegt echt als een echte en stuurt zichzelf ook recht als hij in een hoekje zwemt.
En na 5 minuten gaat hij vanzelf uit
Edit: filmpje gevonden waarin je een kat en de vis in actie ziet:
Ik denk dat je naar de individuele kat moet kijken. Maar ik vind het wel een lastig iets.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:33 schreef Anton91 het volgende:
Zijn er katten die erg goed samen gaan met bengalen? De meeste karakter eigenschappen van een bengaal spreken mij erg aan, maar ik heb weinig ervaring met katten.
Maar het drukke/speelse en dominante karakter + het miauwen spreken mij erg aan. Maarja, ze hebben ook een speelmaatje + veel ruimte nodig en dat maakt het op dit moment wat lastiger. Ik zou graag beginnen met één kat en heb wat betreft woonoppervlakte zo'n 70m2 + balkon. Maar als er een kat is die wat betreft karakter goed met een bengaal overweg kan is het misschien beter om te beginnen met zo'n kat en als ik op termijn een grotere woning heb daar een bengaal aan toe te voegen.
Op fb bestaat er een groep "katten op solensia" daar kan je heel veel ervaringen lezen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:24 schreef F_r het volgende:
Iemand ervaring met met middel solensia? Wij hebben van de da het advies gekregen om eens te kijken of we dit onze kat willen geven. Onze kat is geopereerd aan zijn knie. was van alles mis mee. Waarschijnlijk al vanaf geboorte.
Hij loopt zeg ik altijd wat als een duitse herder. Als hij rent. Doet hij bijna nooit zakt hij eerst nog verder door zijn heupen voor hij het op een drafje zet.
Maar goed mijn vraag is dus wie kent het middel? en zie je verschil bij gebruik?
Ja ik inderdaad. Onze kat heeft artrose in haar onderrug en had eigenlijk echt een miserabel leven. We dachten eerst dat ze gewoon oud aan het worden was. Het ging steeds slechter en we waren al afscheid aan het nemen.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:24 schreef F_r het volgende:
Iemand ervaring met met middel solensia? Wij hebben van de da het advies gekregen om eens te kijken of we dit onze kat willen geven. Onze kat is geopereerd aan zijn knie. was van alles mis mee. Waarschijnlijk al vanaf geboorte.
Hij loopt zeg ik altijd wat als een duitse herder. Als hij rent. Doet hij bijna nooit zakt hij eerst nog verder door zijn heupen voor hij het op een drafje zet.
Maar goed mijn vraag is dus wie kent het middel? en zie je verschil bij gebruik?
Fijn dat het zo goed werkt bij jullie kat. Onze kat heeft natuurlijk een aangeboren probleem misschien ben ik daarom wat terughoudender en ik vind het ook best prijzig 65,- voor een flesje tot 7kilo onze maine coon haalt de 7 kilo wel maar niet heel veel meer gelukkig. Hij is vrij mager voor zijn lengte. Altijd al geweest is voor zijn poot ook wel fijn.quote:Op woensdag 6 september 2023 21:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja ik inderdaad. Onze kat heeft artrose in haar onderrug en had eigenlijk echt een miserabel leven. We dachten eerst dat ze gewoon oud aan het worden was. Het ging steeds slechter en we waren al afscheid aan het nemen.
Het probleem bleek dus artrose te zijn. De dierenarts stelde Solensia voor. Al na de eerste injectie merkte ik een wereld van verschil. Kat rende door het huis, zat achter haar staart aan, sprong op dingen waar ze al jaren niet op sprong, waste zichzelf goed. Alsof we 6 jaar terug de tijd in gingen. Zo'n aftakeling gaat zo traag maar de opleving gebeurt in een mum van tijd.
Inmiddels zijn we een jaar verder. Ze kreeg in het begin elke 4 weken een injectie. Dat hebben we opgerekt naar elke 6 weken omdat ze het zo goed doet.
Het is gratis wat mij betreft een enorme aanrader. Piep is dolgelukkig en heeft weer een uitstekende kwaliteit van leven
Bedankt! Ik zal eraan denken zodra er een kat in huis komt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk dat je naar de individuele kat moet kijken. Maar ik vind het wel een lastig iets.
Want als je een kat zoekt die sociaal is naar soortgenoten ontzeg je hem dus de eerste jaren diezelfde soortgenoot.
Neem je een kitten (en dan moet je het eerst half jaar echt tijd investeren in aandacht, spelen etc, veel beter is het om er twee te nemen), dan is het afwachten in hoeverre die na een paar jaar nog een soortgenoot accepteert. Kan goed gaan, kan niet klikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had een kat en een jaar later nog een kitten bij genomen want ik vond het zielig dat die kat alleen was. Was echt een misvatting, ze konden niet goed met elkaar. Nu is die laatste dood (helaas), maar zag je die andere kat weer helemaal opleven. Zo blij dat ie eindelijk alleen was. Het ligt echt aan de kat zelf.quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:33 schreef Anton91 het volgende:
Zijn er katten die erg goed samen gaan met bengalen? De meeste karakter eigenschappen van een bengaal spreken mij erg aan, maar ik heb weinig ervaring met katten.
Maar het drukke/speelse en dominante karakter + het miauwen spreken mij erg aan. Maarja, ze hebben ook een speelmaatje + veel ruimte nodig en dat maakt het op dit moment wat lastiger. Ik zou graag beginnen met één kat en heb wat betreft woonoppervlakte zo'n 70m2 + balkon. Maar als er een kat is die wat betreft karakter goed met een bengaal overweg kan is het misschien beter om te beginnen met zo'n kat en als ik op termijn een grotere woning heb daar een bengaal aan toe te voegen.
Maar dat zie je toch wel vanaf het begin? Want ik heb wel ervaring met katten die erbij komen en dat ging altijd wel goed. Op een boerderij kitten na die 0,0 sociale vaardigheden had.quote:Op zondag 10 september 2023 12:54 schreef Magica het volgende:
[..]
Ik had een kat en een jaar later nog een kitten bij genomen want ik vond het zielig dat die kat alleen was. Was echt een misvatting, ze konden niet goed met elkaar. Nu is die laatste dood (helaas), maar zag je die andere kat weer helemaal opleven. Zo blij dat ie eindelijk alleen was. Het ligt echt aan de kat zelf.
Ik zou nooit meer 1 kat nemen en 1 erbij maar dan meteen 2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |