abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207276887
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_207276895
Laatste post vorige topic:

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:12 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Dank je wel! Ik heb hem besteld. We gaan kijken of dit werkbaar is voor deze twee dames.
Hopelijk wel! De filters zijn wel regelmatig even niet leverbaar op bol, dus als ze wel leverbaar zijn en mn filters bijna op dan bestel ik er meteen een paar zodat ik een tijdje vooruit kan (is ook goedkoper als je meer tegelijk bestelt). Moet wel zeggen dat ze geloof ik volgens het boekje elke 6 weken vervangen moet worden ofzo, ik doe het elke 3 a 4 maanden en daar nooit problemen mee gehad.
pi_207278477
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 11:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Laatste post vorige topic:
[..]
Hopelijk wel! De filters zijn wel regelmatig even niet leverbaar op bol, dus als ze wel leverbaar zijn en mn filters bijna op dan bestel ik er meteen een paar zodat ik een tijdje vooruit kan (is ook goedkoper als je meer tegelijk bestelt). Moet wel zeggen dat ze geloof ik volgens het boekje elke 6 weken vervangen moet worden ofzo, ik doe het elke 3 a 4 maanden en daar nooit problemen mee gehad.
Ik heb er 2 filters bijbesteld. Onze dames zijn langharig, dus misschien moet het voor ons wel vaker. We gaan het zien. Nogmaals bedankt!
  woensdag 28 december 2022 @ 20:38:26 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207290786
Nou, een automatische voerbak staat ingesteld op eten geven om 4:30. Ik ben heel benieuwd of we morgen om 5:00 weer wakker worden van gemauw of om 6:30 van de dreumes die normaal gesproken rond die tijd wakker wordt :D
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  donderdag 29 december 2022 @ 06:40:59 #5
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207299310
6:40 en nog altijd stil in huis _O_
De automatische voerbak had ik veel eerder in huis moeten halen :')
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207327563
Nieuw waterfonteintje gekocht voor de kitties (het filter van het filter zegmaar was vies en ik kon geen andere vinden, plus hij ging meer herrie maken). Ook 2 lekkere mandjes besteld, mijn krols poesje heeft de mand van de kater ondergeplast, verdorie. Volgende maand word ze geholpen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207327716
quote:
17s.gif Op donderdag 29 december 2022 06:40 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
6:40 en nog altijd stil in huis _O_
De automatische voerbak had ik veel eerder in huis moeten halen :')
Wat fijn!!
Welke heb je?
  vrijdag 30 december 2022 @ 15:39:12 #8
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207334131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 11:15 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat fijn!!
Welke heb je?
Deze
https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207335360
quote:
Ziet er goed uit! Ik vond het ook echt relaxt niet meer steeds zelf te hoeven geven en niet over na te hoeven denken als ik een keer later thuis ben dan verwacht oid.
  vrijdag 30 december 2022 @ 16:34:04 #10
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207335493
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 16:28 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ziet er goed uit! Ik vond het ook echt relaxt niet meer steeds zelf te hoeven geven en niet over na te hoeven denken als ik een keer later thuis ben dan verwacht oid.
Ja, zeker relaxed!
Moet alleen nog even spelen met de tijden en hoeveelheden, denk ik. Momenteel staat ie ingesteld op 4:30, 7:00, 16:00 en 19:00. Die om 7 en 7 zijn dus de tijden waarop ze gewend was, ze krijgt dan nu iets minder en dat verschil krijgt ze dan dus op de andere tijden. Maar vanochtend stond ze om 6:30 toch weer te mauwen. Beter dan 5:00, maar toch :P
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207487868
Mijn katten zijn niet zichzelf vanavond. Ik begrijp er niets van. Mijn kater miauwt steeds heel hard naar mij en plakt helemaal tegen mij aan, en ze vielen net elkaar heel erg aan, doen ze nooit. Nu zijn ze allebei kalm gelukkig.
Ben ze al nagelopen, ze lijken beide geen pijn ergens te hebben, kattenbak ziet er goed uit. :?
Misschien is er iets gebeurd waar ze van geschrokken zijn, even aankijken.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207488995
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2023 20:18 schreef Speedfight het volgende:
Mijn katten zijn niet zichzelf vanavond. Ik begrijp er niets van. Mijn kater miauwt steeds heel hard naar mij en plakt helemaal tegen mij aan, en ze vielen net elkaar heel erg aan, doen ze nooit. Nu zijn ze allebei kalm gelukkig.
Ben ze al nagelopen, ze lijken beide geen pijn ergens te hebben, kattenbak ziet er goed uit. :?
Misschien is er iets gebeurd waar ze van geschrokken zijn, even aankijken.
Vreemd bezoek gehad van buurkat voor raam, in tuin, of door kattenluik?
pi_207489018
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:14 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Vreemd bezoek gehad van buurkat voor raam, in tuin, of door kattenluik?
Ja ik woon in een flat dus ze kunnen met weinig in aanraking zijn geweest. Ik heb t idee dat ze elkaar opeens niet kunnen uitstaan, maarja zoiets ontstaat vaak wel door stress.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207490169
quote:
17s.gif Op maandag 9 januari 2023 21:15 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ja ik woon in een flat dus ze kunnen met weinig in aanraking zijn geweest. Ik heb t idee dat ze elkaar opeens niet kunnen uitstaan, maarja zoiets ontstaat vaak wel door stress.
Dat zou kunnen, of misschien schrok de een van de ander toen die lag te slapen..
Of er is er een ziek.
Zou het nog even aankijken.
pi_207494151
Hij is nog steeds erg miauwerig en aanhankelijk.
Ik heb net een speurtocht aan snoepjes uitgezet, daar zijn ze nu heel lief mee bezig.
Op verschillende plekken op de krabpalen en in dozen een snoepje gelegd ;p
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207496855
Ik stond vanochtend op het punt de dierenarts te bellen toen mijn kater wéér de poes aanvloog.
Ze liggen nu gelukkig weer in elkaar gevlochten te slapen.

Het is zo moeilijk te zien of er iets en met wie dan 8)7
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  dinsdag 10 januari 2023 @ 13:35:26 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_207496882
Ik ben meestal van het afwachtende soort, als het puur gedrag (naar elkaar) is zou ik al snel een paar dagen wachten.
En ze evt gewoon apart houden.
pi_207497532
Lucky de Pleegpoes die ik sinds twee weken in huis had is overleden. Ze at al weinig, maar dat werd steeds minder. Haar niertjes bleken helemaal te zijn verschrompeld en daar was niets meer aan te doen. Gek hoe je na twee weken al zo gehecht raakt aan een beestje. :-(
pi_207497631
Ah wat sneu en niet raar dat je je hecht aan een beestje.
pi_207497656
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 14:27 schreef bloempje-moi het volgende:
Lucky de Pleegpoes die ik sinds twee weken in huis had is overleden. Ze at al weinig, maar dat werd steeds minder. Haar niertjes bleken helemaal te zijn verschrompeld en daar was niets meer aan te doen. Gek hoe je na twee weken al zo gehecht raakt aan een beestje. :-(
Ah gossie, wat sneu. Sterkte :*
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207498386
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 13:33 schreef Speedfight het volgende:
Ik stond vanochtend op het punt de dierenarts te bellen toen mijn kater wéér de poes aanvloog.
Ze liggen nu gelukkig weer in elkaar gevlochten te slapen.

Het is zo moeilijk te zien of er iets en met wie dan 8)7
Het kan toch heel goed dat een vd 2 iets mankeert dit was dus geen eenmalige aanval?
Opvallende gedragsverandering is eigenlijk altijd rede voor een dierenarts bezoek.
pi_207498512
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:41 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Het kan toch heel goed dat een vd 2 iets mankeert dit was dus geen eenmalige aanval?
Opvallende gedragsverandering is eigenlijk altijd rede voor een dierenarts bezoek.
Nee, dit was echt 4 keer in 24 uur, waar dit normaal zelden gebeurd. Het was duidelijk geen spelen en compleet uit het niets.
Moeten ze allebei dan naar de dierenarts of alleen degene die aanvalt? Het is denk ik zoeken naar een speld in een hooiberg?

Edit: ik denk zelf dat het iets hormonaals is, de poes is net krols geweest en heeft toen ook een "ongelukje" op de mand van de kater gehad. Ik hoop dat t iets met geur te maken heeft, zeker gezien ze nu weer kalm zijn en bij elkaar liggen. Maar ik houd t zeker goed in de gaten..
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207500453
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 15:52 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Nee, dit was echt 4 keer in 24 uur, waar dit normaal zelden gebeurd. Het was duidelijk geen spelen en compleet uit het niets.
Moeten ze allebei dan naar de dierenarts of alleen degene die aanvalt? Het is denk ik zoeken naar een speld in een hooiberg?

Edit: ik denk zelf dat het iets hormonaals is, de poes is net krols geweest en heeft toen ook een "ongelukje" op de mand van de kater gehad. Ik hoop dat t iets met geur te maken heeft, zeker gezien ze nu weer kalm zijn en bij elkaar liggen. Maar ik houd t zeker goed in de gaten..
Een poes die krols is (geweest) kan zich ook echt rot/ziekig voelen vanwege hormonen en je andere kat zal hier inderdaad ook heftig op reageren.
Wij zien veel dingen niet die onder dieren wel opvallen..
Wie er wat mankeert de aanvaller of aangevallen kat is niet te zeggen, ik zou ze goed observeren en laat aub je poes steriliseren dat scheelt echt een hoop gedoe voor je poes ^O^
pi_207500557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 18:22 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Een poes die krols is (geweest) kan zich ook echt rot/ziekig voelen vanwege hormonen en je andere kat zal hier inderdaad ook heftig op reageren.
Wij zien veel dingen niet die onder dieren wel opvallen..
Wie er wat mankeert de aanvaller of aangevallen kat is niet te zeggen, ik zou ze goed observeren en laat aub je poes steriliseren dat scheelt echt een hoop gedoe voor je poes ^O^
Ja staat op de planning :)
Als t zo blijft of verergerd breng ik ze wel allebei naar de dierenarts hoor maar ik ben nu een beetje bang voor een hele rits onderzoeken keer 2 waar misschien niets uitkomt :')
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_207500578
Je kunt ook altijd even bellen voor overleg. Althans, bij mijn dierenarts kan dat, dan bel ik en overleg ik met de assistente of zij denken dat t iets is waarvoor ik even langs moet komen of niet en zo niet evt waar ik op moet letten oid omdat ik dan alsnog wel moet komen.
  donderdag 12 januari 2023 @ 20:02:38 #26
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207530711
Het mauwen is nog steeds wel een ding hier helaas. Niet meer om 5 uur gelukkig, maar wel rond 6/6:15. Het is om het even wie het eerst begint; dreumes wakker en dan kat mauwen of kat mauwen en dan dreumes wakker.

Ook overdag en 's avonds is het mauwen behoorlijk aanwezig. Ene dag meer dan de andere, maar er is elke dag wel irritatie vanwege het gemauw. Honger kunnen we denk ik wel uitsluiten nu, want ze krijgt nu redelijk verdeeld over de dag eten en ze mauwt dus nu 's ochtends zo'n anderhalf uur nadat ze gegeten heeft.

Wat ik de vorige keer ben vergeten te melden is dat ze al enige tijd een kale plek tussen haar benen heeft. De dierenarts heeft er al naar gekeken en gaf aan dat het mogelijk door stress na het overlijden van haar broertje komt. Ze adviseerde toen feliway maar zoals ik wel eerder al aangaf lijkt dat niets te doen.

Het kan verveling zijn. Het kan aandacht tekort zijn. Maar voor beide weet ik niet zo goed wat ik nog kan doen, want meer aandacht geven gaat niet (ze krijgt echt al veel aandacht voor de tijd die ik ervoor heb). Tegen de verveling kan ik alleen van die voerpuzzels proberen, denk ik? Die hoop ik binnenkort van een vriendin te kunnen lenen om te testen of ze er wat mee doet.

Iemand nog ideeën? Ik wil haar echt niet weg doen maar begin me af en toe wel af te vragen of ze niet beter af is bij iemand die meer tijd en aandacht voor haar heeft ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207532889
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het mauwen is nog steeds wel een ding hier helaas. Niet meer om 5 uur gelukkig, maar wel rond 6/6:15. Het is om het even wie het eerst begint; dreumes wakker en dan kat mauwen of kat mauwen en dan dreumes wakker.

Ook overdag en 's avonds is het mauwen behoorlijk aanwezig. Ene dag meer dan de andere, maar er is elke dag wel irritatie vanwege het gemauw. Honger kunnen we denk ik wel uitsluiten nu, want ze krijgt nu redelijk verdeeld over de dag eten en ze mauwt dus nu 's ochtends zo'n anderhalf uur nadat ze gegeten heeft.

Wat ik de vorige keer ben vergeten te melden is dat ze al enige tijd een kale plek tussen haar benen heeft. De dierenarts heeft er al naar gekeken en gaf aan dat het mogelijk door stress na het overlijden van haar broertje komt. Ze adviseerde toen feliway maar zoals ik wel eerder al aangaf lijkt dat niets te doen.

Het kan verveling zijn. Het kan aandacht tekort zijn. Maar voor beide weet ik niet zo goed wat ik nog kan doen, want meer aandacht geven gaat niet (ze krijgt echt al veel aandacht voor de tijd die ik ervoor heb). Tegen de verveling kan ik alleen van die voerpuzzels proberen, denk ik? Die hoop ik binnenkort van een vriendin te kunnen lenen om te testen of ze er wat mee doet.

Iemand nog ideeën? Ik wil haar echt niet weg doen maar begin me af en toe wel af te vragen of ze niet beter af is bij iemand die meer tijd en aandacht voor haar heeft ;(
Likken tussen de benen kan ook heel goed door pijn komen. En miauwen kan ook door een medisch probleem komen...
Is er bloedonderzoek gedaan?
Honger en miauwen kan ook komen door bijv schildklier (en het eten vragen ook)
  donderdag 12 januari 2023 @ 21:49:04 #28
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207533037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:43 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Likken tussen de benen kan ook heel goed door pijn komen. En miauwen kan ook door een medisch probleem komen...
Is er bloedonderzoek gedaan?
Honger en miauwen kan ook komen door bijv schildklier (en het eten vragen ook)
Nee, er is nog geen bloedonderzoek gedaan. Ik wist ook niet dat een combinatie van die dingen op iets medisch kan wijzen. Doen ze een bloedonderzoek als je er naar vraagt of alleen als zij daar zelf aanleiding toe zien?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207535005
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2023 21:49 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Nee, er is nog geen bloedonderzoek gedaan. Ik wist ook niet dat een combinatie van die dingen op iets medisch kan wijzen. Doen ze een bloedonderzoek als je er naar vraagt of alleen als zij daar zelf aanleiding toe zien?
Beide, maar als jij aangeeft dat je kat al langere tijd vreemd gedrag vertoont (wat medisch kan zijn) hoort een dierenarts toch wel verder onderzoek te gaan doen om dingen uit te sluiten.
  vrijdag 13 januari 2023 @ 08:16:00 #30
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207536447
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 23:22 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Beide, maar als jij aangeeft dat je kat al langere tijd vreemd gedrag vertoont (wat medisch kan zijn) hoort een dierenarts toch wel verder onderzoek te gaan doen om dingen uit te sluiten.
Dan binnenkort maar weer een dierenartsbezoekje plannen :Y Hopen dat de kosten niet de pan uit rijzen. We zijn net financieel hersteld van de kosten van de onderzoeken en het overlijden van haar broertje ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207536538
Ik moet vanmiddag ook naar de dierenarts. Laatste tijd wilde ik zijn nagels al paar keer knippen maar hij liet het ineens niet meer toe. Gisteren dacht ik het moet nu echt en toen zag ik dat ie een ingegroeide nagel heeft :{
Extra balen dat ik morgen voor 9 dagen op vakantie ga, ik ga wel even kijken wat ze er aan kunnen doen
  vrijdag 13 januari 2023 @ 09:24:33 #32
344970 Nederturk
Uchiha Itachi <3
pi_207536970
Hi,

Mijn 2 katten vam pas 4 jaar zijn nu 1e keer bij de dierenarts voor gebitsreiniging. Net gebeld dat bij de 1e kat 1 koes eruit.

Is dit normaal bij een kat van pas 4 die nooit nat voer eet?

Fucking 250 euro per gebitsreiniging en 250 euro per extractie. Ik vertrouw dierenartsen niet helemaal, maar extractie nu niet laten doen voor 2nd opinion is ook niet handig. Als hun diagnose klopt en eerlijk is, moet hij 2x onder narcose ipv 1..

Kutdag.
pi_207537076
Dat kan heel prima het geval zijn. Poets maar eens 4 jaar je tanden niet en zie wat dat doet ;)

Maar waarom moet het in twee sessies? Als ze hem nu onder anesthesie hebben liggen dan zou het meestal geen probleem moeten zijn om gelijk door te pakken zou zeggen.
(Tenzij ze niet voldoende tijd hebben gepland, en/of het een wat lastige kies is om te bereiken. )
pi_207537092
En als je je dierenarts niet vertrouwt, zoek een andere. Goede zorg krijg je als klant maar verleen je als arts echt het beste wanneer er wat vertrouwen is.
pi_207537119
quote:
17s.gif Op donderdag 12 januari 2023 20:02 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Het mauwen is nog steeds wel een ding hier helaas. Niet meer om 5 uur gelukkig, maar wel rond 6/6:15. Het is om het even wie het eerst begint; dreumes wakker en dan kat mauwen of kat mauwen en dan dreumes wakker.

Ook overdag en 's avonds is het mauwen behoorlijk aanwezig. Ene dag meer dan de andere, maar er is elke dag wel irritatie vanwege het gemauw. Honger kunnen we denk ik wel uitsluiten nu, want ze krijgt nu redelijk verdeeld over de dag eten en ze mauwt dus nu 's ochtends zo'n anderhalf uur nadat ze gegeten heeft.

Wat ik de vorige keer ben vergeten te melden is dat ze al enige tijd een kale plek tussen haar benen heeft. De dierenarts heeft er al naar gekeken en gaf aan dat het mogelijk door stress na het overlijden van haar broertje komt. Ze adviseerde toen feliway maar zoals ik wel eerder al aangaf lijkt dat niets te doen.

Het kan verveling zijn. Het kan aandacht tekort zijn. Maar voor beide weet ik niet zo goed wat ik nog kan doen, want meer aandacht geven gaat niet (ze krijgt echt al veel aandacht voor de tijd die ik ervoor heb). Tegen de verveling kan ik alleen van die voerpuzzels proberen, denk ik? Die hoop ik binnenkort van een vriendin te kunnen lenen om te testen of ze er wat mee doet.

Iemand nog ideeën? Ik wil haar echt niet weg doen maar begin me af en toe wel af te vragen of ze niet beter af is bij iemand die meer tijd en aandacht voor haar heeft ;(
Mist ze niet gewoon een maatje? Is ze het enige poezenbeest nu? ;(
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  vrijdag 13 januari 2023 @ 10:10:54 #36
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_207537451
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 09:40 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Mist ze niet gewoon een maatje? Is ze het enige poezenbeest nu? ;(
Ja, ze is nu de enige en dat is wel mijn eerste vermoeden. Maar er kan niet nog een kat bij, want vriend is allergisch (de katten waren eerder, dus hij moest er maar mee dealen :+ ).

Ik geef haar daarom ook wel veel meer aandacht maar het is waarschijnlijk niet voldoende. Ze was altijd al wel wat needy ook en nu al helemaal. Daarom dat ik ook bang ben dat ze misschien beter af is bij iemand die meer tijd en aandacht voor haar heeft en/of waar ze andere maatjes heeft. Maar ik wil haar niet kwijt. Dus dat is dubbel ;(
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_207545422
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 10:10 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ja, ze is nu de enige en dat is wel mijn eerste vermoeden. Maar er kan niet nog een kat bij, want vriend is allergisch (de katten waren eerder, dus hij moest er maar mee dealen :+ ).

Ik geef haar daarom ook wel veel meer aandacht maar het is waarschijnlijk niet voldoende. Ze was altijd al wel wat needy ook en nu al helemaal. Daarom dat ik ook bang ben dat ze misschien beter af is bij iemand die meer tijd en aandacht voor haar heeft en/of waar ze andere maatjes heeft. Maar ik wil haar niet kwijt. Dus dat is dubbel ;(
Dat is heel moeilijk lijkt me :*

Ingegroeide nagel (bleken er twee te zijn) knippen ging heel goed, beetje bloed..
alle andere nagels zijn ook geknipt, ik ben weer gerustgesteld :)
  zaterdag 14 januari 2023 @ 19:46:39 #38
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207558625
Okay, door een verkeerde bestelling (en uitgepakt natuurlijk) heb ik 48 zakjes junior voer over.

Kan ik dat het beste naar een voedselbank brengen, of een asiel? Asiel heeft meestal eigen eten toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207559330
asiels zijn daar wel blij mee. dierenambulances vaak ook
pi_207560581
quote:
19s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 19:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Okay, door een verkeerde bestelling (en uitgepakt natuurlijk) heb ik 48 zakjes junior voer over.

Kan ik dat het beste naar een voedselbank brengen, of een asiel? Asiel heeft meestal eigen eten toch?
Asiel :Y Of zelfstandige vrijwilligersorganisatie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 14 januari 2023 @ 21:48:52 #41
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207562140
Check. Lokale opvang is gemaild met de vraag of ze interesse hebben.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 15 januari 2023 @ 01:33:24 #42
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_207566052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 09:24 schreef Nederturk het volgende:
Hi,

Mijn 2 katten vam pas 4 jaar zijn nu 1e keer bij de dierenarts voor gebitsreiniging. Net gebeld dat bij de 1e kat 1 koes eruit.

Is dit normaal bij een kat van pas 4 die nooit nat voer eet?

Fucking 250 euro per gebitsreiniging en 250 euro per extractie. Ik vertrouw dierenartsen niet helemaal, maar extractie nu niet laten doen voor 2nd opinion is ook niet handig. Als hun diagnose klopt en eerlijk is, moet hij 2x onder narcose ipv 1..

Kutdag.
Dierenartsen zijn zeer prijzig. Al zijn er ook dierenartsen die minder duur zijn, maar die zijn er alleen voor de dieren van mensen met een minimum inkomen.
pi_207567481
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 01:33 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Dierenartsen zijn zeer prijzig. Al zijn er ook dierenartsen die minder duur zijn, maar die zijn er alleen voor de dieren van mensen met een minimum inkomen.
Een bezoek aan de dierenarts kost soms veel geld, maar is in de meeste gevallen niet duur voor de zorg die je krijgt. (Er zijn uitzonderingen)
Of denk je dat wanneer je als mens volledig onder narcose moet (alleen dat al, los van de behandeling) voor 250 euro klaar bent?

Wat ik in het genoemde geval dus wel wat vreemd vind, is dat het dier twee keer onder anesthesie moet en daarmee de kosten dus ook enorm stijgen.
pi_207568445
Je krijgt waar je voor betaalt. En, zoals Candaasje zegt, aan behandelingen zitten gewoon kosten.

Ik was pas met mijn katten bij de dierenarts voor de jaarlijkse check. Kater heeft een slecht gebit, en nu dus ook een kies die kwetsbaar is. En dan bieden ze ook aan om over een half jaar gratis een gebitscheck te komen laten doen. Om problemen snel op te sporen en eventueel preventief te behandelen. Wat meestal minder duur is dan (te) laat komen waardoor je dier langer lijdt en jij met hoge kosten zit opgescheept.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207568653
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 01:33 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]
Dierenartsen zijn zeer prijzig. Al zijn er ook dierenartsen die minder duur zijn, maar die zijn er alleen voor de dieren van mensen met een minimum inkomen.
Ik had een hele fijne dierenarts (praktijk is gesloten helaas) en ik vond het geen probleem om elke week voor mijn kat een bedrag neer te leggen. Zorg is misschien duur, wat ook relatief is imho, maar de liefde waarmee ze haar werk deed en mijn dier verzorgde was en is voor mij priceless. Zo'n lieve vrouw O+
pi_207568921
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 10:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Een bezoek aan de dierenarts kost soms veel geld, maar is in de meeste gevallen niet duur voor de zorg die je krijgt. (Er zijn uitzonderingen)
Of denk je dat wanneer je als mens volledig onder narcose moet (alleen dat al, los van de behandeling) voor 250 euro klaar bent?

Wat ik in het genoemde geval dus wel wat vreemd vind, is dat het dier twee keer onder anesthesie moet en daarmee de kosten dus ook enorm stijgen.
Ik lees het originele bericht anders: volgens mij bedoelt @Nederturk dat hij werd gebeld over de extractie toen de kat onder narcose was, en het toen de keuze was 1) nu trekken en ¤250 extra betalen voor de extractie, terwijl kat onder narcose blijft, of 2) kiezen voor een second opinion waarvoor kat mogelijk een 2e keer onder narcose moet (en toch die extractie) als de eerste opinie terecht blijkt.

Ja, je bent toch overgeleverd aan de diagnose van de dierenarts in dit soort gevallen. Ik heb een hond met een moeilijk gebit, en ik kan zijn tanden maar heel moeilijk poetsen omdat hij dat echt niet wil. Dus af en toe is gebitsreiniging nodig en dat wordt al snel duur inderdaad. Maar dat hoort erbij. En ik vertrouw onze dierenarts in die zin dat hij de beste zorg wil geven.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:28:29 #47
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_207579641
quote:
7s.gif Op zondag 15 januari 2023 10:17 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Een bezoek aan de dierenarts kost soms veel geld, maar is in de meeste gevallen niet duur voor de zorg die je krijgt. (Er zijn uitzonderingen)
Of denk je dat wanneer je als mens volledig onder narcose moet (alleen dat al, los van de behandeling) voor 250 euro klaar bent?

Wat ik in het genoemde geval dus wel wat vreemd vind, is dat het dier twee keer onder anesthesie moet en daarmee de kosten dus ook enorm stijgen.
Ik vertel direct maar het hele verhaal, om onnodige vragen voor te zijn.

Vorig jaar; een van mijn katten (cola) werd wat slomer, maar hij was ook al 15 of 16 jaar oud. Maar hij at nog goed, dronk zijn kattenmelk nog op, kortom eigenlijk geen veranderingen. Eind van de middag 17.00 uur at hij zijn zachte brokjes in gelei nog helemaal op. Later ging hij naar boven en trok zich terug op zolder. Dat deed wel vaker als een van de andere katten vervelend deed... sowieso wisselde hij wel vaker van slaap plaats en boven was er een van.

Rond een uur of 22.30 krijgen mijn katten altijd een 2 e portie zachte brokjes in gelei. Hij kwam niet direct naar beneden, dus bracht ik zijn brokjes naar boven, ik riep hem en ja... daar kwam meneer aan. En begon ook direct te eten en te drinken.

Kortom niets aan de hand...

De volgende morgen hoorde ik ineens een geluid dat ik niet kon thuis brengen, eerst dacht ik dat het van buiten kwam, maar niets.... vervolgens ging ik naar boven en daar laag cola totaal verzwakt ijzingwekkende geluiden te maken en zo slap als een vaatdoek. Ik wist direct, dit is einde verhaal. Direct de reismand erbij gepakt en direct naar de dierenarts gefietst. Zelfs de tijd niet genomen om een afspraak te maken.

Toen de dierenarts hem hoorde, kreeg Cola gelukkig direct voorrang. Drie minuten waren we binnen. Hij kreeg direct een spuitje recht in het hart, en dat was het.

Maar de rekening was rond de 65 a 70 euro voor de 3 minuten dat ik met cola binnen was. Op dat moment dacht ik daar niet over na... ik was al lang blij dat hij niet nog langer hoefde te lijden. Maar een dag later keek ik nog even naar het bonnetje en vond dit wel erg duur.
Want eerdere keren als ik soms meer dan 20 minuten binnen was, betaalde ik minder tot hetzelfde.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:47:36 #48
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_207579809
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 11:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik had een hele fijne dierenarts (praktijk is gesloten helaas) en ik vond het geen probleem om elke week voor mijn kat een bedrag neer te leggen. Zorg is misschien duur, wat ook relatief is imho, maar de liefde waarmee ze haar werk deed en mijn dier verzorgde was en is voor mij priceless. Zo'n lieve vrouw O+
De afgelopen 5 jaren betaalde ik ook graag een bedrag dierenartskosten, tevens hadden een aantal van mijn katten een dierenzorgverzekering.

Helaas zijn de vette jaren nou voorbij, maar door te stoppen met roken probeer ik nu weer een potje aan te maken, voor mijn overgebleven katten. Maar vingers crossed dat er de komende paar maanden niets ernstigs gebeurt !
pi_207579938
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 09:40 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Mist ze niet gewoon een maatje? Is ze het enige poezenbeest nu? ;(
Dat zou best eens zo kunnen zijn. Eenzaamheid.
pi_207597520
1 Van mijn katten wil tegenwoordig geen pillen meer dus ik stap maar over naar pipetten. Hebben jullie aanraders voor pipetten tegen wormen en vlooien? Ik heb van de dierenarts een combinatiepipet van Bravecto maar die kost 35 euro per stuk. Hij is ook nergens goedkoper te koop.
Spoilers!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')