abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207281124
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:15 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het probleem is dus dat om de pakkans maar een beetje te verhogen, je enorm veel inzet van politie en recherche nodig hebt. Je zal actief hele buurten uit moeten gaan kammen.
Ja want bij elke andere misdaadbestrijding doen ze dit ook :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207281181
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja want bij elke andere misdaadbestrijding doen ze dit ook :')
Bij veel andere misdaad blijven er sporen achter die naar een dader leiden. Dan kun je achteraf onderzoeken, bij het random gebruik van illegaal vuurwerk wordt dat een heel stuk moeilijker. Bewijsmateriaal is immers in rook opgegaan.

Daarom kun je héél weinig tenzij je mensen op heterdaad betrapt of controleert op bezit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207281214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:21 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Bij veel andere misdaad blijven er sporen achter die naar een dader leiden. Dan kun je achteraf onderzoeken, bij het random gebruik van illegaal vuurwerk wordt dat een heel stuk moeilijker. Bewijsmateriaal is immers in rook opgegaan.

Daarom kun je héél weinig tenzij je mensen op heterdaad betrapt of controleert op bezit.
Mijn god, je hebt ooit wel eens van het concept getuige gehoord? Of van beeldmateriaal? Of dat men gewoon nog niet afgestoken materiaal op zak heeft?
  woensdag 28 december 2022 @ 14:23:00 #54
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_207281219
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:21 schreef Stoney3K het volgende:
En vroeger gebeurde dat dus veel meer dan nu.
pi_207281233
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:23 schreef Zelva het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
pi_207281249
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:23 schreef Zelva het volgende:

[..]
Ik ben ooit eens aangehouden met 4 vriendjes, iedereen kreeg Halt straf behalve ik, de agent was echter een vriend van me van voetbal, dus denk dat hij mij gematst heeft :+
pi_207281263
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:23 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
In het algemeen zijn er gewoon veel minder wijk/straat agenten op straat.
pi_207281265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn god, je hebt ooit wel eens van het concept getuige gehoord? Of van beeldmateriaal? Of dat men gewoon nog niet afgestoken materiaal op zak heeft?
Ja, aan getuigen heb je veel als het niemand wat kan schelen. En cameratoezicht vind je heel veel in een woonwijk.

En het niet afgestoken materiaal ga je natuurlijk bij je houden als je ziet dat politie in de buurt is. :')

Jij doet echt alsof de mensen die nu al kwaad doen met vuurwerk niet al moeite doen om te ontsnappen aan gepakt worden. Gaat alleen maar erger worden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_207281276
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ja, aan getuigen heb je veel als het niemand wat kan schelen. En cameratoezicht vind je heel veel in een woonwijk.

En het niet afgestoken materiaal ga je natuurlijk bij je houden als je ziet dat politie in de buurt is. :')

Jij doet echt alsof de mensen die nu al kwaad doen met vuurwerk niet al moeite doen om te ontsnappen aan gepakt worden. Gaat alleen maar erger worden.
Volgens mij ben jij niet al te slim, ik stop er maar even mee.
  woensdag 28 december 2022 @ 14:25:34 #60
39333 Zelva
pi_207281278
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:23 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?
Dat heb ik toch net aangegeven? Het aantal arrestaties is schrikbarend afgenomen. En ook het aantal Halt-verwijzingen daalt en daalt alleen maar.
pi_207281325
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:25 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat heb ik toch net aangegeven? Het aantal arrestaties is schrikbarend afgenomen. En ook het aantal Halt-verwijzingen daalt en daalt alleen maar.
Eigenlijk frappant want volgens helder licht @raptorix hier zou de opsporing tegenwoordig een fluitje van een cent moeten zijn en is er geen grammetje illegaal vuurwerk meer op straat.

Al die cobra's die naar eendjes gegooid worden zijn dus hartstikke legaal!
pi_207281342
quote:

[..]
Ik denk dat dit ook komt omdat illegaal vuurwerk nu over het hele jaar word afgestoken, en in het verleden met name de week voor oud en nieuw, en dat men toen veel meer gecontentreerd in de dagen ervoor de politie er op lieten controlleren.
pi_207281360
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Eigenlijk frappant want volgens helder licht @:raptorix hier zou de opsporing tegenwoordig een fluitje van een cent moeten zijn en is er geen grammetje illegaal vuurwerk meer op straat.

Al die cobra's die naar eendjes gegooid worden zijn dus hartstikke legaal!
Zou je gewoon kunnen quoten in plaats van mij in jouw eigen kinderlijke conclusies te vermelden.
pi_207281361
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:27 schreef raptorix het volgende:

[..]en dat men toen veel meer gecontentreerd in de dagen ervoor de politie er op lieten controlleren.
Goh, waarom zou je denken dat het nu het hele jaar door wordt afgestoken?
pi_207281376
quote:

[..]
Oja ja nee als jij dat zegt zal het wel zo zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2022 14:29:34 ]
pi_207281396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:28 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Goh, waarom zou je denken dat het nu het hele jaar door wordt afgestoken?
Met name door de internet handel, vroeger was er ook illegale handel, maar dat was veel kleinschaliger en werd voornamelijk gedaan door mensen die in december een zakcentje wilden verdienen.
pi_207281398
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Zou je gewoon kunnen quoten in plaats van mij in jouw eigen kinderlijke conclusies te vermelden.
Laat mij even goed en kritisch denken.

Nee.

:')
pi_207281412
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:30 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Laat mij even goed en kritisch denken.

Nee.

:')
Prima, dan rapporteer ik gewoon je post.
pi_207281422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Met name door de internet handel, vroeger was er ook illegale handel, maar dat was veel kleinschaliger en werd voornamelijk gedaan door mensen die in december een zakcentje wilden verdienen.
Waarbij ik me dan wel afvraag, als dat zware spul over internet wordt verhandeld, hoe komt het dan ons land in? Doet de douane tegenwoordig niets meer dan?
pi_207281425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 09:58 schreef HSG het volgende:

[..]
Zolang de Nederlander zich niet kan gedragen en aan de regels kan houden is een verbod terecht.
Dat illegaal vuurwerk gaan ze niet kunnen handhaven, daar gaat heel veel geld in om.

Die mensen die daarin handelen gaan dat niet zomaar opgeven.

Bij mij in de buurt steken ze nu ook het hele jaar door af, en ik woon in een heel klein dorpje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 28 december 2022 @ 14:31:55 #71
39333 Zelva
pi_207281442
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:29 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oja ja nee als jij dat zegt zal het wel zo zijn.
Staat toch gewoon in dat NOS-artikel dat ik net gequote hebt? En ik wil ook best dat Halt-verhaal weer opzoeken voor je hoor, maar daar ga je dan ook vast weer compleet over heen lezen.
pi_207281447
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:31 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Waarbij ik me dan wel afvraag, als dat zware spul over internet wordt verhandeld, hoe komt het dan ons land in? Doet de douane tegenwoordig niets meer dan?
Je dacht dat de douane elk pakketje open ging maken? Daarnaast dacht je dat dit allemaal per luchtpost ging? Misschien voor jou informatie he, je weet van het bestaan van Schengen?
pi_207281466
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:32 schreef raptorix het volgende:

[..] je weet van het bestaan van Schengen?
Schengen zegt niet dat illegale goederen ongestraft over land de grens over mogen.

Ja, dat impliceert grenscontroles. Nee, grenscontroles zijn niet impliciet tégen Schengen. En anders noemen we het gewoon een vuurwerkfuik bij Hazeldonk, ook geen probleem.
pi_207281500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Schengen zegt niet dat illegale goederen ongestraft over land de grens over mogen.

Ja, dat impliceert grenscontroles. Nee, grenscontroles zijn niet impliciet tégen Schengen.
Ja en wat denk je dat dit in de praktijk betekent? Dat ze het merendeel wel of niet controleren?
pi_207281505
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2022 14:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ja, dat impliceert grenscontroles. Nee, grenscontroles zijn niet impliciet tégen Schengen. En anders noemen we het gewoon een vuurwerkfuik bij Hazeldonk, ook geen probleem.
Je weet hoe die controles werken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')