abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207763932
Waarom een beton vloer? waarom niet een systeem op poten? ik ben benieuwd naar je afweging! :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_207766661
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 13:24 schreef Chandler het volgende:
Waarom een beton vloer? waarom niet een systeem op poten? ik ben benieuwd naar je afweging! :)
Het word een multifunctioneel tuinhuis, om te klussen, mancave, logeren, modelbouw en vast nog meer.

er komt ook isolatie onder en vloerverwarming in het beton. systeem op poten lijkt mij een stuk lastiger om te isoleren.
pi_207766999
Zijn prefab funderingsblokken nog iets waar je wat mee kunt? Is ook flink aanpoten om die te sjouwen maar kan je misschien wel weer aardig wat draaiwerk met de molen schelen...
pi_207768240
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2023 16:06 schreef gerrit098 het volgende:

[..]
Het word een multifunctioneel tuinhuis, om te klussen, mancave, logeren, modelbouw en vast nog meer.

er komt ook isolatie onder en vloerverwarming in het beton. systeem op poten lijkt mij een stuk lastiger om te isoleren.
Ah ik snap wat je wilt gaan bouwen, en nee hoor isoleren is relatief simpel. Kost je een paar latjes extra maar dan heb je ook wat.. :)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_207794837
die 5000 euro was bij storten en afwerken door de aannemer?

dat is wel iets anders dan alleen de kosten voor de beton gebracht met een truckmixer.
heb je geinfomeerd wat dat kost?

hier op het vaste land koop je daar die zakjes niet voor maar wel zonder pomp.
pi_208782022
Ik zit nog steeds in de plan fase, maar ben er nu toch wel van overtuigd om een beton vloer te nemen.

Echter blijf ik toch met de kosten zitten hier op het eiland. Plan is nu om het toch het zelf te draaien met een aantal vrienden en 2 beton molens.

als ik de "plaat" neem is dat 3,5m3 (bij 10cm dikte) dat lijkt mij dan goed zelf te doen.

ik twijfel alleen wel over de vorstrand, volgens de geleerde moet die minimaal 60cm diep zijn en zo'n 30cm breed. De omtrek is 25m dat maakt ongeveer 4,5m3 meer dan de plaat zelf dus.

is zo'n dergelijke vorstrand echt nodig bij een "schuurtje" op zandgrond? Ik kan me niet voorstellen dat een plaat van 35m2 op afgetrild zand aan de wandel gaat en of verzakken.
pi_208783111
Is een vloer van drukvast xps met daarop underlayment en dan droogbouw vloerverwarming niks in dit geval?
  zaterdag 15 april 2023 @ 23:00:43 #33
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_208785229
Gezien al je vragen: mag je dit zomaar vergunningsvrij bouwen?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_208793820
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:46 schreef Debuteer het volgende:
Is een vloer van drukvast xps met daarop underlayment en dan droogbouw vloerverwarming niks in dit geval?
ben ik niet mee bekend zal het opzoeken
pi_208793830
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 23:00 schreef GrumpyFish het volgende:
Gezien al je vragen: mag je dit zomaar vergunningsvrij bouwen?
Ja tot een hoogte van 3 meter mag ik vergunningsvrij bouwen
pi_208793867
Om je een beetje een beeld te geven, wij hebben 30m2 zandcement 9cm dik gedraaid met 2 molens in een dag. Ik smeerde dus de andere 2 moesten regelmatig even wachten. Dus ik denk dat je 35m2 met vorstrand in een dag wel draait met 2 molens en 3 man.

Neem wel betonkies, das al zand met grind er door gemengd. Hoef je alleen cement toe te voegen.
pi_208794407
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 18:21 schreef Makrolon het volgende:
en beeld te geven, wij hebben 30m2 zandcement 9cm dik gedraaid met 2 molens in een dag. Ik smeerde dus de andere 2 moesten regelmatig even wachten. Dus ik denk dat je 35m2 met vorstrand in een dag wel draait met 2 molens en 3 man.

Neem wel betonkies, das al zand met grind er door gemengd. Hoef je alleen cement toe te voegen.
Waarom geen kant en klaar mix? horbach
pi_208794661
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:05 schreef gerrit098 het volgende:

[..]
Waarom geen kant en klaar mix? horbach
Omdat dat 10x zo duur is?
pi_208796296
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2022 19:23 schreef gerrit098 het volgende:

[..]
Die weet ik.

Maar heeft iemand ook een antwoord op mijn eigenlijke vraag?
Ik heb hier betonpoeren gebruikt voor het frame.
Ertussen betondbanden en als ondergrond grote beton tegels

Een betonwagen (was eerste keus) was echt tig keer duurder.

Heb het straatwerk overigens laten doen, want dat wil je gewoon strak hebben liggen.

Verder de hele overkapping en schuur van douglas.

Edit:
Had je opmerking over wat je ermee wil doen niet gelezen. In jou geval is mijn situatie niet ideaal. Leuk als schuur zonder isolatie.
pi_208802839
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:05 schreef gerrit098 het volgende:
Ik zit nog steeds in de plan fase, maar ben er nu toch wel van overtuigd om een beton vloer te nemen.

Echter blijf ik toch met de kosten zitten hier op het eiland. Plan is nu om het toch het zelf te draaien met een aantal vrienden en 2 beton molens.

als ik de "plaat" neem is dat 3,5m3 (bij 10cm dikte) dat lijkt mij dan goed zelf te doen.

ik twijfel alleen wel over de vorstrand, volgens de geleerde moet die minimaal 60cm diep zijn en zo'n 30cm breed. De omtrek is 25m dat maakt ongeveer 4,5m3 meer dan de plaat zelf dus.

is zo'n dergelijke vorstrand echt nodig bij een "schuurtje" op zandgrond? Ik kan me niet voorstellen dat een plaat van 35m2 op afgetrild zand aan de wandel gaat en of verzakken.
Het grootste probleem zit in het "opvriezen" bij vorst. de vorstrand voorkomt kou die onder de vloer door trekt (simpel gezegd).
Een hectar vloertje kun je niet toepassen? Geen idee of dit hier mag maar voorbeeldlinkje: https://www.hectar.nl/

Grij sis beton in EPS vormplaten
?
pi_208809000
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:29 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Omdat dat 10x zo duur is?
Big-Bag Beton (Zand+Grind) (1m³) 1500 kg ¤98.50
12 x Portland cement 25kg ¤95.88
per kuub ¤194.38

84 keer (1m3) kant en klaar beton mix 25 kg = ¤315

het is 1,6 zo duur volgens mij, redelijk verschil. maar je kan het er wel zo in pleuren, zonder mengverhoudingen etc en het is handzaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')