Wat is strafbaar?quote:Op woensdag 18 januari 2023 08:53 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Je kijkt te veel Hollywood speelfilms
Wat mij betreft is het pas strafbaar voor zowel de vader als de moeder, als je je kind verwaarloost.
Mensen maken ook vaak de fout door te redeneren dat ze een kinderwens hebben. Dat is een egoïstische gedachte.
De vraag die belangrijker is: zijn wij als man en vrouw in staat het kind 18 jaar te geven wat het nodig heeft
Het is heel makkelijk oordelen als je geen verstand hebt van de situatie en nooit in de situatie gezeten hebt. Denk je nu echt dat scheiden en je kinderen willens en wetens laten opgroeien zonder altijd hun vader en moeder te maken heeft met ego?quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:01 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Weglopen voor problemen die jezelf mede hebt veroorzaakt is gebaseerd op pure lafheid. Je eigen ego prevaleren boven het welzijn van je kind, geeft alleen maar aan dat je nooit aan kinderen had moeten beginnen
Daarom moet je ook redeneren voor het kind en niet voor jezelf. Wat heeft het kind van ons de komwnde 18 jaar nodig, ipv wat heeft het kind ons te bieden.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is strafbaar?
Het al dan niet krijgen van kinderen is altijd een egoistische keuze: het is puur gebaseerd op wat je zelf wil.
In veel gevallen wordt er heel bewust voor een kind gekozen en heeft men de bedoeling om samen het kind groot te brengen en meent men hievoor ook de middelen te hebben. Dat dat in de loop van jaren kan veranderen, is op zich helemaal niet raar. Mensen groeien en ontwikkelen en maken ook wel eens verkeerde keuzes.
Door bij elkaar te blijven als je partnerkeuze een verkeerde blijkt te zijn, maak je een kind niet gelukkig. Echt niet. Bovendien leert een kind zo niet hoe een goede relatie in elkaar zit en is het moeilijker om dan zelf een goede relatie aan te gaan.
Maar goed, allerlei onderzoeken die onderschrijven dat bij elkaar blijven voor de kinderen geen goed idee is, zullen het bij het verkeerde eind hebben.
Precies. Wat heeft het kind nodig. En soms heeft het kind simpelweg 'een ouder' nodig in plaats van geen ouders meer hebben. Het leven is niet altijd rooskleurig.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:06 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Daarom moet je ook redeneren voor het kind en niet voor jezelf. Wat heeft het kind van ons de komwnde 18 jaar nodig, ipv wat heeft het kind ons te bieden.
Je zit er naast.
Dat eerste ben ik met je eens. Gebeurt gelukkig steeds vaker, juist dankzij anticonceptie en meer mogelijkheden voor vrouwen om iets anders te worden dan moeder en in ieder geval dan op een moment dat ze dat zelf ook willen.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:06 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Daarom moet je ook redeneren voor het kind en niet voor jezelf. Wat heeft het kind van ons de komwnde 18 jaar nodig, ipv wat heeft het kind ons te bieden.
Je zit er naast.
Het feit dat het heden ten dagen de (ab)norm is geworden om met zoveel mogelijk mensen van het andere geslacht het bed te delen alvorens een serieuze en verantwoordelijke koers voor een gezin te kiezen, heeft enorm veel effect op de kwaliteit ervan. Dat is mijn mening.quote:Op woensdag 18 januari 2023 09:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb jij vroeger een corrigerende tik van de molen gehad of zo?
De kwaliteit van wat? Een gezin? Op welke criteria beoordeel je dat dan, en welk vergelijkingsmateriaal heb je om te stellen dat het nu allemaal kommer en kwel is? Als je denkt dat die gezinnen van vroeger ontstaan uit verplichtingshuwelijken zo'n feestje waren dan heb je je behoorlijk verkeken.quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:34 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het feit dat het heden ten dagen de (ab)norm is geworden om met zoveel mogelijk mensen van het andere geslacht het bed te delen alvorens een serieuze en verantwoordelijke koers voor een gezin te kiezen, heeft enorm veel effect op de kwaliteit ervan. Dat is mijn mening.
Prima ervaring op te doen voor de "grote stap".quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:34 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het feit dat het heden ten dagen de (ab)norm is geworden om met zoveel mogelijk mensen van het andere geslacht het bed te delen alvorens een serieuze en verantwoordelijke koers voor een gezin te kiezen, heeft enorm veel effect op de kwaliteit ervan. Dat is mijn mening.
Dat is geen corrigerende tik, dat is mishandeling.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:08 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Nou bij mij ging het er best heftig aan toe, maar van haren trekken krijg je geen blauwe plekken en klappen op.het hoofd zie je ook.niet.
Is dat zo?quote:Op woensdag 18 januari 2023 10:58 schreef Viesdik het volgende:
Mensen zijn in gedrag inferieur geworden ten opzichte van dieren.
Dieren geven corrigerende tikken waar nodig, maar blijven veelal wel bij het gezin alvorens de kroost de wijsheid heeft meegekregen om de wijde wereld in te trekken.
Leeuwen?quote:Op woensdag 18 januari 2023 11:30 schreef Viesdik het volgende:
[..]
de dieren waar ik mij mee conformeer niet
vogels en leeuwen bijvoorbeeld
Aan de haren trekken is geen corrigerende tik, maar gewoon een ouder die uit de slof schiet omdat hij/zij het niet meer kan handlen.quote:Op vrijdag 23 december 2022 17:08 schreef SootSprite het volgende:
[..]
Nou bij mij ging het er best heftig aan toe, maar van haren trekken krijg je geen blauwe plekken en klappen op.het hoofd zie je ook.niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |