abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:04:47 #251
5428 crew  miss_sly
pi_207608036
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2023 08:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je kijkt te veel Hollywood speelfilms :)

Wat mij betreft is het pas strafbaar voor zowel de vader als de moeder, als je je kind verwaarloost.

Mensen maken ook vaak de fout door te redeneren dat ze een kinderwens hebben. Dat is een egoïstische gedachte.
De vraag die belangrijker is: zijn wij als man en vrouw in staat het kind 18 jaar te geven wat het nodig heeft
Wat is strafbaar?

Het al dan niet krijgen van kinderen is altijd een egoistische keuze: het is puur gebaseerd op wat je zelf wil.
In veel gevallen wordt er heel bewust voor een kind gekozen en heeft men de bedoeling om samen het kind groot te brengen en meent men hievoor ook de middelen te hebben. Dat dat in de loop van jaren kan veranderen, is op zich helemaal niet raar. Mensen groeien en ontwikkelen en maken ook wel eens verkeerde keuzes.

Door bij elkaar te blijven als je partnerkeuze een verkeerde blijkt te zijn, maak je een kind niet gelukkig. Echt niet. Bovendien leert een kind zo niet hoe een goede relatie in elkaar zit en is het moeilijker om dan zelf een goede relatie aan te gaan.

Maar goed, allerlei onderzoeken die onderschrijven dat bij elkaar blijven voor de kinderen geen goed idee is, zullen het bij het verkeerde eind hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:04:59 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_207608041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:01 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Weglopen voor problemen die jezelf mede hebt veroorzaakt is gebaseerd op pure lafheid. Je eigen ego prevaleren boven het welzijn van je kind, geeft alleen maar aan dat je nooit aan kinderen had moeten beginnen
Het is heel makkelijk oordelen als je geen verstand hebt van de situatie en nooit in de situatie gezeten hebt. Denk je nu echt dat scheiden en je kinderen willens en wetens laten opgroeien zonder altijd hun vader en moeder te maken heeft met ego?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_207608050
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat is strafbaar?

Het al dan niet krijgen van kinderen is altijd een egoistische keuze: het is puur gebaseerd op wat je zelf wil.
In veel gevallen wordt er heel bewust voor een kind gekozen en heeft men de bedoeling om samen het kind groot te brengen en meent men hievoor ook de middelen te hebben. Dat dat in de loop van jaren kan veranderen, is op zich helemaal niet raar. Mensen groeien en ontwikkelen en maken ook wel eens verkeerde keuzes.

Door bij elkaar te blijven als je partnerkeuze een verkeerde blijkt te zijn, maak je een kind niet gelukkig. Echt niet. Bovendien leert een kind zo niet hoe een goede relatie in elkaar zit en is het moeilijker om dan zelf een goede relatie aan te gaan.

Maar goed, allerlei onderzoeken die onderschrijven dat bij elkaar blijven voor de kinderen geen goed idee is, zullen het bij het verkeerde eind hebben.
Daarom moet je ook redeneren voor het kind en niet voor jezelf. Wat heeft het kind van ons de komwnde 18 jaar nodig, ipv wat heeft het kind ons te bieden.
Je zit er naast.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  woensdag 18 januari 2023 @ 09:07:48 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_207608056
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:06 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Daarom moet je ook redeneren voor het kind en niet voor jezelf. Wat heeft het kind van ons de komwnde 18 jaar nodig, ipv wat heeft het kind ons te bieden.
Je zit er naast.
Precies. Wat heeft het kind nodig. En soms heeft het kind simpelweg 'een ouder' nodig in plaats van geen ouders meer hebben. Het leven is niet altijd rooskleurig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 09:13:08 #255
5428 crew  miss_sly
pi_207608108
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:06 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je zit er naast.
Dat eerste ben ik met je eens. Gebeurt gelukkig steeds vaker, juist dankzij anticonceptie en meer mogelijkheden voor vrouwen om iets anders te worden dan moeder en in ieder geval dan op een moment dat ze dat zelf ook willen.

Maar zaken kunnen veranderen. Mensen die een hekel aan elkaar hebben gekregen, moeten niet meer in een huis wonen en samen kinderen proberen op te voeden, want dat lukt niet. Als je alleen maar bezig bent met ruzie maken en overleven, woon je als ouders misschien nog wel in één huis, maar heb je je kind(eren) niet voldoende meer te bieden.

Lees er maar eens over: uit onderzoeken blijkt dat bij elkaar blijven voor de kinderen in veruit de meeste gevallen een slecht idee is.

Maar goed, de corrigerende tik ging het hier over, dus ik laat het hierbij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207609196
quote:
10s.gif Op woensdag 18 januari 2023 09:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Heb jij vroeger een corrigerende tik van de molen gehad of zo?
Het feit dat het heden ten dagen de (ab)norm is geworden om met zoveel mogelijk mensen van het andere geslacht het bed te delen alvorens een serieuze en verantwoordelijke koers voor een gezin te kiezen, heeft enorm veel effect op de kwaliteit ervan. Dat is mijn mening.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_207609262
Ja inderdaad zeg, gewoon op je 18e vanuit huis trouwen. Dat leidde tot liefdevolle gezinnen waar kinderen gelukkig en blij werden grootgebracht tot verstandige volwassenen ^O^

Ik dacht dat dit gedachtengoed was achtergebleven in de 18e eeuw.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 18 januari 2023 @ 10:39:59 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207609263
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het feit dat het heden ten dagen de (ab)norm is geworden om met zoveel mogelijk mensen van het andere geslacht het bed te delen alvorens een serieuze en verantwoordelijke koers voor een gezin te kiezen, heeft enorm veel effect op de kwaliteit ervan. Dat is mijn mening.
De kwaliteit van wat? Een gezin? Op welke criteria beoordeel je dat dan, en welk vergelijkingsmateriaal heb je om te stellen dat het nu allemaal kommer en kwel is? Als je denkt dat die gezinnen van vroeger ontstaan uit verplichtingshuwelijken zo'n feestje waren dan heb je je behoorlijk verkeken.

Overigens zijn het beperken van het aantal kinderen dat je krijgt en een maximaal aantal bedpartners nastreven twee heel verschillende zaken. Ik wil geen kinderen, wel seks, en niet per se met heel veel verschillende partners.
Huilen dan.
pi_207609270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:34 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Prima ervaring op te doen voor de "grote stap".
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 12:43:59 #260
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207610974
Post normaal of post niet.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage woensdag 18 januari 2023 @ 14:21:33 #261
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_207612228
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:08 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Nou bij mij ging het er best heftig aan toe, maar van haren trekken krijg je geen blauwe plekken en klappen op.het hoofd zie je ook.niet.
Dat is geen corrigerende tik, dat is mishandeling.

Ik heb mijn 4 jarige dochter maar 1x in haar leven een corrigerende tik moeten geven, en dat was een zachte tik om haar uit een temper tantrum te krijgen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_207612450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 10:58 schreef Viesdik het volgende:
Mensen zijn in gedrag inferieur geworden ten opzichte van dieren.
Dieren geven corrigerende tikken waar nodig, maar blijven veelal wel bij het gezin alvorens de kroost de wijsheid heeft meegekregen om de wijde wereld in te trekken.
Is dat zo?
Want ik ben al sinds mijn jeugd geinterreseert in het gedrag van dieren. Ben erin geschoold, werk ermee en verdiep me erin.

Verreweg de meeste zoogdieren zijn verassend tolerant en zacht voor hun jongen.
En omgang tussen ouder dieren varieert erg van soort tot soort.

Bij de mens is het ouder koppel van oorsprong van minder belang dan de sociale omgeving. Wij zijn echte groepsdieren die minder op een koppel leunen en meer op een groep (koppel wel belangrijk, maar meer gewicht op de groep).
pi_207612498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2023 11:30 schreef Viesdik het volgende:

[..]
de dieren waar ik mij mee conformeer niet :)
vogels en leeuwen bijvoorbeeld
Leeuwen?
Waarbij leeuwinnen de jongen van anderen zogen, verzorgen en opvoeden?
Waar 'paps' het niet zoveel boeit?

Of zwarte zwanen, waarbij mannetjes koppels nesten jatten om jongen te krijgen?

Moet ik nog even doorgaan, want ik heb nog 1001 voorbeelden
  Moderator woensdag 18 januari 2023 @ 15:07:28 #264
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_207612788
Ja, mensen, allemaal leuk, maar ik moet ook nog werken. Jullie kúnnen natuurlijk gewoon on-topic reageren, dan hoef ik ook niet zo veel achteraf te doen, want ik heb niet altijd tijd.

Ja, die over koekkoek is ook weg ja, wat overigens wél gevat was, want ik heb er smakelijk om gelachen, maar alsnog topicverstorend natuurlijk.

Hoe dan ook, ik probeer het straks op te ruimen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_207619068
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:08 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Nou bij mij ging het er best heftig aan toe, maar van haren trekken krijg je geen blauwe plekken en klappen op.het hoofd zie je ook.niet.
Aan de haren trekken is geen corrigerende tik, maar gewoon een ouder die uit de slof schiet omdat hij/zij het niet meer kan handlen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')