abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207202596
Ik ben in dubio. Als kind veelvuldig corrigerende tikken gekregen voor van alles. Lage cijfers tot onbeleefd gedrag mijn ouders vonden een tik (of trap, of een riem) een goede oplossing. Ik was al een verlegen kind maar ik werd er een angstig kind door dat enorme faalangst had en geen dingen uit durfte te proberen. Maar ik zat wel.in een stramien, had geen.grote mond en deed het goed op school. Dus ergens heeft het wel gewerkt.

Als ik groepjes hangjongeren, en met name jongens, zie, vraag ik me soms af of zo'n tik ze niet zou helpen. Ik was van nature al braaf, maar het rellende criminele tuig pak je er meer mee dan met eeuwig in gesprek gaan...
pi_207202619
Niet een klap met de platte hand natuurlijk
pi_207202643
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:05 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Niet een klap met de platte hand natuurlijk
Nou bij mij ging het er best heftig aan toe, maar van haren trekken krijg je geen blauwe plekken en klappen op.het hoofd zie je ook.niet.
pi_207202655
Veel hangjongeren en tuig van de richel komt uit gezinnen die niet vies zijn van een corrigerend tikje op zijn tijd.

Blijkt dus niet echt de oplossing te zijn.
pi_207202667
De corrigerende tik is pure onmacht en pure onkunde. Als je het nodig hebt, dan moet je je afvragen waar je als ouder mee bezig bent.
Resistance is futile.
pi_207202673
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Veel hangjongeren en tuig van de richel komt uit gezinnen die niet vies zijn van een corrigerend tikje op zijn tijd.

Blijkt dus niet echt de oplossing te zijn.
Hm wat dan wel vraag ik me af, praten helpt ook niet
pi_207202720
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef Seven. het volgende:
De corrigerende tik is pure onmacht en pure onkunde. Als je het nodig hebt, dan moet je je afvragen waar je als ouder mee bezig bent.
Ze wisten niet hoe ze met een ongediagnosticeerde autist moesten omgaan. Ik heb een grotere wrok tegen de kinderpsycholoog eigenlijk.

Al zijn er wel situaties waarbij ik mijn nietbestaande kind zou klappen, bijvoorbeeld als hij een straatroof pleegt
pi_207202725
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Het begint al bij luisteren.
Resistance is futile.
pi_207202740
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:11 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Gewoon echt opvoeden?
Werkt vrij prima om eerlijk te zijn.

Nogmaals, het meeste jonge tuig komt uit nesten waar de opvoeding vooral bestaat uit 'corrigerende tikken'. Ruim onderzoek heeft laten zien dat het eerder ellende oplevert dan wat oplost.

Denk je echt dat Roderick die hard studeert om open hart chirurg te worden met tikken is opgevoed?
pi_207202746
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Het begint al bij luisteren.
Wat nou als het kind een psychopaat is?
  vrijdag 23 december 2022 @ 17:17:42 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207202751
Je stelt voor kinderen die niet eens je eigen kinderen zijn een "corrigerende tik" te (laten) geven?

Door wie dan precies? Want als de politie het doet is het politiegeweld, en als omwonenden of andere omstanders het doen is het gewoon mishandeling.

Dus wat verwacht je nou precies? Dat de ouders van die jongeren hun kinderen een tik gaan verkopen omdat ze hangjongeren zijn?
Kans is groot dat ze hangjongeren zijn om thuis tikken te ontlopen omdan hun ouders het niet zonder die "corrigerende tik" kunnen oplossen.
Dat is sowieso een blijk van onvermogen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_207202756
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:16 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Gewoon echt opvoeden?
Werkt vrij prima om eerlijk te zijn.

Nogmaals, het meeste jonge tuig komt uit nesten waar de opvoeding vooral bestaat uit 'corrigerende tikken'. Ruim onderzoek heeft laten zien dat het eerder ellende oplevert dan wat oplost.

Denk je echt dat Roderick die hard studeert om open hart chirurg te worden met tikken is opgevoed?
Uni gedaan, hele familie heeft universiteit en toch geslagen.
  vrijdag 23 december 2022 @ 17:18:04 #13
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_207202757
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:17 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Wat nou als het kind een psychopaat is?
Dan heb je de GGZ nodig.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_207202765
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:17 schreef Leandra het volgende:
Je stelt voor kinderen die niet eens je eigen kinderen zijn een "corrigerende tik" te (laten) geven?

Door wie dan precies? Want als de politie het doet is het politiegeweld, en als omwonenden of andere omstanders het doen is het gewoon mishandeling.

Dus wat verwacht je nou precies? Dat de ouders van die jongeren hun kinderen een tik gaan verkopen omdat ze hangjongeren zijn?
Kans is groot dat ze hangjongeren zijn om thuis tikken te ontlopen omdan hun ouders het niet zonder die "corrigerende tik" kunnen oplossen.
Dat is sowieso een blijk van onvermogen.
Politie doet dat bijv in Marokko wel. Daarom gedragen ze zich daar en lachen ze ons uit.

En verder lineaal over de vingers, ik noem maar wat op school
pi_207202770
een draai om de oren, een tik op de vingers, of een enkele pets op de billen hoort bij een gezonde opvoeding..
maar met riem en vuist ben je een kindermishandelaar. En dan eerder bij jongens dan bij meisjes.

Het belangrijkste is dat kinderen zich veilig en beschermd bij je voelen. En misschien nog wel het belangrijkste.. je moet altijd je kind begrijpen.. hoe moeilijk zij ook uit hun woorden komen.
Het gevoel van recht en onrecht is cruciaal in de emotionele ontwikkeling van een kind. Vooral als een kind het gevoel van recht ervaart, maar niet gesteund wordt door ouders, is schadelijk voor een kind. Dat is mijn overtuiging.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_207202794
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:17 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Uni gedaan, hele familie heeft universiteit en toch geslagen.
Dat is top, maar je weet prima dat dat vaker niet zo is.
Dat het meestal andersom is. Zelf heb je het ook over nare gevolgen voor jezelf.
  vrijdag 23 december 2022 @ 17:22:22 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207202797
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:19 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Politie doet dat bijv in Marokko wel. Daarom gedragen ze zich daar en lachen ze ons uit.

En verder lineaal over de vingers, ik noem maar wat op school
Ja, laten we een voorbeeld aan Marokko nemen, daar is het zo geweldig...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207202813
Ik denk dat je met een goede opvoeding, later veel steviger in je schoenen staat dan wanneer je een liberale opvoeding krijgt, waarin ouders hun kinderen aan het lot overlaten.

Ik heb ook een hekel aan ouders die hun kinderen te beschermd opvoeden.
Dat bij elk niesje de dokter wordt gebeld.. en dat bij elke huilbui de ouders naar huis gaan
pi_207202815
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:20 schreef Viesdik het volgende:
een draai om de oren, een tik op de vingers, of een enkele pets op de billen hoort bij een gezonde opvoeding..
maar met riem en vuist ben je een kindermishandelaar. En dan eerder bij jongens dan bij meisjes.

Het belangrijkste is dat kinderen zich veilig en beschermd bij je voelen. En misschien nog wel het belangrijkste.. je moet altijd je kind begrijpen.. hoe moeilijk zij ook uit hun woorden komen.
Het gevoel van recht en onrecht is cruciaal in de emotionele ontwikkeling van een kind. Vooral als een kind het gevoel van recht ervaart, maar niet gesteund wordt door ouders, is schadelijk voor een kind. Dat is mijn overtuiging.
Hoezo hoort dat bij een gezonde opvoeding?
Wat een onzin.

Met het laatste stuk het wel eens. Dat is waar het om draait.
  vrijdag 23 december 2022 @ 17:24:52 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_207202823
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:20 schreef Viesdik het volgende:

Die draai om de oren en tik op de billen heb je ook niet nodig als je een beetje fatsoenlijk opvoedt.

99 van de 100 keer is het gewoon een blijk van onvermogen. En dan ook nog eens geen weloverwogen tik maar een reactie uit woede.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_207202864
Hoewel ik vroeger weleens een tik kreeg en daar niks meer van weet, ben ik er geen fan van.

Kinderen op ooghoogte aanspreken op iets wat ze gedaan hebben werkt nog het beste denk ik.
  vrijdag 23 december 2022 @ 17:30:39 #22
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207202881
Kinderen moet je niet slaan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_207202896
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:24 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hoezo hoort dat bij een gezonde opvoeding?
Wat een onzin.

Met het laatste stuk het wel eens. Dat is waar het om draait.
Ik ben zelfs van mening dat het een doel op zich zou moeten zijn. Het gaat niet om het kind pijn doen, maar om hen voor te bereiden op het echte leven. Je moet een kind niet conserveren in een fantasiewereld. Maar confronteer hen met alle facetten in het leven. Daar zitten positieve elementen bij en minder positieve.
pi_207202899
quote:
16s.gif Op vrijdag 23 december 2022 17:30 schreef FlippingCoin het volgende:
Kinderen moet je niet slaan.
Vroegah had de leraar een lineaal klaarliggen voor kinderen die niet goed luisterden. Dan was het PATS op je vingers :P
pi_207202905
Wat voor loser ben je dan als je dat nodig hebt om een punt te maken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')